- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Recensies op MovieMeter
Recensies op MovieMeter
mcdaktari
-
- 7274 berichten
- 0 stemmen
danku ben nieuw van gisteren dus is nog wat zoeken maar wat vind je van mijn recensie
Het is eigenlijk overbodig dat je het verhaal wat er hier bovenaan staat overtypt. Dat je een mening geeft oke, maar ik neem aan dat de meeste het verhaal inmiddels wel kennen, dus om het nog een keer hier neer te zetten is niet echt nodig. Of het moet zijn dat je het zelf nogal leuk vind.
kobe bryant fan
-
- 445 berichten
- 355 stemmen
Het is eigenlijk overbodig dat je het verhaal wat er hier bovenaan staat overtypt. Dat je een mening geeft oke,.
Oke ga ik doen.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
danku ben nieuw van gisteren dus is nog wat zoeken maar wat vind je van mijn recensie
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Bij Avatar (2009):
stuur maar berichten over mijn eerste recensie wat ik nog kan veranderen wat er goed was enz.
Mijn eerste recensie's lees ik soms met schaamte, het kan dus gelukkig nog veel erger 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Sowieso een irritant gastje, die post in sneltreinvaart allemaal nutteloze berichten..
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Sowieso een irritant gastje, die post in sneltreinvaart allemaal nutteloze berichten..
Er spoken er best veel rond hier hoor.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Bij Avatar (2009):
stuur maar berichten over mijn eerste recensie wat ik nog kan veranderen wat er goed was enz.
Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet te lezen. Je argument om het verhaal uit te diepen in je recensie slaast natuurlijk nergens op. Daarbij moet je gewoon leestekens gebruiken om serieus genomen te worden.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Bij Get Him to the Greek (2010):
Get him to the Greek gaat vooral over de meest mysterieuze vorm van vriendschap ter wereld: die tussen mannen.
Dat commentaar las ik, van Preview, en ik pijnigde m'n hersens op een manier die ze waarschijnlijk niet leuk vonden, om erachter te komen waarom dat dan zo mysterieus zou zijn. Ik ben er helaas niet helemaal achter gekomen.
Mijn eigen vriendschappen, met Remi, Jesse (Pastichio Rocker), en Flipman, verschilt die vorm soms van hun vriendschappen met elkaar? Vroeg ik me af, terwijl ik naar de aankomende duisternis keek, terug naar Gouda reizend. Ik vind het nog steeds fascinerend dat mannen vriendschappen blijkbaar zo mysterieus zijn, en waarom vriendschappen tussen mannen en vrouwen dat niet is. Om die reden, om erachter te komen waarom mannen vriendschap mysterieus is, en mannen-vrouwen vriendschappen niet, bekeek ik afleveringen van Dawson's Creek, en ik werd vooral geraakt door de manier waarop Dawson en Joey soulmates zijn. Dat is dus ook niet echt antwoord op mijn vragem, grmbl, dacht ik bij mezelf. Hoewel.. Natuurlijk is het wel zo dat Dawson en Pacey anders met elkaar doen dan Dawson en Joey.
Meisjes zijn namelijk, over het algemeen genomen, meer gemeen dan jongens. Meisjes kunnen roddelen, kletsen, terwijl een jongen dat totaal niet doet. (over het algemeen genomen).
Ik verbaas me, vandaag de dag, nog weleens over het feit dat ik het voorrecht heb om die 3 jongens te mogen kennen, te mogen praten met hen. Ik vind mezelf niet echt sociaal, dat ben ik ook totaal niet, en voor mijn gevoel zijn zij veel specialer dan ik ooit zal zijn. Maar ik geniet ervan, in stilte soms, zonder een woord te willen spreken, als ik samen met hen, waar dan ook afspreek, en hen bezig zie, pratend over welk onderwerp dan ook. In dat opzicht ben ik het met de recensent eens, die deze woorden schreef. Het is mysterieus dat mannen vrienden zijn, ja, maar ik mag toch ook wel kwijt dat ik het minstens zo mysterieus vind dat mannen en vrouwen vrienden kunnen zijn.
Russell Brand en Jonah Hill geven het mysterie waar de Preview recensent over schreef, goed weer. Ze zijn hilarisch, net als Sean Combs; Écht geniale grappen maakt die gast, zo gelachen om enkele briljante grappen.
Ik ben benieuwd wanneer Russell z'n liefje Katy gaat vergezellen om een duet mee te zingen. En ik vond alles best heel erg amusant en gewoon... Zo lachen dit.
Lol, een heel verhaal, maar amper iets inhoudelijks over de film zelf. Is dit een true diary moment?
Geen filmrecensie in elk geval.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Is dit een true diary moment?
