• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

Recensies op MovieMeter

zoeken in:

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

@mister blonde: Maar zeggen wat je van de film vind staat soms ook bol van offtopic spul waar we andere topics voor hebben, en soms is het gezegd met 1 woordje..

Maarja, deze discussie duurt al te lang.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

DonOswaldo schreef:

@mister blonde: Maar zeggen wat je van de film vind staat soms ook bol van offtopic spul waar we andere topics voor hebben, en soms is het gezegd met 1 woordje..

Maarja, deze discussie duurt al te lang.

Dat is onzin, zeggen wat je over de betreffende film vindt, kan per definitie niet offtopic zijn (het is namelijk precies over het onderwerp waarvoor het bedoeld is).

En met een woord is het onmogelijk te zeggen waarom je een film goed of slecht vind.

En waarom duurt dit te lang, dit is de plek (ontopic) om dit te bespreken.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Dus als ik straks dit plaats bij Harry Potter:

Tijdens het wandelen in het bos had ik een stok gevonden die me liet denken aan een toverstaf. Gelukkig was het wel een hele mooie stok.. zo eentje met 3 blaadjes links, en 2 blaadjes rechts.. maar helaas begon het te regenen en toen werd de stok vies. Snel haar huis om de stok droog te föhnen en toen ik daar mee bezig was dacht ik plots: Hé, dat herinnert me aan Hairspray! Toch maar even een crèmespoeling over het stokje heengedaan, van Andrelon. Wat ruikt dat lekker zeg. Zelf ben ik meer van Elvive, maar voor mijn stok is Andrelon ook prima. Ik vroeg me af wat de stok nog allemaal meer kon, dus besloot ik mijn vervelende buurjongetje er een mep mee te geven.

Wat een leuke film is Harry Potter toch! 4.5*!

Awake78

• 1022 berichten
  • 496 stemmen

Zou je eigenlijk voor de gein eens moeten doen. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Op zich nog niet eens zo'n beroerd verhaal.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Lol @ Awake78. En dan zijn er nog 6 andere delen he..

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Hehe .

Ik ben ook alergisch voor geneuzel, maar je moet aan die optie niet te veel regeltjeshangen. Het is een richtlijn, waardoor het leuker wordt hier hopelijk. Anders schiet het zijn doel voorbij.

Als iemand dit als zijn mening wil markeren, ach... Het leeuwendeel zal gewoon prima gericht op de film zijn.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

Dat is onzin, zeggen wat je over de betreffende film vindt, kan per definitie niet offtopic zijn (het is namelijk precies over het onderwerp waarvoor het bedoeld is).

Hoezo onzin? Dus er kan geen mening voorkomen waar iets kleins daadwerkelijk over de film gaat, en de rest gewoon offtopic is? Zoals het voorbeeldje van Eline..

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Wat een kinderachtig gedoe weer zeg Soom schrijft al 5 jaar dit soort recensies, en nu word er ineens over gezeikt, toch weer jammer.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Elineloves schreef:

Dus als ik straks dit plaats bij Harry Potter:

Tijdens het wandelen in het bos had ik een stok gevonden die me liet denken aan een toverstaf. Gelukkig was het wel een hele mooie stok.. zo eentje met 3 blaadjes links, en 2 blaadjes rechts.. maar helaas begon het te regenen en toen werd de stok vies. Snel haar huis om de stok droog te föhnen en toen ik daar mee bezig was dacht ik plots: Hé, dat herinnert me aan Hairspray! Toch maar even een crèmespoeling over het stokje heengedaan, van Andrelon. Wat ruikt dat lekker zeg. Zelf ben ik meer van Elvive, maar voor mijn stok is Andrelon ook prima. Ik vroeg me af wat de stok nog allemaal meer kon, dus besloot ik mijn vervelende buurjongetje er een mep mee te geven.

Wat een leuke film is Harry Potter toch! 4.5*!

Zie je het verschil nou echt zelf niet?

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Rianneke_Dan schreef:

Wat een kinderachtig gedoe weer zeg Soom schrijft al 5 jaar dit soort recensies, en nu word er ineens over gezeikt, toch weer jammer.

Mwa, vind het wel goed dat er eens bij stil gestaan wordt. Is helemaal niet zo erg als mensen eens nadenken voordat ze iets doen op deze site.

Misschien dat het voor Soom vervelend is, maar dat is inmiddels in ruime mate gecompenseerd door steunbetuigers (die veruit in de meerderheid zijn). Ik vind het soms juist vreemd hoe weinig kritisch mensen mogen zijn. Juist kinderachtig dat dit niet zou mogen. We zijn geen 5 meer, we kunnen toch wel ergens tegen zeker?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Ja maar het is nu wel eens een keer gemeld en kunnen we erover ophouden.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Dus moeten we allemaal massaal zeggen hoe leuk het wel niet is, terwijl er mensen bijzitten waarvan ik weet dat ze eigenlijk iets anders denken, maar de echte mening niet willen/durven zeggen uit angst om iemand te kwetsen? Hier ging het over soom, maar als er een andere naam bij had gestaan was het precies hetzelfde geweest hoor.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Ik maak zelf wel uit of ik nog ergens een discussie over wil voeren of niet.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Gaat er mee om dat Soom al 5 jaar dit soort berichten schrijft, en nu kan het ineens meer. Niemand heeft er ooit moeilijk over gedaan, beetje raar dat Eline dat nu ineens aanhaalt. Mensen mogen trouwens ook best kritisch zijn, maar je hebt ook nog zoiets als zeiken over elk klein detail.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Aanhaalde? God, ik reageerde in bij de desbetreffende film op een bericht van haar, dat heb ik trouwens wel vaker gedaan. Niks nieuws dus. Ik reageer op zoveel berichten die mensen schrijven, soms positief, soms negatief. Daar is de site toch voor?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Elineloves schreef:

Dus moeten we allemaal massaal zeggen hoe leuk het wel niet is.

