• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Recensies op MovieMeter

zoeken in:

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Ja, dat voor jezelf bijhouden vind ik ook prettig. En aan mijn stemmen en meningen te zien zit er 90 verschil tussen. O, dat is wel veel meer dan ik dacht Pfff

(of misschien een paar als mening vergeten aan te vinken dat kan ook)

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Het nadeel van vergeten aan te vinken is dat je ze allemaal grondig moet doorzoeken. Er is helaas geen totale overzicht van titels op alfabet, met een cijfer ernaast en dan nog een gouden ster als checklist dat je een mening hebt neergezet.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Na meer dan een maand (bijna 2) geen meningen te hebben geschreven, ben ik weer begonnen. Heb best een boel in te halen, maar ik denk niet dat dit een grote probleem zal zijn.

Enig nadeel van inhaalwerk is dat je 'inhaal-recensies' niet zo geweldig goed kunnen zijn als één die je direct na de film maakt.

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Minotaures schreef:

Na meer dan een maand (bijna 2) geen meningen te hebben geschreven, ben ik weer begonnen. Heb best een boel in te halen, maar ik denk niet dat dit een grote probleem zal zijn.

Enig nadeel van inhaalwerk is dat je 'inhaal-recensies' niet zo geweldig goed kunnen zijn als één die je direct na de film maakt.

Dat is ook zo bij mij, ik heb ook al zeker 4 maanden geen receensie neer gezet .

Ik doe nu allemaal de leuke films die nog vers in het geheugen zitten.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Je moet ze ook wel aanvinken als mening, want zo kan je ze niet meer apart opzoeken.

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3939 stemmen

Minotaures schreef:

Je moet ze ook wel aanvinken als mening, want zo kan je ze niet meer apart opzoeken.

Ik schrijf meestal mijn recensies van films eerst op papier, en zo niet en ik zie er een die ik graag een keer wil beoordelen dan schrijf ik op welke ik nog moet typen op word.

En zo schrijf ik nog veel meer op papier op!

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb met mezelf afgesproken om te voorkomen dat het einde zoek raakt, dat ik alleen reviews schrijf van film die ik nu ook echt kijk, niet van films die ik langer geleden heb gezien. Niet alleen omdat ze zoals Minotaures aangeeft minder goed zijn, maar ook ook omdat ik het anders lastig is waar je stopt.

In principe probeer ik de opbouw van mijn recensies te varieren. behalve voor MM ben ik ook filmredacteur voor www.nadelunch.com[/url] en schrijf ik mijn eigen filmblog. Dit zijn iets uitgebreidere recensies dan degene die ik standaard voor MM schrijf. Voor wie extra informatie wil over het schrijven van goede recensies kan ik het boek How to become a film critic aanraden. Ook al wil je dat helemaal niet worden, er wordt uitgebreid besproken hoe je goede recensies schrijft en ook wat je vooral niet moet doen. Ook in Bordwells 'Film Art: An Introduction' staan handige hulpmiddelen maar dat is meer analyse van film en een stuk academischer.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Ik zal 'm ff lezen

Bij mij zijn mijn 'recensies' altijd verschillend (ik noem het liever reviews), de ene keer uitgebreid en de andere keer kort, de ene keer persoonlijker en de andere keer meer zakelijk.

Het hangt van het moment en mijn bui af

En tegenwoordig zet ik het meestal eerst in 'kladblok' in plaats van live te typen.

In De Site > Gebruikers > Recensies schrijven. Tips?:

Dag filmliefhebbers,

Op mijn website schrijf ik weleens recensies van films, zoals de volgende:

Cloud Atlas: Veranderlijke onveranderlijkheid en georkestreerde chaos - Basvanderveen.nl

en

Total Recall: Was vroeger alles beter? - Basvanderveen.nl

In mijn recensies probeer ik spoilers zoveel mogelijk te voorkomen. Vinden jullie dat ik er voldoende in slaag om genoeg over de films te vertellen om een goed beeld te krijgen?

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie andere tips hebben.

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Hallo, ik heb mijn allereerste officiele recensie geschreven op de site. Zouden jullie em eens willen bekijken?

