- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
Filmpje gezien. Wat zie jij er in dat het de moeite waard zou zijn? Ik heb werkelijk geen idee.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Net gezien de gehele film,neemt zich echt serieus want er is niks in te lachen .
Setting en prachtig breedbeeld doen menig recentelijke westerns verbleken
Komt apart over maar heb hem tot het einde bekeken dat is toch al heel wat.
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Daar lijkt mij eerlijk gezegd ook helemaal niks aan, een 1,7 op Imdb doet ook het ergste vermoeden.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Anders dan andere is deze noir-western, die ik diverse keren met plezier bekeken heb,
DVD release van Odeon Entertainment op 29 juli '13.

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Eindelijk op DVD : Deadman's Gun.
Ik heb deze serie altijd met veel genoegen bekeken.
Duister vervolgverhaal over een vervloekte revolver, die zijn bezitters in de problemen brengt.
"Anders dan anders".

Nu nog een volledige serie release van die andere goede westernserie The Lazarus Man, en ik ben weer een beetje blijer

trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Voor mensen die het nog niet kennen, dit is echt een geweldige blog waar ook veel westerns voorbij komen.
Riding the High Country | Reviews and ramblings - livius1.wordpress.com
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@ trebremmit: dank voor de tip.
Zeer de moeite waard!
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Naar aanleiding van het overlijden van Dale Robertson deze foto hulde aan de sympathieke western acteur >

Met Linda Cristal in Iron Horse (TV serie)

Tales of Wells Fargo (TV serie 1957-1963 )

Met Anne Francis

Met Randolph Scott en George Hayes

In de jaren 1960 -' 61 was er ook een stripversie van de Iron Horse serie, die verscheen in het Engelse tijdschrift Tornado.
Tekenaar was de bekende Don Lawrence.

Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Nog iets aardigs gevonden m.b.t. Dale Robertson, een western song, in duet met Johnny Cash.
(sorry voor de beeldkwaliteit)
YouTube - Dale Robertson; Johnny Cash - The Wayward Wind
En het begin van een van zijn beste westerns (samen met Jock Mahoney)
Smaakmakertje:
YouTube - DAY OF FURY 1956 - Dale Robertson - inspiration for High Plains Drifiter
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Een tip voor wie deze site nog niet kent (hier zijn honderden westerns en TV western afleveringen gratis te bekijken)
Westerns on the Web | FREE Western TV Shows and Movies - westernsontheweb.com
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
De afgelopen weken heb ik last van een westernvirus: de Lonesome Dove serie. De dvd had ik ooit eens voor een paar piek meegepikt in een "western miniseriebundel" met Lonesome Dove, Streets of Laredo en Johnson County War. Nooit bekeken, totdat ik het laatst onder op een stapel tegenkwam.
En dat is me bevallen! Na Lonesome Dove te hebben gezien, ontdekte ik dat hier een complete serie van is. Die heb ik meteen allemaal opgezocht en ben ze nu in chronologische volgorde aan het kijken (thanks Barfly!).
Tot nu toe heb ik dus Lonesome Dove, Johnson County War (geen onderdeel van de serie, maar wel aardig), Dead Man's Walk en Comanche Moon gezien. Ik was begonnen aan Return to Lonesome Dove, maar was vrij snel de setting van Call en co even zat en ben gestopt. Wellicht binnenkort maak ik de serie af.
Toch heb ik nu nog steeds zin in westerns en er zal de komende tijd wel meer kijken. Het is bij mij vaak een kort maar krachtig virus.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Moge dit virus lang en welig tieren riesma 
Vooral Return to Lonesome Dove t.z.t. weer oppikken.
Ik vond die mini-serie persoonlijk nog beter dan de oorspronkelijke (ondanks het gemis van Robert Duvall)
En voordat het virus onverhoopt mocht overwaaien...vooral nog gauw even Broken Trail kijken.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Een tip voor wie deze site nog niet kent (hier zijn honderden westerns en TV western afleveringen gratis te bekijken) Westerns on the Web | FREE Western TV Shows and Movies - westernsontheweb.com
En wat doorkomt geregeld onder VHS niveau; op m'n 52" scherm blijft daar niets te genieten van over.
Toch bedankt voor de tip; wordt speuren naar wat goeds.
Net link 'Comanche' gekeken, begint sterkt, met cameo van Linda Cristal, maar film verzandt al snel en dan die mierzoete muziek...
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@ Dogie Hogan:
Inderdaad, te groot kun je de meeste films niet bekijken.
Ik gebruik uitsluitend mijn monitorscherm, en soms maar een klein deel daarvan.
Het voordeel is toch dat je veel films die niet te koop zijn kan bekijken.
Dat is voor mij het belangrijkst.
Mijn nieuwsgierigheid is te groot om mij door de beeldkwaliteit te laten weerhouden 
Wanneer er goede tussen zitten, weet je waar je op moet letten met eventuele DVD releases, om later aan te schaffen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@ Dogie Hogan:
Inderdaad, te groot kun je de meeste films niet bekijken.
Ik gebruik uitsluitend mijn monitorscherm, en soms maar een klein deel daarvan.
Het voordeel is toch dat je veel films die niet te koop zijn kan bekijken.
Dat is voor mij het belangrijkst.
Mijn nieuwsgierigheid is te groot om mij door de beeldkwaliteit te laten weerhouden 
Wanneer er goede tussen zitten, weet je waar je op moet letten met eventuele DVD releases, om later aan te schaffen.
TV series ook interessant, omdat je niet alle boxsets daarvan kunt aanschaffen.
Heb je trouwens al de boxsets van Rawhide seizoen 4 en 5?
Net een paar films verboden om buiten VS te bekijken. 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
En voordat het virus onverhoopt mocht overwaaien...vooral nog gauw even Broken Trail kijken.
Ha! Die was ik nog vergeten te melden! Ook die heb ik gezien, was wel aardig. Ik vond hem niet geweldig, maar ook zeker niet slecht.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@ riesma: Smaken blijven verschillen 
@Dogie Hogan: Ik wist niet eens dat deel 4 en 5 hier al verschenen waren .
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Ik vond hier enkele (zeldzame) stills van The Tracker (1988). Helaas een vrij onbekende film met een geweldige rol voor Kris Kristofferson.