Nee hoor, maar je punt is duidelijk lijkt me.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Elineloves schreef:

maar de echte mening niet willen/durven zeggen uit angst om iemand te kwetsen? .

Heb jij geen moeite mee inderdaad .

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Misschien moeten jullie er nog wat langer over doormiepen.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Qua recensie tikken hangt bij mij af.

Heb ik commentaar over een film? Bij vele films heb ik niet echt veel opmerkingen en geef ik gewoon een cijfer zonder bericht of recensie.

Andere waar ik wat te vertellen heb (een vraag, opmerkingen over decors, verhaal, acteren, voorwerpen, etc.) verwerk ik - vaak door elkaar - in een recensie.

Niet elke recensie is hetzelfde als de andere bij mij. Sommige kunnen 2 tot 3 zinnen zijn, terwijl de andere een grote hebben van een halve verslags-inleiding.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Dr. Phil hier.

Iedereen mag zeggen en vinden wat hij of zij wil.

Alleen hier op het forum zijn er regels om je aan te houden.

De moderators hebben het laatste woord dus.

Elkaar kunnen begrijpen of willen begrijpen is niet altijd makkelijk.

Laten we nu niet zo hard voor elkaar zijn, want ik mag hopen dat er dingen in het leven zijn, die belangrijker zijn dan dit.

Kijk, en daarom hebben mensen nou zo'n hekel aan Dr. Phil. Die man heeft altijd gelijk!

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Lachen man.

MNelissen1968

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Beste,

Na 6 mnd heb ik mezelf eindelijk ingeschreven bij MovieMeter zodat films van juiste recensies te voorzien.

U leest het goed, juiste recensies.

In 6 mnd tijd heb ik van elke film die ik heb gekocht, gedownload dan wel anders verkregen eerst het commentaar gelezen over de films.

Tot mijn grote verbazing is de algemene tendens om films van negatieve recensies te voorzien.

Inhoud, nog ander relevant commentaar ontbreekt en de gemene deler is altijd tenenkrommend, b- film, slecht camera werk en nog meer van dit soort one liners.

Over smaak valt te twisten, maar wanneer er kas krakers en andere goede films worden voorzien van recensies die overeenkomen met dat van amateur films is volgens mijn bescheiden mening niet juist.

Recensies zijn er inderdaad om een film te beoordelen op verschillende vlakken maar als ik en vele andere met mij zich hadden geörienteerd op het chronisch slecht recenseren van alle films die wij met veel plezier hebben gekeken dan hadden wij geen één film gezien.

De lijst is te lang om hier op noemen welke films op dit forum met de grond gelijk worden gemaakt die zeker in de 4 categorie thuis horen.

Nee, ik ga duidelijke recensies verschaffen, voorzien van degelijk en onderbouwd commentaar en gebaseerd op een objectieve kijk op eender welke film.

One liners zullen worden vermeden zodat de ander een duidelijk beeld krijgt van de film in kwestie.

Vriendelijke groeten.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Allemaal best, maar een objectieve kijk bestaat natuurlijk niet. En welkom natuurlijk!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

MNelissen1968 schreef:

Nee, ik ga duidelijke recensies verschaffen, voorzien van degelijk en onderbouwd commentaar en gebaseerd op een objectieve kijk op eender welke film.

One liners zullen worden vermeden zodat de ander een duidelijk beeld krijgt van de film in kwestie.

Je bouwt de spanning wel op, maar ik kijk er reikhalzend naar uit.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Lol inderdaad, zal een ontzettend toegevoegde waarde voor de site zijn als hij laat zien hoe het dan blijkbaar wél moet. We wachten met spanning af totdat we je eerste recensie kunnen lezen (En beoordelen natuurlijk ).

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Dan toch hopelijk met minder taalfouten...

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Idd Ramon.

Een mening is sowieso NOOIT objectief, daar is het immers een mening voor.

Een kaskraker staat ook niet perce voor een kwalitatief goede film.

Ook de opmerking:

"Tot mijn grote verbazing is de algemene tendens om films van negatieve recensies te voorzien.",

is volgens mij niet echt een juiste weergave van hoe mensen hier hun mening over films geven.

Iedere film krijgt zowel goede als slechte beoordelingen, dus de mening dat de tendens hier is dat films voornamelijk negatieve recenties krijgen, lijkt mij op niks gebaseerd te zijn.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Ik ben ook benieuwd, maar

MNelissen1968 schreef:

Over smaak valt te twisten, maar wanneer er kas krakers en andere goede films worden voorzien van recensies die overeenkomen met dat van amateur films is volgens mijn bescheiden mening niet juist.

maakt me wel sceptisch...

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

@MNelissen1968: Je bericht komt nogal superieur over. Elke user heeft een andere mening over bepaalde zaken in films en daar ontstaan nu juist discussies door, wat de bedoeling van de site is lijkt me zo. Ik vind een recensie nooit echt slecht wanneer iemand zijn mening goed onderbouwt. Maarja kom maar op met je 'juiste' recencies. Het zal mij benieuwen..

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

MNelissen1968 heeft voorlopig nog maar 1 bericht geschreven. Maakt me A wel benieuwd wat hij verstaat onder 'juiste recensies' en nog beter B wat volgens hem klassiekers zijn waar je niet mag aankomen volgens hem.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.