.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Nee hoor, maar ik denk niet dat het veel mensen boeit of jij wel of niet sociaal bent. Ze willen in eerste instantie iets over de film te weten komen, niet over jouw leven.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Nee hoor, maar ik denk niet dat het veel mensen boeit of jij wel of niet sociaal bent. Ze willen in eerste instantie iets over de film te weten komen, niet over jouw leven.
. Back on topic.
MyOwnStyle
-
- 536 berichten
- 1 stemmen
Maar die tekst als mening aanduiden is toch ook overdreven?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Niets mis met je geschrijf, maar als je het aanvinkt als recensie moet het ook wel een recensie zijn..
Wat MyOwnStyle dus zegt
...
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Lol, een heel verhaal, maar amper iets inhoudelijks over de film zelf. Is dit een true diary moment?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Maar die tekst als mening aanduiden is toch ook overdreven?
Dat was mijn punt, het is wel persoonlijk, beetje te maargoed, maar met een filmrecensie heeft het nauwelijks iets te maken. Sorry als ik mensen op de tenen heb getrapt.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ze vinkt het toch aan als persoonlijke recensie? Dan pretendeert ze het dus wel.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Volgens mij is er geen betere typering voor haar tekst dan het etiket mening.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Waarom zou je een filmbeleving gekoppeld aan eigen ervaringen geen recensie kunnen zijn?
Weer eens wat anders dan een recensie met een opsomming van droge filmfeitjes.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Geef beide kanten gelijk, het gaat wel heel erg offtopic in dr recensie.
Aan de andere kant, dat een film zo'n gevoel geeft mag je toch wel neerpennen? De een doet het in een zin, de andere in een alinea, soom doet het in 3 alinea's 
Of het handig is om je gevoelens openbaar zo bloot te geven is een ander verhaal, maar dat is haar eigen keuze.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Dus als ik een recensie schrijf met daarin mijn ome Pietje, tante Katrien, en mijn neef Henk dan is dat gewoon prima? De meeste hier kennen Remi, Pastichio Rocker, en Flipman, maar andere bezoekers zullen denken. Ja leuk, maar ik ken ze niet, dus waarom zou het niet beter zijn om gewoon te zeggen: ''Mijn vrienden'' en niet te erg in details te treden? En het had best wel iets meer over de film mogen gaan.
Ik denk als ik dit aan mijn ome Pietje vertel, dat hij het ook wel met mij eens is.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Het had wat mij betreft ook at minder gemogen ja 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Dus als ik een recensie schrijf over ome Pietje, tante Katrien, en mijn neef Henk dan is dat gewoon prima? De meeste hier kennen Remi, Pastichio Rocker, en Flipman, maar andere bezoekers zullen denken. Ja leuk, maar ik ken ze niet, dus waarom zou het niet beter zijn om gewoon te zeggen: Mijn vrienden en niet te erg in details te treden? En het had best wel iets meer over de film mogen gaan.
Het gaat om het recht dat zij wel of niet heeft zulke berichten bij een film te schrijven en deze aan te vinken als haar mening. En wat mij betreft heeft ze daar alle recht toe.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Het had wat mij betreft ook at minder gemogen ja
, Ik schrijf nu eenmaal zoals ik schrijf. Dat ik er persoonlijke dingen door heen weef, dat is juist een bepaalde charme, lijkt me. In de ca. 5 jaar dat ik hier nu al rond ren heb ik best weleens namen en andere meningen gegeven van mensen, en nu ik met een enorme lap tekst kom vallen mensen daar ineens over. Beetje raar.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Het gaat om het recht dat zij wel of niet heeft zulke berichten bij een film te schrijven en deze aan te vinken als haar mening. En wat mij betreft heeft ze daar alle recht toe.
Je snapt het niet. 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Al vermeldt men voor-, doop- en achternaam. So what? Da's niet het punt.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Ik heb trouwens, buiten het feit om dat ik nu afgerekend wordt op een enorme tekst over m'n vrienden, zeker een stuk of 3 recensies aangevinkt over m'n moeder. Dat is nog veel en veel persoonlijker dan over vriendschappen, eigenlijk, en daar heb ik nog nooit enig commentaar over gehoord.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik vind het ook geen probleem, ik vraag me alleen af of het verstandig is om je gevoelens zo bloot te geven in het openbaar.
En 3 zinnetjes over de film is gewoon erg karig.
Heb inderdaad wel is eerder van dit soort recencies van jou gelezen.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Schrijfsels van soom zijn
. Geeft wat extra kleur aan de recensies/meningen.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Al vermeldt men voor-, doop- en achternaam. So what? Da's niet het punt.
Op een gegeven moment gebeurt zoiets inderdaad steeds vaker en dan kun je er eventueel een opmerking over verwachten. Ik beweer nergens dat het niet mag, ik geef aan dat ik het maar overdreven vind om het te doen met die namen enzo. Ook al laten de mods het toe, ik vind het een beetje vreemd. Nou, dan zijn we toch klaar?