• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.956 films
  • 12.264 series
  • 34.065 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.630 stemmen

De western

zoeken in:

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Jesper187

Vreselijke nep western.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Ik zie er de humor wel van in. Robert Downey Sr. is geniaal in het maken van absurde onzin en troep. xD Je moet het natuurlijk wel alles behalve serieus nemen, want hij doet het er gewoon om.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

(afbeelding)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Een van de nadelen van het "reversed "dragen van revolvers

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Met deze manier van revolvers dragen, heb je een probleem met Terenz -Hill.

Hell on Wheels deel 3 zo als gewoon presies op tijd binnen.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

madmax1 schreef:

Met deze manier van revolvers dragen, heb je een probleem met Terence -Hill.

Dat denk ik ook

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Persoonlijk vind ik deze nog beter.

YouTube - Terence Hill vs. Wildcat Hendricks

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Dat blijft toch super hilarisch

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

madmax1 schreef:

Met deze manier van revolvers dragen, heb je een probleem met Terenz -Hill.

Hell on Wheels deel 3 zo als gewoon presies op tijd binnen.

Hoe is 1e indruk?

Mooie song...

Sioux op Cheyenne grondgebied...

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

gisteren kennis gemaakt met Hell on Wheels, via de 1e aflevering van seizoen 2.

Mijn indruk: goed acteerwerk, en productiewaarden ook oké.

Meest intrigerende personage, voor zover ik dat aan hand van een aflevering kan beoordelen, de Zweed.(voor hem zou ik misschien nog wel eens een poging willen wagen om te kijken)

Toch gaat dit mijn serie niet worden denk ik.

Veel teveel dialogen, en teveel scènes die zich in het kamp afspelen.

Kan wel realistischer zijn dan andere westerns, maar die groezelige look hoef ik ook niet, daar word ik eerder depri dan opgewekt van.

Ik wil veel natuur in westerns zien, en niet de hele tijd in een modderig dorpje zitten te emmeren.

Maar het allerergste is dat drie-kwart van de opnames veel te donker zijn, of in tegenlicht opgenomen.

Ook die zich buiten het kamp afspelen

Dat is een "modern zoekplaatjes stijltje" van filmen waar ik niks mee heb.

Zonder de ondertiteling had ik de helft van de aflevering nieteens kunnen volgen.

Daar waag ik mijn ogen niet meer aan.

Voor mij mag die trein best doorrijden, maar ik spring er toch liever niet op.

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

Ik zat er net aan te denken om seizoen 1 aan te schaffen.

Dat donkere vind ik ook helemaal niks.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ BRIX

Ja je kan niet iedere aflevering vol met actie hebben,ja en misschien moet er ook wat aan de resolutie van het beeld scherm wat zijn af te stellen ik heb hier geweldig beeld HD

Deel 3 nog niet bekeken.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Misschien dat een zaklampje uitkomst kan brengen

Aan de beeldscherpte mankeert niks denk ik, haarzuiver.

Het is die manier van filmen, met zware slagschaduwn, tegenlicht en contrasten die me tegenstaat.

En als je dan ook nog Afro-Amerikaanse acteurs in donkere hutten en treinen laat spelen, dan is 't net hetzelfde als een negergevecht in een maanloze nacht.

Maar goed, ieder zijn ding, helemaal niks op tegen, maar voor mij mogen die wheels naar de ... rollen.

Ik zeg er verder ook niks meer over.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Net deel 3 gezien zeer actie rijk maar mijn Engels is te beperk voor er nu een oordeel over te

geven

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

madmax1 schreef:

@ BRIX Ja je kan niet iedere aflevering vol met actie hebben,ja en misschien moet er ook wat aan de resolutie van het beeld scherm wat zijn af te stellen ik heb hier geweldig beeld HD Deel 3 nog niet bekeken.

Beeld is inderdaad geweldig (full HD).

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

trebremmit schreef:

Ik zat er net aan te denken om seizoen 1 aan te schaffen.

