• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.560 stemmen

MovieMeter User Pics

zoeken in:

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ah, ik dacht al: waar blijft Tayama? Sinds ik die discussie over je hakenkruis ben gestart heb je opeens overal iets op aan te merken.

Tayama schreef:

Slaat nergens op.

Als iets makkelijk te maken is, of al vaak gedaan - betekend dat niet dat het wel mooi kan zijn.

Wat probeer je hier nou te zeggen: is het nou wel of niet mooi? Controleer voortaan eerst eens wat je hebt opgeschreven. en 'betekend' is met een 't' op het einde, aangezien het tegenwoordige tijd betreft.

Tayama schreef:

Wat is dat eigenlijk, geforceerd artistiek? Is dan alle kunst niet geforceerd? Beetje vreemde woordkeuze.

Geforceerd artistiek is een normaal woord dat zowel in de volksmond wordt gebruikt als in de journalistiek en het woord beschrijft precies wat er mee wordt bedoeld.

En het is natuurlijk mijn bescheiden mening dat ik diagonale foto's geforceerd vind aandoen. En OH maakt daar nogal graag gebruik van zie ik. Maar ja, zolang hij het zelf maar mooi vindt dan doet mijn mening niet echt terzake, toch?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Zonder Onderhonds mooie vakantiekiekjes te willen bashen geef ik Pastichio Rocker toch gelijk over die diagonale shots. Een diagonaal perspectief werkt volgens mij enkel met abstracte objecten of met normale objecten die je door het perspectief abstract maakt (architectuur bijvoorbeeld), maar met natuurlandschappen is het echt not done. Kan best zijn dat je het zelf mooi vindt natuurlijk...

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Zolang hij het zelf maar mooi vind.

Als je andermans taalfouten bekritiseert, zorg er dan wel voor dat je er zelf geen maakt .

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Vind die diagonale composities wel leuk. Werkt vooral goed bij de sunsets. Is toch al redelijk abstract, waar kleuren en vormen vervagen. Dat het volledig tegen de natuur indruist maakt het wel humoristisch.

Mooie foto's

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Moet dit trouwens niet in het vakantietopic? De tronie van onze fotograaf en uploader is opvallend afwezig, terwijl dit topic toch juist was bedoeld om te laten zien wie er nou schuilgaat achter de avatar en username, en niet voor vakantiekiekjes van de schone Griekse natuur.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Het aantal diagonale fotos zijn ook echt wel in de minderheid en hebben elke keer wel een functie vind ik zelf. Recht zouden ze telkens minder sprekend geweest zijn. En bij de zonsondergang telkens rechte fotos blijven trekken verveelt gewoon. Krijg je van die horizontale kleurstrepen. Diagonaal verandert het effect van het kleurenpalet en raak je ook verder (aangezien diagonaal de langste afstand binnen een foto is).

Maar zoals eerder gezegd, van die "done"/"not done" discussies hou ik me graag ver weg, anders is voor mij het plezier van fototjes trekken alweer snel verdwenen vrees ik.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Tja, dan moet je je hele fotocollectie niet te kijk zetten als je dat soort discussies niet wil hebben. En je bent wel erg lichtgeraakt als dat je plezier van het fotograferen al kan vergallen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik was mij er niet van bewust dat men tegenwoordig niks meer mag plaatsen zonder meteen te moeten deelnemen aan allerlei discussies. En van mij mag je er best over discussiëren, maar de theorie van fotografie laat ik gewoon aan mij voorbijgaan. Deze discussie toont ook al meteen aan waarom.

En je bent wel erg lichtgeraakt als dat je plezier van het fotograferen al kan vergallen.

Niet de discussie zelf maar rekening moeten houden met wat andere "done" en "not done" vinden.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Wat een gezeik weer over wat foto's, sommige mensen leven voor discussies

Leuke foto's by the way Onderhond.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Ik was mij er niet van bewust dat men tegenwoordig niks meer mag plaatsen zonder meteen te moeten deelnemen aan allerlei discussies.

Ha, echt niet?? Vergeten dat ik me moest verantwoorden bij bepaalde users voor het feit dat ik zomaar een foto van mijn bruiloft heb durven te plaatsen in dit topic?

Dus P.Rocker heeft gelijk, iedereen die een foto plaatst, moet zich verantwoorden. Anders krijg je scheve verhoudingen.

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Ah, ik dacht al: waar blijft Tayama? Sinds ik die discussie over je hakenkruis ben gestart heb je opeens overal iets op aan te merken.

Nee hoor, ik hep momenteel geen werk, dus extra veel tijd om jouw in de gaaten te houe.

Overigens ben jij wel de enige van de 98.000 gebruikers die elke dag het woord hakenkruis even moet opnoemen. Geeft niet hoor, maar valt gewoon op.

En zoals meneer Moviemeter over dit deel van het forum altijd zegt:

Voor alle discussies die niet bij de films en regisseurs horen.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Niet de discussie zelf maar rekening moeten houden met wat andere "done" en "not done" vinden.

Moet je daar rekening mee houden dan? Het zou mij echt een worst wezen wat ze van mijn foto's zouden vinden.

