• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.851 stemmen

Recensies op MovieMeter

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

En verwar het woord objectief niet met onbevooroordeeld. Een objectieve mening bestaat niet, dat is net zoiets als heet ijs.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Een objectieve beschrijving van een film (of muziek, of kunst) is toch ook helemaal niet interessant? Het boeiende is juist wat het doet met iemand (negatief of positief), waarom iemand iets mooi of lelijk vind, spannend of saai.

Objectieve beschrijving zijn handig als handleiding van de magnetron ofzo.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Zo is dat.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Ik ben nieuw op dit topic, maar schrijven er van de users hier ook echt mensen voor bladen en dergelijke?

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Die zitten er tussen, ja.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Schrijven die dan ook echt voor bekende bladen en dergelijke, daar zou ik wel eens een goede discussie mee aan willen gaan

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

MNelissen1968 schreef:

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Beste,

Na 6 mnd heb ik mezelf eindelijk ingeschreven bij MovieMeter zodat films van juiste recensies te voorzien.

U leest het goed, juiste recensies.

In 6 mnd tijd heb ik van elke film die ik heb gekocht, gedownload dan wel anders verkregen eerst het commentaar gelezen over de films.

Tot mijn grote verbazing is de algemene tendens om films van negatieve recensies te voorzien.

Inhoud, nog ander relevant commentaar ontbreekt en de gemene deler is altijd tenenkrommend, b- film, slecht camera werk en nog meer van dit soort one liners.

Over smaak valt te twisten, maar wanneer er kas krakers en andere goede films worden voorzien van recensies die overeenkomen met dat van amateur films is volgens mijn bescheiden mening niet juist.

Recensies zijn er inderdaad om een film te beoordelen op verschillende vlakken maar als ik en vele andere met mij zich hadden geörienteerd op het chronisch slecht recenseren van alle films die wij met veel plezier hebben gekeken dan hadden wij geen één film gezien.

De lijst is te lang om hier op noemen welke films op dit forum met de grond gelijk worden gemaakt die zeker in de 4 categorie thuis horen.

Nee, ik ga duidelijke recensies verschaffen, voorzien van degelijk en onderbouwd commentaar en gebaseerd op een objectieve kijk op eender welke film.

One liners zullen worden vermeden zodat de ander een duidelijk beeld krijgt van de film in kwestie.

Vriendelijke groeten.

(afbeelding) .

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Madecineman schreef:

Een objectieve beschrijving van een film (of muziek, of kunst) is toch ook helemaal niet interessant? Het boeiende is juist wat het doet met iemand (negatief of positief), waarom iemand iets mooi of lelijk vind, spannend of saai.

Objectieve beschrijving zijn handig als handleiding van de magnetron ofzo.

Een recensie/mening is toch altijd subjectief en een mening van degene die hem schrijft? Het moet wel bij de desbetreffende film passen en een link met de film bevatten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

MNelissen1968 schreef:

Beste,

Na 6 mnd heb ik mezelf eindelijk ingeschreven bij MovieMeter zodat films van juiste recensies te voorzien.

U leest het goed, juiste recensies.

[...]

Nee, ik ga duidelijke recensies verschaffen, voorzien van degelijk en onderbouwd commentaar en gebaseerd op een objectieve kijk op eender welke film.

One liners zullen worden vermeden zodat de ander een duidelijk beeld krijgt van de film in kwestie.

Vriendelijke groeten.

Het is helaas bij deze belofte gebleven...

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Iemand die zich speciaal aan gaat melden om deze grootspraak neer te schrijven, en vervolgens niks meer er mee doet...

Beetje gek.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Gevalletje manisch-recensieve stoornis..

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

PW kwijt, overleden, vakantie, verliefd, lui, ziek, depressie... of heel veel films aan het kijken

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

Tsja.. Spoorloos emailen?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Vind het wel een nominatie voor het memorabele quotes topic. Arrogantie ten top maar maakt het niet waar

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Misschien slaat ie zijn geweldige recensies eerst op in Word, en gooit ie er dan 100 tegelijk op.

Van Nunen

• 791 berichten
  • 0 stemmen

100 kwaliteitsrecensies, zou me niks verbazen als ie na 2 dagen al tot crewlid wordt benoemd.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Kan je gewoon crew lid worden door veel reacties te plaatsen dan??