De Tweeling (2002)

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Enthousiast geschreven, niets op aan te merken Gewoon zoals een mening van een gemiddelde MM recensie eruit hoort te zien. Je hebt nog enkelen die vaak ook heel technisch praten, maar daar raak je de overgrote meerderheid mee kwijt die meelezen Overigens moeten die er ook zijn hoor, die variatie maakt de site juist zo sterk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Enthousiast geschreven, doet me dus een beetej dneken aan mijn recensiestijl. Ik voel me vereerd dat ik je rolmodel ben . Goed geschreven, ga zo door.

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de complimenten. Ik ga er zeker nog meer schrijven.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ziet er goed uit, pik. Ik heb die film ook nog ergens liggen. Bij WALL·E (2008) heb je nu ook een recensie geschreven zie ik.

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

Ziet er goed uit, pik. Ik heb die film ook nog ergens liggen. Bij WALL·E (2008) heb je nu ook een recensie geschreven zie ik.

Oh ja wat dat betreft heb ik er nog veel veel meer, maar bij De Tweeling was er echt even voor gaan zitten en het allemaal even samengevat.

Meestal schrijf ik gewoon veel op.

Bij De Tweeling had ik ook mijn mening aangevinkt

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Vergeet alleen niet alles aan te vinken, zoals Wall-E. Dat staat leuker in je stats en dan is het ook makkelijker terug te vinden (vind ik) en gelijk een mooi overzicht op je profielpagina.

Dh PING

• 304 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Vergeet alleen niet alles aan te vinken, zoals Wall-E. Dat staat leuker in je stats en dan is het ook makkelijker terug te vinden (vind ik) en gelijk een mooi overzicht op je profielpagina.

Alleen de mooiste vink ik echt aan. Want soms ga ik ook wat meer op andere dingen in.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

Het afgelopen half jaar 3 recensies uitgetypt. Wel veel goede/mooie films gezien, maar niet op kunnen brengen om daar ook wat over te schrijven. Op de een of andere manier heb ik het idee niets meer toe te kunnen voegen met een recensie van mij op wat al eerder bij een film is geschreven. Eerder had ik daar nooit geen moeite mee, echter nu heel veel moeite om met iets leuks interessants te komen. Heb het idee dat ik het een beetje verleerd ben. Laatse is alweer van 10 januari bij Kiraware Matsuko no Isshô (2006). Ook daar het idee dat mijn enthousiasme voor het schrijven een beetje is weg geebt. Misschien dat in de toekomst de "feeling" weer een beetje terug komt.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Op de een of andere manier heb ik het idee niets meer toe te kunnen voegen met een recensie van mij op wat al eerder bij een film is geschreven.

Dat vind ik altijd een gekke gedachte. Zelfs als je dezelfde mening deelt als andere mensen bij een film is dat nog altijd een waardevolle toevoeging.

En je brengt er een film ook weer mee onder de aandacht. Het aantal mensen dat de updates volgens is groter dan het aantal mensen dat specifiek jouw stemmen volgen. Ik volg ook allleen maar op basis van recensies wie wat gezien heeft.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

En bovenal schrijf je het ook voor jezelf, als naslagwerk bijvoorbeeld. Maar ik snap wat je bedoeld. Het ene moment kan je een A4'tje vol lullen en het andere moment heb je al moeite(of geen zin) om 5 regels te tikken.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Al schrijf ik dan wel die 5 regeltjes en vink ik het aan. Zegt ook genoeg dat ik er weinig over zeggen wilde of kon.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Dat hoeft toch ook niet Rep. Je moet voor jezelf vermijden dat hetgene wat je neerschrijft niet neigt naar bandwerk en dat je het met plezier doet. Als je bvb. naar een film kijkt en je bent in je achterhoofd al bezig met de recensie die je gaat schrijven, dat gaat wat te ver. Het draait uiteindelijk om de beleving, en niet de manier waarop je die beleving onder woorden zou moeten brengen. Ik heb wel respect voor de users hier die recensies blijven schrijven, ook op BM waar iedere recensie je aanzet om een boek te kopen of te lenen. Nefast voor je vrije tijd.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ik begrijp DVD-T wel. Als tien mensen voor je hebben geroepen dat Pietje fantastisch acteert en de achtervolging fantastisch is. Dan zie ik het nut ook niet helemaal in omdat dan nog een keer te melden. Maar dat is dan vooral bij de grote films die aandacht genoeg hebben. Meestal tikt het wel makkelijker als je jou mening nog niet zo vaak hebt terug gelezen. Misschien altijd naar de premiere gaan DVD-T dan ben je een van de eerste die een recensie tikt

