- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Recensies op MovieMeter
Recensies op MovieMeter
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
De recensies van soom vallen in elk geval wel op. Het is moeilijk af te lijnen wat een recensie moet bevatten. De korte inhoud staat van boven en is sowieso bekend bij wie de film gezien heeft. En de modale filmkijker is niet altijd op de hoogte van al te technische eigenschappen. Recensies als die van soom geven perfect weer welke gevoelens de film weergeeft en zijn in elk geval leuk om te lezen. 
Ieder zijn manier van schrijven zeker?
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Schrijfsels van soom zijn
. Geeft wat extra kleur aan de recensies/meningen.
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Recensies als die van soom geven perfect weer welke gevoelens de film weergeeft en zijn in elk geval leuk om te lezen. 
Ieder zijn manier van schrijven zeker?
De vraag blijft wat is de functie van de meningen functie. Volgens mij is die in het leven geroepen om de off-topic van de on-topic berichten te scheiden. Zodat je in één klik recensies kan lezen die over de film gaan en dus een goed beeld schetst van wat je van een film kan verwachten. Aan de andere kant doet ze weer uit de doeken wat voor effect de film teweegbrengt bij haar en het zorgt voor een frisse wind inderdaad. Wat mij betreft zijn soom's berichte ndie ze aanvinkt gewoon legit als mening. Dat er individuën zijn die er niks mee kunnen, maar dan lees je er maar gewoon overheen. Ze maakt er een persoonlijk verhaal van maar ze zegt ook genoeg dingen wat veel relevantie heeft met de film.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo heel veel recensies van soom tegen gekomen, niet slecht bedoeld ofzo, maar ik vond het eigenlijk wel leuk om eens te lezen. Ik verwijs hier soms ook in mijn recensies naar persoonlijke gebeurtenissen, wel niet zo hard als soom
, maar als zij vindt dat dat kan, wie zijn wij dan om dat tegen te spreken? Het lijkt me juist leuk om zo'n bericht te lezen nadat je de film hebt gezien. Geeft een mooi beeld van wat iemand voelt tijdens een film.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad. Al laat soom wel één belangrijke essentie zien van cinema. Belevenis.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Ik vraag me regelmatig bij het lezen van de stukjes van Soom af wat dat met de desbetreffende film te maken heeft en of we dat allemaal wel hoeven te weten......
maar ik vind het altijd WEL interessant/leuk om te lezen.
Alleen over de film zelf kom je verder dan niet veel te weten, dus een recentie is het niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Puur de impact die het heeft op haar. Ik hou in mijn recensies ook niet rekening met wat anderen er van vinden, moet ook helemaal geen uitgangspunt zijn.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik volg Naomi Watts eigenlijk op dit punt. Ik heb recensies 'leren' schrijven dankzij de site maar ik schrijf ze niet voor de mensen hier maar meer voor mezelf om later eens te kunnen nalezen waarom ik een film goed/slecht vond. Als soom dankzij dit bericht weet dat ze een bepaald gevoel kreeg bij de film, dan lijkt me de recensiefilter geslaagd.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik schrijf ze ook voor mezelf, maar soms kan het ook te persoonlijk worden. In een zekere zin moet je wel rekening houden met anderen en de gedragsregels die op MovieMeter gelden.
Niet iedereen hoeft van elkaars privéleven te weten natuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is juist bewonderenswaardig dat er users zijn die dit soort privegevoelens prijs geven. Alsof ze er iemand mee tot last is door dit soort privé dingen prijs te geven.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Blijkbaar wel dus
Het is een discussie over de film en niet over iemands gevoelens en de vriendengroep die ze heeft.
Bewonderenswaardig? Ik weet het niet, je stelt je op deze manier wel erg kwetsbaar op, op een openbare site.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Slappe hap weer dit jongens en meisjes. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik vond het meer een sessie van zelftherapie dan een vermakelijk stukje over hoe iemand een film heeft beleefd. Het was niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen en/of boos te maken, maar als mensen recensies aanvinken mogen ze er wel een reactie op verwachten.
En verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Maar als mensen recensies aanvinken mogen ze er wel een reactie op verwachten.
