- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Cultfilms
Cultfilms

ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik heb een hele oude opname van Equinox en ik begrijp niet hoe zij hun 'contemporary classics' kunnen rechtvaardigen met deze film.
Dat doe je ook niet met een Beast of 20K Fathoms bijv.

starbright boy (moderator films)
-
- 22085 berichten
- 4853 stemmen
Vind het ook opvallend, te meer omdat er al een tijd een gerucht gaat dat Criterion een cultfilmsublabel gaat opzetten.
Maar misschien is dat ook weer juist de reden.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ik heb een hele oude opname van Equinox en ik begrijp niet hoe zij hun 'contemporary classics' kunnen rechtvaardigen met deze film.
Dat doe je ook niet met een Beast of 20K Fathoms bijv.
Tja, en toch 1 van de bestsellers bij DVDPacific.

ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik heb het over het 'onderbrengen onder het Criterion-label'. Dus Equinox naast een Fellini of Bergman.
En bovendien, sinds wanneer is een bestseller synoniem voor hoogwaardige kwaliteit?

CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
Italiaanse exploitation, Japanse yakuzafilms, Jess Franco, Sonny Chiba en zo meer.
Op m'n blog dagelijks een nieuwe bespreking - veelal van cultfilms.
leuke blog maar kan natuurlijk niet tippen aan de geneugtes van http://www.cinemavanti.nl/

tolpol
-
- 23 berichten
- 605 stemmen
Daar lijkt het inderdaad op - maar CinemAvanti.nl is jim2873 - makkelijk te zien want heeft ook veel minder haar dan ik.

CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
ben het helemaal met jim2873 eens. zoals altijd.
ze mag in ieder geval blijven.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Italiaanse exploitation, Japanse yakuzafilms, Jess Franco, Sonny Chiba en zo meer.
Op m'n blog dagelijks een nieuwe bespreking - veelal van cultfilms.
Mooie blog, heb meteen twee films bestelt.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Nog geen dagelijkse besprekingen wegens tijdgebrek, maar ook hier mijn blog :

stephan73
-
- 6241 berichten
- 14321 stemmen
Leuke site!

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Een van m'n favo sites dutchtuga, maar dat wist je al. Er moeten alleen nog veeeeeeeel meeeeeeer besprekingen komen, maar dat wist je ook al .

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Haha ja, vanavond maar weer eens eentje plaatsen.

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11788 berichten
- 5168 stemmen
Vormgeving vind ik lelijk (maar ik zou het zelf niet beter kunnen!), maar recensies zijn uitstekend, zowel qua stijl als qua inhoud. Toppertje dutchuga! Maar zou je wat meer screenshots kunnen plaatsen? Dat vind ik altijd een van de geneugten van een cultfilmsite..

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat vind je precies lelijk aan de vormgeving? Ikzelf ben nu, na wat langer gewerkt te hebben met blogeiland, absoluut niet tevreden met deze blogsite. Bij het veranderen van lettertypes en groottes bv begint het systeem te flippen en verstoort het mijn hele lay-out. Heb me al meerdere malen behoorlijk zitten ergeren hieraan en ben er veel te veel loze uren aan kwijtgeraakt.
Edit: Lay out inmiddels grondig onder handen genomen. Werd tijd.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
En alweer helemaal onder handen genomen. Trailertje erbij enzo, wel een nuttige toevoeging denk ik. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik ben zelf zo geen trailerkijker, maar voor velen is dit wel een welgekomen optie vermoed ik. Alleen spijtig van de Frankensteinhoofdjes .

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik denk dat beeld en geluid, vooral in de cultscene, toch wel meewerken aan een intensere beleving. Een trailer bekijken brengt je toch weer heel even in dat sfeertje wat cult zo mooi maakt .

Nasir
-
- 218 berichten
- 105 stemmen
Thanx dutchtuga, ik zal je blog vaker in de gaten houden.