menu

Film / Genres en landen / Films over kindermishandeling

zoeken in:
Hee,

Ik moet voor school iets over de kinderbescherming schrijven, over hun taak en over of kindermishandeling oid te voorkomen is ja of nee.
En nou vroeg ik me af of iemand enig idee heeft hoeveel films er over kindermishandeling/de kinderbescherming zouden bestaan? En dan heb ik ook wel cijfers nodig..

Alvast bedankt!

kos
Het lijkt me onmogelijk een redelijk exact cijfer te geven over het aantal films met kindermishandeling.

Dat is trouwens ook niet echt interessant om te weten denk ik.

Ik denk dat er geen enkel persoon op deze wereld weet hoeveel films er zijn gemaakt over kindermishandeling. Je zou het te weten kunnen komen maar dat vraagt maanden werk en dan nog ben je niet zeker van het cijfer.
Het cijfer is misschien wel interessant omdat je zo kan aantonen of het onderwerp actueel blijft of niet. Kan je het gewoon niet houden op je eigen land? Ik denk dat dat al moeilijk genoeg is.

Zolang het moeilijk te controleren is kan je ook zomaar een aantal opgeven.

En als men dan vraagt op welke bron je aantal gebaseerd is? Sta je daar met je mond vol tanden.

Het internationale comité voor de rechten van het kind, afdeling kindermishandeling, sectie media en beeldvorming.

katie morosky schreef:
Het cijfer is misschien wel interessant omdat je zo kan aantonen of het onderwerp actueel blijft of niet. Kan je het gewoon niet houden op je eigen land? Ik denk dat dat al moeilijk genoeg is.

Ja, dat is ook prima.. op zich.

Weet je trouwens al hoe je achter dat cijfer moet komen? Als ik jou was zou ik naar een organisatie stappen die kunnen je misschien wel verder helpen. Misschien want die kans is klein. Misschien op een universiteit of een archief van het een of ander. Je weet, over alles is er wel een archief te vinden. Veel succes, hoor.

Het antwoord is: heel veel. Ik zie er echt niet het nut van in te moeten weten hoeveel. Die tijd kun je beter besteden door er een paar te kijken.

Cijfers zeggen altijd wel iets. Maar het is maar de vraag of hier de cijfers iets zullen zeggen dat wij nog niet weten...
In een doctoraalscriptie zou dat cijfer erg mooi staan voor een school daarentegen lijkt het me ook vrij nutteloos werk.

Ik denk niet dat het hier om een doctoraal gaat, dan zou de doelstelling wel iets beter omschreven zijn dan "ik moet iets schrijven over [...] oid"

Dat niet alleen, ze schreef ook expliciet op dat het voor school is.

Ehm.. bedankt voor de reacties allemaal!
Maar het was niet echt heel belangrijk inderdaad.. Ik vroeg me gewoon even af of iemand dat hier zou weten toevallig (nou ja, WETEN, ik bedoel eigenlijk gewoon iets in die richting ), en ik ben ongeduldig en post dan meteen een berichtje zonder even serieus na te denken of ik dat echt moest weten.

Ik zal even uitleggen waar het voor nodig was: ik had vandaag een Nederlands tentamen gedocumenteerd schrijven. En ik zou gaan schrijven over de kinderbescherming. Toen vroeg ik mij dus ineens af of er veel films over dit onderwerp zijn gemaakt, dat leek me wel handig om te kunnen gebruiken (in inleiding oid).
Dus verhoudingen zouden ook wel okee zijn geweest (met andere onderwerpen of whatever).
Maar goed, dit topic mag dus gesloten worden.

Ik snap je eigenlijk nog niet helemaal, wat bedoel je nou precies:

* Zoek je films die gaan over het onderwerp "Kindermishandeling" dus eigenlijk films waar kinderen in mishandeld worden en het gevolg/ verhaal daarvan

* Bedoel je films die gaan over de "instantie" kinderbescherming en hoe ze te werk gaan en casussen daarvan....

????

Ik ben een beetje onduidelijk, sorry.
Ik zocht films over kindermishandeling en ik moest schrijven over de kinderbescherming/kindermishandeling.

Maar ik had al gezegd dat het niet meer nodig was, dus het maakt niet meer uit.

kent iemand een film over kindermishandeling?? want ben bezig aan een eindwerk!xxx laura xxx alvast bedankt

lauralieke16 schreef:
kent iemand een film over kindermishandeling?? want ben bezig aan een eindwerk!xxx laura xxx alvast bedankt

The Girl Next Door (2007)

lauralieke16 schreef:

Kijk hier eens. Hier kan je zelfs op 'soort' misbruik nakijken.

lantana
-Anklaget

Hounddog

Film Pegasus (moderator)
Nothing is private

speranza
Salò o le 120 Giornate di Sodoma

hey,

ik vind ontezttend veel films over kindermishandeling,
maar kennen julie soms een film waar een kind mishandeld wordt(door bv de ouders), en
dat ze het kind op school opvangen en bijstand geven?
ik moet namelijk een vergelijkend onderzoek maken met de opvang van mishandelde kinderen op mijn school en dit vergelijken met een gelijkaardige film..

tnx..

ik zoek films over partnergeweld en kindermishandeling kan er mij iemand helpen

Volgens mij gaat The Stepfather over mishandeling.

Hier een waargebeurd verhaal, en meer over hoe de autoriteiten een puinhoop van maken

Mockingbird Don't Sing (2001)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:13 uur

geplaatst: vandaag om 19:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.