- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Recensies op MovieMeter
Recensies op MovieMeter
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Waar ik vooral op let is dat ik in mijn recensie alles staat wat ik wou zeggen. Soms kan ik een halve pagina blijven doorlullen maar andere keren is het maar redelijk weinig. Het belangrijkste is volgens mij dat je niet blijft babbelen gewoon om meer tekst te hebben.
Mee eens! Soms kun je in drie rake zinnen de film prima beschrijven en dan moet je niet gedwongen naar meer zinnen zoeken. Dat soort korte recensies zie je bij mij vaak bij films, die me niet veel deden maar ook niet ergerden. Films die meer bij me weten op te wekken kunnen vaak op een langer verhaal rekenen. Ook over extreem onbekende films wil ik wel meer vertellen voor geïnteresseerde MM'ers die nog die film willen zien.
Ik heb trouwens het idee dat ik vaak dezelfde woorden gebruik bij zo'n recensie en dat ik denk: "Nah, misschien nu toch maar eens een ander woord voor bijvoorbeeld 'aangenaam' gebruiken". Ik weet niet of jullie daar last van hebben, maar goed. Mijn recensies lijken tot nu toe gelukkig nog niet teveel op elkaar
.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik heb dat gevoel ook vaak dat ik gewoon teveel keren eenzelfde woord gebruik. Zit ik een halfuur te zoeken hoe ik mijn zin anders kan formuleren 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Wanneer mag je je berichtje eigenlijk als 'mijn persoonlijke mening / recensie' markeren? Als ik een stukje over een film schrijf (zoals bij Close Encounters) geef ik er mijn mening wel over, maar een echte recensie is het niet. Ik vind een synopsis maken bijvoorbeeld erg nutteloos, want dat staat al op elke filmpagina. En moet je bericht van een bepaalde minimumlengte of iets dergelijks zijn?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Hoewel een paar enters tussen de alinea's niet zouden misstaan.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Je mag een bericht als 'mijn persoonlijke mening' aanduiden als je jouw mening over de film omschrijft. Eén halve zin is daarvoor al voldoende.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Sowieso zijn er geen (geschreven) regels over het markeren van een bericht als recensie. Toch?
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga meteen wat sterretjes goud kleuren!
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het quoten van een eerder bericht met daarbij enkel een smiley wordt niet als 'recensie' geaccepteerd.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Berichten als 'leuke film' zie ik liever toch niet aangemerkt worden als mening, wat ook maar zelden gebeurt. Deze optie is meer bedoeld voor gemotiveerde meningen mijns inziens. En dan maakt 'de lengte' niks uit.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat ben ik met je eens. Zo'n bericht wordt echter wel als 'recensie' geaccepteerd.
Roel Bogers
-
- 365 berichten
- 191 stemmen
Ik schrijf eigenlijk altijd een review zodra ik een film heb gezien en ik denk hem helemaal ontleed te hebben. Soms wacht ik na mijn 1e kijkbeurt tot ik de film voor een 2e keer heb gezien.
Ik belicht gewoon de goede en slechte punten en velg vervolgens een oordeel. Meestal wordt het een redelijke lap tekst, maarja, dan kun je iig zien dat iemand de moeite heeft genomen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ja soms heb ik ook wel een lap tekst, hangt van de film af. Maar als je de film veel later weer eens tegenkomt bijvoorbeeld op tv is een uitvoerig bericht handig om hem weer te gaan zien of juist niet. Het is in ieder geval duidelijker dan alleen: leuk, slecht of alleen een stem. En voor anderen kan je bericht ook interessant zijn, maar dat weet ik niet. Iedereen heeft zijn eigen smaak.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Sommige gebruikers gebruiken de uitvoerige recensies om zich een beeld van de film te vormen. Andere gebruikers slaan die uitvoerige recensies juist over. Daarom heeft Jordy besloten geen eisen aan een recensie te stellen.
Fikret8
-
- 6169 berichten
- 4233 stemmen
http://focusonfilm.web-log.nl/
Hier ga ik de komende tijd 3 recenties neer zetten.
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Let tijdens het schrijven dan wel even op je spelling en grammatica hé.
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Sommige gebruikers gebruiken de uitvoerige recensies om zich een beeld van de film te vormen. Andere gebruikers slaan die uitvoerige recensies juist over. Daarom heeft Jordy besloten geen eisen aan een recensie te stellen.
Niet helemaal waar. Als soort van 'test' had ik bij Fargo staan 'Leuke film' en die ook als mening bestempeld. Dat is door een mod alsnog ongedaan gemaakt. Je moet dus wel wat meer dan dit soort loze kreten schrijven om vervolgens als mening markeren.
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
Bij Avatar (2009):
stuur maar berichten over mijn eerste recensie wat ik nog kan veranderen wat er goed was enz. 
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Klik dan even op het sterretje bovenaan je bericht, zo sla je je mening op. 
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
danku ben nieuw van gisteren dus is nog wat zoeken maar wat vind je van mijn recensie 
Karl van H.
-
- 2808 berichten
- 2251 stemmen
Tip voor de volgende keer: gebruik leestekens en hoofdletters 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Globaal gezien? Je zinnen missen nogal hoofdletters 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
danku ben nieuw van gisteren dus is nog wat zoeken maar wat vind je van mijn recensie
. Niet je andere bericht
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
Vind iemand dat ik te veel verhaal geef ?
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
hier mijn recensie over AVATAR het fenomeen van 2010 3 oscars voor toch wel een van de beste regiseurs van 2010.
Geen van die Oscars was voor James Cameron 
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
Ik heb vernomen dat ie er 3 had gewonnen dus zal ik mis zijn danku voor het melden.
Karl van H.
-
- 2808 berichten
- 2251 stemmen
Vind iemand dat ik te veel verhaal geef ?
Je hoeft het verhaal niet uit te leggen in je recensie, op zich. Er staat hierboven sowieso al een korte samenvatting van je verhaal; als mensen geïnteresseerd zijn in de film dan lezen ze dat wel. Het is misschien beter als je je beperkt tot je mening en het geven van argumenten voor die mening.
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
oke zal geen verhaal meer geven mijn bedoeling was om dieper verhaal te geven dan de samenvatting 
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
Nog een vraag wat vind je van de argumenten.