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

NEE, dus ga het maar niet proberen Q Jones.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Ik was bij mijn inschrijving begonnen met van die lange teksten, maar soms moet je echt beginnen uit je nek lullen van "wat zou ik nu weer eens zeggen". Begin het meer en meer voor de meningen te hebben iets langer dan de lengte van mijn bericht hier, maar die veel bevatten. Dat is althans wat ik probeer, je kunt het dan wel geen recensies meer noemen. Opvallend dat er soms wel eens een film opduikt waar je véél meer kunt over zeggen.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Korte recensies moeten er ook zijn. Vaak genoeg heb ik geen zin in al die lappen tekst waarvan minimaal 80% nietszeggend is en puur alleen vulling is en lees ik liever een kortere to-the-point recensie.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Je moet inderdaad pas lange stukjes schrijven wanneer je wat interessants te vertellen hebt, een toegevoegde waarde.

Alleen bij 4.5-5,0* of 1-1.5* doe ik wel een stukjes van 5 a 6 alinea's omdat er zoveel moois te vertellen valt of zoveel slechts af te kraken. Maar over het algemeen 2 a 3 alinea's, daar kom ik onbewust altijd wel op neer.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik wil ook altijd korte stukjes schrijven, maar als je eenmaal begint, komer er weer allemaal dingen in je op. Ja dat ga ik nog vertellen en dit moet erin.

Uiteindelijk eindig je dan altijd met een lapje onnozel gezever ja .

Ach, je moet het niet te negatief zien. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het reacties als 'goede film egt mooi 5 sterre', ik moet me dan echt inhouden...

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Recensies schrijven vind ik nog echt het moeilijkste. Ik heb altijd erg moeite om te schrijven wat ik vind. Ik doe mijn best er wel voor, maar niet elk stukje wat ik schrijf is even duidelijk of het loopt niet echt lekker.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Zinsbouw en spelling is bij mij het grootste 'probleem'. Heb genoeg er over te vertellen, maar vaak druk ik me anders uit in het Nederlands dan ik bedoel, of vertaal ik zinnen direct vanuit het dialect.

En d/dt blijf ik een misselijk iets vinden.

Vaak heb ik helemaal in mijn hoofd wat ik er over wil zeggen, maar zeg ik eerst iets over de acteurs, of over de muziek? Zal verder iedereen een worst wezen, maar het is soms wel bepalend voor het ''lekker weglezen'' van een recensie.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

13woutie13 schreef:

Recensies schrijven vind ik nog echt het moeilijkste. Ik heb altijd erg moeite om te schrijven wat ik vind. Ik doe mijn best er wel voor, maar niet elk stukje wat ik schrijf is even duidelijk of het loopt niet echt lekker.

Heb ik ook, de ene keer tik je zo 5 alinea's op de pagina zonder moeite en bij een andere film heb ik moeite om eentje goed neer te kunnen pennen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik heb altijd hele stomme inleidingen...

Zoiets van 'nou eindelijk deze film eens gaan kijken' oid, hoe slecht.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Mja, maar daarom is het ook een inleiding. Direct keiharde feiten over een film op je bord krijgen is ook niet zo prettig, althans, vind ik niet.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Ik vind recensies/meningen/persoonlijke teksten schrijven best leuk. Ik verwerk van alles in mijn stukjes tekst. Soms lang, soms wat korter. Ik schrijf over de mensen met wie ik de film gezien heb, en ik verwerk dingen in m'n teksten over hoe ik een film beleefd heb, wat ik er mooi aan vond, en wat niet. Ik kijk hoe een acteur (m/v) speelt, ik let niet heel erg op originaliteit en dergelijke, soms schrijf ik iets op over muziek keuze, of over een einde, wat ik soms niet goed vind.

Sinds 19 juli probeer ik wel ietsje minder persoonlijke dingen te schrijven, me meer te richten op de film, maar ik verwerk hoe dan ook met wie ik een film gezien heb, en neem ook zeker dingen mee in m'n recensie, die ik hoor van anderen, over wat zij van iets vonden. Dus ik denk eigenlijk dat ik blijf schrijven zoals ik het (aan)geleerd heb..

Soms lees ik weleens iets terug van mezelf, en dan betrap ik me er toch wel op, dat ik denk dat het wel iets te lang was, zeker wat bepaalde stukken betreft. Maar ik ben over het algemeen genomen echt altijd en overal enthousiast over wat film betreft, dat ik gewoon met van die hartstikke lange berichten blijf komen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.