- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MovieMeter User Pics
MovieMeter User Pics
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ah, ik dacht al: waar blijft Tayama? Sinds ik die discussie over je hakenkruis ben gestart heb je opeens overal iets op aan te merken. 
Slaat nergens op.
Als iets makkelijk te maken is, of al vaak gedaan - betekend dat niet dat het wel mooi kan zijn.
Wat probeer je hier nou te zeggen: is het nou wel of niet mooi? Controleer voortaan eerst eens wat je hebt opgeschreven. en 'betekend' is met een 't' op het einde, aangezien het tegenwoordige tijd betreft.
Wat is dat eigenlijk, geforceerd artistiek? Is dan alle kunst niet geforceerd? Beetje vreemde woordkeuze.
Geforceerd artistiek is een normaal woord dat zowel in de volksmond wordt gebruikt als in de journalistiek en het woord beschrijft precies wat er mee wordt bedoeld.
En het is natuurlijk mijn bescheiden mening dat ik diagonale foto's geforceerd vind aandoen. En OH maakt daar nogal graag gebruik van zie ik. Maar ja, zolang hij het zelf maar mooi vindt dan doet mijn mening niet echt terzake, toch?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zonder Onderhonds mooie vakantiekiekjes te willen bashen geef ik Pastichio Rocker toch gelijk over die diagonale shots. Een diagonaal perspectief werkt volgens mij enkel met abstracte objecten of met normale objecten die je door het perspectief abstract maakt (architectuur bijvoorbeeld), maar met natuurlandschappen is het echt not done. Kan best zijn dat je het zelf mooi vindt natuurlijk...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zolang hij het zelf maar mooi vind.
.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Vind die diagonale composities wel leuk. Werkt vooral goed bij de sunsets. Is toch al redelijk abstract, waar kleuren en vormen vervagen. Dat het volledig tegen de natuur indruist maakt het wel humoristisch.
Mooie foto's 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Moet dit trouwens niet in het vakantietopic? De tronie van onze fotograaf en uploader is opvallend afwezig, terwijl dit topic toch juist was bedoeld om te laten zien wie er nou schuilgaat achter de avatar en username, en niet voor vakantiekiekjes van de schone Griekse natuur.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Het aantal diagonale fotos zijn ook echt wel in de minderheid en hebben elke keer wel een functie vind ik zelf. Recht zouden ze telkens minder sprekend geweest zijn. En bij de zonsondergang telkens rechte fotos blijven trekken verveelt gewoon. Krijg je van die horizontale kleurstrepen. Diagonaal verandert het effect van het kleurenpalet en raak je ook verder (aangezien diagonaal de langste afstand binnen een foto is).
Maar zoals eerder gezegd, van die "done"/"not done" discussies hou ik me graag ver weg, anders is voor mij het plezier van fototjes trekken alweer snel verdwenen vrees ik.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Tja, dan moet je je hele fotocollectie niet te kijk zetten als je dat soort discussies niet wil hebben. En je bent wel erg lichtgeraakt als dat je plezier van het fotograferen al kan vergallen.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik was mij er niet van bewust dat men tegenwoordig niks meer mag plaatsen zonder meteen te moeten deelnemen aan allerlei discussies. En van mij mag je er best over discussiëren, maar de theorie van fotografie laat ik gewoon aan mij voorbijgaan. Deze discussie toont ook al meteen aan waarom.
Niet de discussie zelf maar rekening moeten houden met wat andere "done" en "not done" vinden.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Wat een gezeik weer over wat foto's, sommige mensen leven voor discussies 
Leuke foto's by the way Onderhond.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik was mij er niet van bewust dat men tegenwoordig niks meer mag plaatsen zonder meteen te moeten deelnemen aan allerlei discussies.
Ha, echt niet?? Vergeten dat ik me moest verantwoorden bij bepaalde users voor het feit dat ik zomaar een foto van mijn bruiloft heb durven te plaatsen in dit topic?