HoW is een prachte TV-Western, daar zul je zeker geen spijt van krijgen!

trebremmit schreef:

Als je Blu-ray speler extensie MKV (DVD-R) kan uitlezen kun je van mij 1e seizoen lenen (3 discs met 3 afleveringen per disc) in 1.920x720p.

Anders raad ik de Blu-ray release aan, daar is serie op gemaakt (heb geen donker beeld en de binnen en buitenopnames zijn aardig in balans).

Unforgiven (Blu-ray), da's een Western met extem veel scenes in donker. Daar moet ik brighness geregeld opdraaien.

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

Ik heb de blu-ray al besteld.

Ben benieuwd!

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

trebremmit schreef:

Ik heb de blu-ray al besteld. Ben benieuwd!

Deadwood, maar dan anders, streven naar historisch correct en onderwerp (HoW) wat nog zeer weinig in Westerns is voorgekomen. Plus moedig dat nu soldaat van de Zuidelijken niet bij voorbaat een slechterik is ...en The Swede.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

.

trebremmit

Ja als het zo bekijk en dat is met de laatste prullen westerns ook het geval, zit er in

Hell on Wheels een zekere blauw groene filmlaag over het beeld en speelt zich

af in een trein kamp wat kleurloos allemaal, wil je mooie kleuren western raad ik je

aan The Scearcers , plus moeten zo’n serie niet te lang laten lopen,want ik kijk er ook al niet meer zo naar uit als in de begin fase.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Dogie_Hogan

the Swede.

Nou die swede heeft ook nog geen pottengebroken in de 1 gedeelte serie ,en loopt nu ook maar wat als een houten klaas met zijn hagel proppenschieter wat te zwaaien

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Geen idee of er hier nog mensen zijn die regelmatig eens een John Wayne film kopen maar pas op met de boxset: Original Classics - John Wayne die voor 4.90 euro in de Mediamarkt ligt.

Hij bevat volgende titels:

Stolen Goods

Gold Strike River

An Innocent Man

Ik had de boxset zelf meegenomen maar toen ik eenmaal de films op MovieMeter opzocht bleek dat dit 3 alternatieve titels zijn voor:

Blue Steel (1934)

The Lucky Texan (1934)

Sagebrush Trail (1933)

En die films heb ik zelf al want die kom je erg vaak tegen in goedkope John Wayne boxsets. Dus laat je niet vangen

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Metalfist

(crew)

Ik denk niet dat ze moeilijk. gaan doen bij de media markt als je de dvd omwisselt.

Maar inderdaad vervelend.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Nee, ze zullen daar inderdaad niet moeilijk over doen. Heb hem vandaag gekocht en hij zit nog in de plastiek dus als het niet aanpakken gaan ze een kwade Metalfist meemaken

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

madmax1 schreef:

Net deel 3 gezien zeer actie rijk maar mijn Engels is te beperk voor er nu een oordeel over te

geven

Inmiddels de 1e 3 afleceringen gezien; vooral episode erg goed. Serie schuift al aardig op richting Deadwood: eerst de 'mud' en nu Mr. Wu's pigs'.. wow!

Fenominaal: Mr Wu vs Cocksucker

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Na twee afleveringen HoW heb ik er de brui aan gegeven. Realisme in westerns is niet wat ik zoek. Het is hetzelfde als met Deadwood... die sfeer trok ik ook niet en heb na seizoen 1 de serie niet verder bekeken.

De voorkeur gaat bij mij toch naar de lekker kleurige jaren 50 westerns, waar de realiteit ver te zoeken is. Maar sfeer des te meer.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Bij mij hetzelfde deel 4 ligt klaar maar dan moet ik echt niks anders hebben kijk ik hem af.

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

Net de eerste twee afleveringen gezien van Hell On Wheels seizoen 1 en ik ben wel onder de indruk. Moest er wel even inkomen maar dan gaat het wel los met de nodige spanning, prachtig camerawerk, schitterende locaties met een goed verhaal en erg goede acteurs.

Ik kan niet wachten om verder te kijken.

Dat realisme vind ik trouwens wel meevallen, dan was het waarschijnlijk wel een stuk saaier geweest

Donker is het ook niet, niet erg kleurvol dat is waar maar wel mooi scherp.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.