. Daar is Moviemeter toch ook voor? Ik heb nooit gezegd dat ik niet verwachtte dat ik een reactie kon verwachten, al is het dan misschien (te) persoonlijk wat ik schrijf naar de zin van anderen. Dat is gewoon de manier waarop ik schrijf, mijn mening verwerk in een stuk tekst. Wat andere mensen ervan vinden, is hun zaak, hun mening. En ik maak er ook inderdaad maar geen woorden meer aan vuil
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik vind dat je 9 van de 10 keer leuke recensies schrijft Soom!Jij stopt er gewoon meer gevoel in, en praat graag over wat er in je omgaat als je een film kijkt. Prima toch, gewoon lekker zo doorgaan 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Schrijfsels van soom zijn
. Geeft wat extra kleur aan de recensies/meningen.
Helemaal mee eens!! 
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Bedankt Rianneke en Linn!! Ik zal inderdaad blijven schrijven wat ik wil..
En nu weer on topic, ik word namelijk een beetje verlegen van dit soort complimenten
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ach ja privé dingen, we zijn toch allemaal nulletjes en eentjes voor elkaar. 
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Dat zeg je weer mooi, 110100.
Doe het zelf zeer zelden (zou het niet eens kunnen, denk ik), maar vind het op zich wel wat hebben, meningen over een film(ervaring) met een wat persoonlijk tintje. Heb er wel respect voor, zolang het bij een tintje blijft en niet een ellenlang dagboek wordt. En het leest soms ook leuker dan talloze, op een hoop geworpen stoffige feitjes die je overal al leest. Dus gewoon doorgaan, soom.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind de stukjes van soom ook altijd wel leuk. Ze praat niet zo vaak inhoudelijk over technische zaken als effecten, geluid en originaliteit van een film. Ze laat wel haar gevoel spreken en daardoor verschilt ze wat van anderen die hun recensies aanvinken als recensie. Ik heb ook geen moeite met haar stuk hier. Sowieso veel leuker zoiets dan ''Hele toffe film met dik veel actie en vet acteerwerk! 5*'' wat ik vaak zat met een gele ster aangevinkt zie. Een recensie is gewoon je eigen mening over een film en dat hoeft echt niet altijd compleet over de film zelf te gaan.
Ik vind trouwens dat er best veel users zijn die leuke en boeiende recensies schrijven. The One Ring bijvoorbeeld als een schrijver waar ik graag van lees. Onderhond idem, al kraakt hij buiten het Aziatische wel veel af 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Soom hoort bij mijn favoriete schrijvenden op de site.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Nou Soom ..denk dus dat je gewoon moet blijven doen wat je doet. Je hebt een aanhang. Vergeet dus die weinige criticasters.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik wou dat ik zulke aardige berichten kreeg 
Soom heeft supporters haha.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook jij schrijft aangename reviews hoor, jammer dat je zo veel onzin lult over één of andere amateur vereniging uit Amsterdam in het studio sport topic
.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Emo recensies zijn populair merk ik, dus ik ga mijn stijl maar eens wat aanpassen 
Wordt wel lastig bij de film die ik nu kijk, War of the worlds uit 1953 
Daarin zit niet zoveel vriendschap haha.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Moet eerlijk zeggen dat ik me wel in Eline kan vinden hoor. Ik ken de filmrecensies van soom verder niet maar doelende op deze tekst vind ik dat ie onterecht als recensie is gemarkeerd. Op een deel van het thema na heeft de tekst niets met de film te maken. Kan ik ook net zo goed een week ervaring met papieren onderzeebootjes vouwen bij Das Boot als recensie zetten.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Emo recensies zijn populair merk ik, dus ik ga mijn stijl maar eens wat aanpassen 
Wordt wel lastig bij de film die ik nu kijk, War of the worlds uit 1953 
Daarin zit niet zoveel vriendschap haha.
Misschien dat het aanvallen van Aliens op de mensheid jou emotioneel erg raakt en dat je het onrecht vindt. 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Je hoeft de recencies van Soom toch niet te lezen als je ze niet goed vind? Niemand verplicht je daartoe. Er zijn genoeg mensen die ze wel graag lezen en er is ook totaal geen reden waarom Soom ze niet zou mogen schrijven. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen mening en ook een eigen belevenis bij een film dus ik snap het punt verder ook niet zo.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Op een deel van het thema na heeft de tekst niets met de film te maken.
Als je niet afwijkt van de thematiek is het toch gewoon terecht aangevinkt als mening?
Beetje flauwe vergelijking en daar doe je soom's recensie tekort mee. Ik vind die persoonlijke weerspiegeling van de film een verademing en totaal revelant i.v.m. de film.
Maar goed:
Voorstanders reviews soom - Tegenstanders reviews soom 48 - 2. Die verlenging komt er nooit meer
.