- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Recensies op MovieMeter
Recensies op MovieMeter
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Gewoon een kwestie van; niet lezen. Moet te doen zijn lijkt me. Laat d'r lekker schrijven hoe ze wilt, zelf voel ik er niets voor, maar who cares?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Vergeet JacoBaco en rep_robert niet, die hadden er meer over te zeggen dan ik. 
Gewoon een kwestie van; niet lezen. Moet te doen zijn lijkt me. Laat d'r lekker schrijven hoe ze wilt, zelf voel ik er niets voor, maar who cares?
Juistem, het wordt nu wel flink uitgemolken inderdaad, terwijl dat niet eens nodig was.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ Jeroentjuh
Inderdaad. En het is ook maar één bericht. In het forum heb je ook veel slowchat waardoor je drie pagina's terug moet om het meest recente on-topic bericht te vinden. Dat dat als storend wordt ervaren kan ik wel begrijpen maar hier snap ik dat ook totaal niet.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Het maakt mij eigenlijk niet uit hoor, maak me alleen meer zorgen om soom zelf. Jezelf zo openlijk blootgeven op een publieke site vind ik toch wel een beetje riskant en niet nodig. Heeft verder niet veel met de recencieknop te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Riskant? Loop je door persoonlijke openheid op een openbaar forum te geven meer risico om een SOA op te lopen ofzo?
.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Tsja, vooral omdat ze zichzelf meerdere malen omlaag haalt, door vrij negatief over zichzelf te praten. Ik vraag me dan af wat het doel daar precies van is. Wil je dan horen dat het niet zo is? Wil je opbouwende feedback?
Ik snap je punt wel, je komt heel kwetsbaar over en het KAN lijken op medelijden opwekken. Ik wil niet zeggen dat dit ook zo IS, maar zo kan het overkomen.
Riskant? Loop je door persoonlijke openheid op een openbaar forum te geven meer risico om een SOA op te lopen ofzo?
.
Nee, maar waarom zou je bij films dingen gaan neerzetten als: Ik heb nog nooit een vriend gehad, ik ben niet sociaal, ik vind mezelf niet mooi, ik ben eenzaam etc etc... Dat soort dingen roepen eerder reacties op, dan wanneer je het beperkt tot de film. Over gevoel praten is prima, maar toch moet je bepaalde dingen privé houden in mijn ogen. Dat anderen dit gemakkelijk doen moeten ze zelf weten, maar dan moet het ook gerespecteerd worden als andere mensen dit vreemd vinden.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Als je niet afwijkt van de thematiek is het toch gewoon terecht aangevinkt als mening?
Bij een recensie is het toch te verwachten dat het over de film gaat? Prima als daar persoonlijke ervaringen of gevoelige elementen bij komen, zolang het maar over de film gaat. In de tekst van soom gaat het nergens over de film.
Puur omdat DB m'n favoriet is. Maar had net zo goed een hele ervaring kunnen schrijven over mijn tijd in het gekkenhuis bij One Flew over the Cuckoo's nest en dat aanvinken als recensie.
Inhoudelijk zeg ik niks over haar tekst. Is inderdaad een heel persoonlijke gevoelige tekst, maar imo verre van een filmrecensie.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Niet voor niks is "recensie" veranderd in "mening". Verder praat soom wel degelijk over de film. Niet veel in verhouding met de rest, maar so what. Het sluit er in ieder geval mooi genoeg bij aan.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ik heb nog nooit een vriend gehad, ik ben niet sociaal, ik vind mezelf niet mooi, ik ben eenzaam etc etc....
Ikzelf heb er trouwens verder geen mening over. Ik vind een recensie als: voor die tijd goede special effects pas echt erg.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Maar dat is ook gewoon zo, Get Him To the Greek heeft gewoon voor die tijd ook prima special effects 
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Nee, maar waarom zou je bij films dingen gaan neerzetten als: Ik heb nog nooit een vriend gehad, ik ben niet sociaal, ik vind mezelf niet mooi, ik ben eenzaam etc etc... Dat soort dingen roepen eerder reacties op, dan wanneer je het beperkt tot de film
Blijkbaar dus vooral bij jou alleen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
.
Nee, maar mensen kunnen wel gebruik/misbruik maken van iemand omdat ze weten dat die best een beinvloedbaar karakter heeft. Je hoeft maar een PM te sturen en het contact is in werking gezet. Al zal het bij MovieMeter minder erg zijn dan bij netwerksites natuurlijk.
Verder sluit ik me ook aan bij eline.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Verder sluit ik me ook aan bij eline.
Waar gaat het eigenlijk over?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
De manier waarop Soom recensies schrijft geeft net heel goed weer wat ze ECHT van de film vindt en dat is toch ook van groot belang bij het schrijven van recensies. Zolang Soom geen problemen heeft met de openhartigheid van haar berichten, mag ze van mij nog veel recensies schrijven. Altijd leuk om lezen. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Hmm, als je bij Get Him To The Greek al zo diep filosifeert over het leven en over vriendschap vraag ik me af wat je bij een serieuze film denkt
Get Him To The Greek is natuurlijk een onzin film pur sang vol met schunnige/groffe humor hehe.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Niet voor niks is "recensie" veranderd in "mening".