Net nu ik de stills wil posten zie ik dat de meeste volgers van dit topic de film al hebben gezien, maar vooruit. Omdat het zo'n mooie film is. 
Zijn er overigens nog enkele (andere) goede HBO-westerns? De westerns die ze maken bevallen me doorgaans wel. Hoewel ik alleen The Jack Bull (1999) en deze nog maar gezien heb.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Zijn er overigens nog enkele (andere) goede HBO-westerns?
Thanks voor de tip van The Jack Bull en The Tracker! Die zien er wel interessant uit en staan nu op mijn lijst om te kijken.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Graag gedaan hoor.
Bury My Heart at Wounded Knee lijkt me ook zeker de moeite waard.
Bedankt voor die tip.
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Mooie stills Luuk!
Of ze van HBO zijn weet ik niet maar deze films zijn ook wel aanraders en kun je wel wat vergelijken met The Tracker enz.
The Avenging Angel (1995)
Riders of the Purple Sage(1996)
Geronimo (1993) beide versies zijn goed.
Monte Walsh (2003)
Verder zou ik alle westerns met Sam Elliott kijken. 
O.a Conagher, The Desperate Trail, You Know My Name en Tombstone.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@ LuukRamaker: Als je 'Quigley Down Under' nog niet gezien hebt, zeker doen.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Nog niet gezien, maar stond al op mijn 'to-see list' (om 'm maar even zo te noemen). Toch bedankt voor de reactie. De Tom Selleck-westerns moet ik overigens allemaal nog zien. Ook Monte Walsh (2003) staat bijvoorbeeld hoog op de lijst.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Voor de liefhebbers van de klassieke Hollywood (B) westerns ...
Een hele grote aanrader.

DVD Review: When Cowboys Were King - History Channel (2006) - Yahoo! Voices - voices.yahoo.com
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Afmetingen zijn belangrijk 
YouTube - What the West would have been like with Shetland ponies