- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films over verdeeld Duitsland, DDR, Oost-West
Films over verdeeld Duitsland, DDR, Oost-West
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8407 stemmen
Weet iemand nog (goede) films over verdeeld Duitsland/DDR/Oost-West?
Wat ik zo kan bedenken:
- One, Two, Three
- Der Tunnel
- Good Bye Lenin!
- Funeral in Berlin
- Tunnel 28
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Aquarius74
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Ik zoek een film waarvan ik de titel niet meer weet. Ik denk Duits maar misschien engelstalig. het gaat over een gezin (of een man aleen) dat/die van oost naat west Duitsland wil en dit probeert met een luchtballon. Eerst mislukt het nog een keer in de film dacht ik.
Kan ik deze vraag hier kwijt of moet dit onder een ander topic? (ben nieuw hier)
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8407 stemmen
Night Crossing zoals Kos hierboven vermeldt.
Aquarius74
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Ow, echt? Wat stom. Da's de enige link die ik niet gecheckt heb. "Die zal het ook wel niet zijn dan" dacht ik.
Nouja, geweldig bedankt!
wollorama
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
• Berlin is in Germany (film speelt zich af na de 'Wende' maar gaat over man die net voor de val van de muur kwam vast te zitten en nu in het verenigd duitsland vrijkomt)
• Sonnenallee
• Zwei Tage Hoffnung
• Herr Lehmann (tijdens de val van de muur)
• Hundsköpfe (net na, maar wel over de DDR tijd)
• Netto (net na, maar wel over de DDR tijd)
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Mijn moeder geeft Duits op school en zij toont altijd Das Versprechen in haar lessen, ik heb hem zelf nog niet gezien, maar het gaat wel over verdeeld Berlijn.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8407 stemmen
- Die Mauer - Berlin '61
- Escape from East Berlin
- NVA
Matthis
-
- 84 berichten
- 642 stemmen
Das Leben Der Anderen is nog niet genoemd.. Maargoed, topic is ook een beetje dood. Op een gegeven moment houd het ook op natuurlijk. Volgende vraag van mij dan: of iemand nog goede DOCUMANTAIRES over dit onderwerp weet..
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8407 stemmen
- Droomland DDR (vond ik maar matig)
rurokeme
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Das Leben Der Anderen is nog niet genoemd.. Maargoed, topic is ook een beetje dood. Op een gegeven moment houd het ook op natuurlijk. Volgende vraag van mij dan: of iemand nog goede DOCUMANTAIRES over dit onderwerp weet..
Das leben der anderen, heb deze film net gezien in werkelijkheid was het veel erger ik was 30 jaar geleden in de DDR en heb ook geheime brieven en dokumenten gekregen die het land zijn uit gesmokkeld.
Ben eigenlijk op zoek naar schijver of regiseur misschien dat ze er iets in zien
rurokeme
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Waar kan ik deze films kopen over DDR jullie noemde er 23
mies13
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Ik heb Night Crossing gezien toen ik nog op de basis school zat, ik wist niet meer hoe hij heette dus bedankt voor de info. Deze film greep mij toen ontzettend aan omdat ik zelf familie in het voormalig DDR had wonen, ik weet nog dat ik huilend de klas ben uitgerend. Mijn vader heeft mijn moeder namelijk in 1974 gesmokkeld uit de DDR, om mijn familie te zien moest ik dus alleen met de trein als 9 jarig meisje omdat het op andere manieren onmogelijk was. Familie kon niet naar hier en mijn ouders konden niet meer naar de DDR. Het was voor mij een hele belevenis en toen ik zag hoe de mensen daar leefde was ik blij dat ik daar niet woonde. Ik weet nog dat je voor een trosje bananen 4 uur in de rij moest staan bij de winkel. Want er kwam maar 1 keer per week fruit. Tja zo heb ik nog meer verhalen over het voormalig DDR. Dit moest ik gewoon even kwijt. Verder bedankt iedereen voor de titels van de films ga ze proberen allemaal te bekijken.
Groetjes Michaëla
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8407 stemmen
Heistfilm waarbij Amerikanen in de DDR gaan stelen:
Matteke
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand nog (goede) films over verdeeld Duitsland/DDR/Oost-West?
Wat ik zo kan bedenken:
- One, Two, Three
- Der Tunnel
- Good Bye Lenin!
- Funeral in Berlin
- Tunnel 28
Hoi,
ik ben ook op zoek naar een film over de DDR.
Deze zou gaan over een vlucht poging met een bewerkte auto die onder de slagbomen van de grens kon rijden.
groetjes
duikertjedap
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik ben ook op zoek naar een film het plot echter weet ik niet meer goed,volgens mij was het een spionage film en moesten ze uit eindelijk vluchten over de oost duitse grens de film is vermoedelijk uit de jaren 80 omdat ik toen veel films uit de videotheek bekeek met een vriend.
alee bovenstaande films heb ik bekeken maar zijn vaak veel ouder of juist heel nieuw,
iemand enig idee welke film dit zou kunnen zijn
Floris108312
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Films over de berlijnse muur:
Hoi allemaal.
voor ons profielwerkstuk hebben wij de opdracht gekregen uit te gaan zoeken wat het verschil is in de weergave van de berlijnse muur in westerse films en de weergave van de berlijnse muur in oost-duitse films.
Nu zijn we druk aan het zoeken naar geschikte films. alleen de oostblok/oost films zijn zeer moeilijk te vinden. We komen hier ook niet goed uit.
Zou iemand op dit forum ons kunnen helpen ?
Alvast super bedankt!
Floris
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Je kan misschien ''Das Leben der Anderen'' bekijken . Speelt zich af in de DDR en kort na de val van de muur.
Dus niet over de muur zelf ,maar om de mensen ''eromheen'' .Dus hoe het leven was in de DDR .
stinissen (crew films & series)
-
- 22415 berichten
- 71245 stemmen
nadja
-
- 86 berichten
- 5306 stemmen
Wie Feuer und Flammen\
Flustern und schreien
Ostpunk; Too much future
kappeuter (crew films)