Dus gezien jouw optiek zouden de gemarkeerde en ongemarkeerde berichten allebei simpelweg een mening zijn, waarom bestaat er dan überhaupt nog een meningen-filter.. 
Ik snap de 'tegenstanders' wel, mensen die echt zoeken naar een inhoudelijk verhaal, moeten er toch achter komen dat ze een paar minuten kwijt zijn geraakt. Zal mij niet zoveel boeien (op die paar min. na). Staat wel ook iets over de film, dus kwalificeert verder wel.
Verder heeft jeroentjuhhhhh wel gelijk, eigenlijk een 'big fuzz' over niets.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Dus gezien jouw optiek zouden de gemarkeerde en ongemarkeerde berichten allebei simpelweg een mening zijn

De reden dat het woord recensie veranderd is in mening is omdat er van een recensie veel meer verwacht wordt. Soom geeft haar mening over film en beleving in dat bericht, dus er is gewoon helemaal niks aan de hand.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Ik snap Eline eerlijk gezegd wel een beetje. Het zijn soms een beetje kwijlberichten (vind ik), zeker het hier aangehaalde stukje. Maar op zich is er niets mis mee om een zijstapje te maken naar eigen belevenis/ervaringen, sterker dat kan het kracht bijzetten. Je moet alleen niet doorslaan, het moet immers een punt dat je over de film wil maken kracht bijzetten, het moet geen doel op zich worden (om jezelf naar boven/beneden te halen, aandacht te vragen of wat dan ook).
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Ik vind het opvallend dat mensen Eline gelijk geven. Bij Up had ik een, okay, vrij lang, maar toch gewoon stuk geschreven, over dat JacoBaco z'n auto niet kon vinden, en daarna maakte ik via dat bruggetje de sprong naar wat ik van de film vond. Eline schreef toen ook al zoiets als dat ze dat niet vond kunnen, en neo paste daarop mijn bericht aan. Goed, ik kan er nog wel een beetje in komen dat dat gebeurt, eigenlijk, al baalde ik er natuurlijk wel van dat dat gebeurde, maar goed, nu is 't al de 2e keer dat ze zich bemoeit met mijn berichten, en een hele discussie ontketent over of het wel kan dat mensen persoonlijke dingen schrijven. Ik vind het een beetje raar dat ze er nú mee komt, omdat ik al zoveel andere dingen heb geschreven. Al dan niet over onzekerheid en al die zaken die ze erbij sleept. Moet ik zelf weten, vind ik. Ik schrijf m'n berichten eigenlijk gewoon puur voor mezelf, en dat Eline erover valt dat ik het toevallig heb over mijn vrienden... Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Maar goed, ik schreef gisteren al dat ik er verder geen woorden meer aan vuil zou maken. (en ik trek liever geen aandacht). Maar goed, een recensie is gewoon persoonlijk, en waar je de grens trekt over wat wel en niet kan.. Ik weet het niet. Ik weet alleen dat het een ontzettend lange en oeverloze discussie gaat worden, dus misschien kunnen we het niet langer hebben over mijn persoon, aub?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Leuk dat je mij er weer even aan herinnerd dat ik mijn auto niet kon terugvinden. 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Dat vind ik allemaal ook zwaar overdreven, zeker dat je bericht werd aangepast. Verder denk ik juist dat je een lange neus kunt trekken, als je dat al zou willen, omdat je van de meesten steun krijgt.
Als dat niet zo was geweest had ik mijn bericht achterwege gelaten. In mijn optiek alleen moet het in de basis over de film gaan en zit ik niet te wachten op het omgekeerde (dat je de film alleen gebruikt als lijdend voorwerp om iets over jezelf neer te pennen). Dat is mijn mening, maar aangezien de meesten je berichten leuk vinden om te lezen, is het toch prima zo? Zelf gebruik ik MM niet om vrienden te maken, als anderen dat wel doen, ook goed.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om deze discussie los te maken, wat ik al eerder zei, maar zoals je ziet zijn er wel meerdere mensen die zich in mijn eerste bericht konden vinden, dus om nu compleet de schuld in mijn schoenen te schuiven is flauw. Ik persoonlijk wil iets over de film weten, en niet telkens over jouw leven. De laatste tijd ben ik dan ook gestopt met jouw recensies te lezen, mister blonde beschrijft precies wáárom ik ze maar links heb laten lezen, maar omdat ik deze week zelf naar die film ga ben ik dat topic gaan lezen om er inhoudelijks iets over te weten te komen. Na die hele lap tekst wist ik dus weer hoe jouw leventje in elkaar steekt, en was ik geen stap wijzer. Daarom had ik besloten er toch even iets van te zeggen.