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

DVD-T schreef:

Het afgelopen half jaar 3 recensies uitgetypt. Wel veel goede/mooie films gezien, maar niet op kunnen brengen om daar ook wat over te schrijven. Op de een of andere manier heb ik het idee niets meer toe te kunnen voegen met een recensie van mij op wat al eerder bij een film is geschreven. Eerder had ik daar nooit geen moeite mee, echter nu heel veel moeite om met iets leuks interessants te komen. Heb het idee dat ik het een beetje verleerd ben. Laatse is alweer van 10 januari bij Kiraware Matsuko no Isshô (2006). Ook daar het idee dat mijn enthousiasme voor het schrijven een beetje is weg geebt. Misschien dat in de toekomst de "feeling" weer een beetje terug komt.

Ik snap je punt. Heb ook hetzelfde.

Eerst vond ik het altijd leuk om direct na een film een recensie te tikken. Nu stem ik erop en ga ik verder. Motivatatie verloren om het spontaan te doen.

Een paar regels tikken als 'goeie film, mooie beelden, prachtige soundtrack' en als recensie bestempelen vind ik vrij kortaf. Ik houd het graag op een uitgebreid verslag, alleen de zin om het te willen is me ontgaan...

Ik houd wel bij welke films ik de afgelopen tijd heb gezien aan de hand van movie quotes (daar begon zowat elk recensie van mij), maar tegen de tijd dat ik weer creativiteit heb om weer mee te beginnen, ben ik alle belangrijke punten van de film vergeten...

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Mensen eisen hier gewoon teveel van zichzelf denk ik. Zelfs 5 regels volstaat. Smaak is persoonsgebonden en veel meer dan met een stem druk je met een recensie je smaak uit. Persoon 1-9 kan vinden dat acteur X geweldig goed acteerde, maar het kan zijn dat ik pas geïnteresseerd raak als ook persoon 10 dat vindt. Dat hoeft dan niet in een uitgebreid bericht, ook 5 lijntjes werken daar perfect als tip.

Iets wat compleet verloren gaat bij enkel stemmen.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Tja, wat als het is je aangeleerd om uitgebreid verslag uit te brengen?

Enkele regels kan makkelijk, maar als je als voorkeur goed en duidelijk recensie (voor jezelf of voor anderen) tikt, is het toch niet zo makkelijk voor personen (zoals ik) om van 'beleid' te switchen.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Wat is beter, een verslagje van 5 regels bij elke film hebben, of geen verslagje bij elke film hebben?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Uiteraard 't 1ste optie. Ik mis alleen een sterk behoefte om van uitgebreid naar samengevat te switchen. Alleen stemmen is ook voldoende om te doen, alleen mis je toch nog 'iets' wanneer je met een volgend film begint.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Tis ook een beetje hoe je die 5 regels besteedt. "Goeie film, goed verhaal, goed geluid, goeie acteurs" daar zit waarschijnlijk niemand op te wachten, maar als je die 5 regels ook inhoudelijk kan maken is het interessant. Des te moeilijker, vind ik zelf.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Het is natuurlijk niet nodig om overal wat neer te zetten. Maar ik heb wel een aantal keer gehad bij niet meer dan aardige films dat ik recensies van mezelf tegenkwam en daardoor ook weer wist wat voor vlees de film in de kuip had. Als persoonlijk naslagwerk blijft het erg handig.

Sommige films verdienen verder natuurlijk ook niet meer dan 5 regels, aan de andere kant is het wel lastig om inhoudelijk goed te reageren in die paar zinnen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.