menu

Mijn Updates +
Film / Genres en landen / Contemplatieve Cinema

zoeken in:
fijne tip! dat is een boek dat ik al lange tijd wil hebben. release eind deze maand zie ik.

Kan daar ook een woordje uitleg bij timmienoelie

Haha nee, kan er ook niet echt veel mee. Maar de man kent zijn wereldcinema. Dat is duidelijk.

Interessant forum!
Al heb ik nog veel kijkvoer met de vorige lijst ben ik toch benieuwd naar de vernieuwde versie indien die er komt.
Vraagje, valt A Ghost Story onder contemplatieve cinema?
Documentaires zoals Behemoth worden hier ook in opgenomen?

Badalamenti schreef:
Kan daar ook een woordje uitleg bij timmienoelie

Dat hoort bij de theorie van onze vrolijke vriend Paul Schrader, die beweert dat het werk van Tarkovsky een veelkoppig monster heeft voortgebracht genaamd Slow Cinema en dat er drie richtingen zijn waarheen film kan bewegen als het zijn narratieve kern verlaat. Alledrie doodlopend.

Vond het ook wel vrij helder. Green en Malick bij elkaar.

Een cursus slow film voor beginners.

Ik schreef dit al enige tijd terug, maar nu ik het zo herlees lijkt het me wel relevant voor deze topic. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Oh, en tot mijn grote vreugde zie ik net dat een paper van mij ook vermeld staat op Tuttle's Unspoken Cinema Blog. Onder "Ennui" staat een dode link naar dat artikel helaas. Maar hier kun je hem nog wel lezen.

Ok, einde schaamteloze zelfpromotie.

Ruim vijftien nieuwe titels / regisseurs toegevoegd. Zie ik nog iets over het hoofd? Tips zijn ook welkom.

John Milton schreef:
Schrader heeft zijn beroemde boek Transcendental Style in Film net herschreven trouwens, hoorde ik in het interview (1:17:48-1:53:49) met hem in Filmspotting.
Een iets ouder bericht, maar enig wat het verschil is tussen beide versies? Heb zelf de eerste editie (tot mijn grote schande nog ongelezen..) liggen

Same here

This week, the University of California Press is reissuing Schrader’s “The Transcendental Style in Film” with a new 35-page introduction by the author. Schrader wanted to revisit the book because he had come to realize that what he chronicled 46 years ago was actually part of a larger trend in filmmaking.

Paul Schrader’s Non-Narrative Film Diagram: Lynch, Kiarostami, Ozu | IndieWire

Nieuw boek: Poetics of Slow Cinema . Zo te zien is het een herziene versie van zijn doctoraalscriptie (die ik al gelezen heb, dus voor mij wellicht weinig nieuws).

Ik ben eigenlijk veel benieuwder naar dit boek (heb het al een tijdje, maar moet nog de tijd en vooral de moed vinden het te lezen).

Binnenkort twee poëtische, contemplatieve documentaires te zien in filmhuis De Spiegel - die volgens mij nog nergens anders in de Benelux hebben gedraaid. In het kader van het DMFF:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Q9VGSPtjpjw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=8b3HHZ8DK1s

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Flinke update! Hebben jullie overigens nog tips?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:27 uur

geplaatst: vandaag om 03:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.