En als je hier dingen plaatst dan kun je verwachten dat mensen er op reageren, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Dat zou vooral jij toch wel moeten weten onderhand. En is dat niet de reden waarom je ze uberhaupt plaatst: om er reacties op te krijgen?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

En als je hier dingen plaatst dan kun je verwachten dat mensen er op reageren, en dat kan zowel positief als negatief zijn.

Dat weet ik ook, maar dat wil toch niet zeggen dat ik daarover een discussie moet aangaan. Sowieso vind ik "done"/"not done" niet echt een argument, aangezien het niet eens een reden aandraagt. Zelfs al zou ik willen zou ik de discussie niet eens kunnen aangaan.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Sowieso vind ik "done"/"not done" niet echt een argument, aangezien het niet eens een reden aandraagt.

Laat me dan even zeggen waarom ik het not done vind, zonder daarmee afbreuk te willen doen aan het plezier dat je eraan beleeft. Diagonale composities vind ik zoals eerder gezegd interessant bij abstracte objecten of gewone objecten die door de compositie abstract worden. Vooral wanneer je via lijnenspel beweging of bevreemding kan suggereren vind ik dat erg geslaagd. Bij een landschap zie ik daar het nut niet van. Bij een diagonaal perspectief van een natuurlandschap denk ik meteen dat de fotograaf trillende handen had en maar voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen heeft. 1 graad verschil bij een diagonaalperspectief maakt niet uit, maar 1 graad verschil bij een normale impressie is foeilelijk. Het is dus net een kunst om mooie waterpasfoto's te trekken. (Al begrijp ik dat amateurfotografen geen boodschap hebben aan dit meetwerk.) Mooie landschapsfotografie laat zich in de eerste plaats kenmerken door de keuze van het subject, de lichtinval en de kleurenpaletten. Composities zijn van secundair belang. Landschappen lenen zich meer tot eenvoudige registratie dan andere subjecten, het is aan de fotograaf om de schoonheid ervan te herkennen. Bij andere objecten (bijvoorbeeld wolkenkrabber) kan je meer experimenteren met lenzen, perspectieven, sluitertijd, ... Deze principes zijn natuurlijk niet absoluut, maar wat mij betreft wel een goede leidraad.

Ziezo, hier heb je het argument.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, uitstekend beargumenteerd.

Zo moet het:

(afbeelding)

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Vooral wanneer je via lijnenspel beweging of bevreemding kan suggereren vind ik dat erg geslaagd. Bij een landschap zie ik daar het nut niet van.

Zeer vreemd, want een landschap bevat ook een lijnenspel. Niet altijd zo recht of direct als bij architectuur, maar een foto als deze is maar half zo leuk als je hem kaarsrecht trekt:

gallery - onderhond.com

Verder vind ik uitsluitende "rechte" fotos bij zonsondergangen zoals gezegd redelijk saai, omdat ook daar de kleuren weer voor een lijnenspel zorgen.

Verder heb ik een gewoon banaal toeristencameratje en ben ik op reis toch vooral bezig met te genieten van m'n omgeving door m'n eigen ogen. Een graadje verschil boeit mij inderdaad niet zo.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Heb je geen leuke foto van jezelf of samen met Linn? Dan zouden je posts tenminste nog enigszins iets te maken hebben met het topic zoals het bedoeld is.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik niet nee, linn heeft er wel eentje van ons samen. En in de links zijn fototjes van Linn te vinden. Ziedaar de link!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ja, maar het is hier de bedoeling dat het over de user die de foto's upload gaat en niet over aanhang en tienduizend foto's van een ondergaande zon.

Het wordt trouwens wel weer eens tijd voor een foto van die tronie van jou. De laatste is van 3 jaar geleden. Heb je iets te verbergen?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Zeer vreemd, want ...

Tja... Ik zou hierover graag verder discussiëren maar 1) dan zouden we te ver uitwijden en 2) je lijkt geen kritiek te kunnen appreciëren, ook al is die dan opbouwend bedoeld. Veel plezier nog met het trekken van foto'tjes in de toekomst.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Halcyon schreef:

2) je lijkt geen kritiek te kunnen appreciëren, ook al is die dan opbouwend bedoeld.

Waar komt dan nu weer vandaan

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Hahaha, wat een lol weer hier. 191 pagina's vol plezier.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Ik niet nee, linn heeft er wel eentje van ons samen. En in de links zijn fototjes van Linn te vinden. Ziedaar de link!

Gast, ik zag net een foto van jou van drie jaar geleden. Je hebt een vet mooi koppie man, serieus! Je moet er trots op zijn en het plaatsen. Ik doe hetzelfde, ik weet dat ik een mooi koppie heb en dat wil ik maar al te graag laten zien.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

(afbeelding)

Kos op vakantie vorige week. .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kijk, hier hou ik nou van. Griekenland?

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Whoohoo Kos!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Je houdt je buik in he?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ben ik ook nog eens geweest, op Kos (niet de user).

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

mikey schreef:

Je houdt je buik in he?

. volgens mij niet.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Don Dijk schreef:

Kijk, hier hou ik nou van. Griekenland?

Kroatië. Lijkt trouwens best wel op Griekenland.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.