Als ik dan thuis kom van mijn werk en er zijn 3 pagina's bijgekomen n.a.v. één bericht van mij.. tsja, daar heb ik ook niet om gevraagd natuurlijk.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
In mijn optiek alleen moet het in de basis over de film gaan en zit ik niet te wachten op het omgekeerde (dat je de film alleen gebruikt als lijdend voorwerp om iets over jezelf neer te pennen). Dat is mijn mening, maar aangezien de meesten je berichten leuk vinden om te lezen, is het toch prima zo? Zelf gebruik ik MM niet om vrienden te maken, als andere dat wel doen, ook goed.
Precies, dat is al precies wat ik telkens probeer uit te leggen, want zo ervaar ik het ook, maar misschien uit ik mezelf niet zo direct als mister blonde wel doet. Ik sluit me hier dan ook bij aan, en wat mij betreft mag deze discussie nu langzaam dood gaan bloeden.
En eh soom.. veel mensen vinden het wel erg leuk, daar draait het toch om?
Je moet er alleen wel tegen kunnen als er een enkeling is die het een beetje slappe hap vinden. Of je er mee doet is aan jou, anders hebben zij/wij gewoon pech. Er zal niemand zijn die gaat beweren dat je niet zo mág schrijven.
Trek het je niet te persoonlijk aan meid, het wordt nu veel meer opgeblazen dan nodig is! 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als ik dan thuis kom van mijn werk en er zijn 3 pagina's bijgekomen n.a.v. één bericht van mij.. tsja, daar heb ik ook niet om gevraagd natuurlijk.
Nou, het is ook ergens wel te verwachten dan lijkt me. Je post iets over iemand met als doel dat er discussie op volgt lijkt me.
Beetje raar trouwens dat een moderator is gaan gummen in een recensie van soom. Ik kom zoveel bullshit berichten tegen waarbij ik denk, wat voegen dat soort lage niveau reacties toe, dat is het wel jammer vind als er dan wel gegumd wordt in een recensie die ietswat offtopic misschien gaat maar wel netjes blijft.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik postte het bij de film zelf, toen ik thuis kwam was het verplaatst naar hier. Ik zag en zie het nog steeds niet als een discussie uitlokken, maar meer als feedback. Dat ie niet opbouwend is, tsja. Die heeft ze ondertussen genoeg gehad toch? Ik wou gewoon even mijn mening kwijt joh.
Klopt, het blijft sowieso beter dan ''Leuke film, 5.0*''. Maargoed, een moderator zal ook niet voor niks bepaalde offtopic dingen weghalen uit een recensie.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
En daar gaan we weer.
Ik zei in het begin dat ik het overdreven vind om zo uitbundig namen te noemen in een recensie. Vind ik overigens nog steeds. Maar als Soom dat graag wil, dan doet ze dat en als ik er wat van wil zeggen, dan doe ik dat. Verder maak ik me er in de verste verte niet druk om. Veel mensen reageren alsof er een aanslag op de Koningin is gepleegd, terwijl het niet zo heel erg schokkend was.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Laten we hopen dat Soom dit soort leuke stukjes zieleroerselen zal blijven schrijven. Tjongejonge, gewoon een leuke, persoonlijke, verfrissende en a-typische blik op het thema van die film (blijkbaar).
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen

De reden dat het woord recensie veranderd is in mening is omdat er van een recensie veel meer verwacht wordt. Soom geeft haar mening over film en beleving in dat bericht, dus er is gewoon helemaal niks aan de hand.
Maar wanneer moet je iets dan als mening markeren en wanneer niet.. In je berichten moet je het immers bij de desbetreffende film houden en (bijna) alle berichten zijn ook logischerwijs je mening..
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Er is verschil tussen het voeren van een discussie (het reageren op iemand zijn bericht) en zeggen wat je van de film vindt (wat in principe nooit een reactie op iemand is, maar waar reacties op kunnen volgen). Dat is denk het belangrijkste. Dat laatste is altijd maar één bericht per gebruiker (namelijk het bericht dat dit het beste weergeeft). Dit kan een recensie zijn van een paar honderd woorden, of kort in 3 of 4 zinnen samenvattend de kernpunten waarom dit een goede danwel slechte film is.
Een 'mening' sluit dus alle; 'dit lijkt me zo'n leuke film', 'je praat onzin!!!!!!!!!!!!', 'ik vind Tom Cruise zo'n lekker ding
' , 'ik ben het 100% met je eens..........! ' etc. etc. uit.
Is puur zodat iemand die niet wil scrollen tussen pagina's lang oeverloos gelul, maar gewoon even snel wil zien wat men over de film te melden heeft. Moet je bij Avatar zonder deze optie maar eens proberen wat berichten te vinden die inhoudelijk wat over de film zeggen. Dat valt niet mee.
Awake78
-
- 1022 berichten
- 496 stemmen
De meningen/recensies worden ook gebruikt als filter op de smartphone-applicaties. Kun je dus gewoon even snel checken wat jouw favoriete users van een bepaalde film vinden. Gelukkig dat daar alle crap dus tussenuit gehaald wordt