Dus P.Rocker heeft gelijk, iedereen die een foto plaatst, moet zich verantwoorden. Anders krijg je scheve verhoudingen. 
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Ah, ik dacht al: waar blijft Tayama? Sinds ik die discussie over je hakenkruis ben gestart heb je opeens overal iets op aan te merken. 
Nee hoor, ik hep momenteel geen werk, dus extra veel tijd om jouw in de gaaten te houe.
Overigens ben jij wel de enige van de 98.000 gebruikers die elke dag het woord hakenkruis even moet opnoemen. Geeft niet hoor, maar valt gewoon op.
En zoals meneer Moviemeter over dit deel van het forum altijd zegt:
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Niet de discussie zelf maar rekening moeten houden met wat andere "done" en "not done" vinden.
Moet je daar rekening mee houden dan? Het zou mij echt een worst wezen wat ze van mijn foto's zouden vinden.
En als je hier dingen plaatst dan kun je verwachten dat mensen er op reageren, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Dat zou vooral jij toch wel moeten weten onderhand. En is dat niet de reden waarom je ze uberhaupt plaatst: om er reacties op te krijgen?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Dat weet ik ook, maar dat wil toch niet zeggen dat ik daarover een discussie moet aangaan. Sowieso vind ik "done"/"not done" niet echt een argument, aangezien het niet eens een reden aandraagt. Zelfs al zou ik willen zou ik de discussie niet eens kunnen aangaan.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Sowieso vind ik "done"/"not done" niet echt een argument, aangezien het niet eens een reden aandraagt.
Ziezo, hier heb je het argument.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, uitstekend beargumenteerd.
Zo moet het:

Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Zeer vreemd, want een landschap bevat ook een lijnenspel. Niet altijd zo recht of direct als bij architectuur, maar een foto als deze is maar half zo leuk als je hem kaarsrecht trekt:
Verder vind ik uitsluitende "rechte" fotos bij zonsondergangen zoals gezegd redelijk saai, omdat ook daar de kleuren weer voor een lijnenspel zorgen.
Verder heb ik een gewoon banaal toeristencameratje en ben ik op reis toch vooral bezig met te genieten van m'n omgeving door m'n eigen ogen. Een graadje verschil boeit mij inderdaad niet zo.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Heb je geen leuke foto van jezelf of samen met Linn? Dan zouden je posts tenminste nog enigszins iets te maken hebben met het topic zoals het bedoeld is.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik niet nee, linn heeft er wel eentje van ons samen. En in de links zijn fototjes van Linn te vinden. Ziedaar de link!
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar het is hier de bedoeling dat het over de user die de foto's upload gaat en niet over aanhang en tienduizend foto's van een ondergaande zon. 
Het wordt trouwens wel weer eens tijd voor een foto van die tronie van jou. De laatste is van 3 jaar geleden. Heb je iets te verbergen? 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zeer vreemd, want ...
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
2) je lijkt geen kritiek te kunnen appreciëren, ook al is die dan opbouwend bedoeld.
Waar komt dan nu weer vandaan 
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Hahaha, wat een lol weer hier. 191 pagina's vol plezier.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik niet nee, linn heeft er wel eentje van ons samen. En in de links zijn fototjes van Linn te vinden. Ziedaar de link!
Gast, ik zag net een foto van jou van drie jaar geleden. Je hebt een vet mooi koppie man, serieus! Je moet er trots op zijn en het plaatsen. Ik doe hetzelfde, ik weet dat ik een mooi koppie heb en dat wil ik maar al te graag laten zien. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Kijk, hier hou ik nou van.
Griekenland?
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ben ik ook nog eens geweest, op Kos (niet de user). 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Je houdt je buik in he?
. volgens mij niet.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Kijk, hier hou ik nou van.
Griekenland?
Kroatië. Lijkt trouwens best wel op Griekenland.