• 159.521 films
  • 9.828 series
  • 29.144 seizoenen
  • 609.076 acteurs
  • 355.449 gebruikers
  • 8.903.680 stemmen

Waarom zijn zwarte komedies zo verdomde leuk?

zoeken in:

Mischa

• 599 berichten
  • 2320 stemmen

Toegegeven, de verhaallijnen zijn vaak niet je-van-het, het script rammelt aan alle kanten, maar o wat zijn ze leuk: de Afro-Amerikaanse comedy's! Opgewonden standjes, pleehumor van heb ik jou daar en gespreksonderwerpen die de Volkskrant niet zullen halen. Wat maakt deze films eigenlijk zo hilarisch?

Onderhond

• 87116 berichten
  • 11830 stemmen

Ik dacht aan iets anders bij "zwarte comedy" eerlijk gezegd.

Mischa

• 599 berichten
  • 2320 stemmen

begrijp ik, maar zoiets als 'neger-comedy's ' vond ik ook niet echt op zijn plaats

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

De beste humor-series die ik ken, worden toch echt gedragen door "blanken".

Prince of Bell-Air is de enige uitzondering volgens mij.

kos

• 45937 berichten
  • 8385 stemmen

Dit soort comedies heb je natuurlijk in alle soorten en maten, ook kwalitatief gezien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De meest grappige acteurs die mij persoonlijk wat doen zijn meestal zwart. Tucker, Murphy, Anderson. Afro-Amerikanen hebben gewoon iets grappigs. Hun attitude, manier van dingen zeggen, manier van doen. De vrouwen die niet over zich heen laten lopen. Geweldig.

Het werkt voor mij gewoon perfect. Zelfs de spot over de blanken kan ik wel waarderen.

Al zijn er genoeg 'blanke' series waar ik ook om moet lachen. Maar zwarte comedies zie ik heel graag.

Mark H.

• 13 berichten
  • 7 stemmen

Oh, Black Comedy (volledige geaccepteerde term, overigens).

Ik dacht ook meer aan zwarte humor, met de link naar cynisme en sarcasme... Dat vind ík nou leuk.

pinball

• 62 berichten
  • 115 stemmen

EmDee schreef:

De beste humor-series die ik ken, worden toch echt gedragen door "blanken".

Prince of Bell-Air is de enige uitzondering volgens mij.

helemaal mee eens

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11402 berichten
  • 4820 stemmen

Next Friday

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

hmm, raar topic, maar goed wat ik onder zwarte komedie versta is onder andere deze film, let niet op de kaft want zelfs hij doet het goed.

http://www.moviemeter.nl/film/8885

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Doe mij maar zwarte komedies, komedies met Afro-Americans vind ik meestal helemaal niet leuk.

Ik prefereer Married with Children over The Fresh Prince of Bell Air

Quentin

• 10182 berichten
  • 8347 stemmen

Vind (Amerikaanse) 'zwarte' humor meestal verschrikkelijk , vooral omdat er meestal zo'n zware nadruk op het 'zwart' zijn zelf wordt gelegd.

Katharina

• 715 berichten
  • 1041 stemmen

Ik kan soms echt helemaal dubbel liggen om films waar zwarten in spelen. Bijv. Big Momma's House of The Black Knight vind ik echt geweldig! Ook Meet Dave vind ik fantastisch. Zwarte acteurs hebben vaak een geweldige mimiek! Ik vind komedies waar negers in spelen, vaak extra grappig en ze hebben vaak een leuke sfeer.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.