• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.991 gebruikers
  • 9.371.052 stemmen

Recensies op MovieMeter

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Zijn er trouwens uitzonderingen op die voorwaarden? Is er toch een optie om te verwijderen in overeenstemming tussen user en beheerder? (meer een vraag voor de crewleden/moderators)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Je kan ook al een nieuwe recensie schrijven en die aanvinken. De kans dat je andere bericht gelezen wordt is al iets kleiner. Vooral bij de recensiefilter komt de oude tekst al niet meer te voorschijn.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Zou nogal een werk zijn trouwens. Dan zouden de mods/crew ook een hoop berichten van andere users moeten verwijderen (reacties op recensies, discussies, verwijzingen naar etc want dan slaan die reacties opeens nergens meer op). Lijkt me een beetje onbegonnen werk eerlijk gezegd.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ramon K schreef:

Zijn er trouwens uitzonderingen op die voorwaarden? Is er toch een optie om te verwijderen in overeenstemming tussen user en beheerder? (meer een vraag voor de crewleden/moderators)

In principe niet. Je kan wel contact met een moderator opnemen en die zal het in overweging nemen. Het gaat hierbij niet om hele reeksen berichten, maar om een of enkele specifieke berichten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik blijf het vreemd en not done vinden dat je oude berichten niet zelf kan aanpassen/verwijderen als user, ook na 24 uur. Ook al post je het op een openbare site, het blijven wel je eigen berichten.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Lijkt me onmogelijk om dat op een discussiesite vol te houden. Mensen kunnen zo alles maar lopen aanpassen en verwijderen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Lijkt me onmogelijk om dat op een discussiesite vol te houden. Mensen kunnen zo alles maar lopen aanpassen en verwijderen.

Dat klopt, maar dit is echt de enige site (ik bedoel dus alle Meter-sites) die ik ken waar users oude berichten niet aan kunnen passen.

Ik vraag me ook af hoeveel misbruik er nou van wordt gemaakt. Persoonlijk lees ik wel eens oude berichten waarbij ik denk dat ik het beter niet had kunnen plaatsen. Een onduidelijke mening, een onnodige sneer naar iemand of gewoon een bericht met een paar spelfouten. Dan wil ik graag de optie hebben om dat ten aller tijde aan te kunnen passen of verwijderen.

En er zullen best een paar incidentele users zijn die in een discussie berichten gaan wissen, maar dat zullen er vast weinig zijn. En anders weet je al snel wie zoiets doet. De vaste kern bezoekers zal dat vast niet doen. Om nu misbruik van 5% tegen te gaan ten koste van de voordelen voor 95% vind ik krom.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die er misbruik van maken en alle context uit een discussie halen, waardoor er achteraf geen touw meer aan vast te knopen is.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Sowieso valt het amper te achterhalen als iemand berichten uit het verleden aanpast, waardoor je mensen makkelijk voor lul kan zetten door je eigen berichten aan te passen. Het is vooral dat het misbruik veel kwalijker is dan de wat povere voordelen.

Mensen moeten gewoon twee keer nadenken als ze iets neerzetten, en anders gewoon aanvaarden dat ze het niet meer eens zijn met oudere uitspraken van zichzelf.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Niet mee eens. Ikzelf ben 5,5 jaar lid. Er verandert best wel wat in je manier van denken, maar ook in je manier van jezelf kunnen uitdrukken. Het is gewoon jammer dat je er verder niks meer mee kan doen. Ik heb ook wel eens moderators gepm't om iets in een ouder bericht aan te passen, maar dat wordt ook niet gemakkelijk gedaan.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Aangezien een bericht gedateerd wordt is het ook niet logisch om je manier van denken nu te gaan toevoegen aan een bericht van vijf jaar geleden. Zo kan ik heel m'n imago wel gaan ombuigen als ik wil, maar dat gaat de discussies en replieken toch echt niet ten goede komen.

Verder is het ook niet verkeerd om gewoon vrede te leren nemen met je eigen uitspraken van vroeger.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ow, ik heb er geen enorme moeite mee maar zo heel af en toe zou ik een oud bericht wel willen aanpassen.

En in mijn geval valt het wel mee, maar als je ziet hoe sommige users hier berichten tikten in het verleden, dan kan ik me voorstellen dat ze dat later liever niet meer teruglezen. Met Breezertaal zeg maar.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Onderhond schreef:

Helemaal eens. Gewoon houden zo. Al baal ik wel van sommige oude berichten.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Niet mee eens. Ikzelf ben 5,5 jaar lid. Er verandert best wel wat in je manier van denken, maar ook in je manier van jezelf kunnen uitdrukken.

Vooral dat laatste is wel vervelend inderdaad. Als ik soms lees hoe onbeholpen mijn vroegere berichten soms opgesteld zijn (was toen nog érg groen achter de oren)... Er zijn veel dingen die ik zou willen opnieuw schrijven, maar langs de andere kant kan het best nuttig en leerrijk zijn om eens op je vroegere zelf terug te blikken. Bovendien lijkt me dat een gevaarlijk signaal als we teveel zouden zien dat dat mogelijk is. Voor je het weet worden de mods overstelpt met dat soort vragen. Zoiets ten allen tijde mogelijk maken voor de users zelf zou inderdaad dan weer veel teveel misbruik opleveren.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Persoonlijk lees ik wel eens oude berichten waarbij ik denk dat ik het beter niet had kunnen plaatsen. Een onduidelijke mening, een onnodige sneer naar iemand of gewoon een bericht met een paar spelfouten. Dan wil ik graag de optie hebben om dat ten aller tijde aan te kunnen passen of verwijderen.

Ik herken dit wel. Voor spelfouten niet hoor maar om mijn berichten te corrigeren dan wel aan te vullen quote ik mijn eigen berichten. Niet zo erg mooi maar dan heb ik in ieder geval beginnersfoutjes, zoals oneliners en nietszeggende berichten weer rechtgezet.

Vinokourov

• 3143 berichten
  • 2909 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik blijf het vreemd en not done vinden dat je oude berichten niet zelf kan aanpassen/verwijderen als user, ook na 24 uur. Ook al post je het op een openbare site, het blijven wel je eigen berichten.

Zo eens hiermee. Kan ik nog eens al mijn knullige spel- en grammaticafoutjes druit halen .

Vinokourov

• 3143 berichten
  • 2909 stemmen

dutchtuga schreef:

Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die er misbruik van maken en alle context uit een discussie halen, waardoor er achteraf geen touw meer aan vast te knopen is.

Waarom? Discussies zijn niet meer zo gemakkelijk te achterhalen, want zijn niet gevangen in een recensiefilter van een film. Het gaat de meesten juist om een recensie aan te passen/verbeteren. In die ellenlange discussies van pakweg vijf jaar geleden is vrijwel niemand geïnteresseerd.

Ik zie het misbruik ook niet gebeuren. Hooguit dat het incidenteel gebeurt, maar ik neem aan dat mods altijd dat soort dingen kunnen terugdraaien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Schrijf gewoon een nieuwe recensie. Of zijn er gebruikers die zo beschaamd zijn over oude teksten? Ik kijk na jaren filmervaring met een andere blik naar films en mijn mening zal evengoed geëvolueerd zijn, maar dat wil niet zeggen dat mijn oude berichten moeten verdwijnen. Als er echt een wijziging is zal ik gewoon iets nieuws schrijven. Kan je meteen een mooi vergelijk maken trouwens.

En zoals Onderhond al aangeeft is het niet slecht om eerst even na te denken voor je iets schrijft.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Vinokourov schreef:

In die ellenlange discussies van pakweg vijf jaar geleden is vrijwel niemand geïnteresseerd

Daar ben ik het niet mee eens. Ik lees soms bij films alle berichten door vanaf het begin. Dat zullen er wel meer doen. Vaak zijn dat discussies die steeds weer opnieuw beginnen soms met dezelfde users soms met nieuwe. Laat lekker staan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Op den duur heb ik toch besloten om te stemmen, dus op de films die op wacht stonden om een recensie te krijgen. Maar als ik de kans krijg om een film weer te herzien om een fatsoenlijk bericht achter te laten zal ik dat zeker doen. Tot zover hebben de films die ik nog moet zien voorrang, aangezien het er meer dan 360 zijn. En zo nu en dan zal ik een filmpje uit de kast pikken om even te kijken en een recensie voor te tikken.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Ik merk dat ik tegenover een jaartje geleden veel uitgebreider over films schrijf. Dat zal misschien komen omdat ik nu op vele punten let en wat uitgebreider op de personages en verhaal in ga.

Een voorbeeld is bij de film Brotherhood of War.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

En bij Around the world in 80 days niet dan? Wat een lap tekst. Maar je geeft ook een samenvatting.

Prima filmpje voor tussentijdse vermaak (van 2 uur!).

Dus dat is goed.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Die van Transformers: Dark of the Moon is 'ietsje' langer. Dat is tevens mijn langste, met 1650+ woorden. Maar met Brotherhood of the War doelde ik meer op de recensie van zo'n 2 jaar geleden ter vergelijking van hoe ik ze nu maak.

Ja, qua verhaal geef ik vaak een samenvatting, i.p.v. 'Verhaal was goed, goed overnagedacht.' Ik vind het altijd leuker om een lange stuk of in dit geval een film leuk samen te vatten.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Binnenkort maar eens zowel mijn stemmen als meningen doornemen. Om weer een prima overzicht te maken. Mijn doel is om recensies die niet meer van toepassing zijn ongedaan te maken (dus weer een normaal bericht) en de stemmen van films die ik niet meer ken te verwijderen.

Uiteindelijk zal ik vele films die ik ben vergeten of geen goeie recensie heb gemaakt opnieuw bekijken om te beoordelen en wat over te schrijven.

brabusRUS

• 1628 berichten
  • 2808 stemmen

Het lijkt mij interessant als je bij elke film naast het gemiddelde van de film, ook het gemiddelde van de meningen ziet staan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Nog geen tijd gemaakt om voor enkele oude stemmen een recensie bij te tikken.

5-05 was mijn laatste recensie. In de tussentijd heb ik wel enkele films gezien en erop gestemd, maar dit zonder recensie. Vaak kijk ik te laat films, waar ik uiteindelijk geen behoefte meer heb om meteen een recensie erachteraan te plakken. Ik stel ze dus uit, maar ik houd dit wel bij. Qua datum van kijkbeurt is het best verschillend. Er zitten een paar bij van ong. 3 maanden, maar ook van 2 weken geleden.

Ik moet nog voor de volgende films een recensie intikken:

- De Shrek trilogie (deel 4 komt nog)

- Stay Alive

- Conan the Barbarian

- Conan the Destroyer

- Killer Elite

- Stranger Than Fiction

- Insidious

- Apocalypto

- Aguirre: The Wrath of God

- Thirteen Assassins

- The Fast and the Furious (deel 3 t/m 5)

- Immortals

- Jennifer's Body

- The Great Escape

- Falling Down

- Drive

- Fright Night

- The Change-Up

- Happy Feet

- Smokin' Aces

- Dumb & Dumber

- Lord of War

Uiteraard zijn er honderden anderen, maar dit zijn de eerstvolgende waar ik mijn aandacht op zal richten. Er zullen een klein aantal tussen zitten die geen prioriteit hebben, want er zitten enkele tussen die ik toch zelf wil kopen, dan kan ik ze opnieuw bekijken en dan pas een recensie voor tikken.

Ik zal eerst de films behandelen waar ik het bij 1 kijkbeurt hou.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Minotaures schreef:

Nog geen tijd gemaakt om voor enkele oude stemmen een recensie bij te tikken.

5-05 was mijn laatste recensie. In de tussentijd heb ik wel enkele films gezien en erop gestemd, maar dit zonder recensie. Vaak kijk ik te laat films, waar ik uiteindelijk geen behoefte meer heb om meteen een recensie erachteraan te plakken. Ik stel ze dus uit, maar ik houd dit wel bij. Qua datum van kijkbeurt is het best verschillend. Er zitten een paar bij van ong. 3 maanden, maar ook van 2 weken geleden.

Dat heb ik ook gedaan, stemmen xonder nog even er iets over te schrijven. Best stom, want nu weet ik van die van wat langer geleden niet meer alle belangrijke details, denk ik. Knap als jij nog alles weet

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Gelukkig ben ik over de helft van mijn stemmen qua recensie's, maar er zullen nog wel tientallen bekeken films zijn wat ik qua details niet meer 100% weet. Maar wat betreft films heb ik een goed geheugen en ik kan makkelijk wat belangrijke punten vertellen over een titel die ik maar 1x heb gezien, wat bijv. 2 jaar geleden was.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Ok, ik alleen als het echt indruk heeft gemaakt, niet van mindere titels (voor mij).

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Toch is het beste recensie een verse. Omdat je dan hetzelfde film op bepaalde punten opnieuw kan kijken om je mening beter te beargumenteren waarom. Daarnaast speelt de film zich vers in je hoofd af, dan weet je dus meer over te vertellen, zoals de personages en locatie's.

Helaas heeft dit ook z'n minpunten. Bij mij is dat ik erg laat films kijk, dus tegen de tijd dat een film van ong. 2 uur afgelopen is, is het al 2:30. Om dan nog 15 - 25 minuten een halve verslag te typen zie ik in zulk soort momenten niet zitten. Maar als je graag uitstelt (zoals ik), stapelen de recensie's van nieuwe films zich op.

Met mooi weer heb ik al moeite om films te kijken, laat staan nog een probleem met recensie's maken. Nou kan ik ervoor kiezen om alleen te stemmen (wat ik momenteel doe), maar ik houd het liever aan 2 kanten gelijk; door dus te stemmen en een recensie te tikken, om zo mensen te overtuigen/informeren waarom een bepaald titel een 'must see' is of juist een 'not'. Ook is het handig voor jezelf, om zo een overzicht van films te creëren waar je je mening hebt gemarkeerd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.