- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Tips voor filmavond
Tips voor filmavond

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Een film die ik nog wel eens met vrienden wil zien:
Saw. (2004)

JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2253 stemmen
Een film die ik nog wel eens met vrienden wil zien:
Saw. (2004)
Ik heb de hele saw reeks (buiten saw 2) al bekeken met een vriend die die reeks ook heel graag ziet. Het is echt zo een vriend waarbij je naar een film kan kijken serieus en alsof je thuis bent. Dus niet met chips smijten en midden in de film een grapje zeggen.

clockwork72
-
- 2745 berichten
- 1641 stemmen
Ja daar houd ik ook niet van. Maar ik houd bijna altijd in mijn eentje een filmavond dus geen geschreeuw en gezeik maar gewoon rustig in me eentje kijken. Ligt er ook maar net aan wat voor film ik kijk.

noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Ja daar houd ik ook niet van.
Maar ik houd bijna altijd in mijn eentje een filmavond dus geen geschreeuw en gezeik maar gewoon rustig in me eentje kijken.
Ligt er ook maar net aan wat voor film ik kijk.
Precies lekker tot rust komen.!!
Vroeger thuis, die dikke dronklap kon ik niks.. die vent maakte me gek.
Niet leuk, nuchter was hij echt ok dat wel.!!

Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2538 stemmen
Iemand nog leuke komedies zoals Kickass, hangover, duedate? Of een echte enge horrorfilm? Liefst niet zoon hoog denk niveau in verband met de mensen die komen, haha!

John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Hm, ik zou Survival of the Dead wel aan willen raden. Dat is een komedie/horror waarbij er allerlei zombies op brute wijze worden afgeslacht, best lachen

Fortune
-
- 4182 berichten
- 2643 stemmen
Shaun of the dead, beetje mijn favoriete komedie.
Meerdere keren met vrienden gekeken doet het altijd wel goed. En Hot fuzz kan dan natuurlijk ook.

Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2538 stemmen
Oké bedankt beide Ga op zoek naar de titels

SillyBilly23
-
- 183 berichten
- 358 stemmen
In Overigen > Algemeen > Project filmavond:
Hallo iedereen,
Ik zou graag jullie hulp inschakelen voor een nieuw project op mijn werk waar ik binnenkort de verantwoordelijkheid over krijg.
Even kaderen: ik werk in een voorziening in België bij volwassenen met een zware handicap. Wij organiseren tamelijk wat activiteiten omdat onze bewoners niet kunnen gaan werken of weinig bewegingsvrijheid hebben. Er is vanuit hen een vraag om op vaste momenten een filmavond te organiseren. Ik vind dit echt een top initiatief waar ik mij volledig wil in smijten!
Ik zoek:
- Tips voor Nederlandstalige films (Vlaams/Nederlands, maakt niet uit) of Nederlands gesproken (bv. animatiefilms).
Wat wel: komedie, romantiek, drama, animatie, ...
Wat niet: moeilijke/complexe films, horror of heel enge films
- Tips voor sfeerinrichting: we beschikken over een zaal met projector en dvd-installatie, maar ik wil dit nog meer inrichten om er een echte thema-avond van te maken. Bv. met kartonnen borden zoals je soms in de bioscoop ziet, posters of iets anders… Wie heeft nog leuke ideetjes?
Oh en dit topic kan ook gebruikt worden voor anderen die eens een filmavond willen organiseren op het werk of thuis en graag ideetjes opdoen!
Bedankt alvast!!
Billy

kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek:
- Tips voor Nederlandstalige films (Vlaams/Nederlands, maakt niet uit) of Nederlands gesproken (bv. animatiefilms).
Wat wel: komedie, romantiek, drama, animatie, ...
Wat niet: moeilijke/complexe films, horror of heel enge films
Bedankt alvast!!
Billy
De tweeling, spoorloos en Van god los zijn toch wel grote Nederlandstalige filmklassiekers die je wel een avondje filmplezier kunnen geven.

SergioMalick
-
- 1078 berichten
- 1673 stemmen
Gaaf werk Sillybilly!!! Het lijkt me moeilijk in te schatten naar welke films deze doelgroep graag kijkt, maar met het oog op de zware handicap moet het denk ik een luchtige film zijn (vast wel met uitzondering voor sommige bewoners). Zelf zou ik een Pixar-film opzetten, Nederlands gesproken. Nederlandse films ben ik niet echt in thuis... De Marathon is erg geestig en luchtig (een lach en een traan). Of misschien minoes of Alles is liefde? Heb je misschien al een beetje gepeild waar ze graag naar kijken, een favoriete film bijvoorbeeld?
Qua aankleding zou ik inderdaad een mooie poster (laten) maken! En die dan een week van te voren verspreiden, met de filmavond erop. Ik zat net te denken dat het best leuk zou zijn als je van en met de bewoners leuke filmpjes maakt en deze misschien in de pauze kan afspelen, of aan het einde.
Maar veel plezier alvast. Zijn vaak hele leuke avonden om mee te maken.

Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Laat hen zelf creatief aan de slag gaan. Je kan hen de vraag stellen ´wat hoort volgens jou in een cinema?' en daar al een eerste creatieve sessie aan koppelen.
Het maken van een poster kan je zo doen als naverwerking van de film, dat kun je dan koppelen aan een bespreking van de film ofzo. En als dat iets wat ze graag doen kan je zo stapsgewijs je filmzone inkleden. Vertrek vooral veel vanuit hun eigen wensen, ook wat de filmkeuze betreft. Al moet je inderdaad misschien geen [rec] gaan opzetten.

606
-
- 23826 berichten
- 12010 stemmen
Hallo iedereen,
Ik zou graag jullie hulp inschakelen voor een nieuw project op mijn werk waar ik binnenkort de verantwoordelijkheid over krijg.
Even kaderen: ik werk in een voorziening in België bij volwassenen met een zware handicap.
Bedankt alvast!!
Billy

SillyBilly23
-
- 183 berichten
- 358 stemmen
Bedankt al voor de tips!! Het moeten idd luchtige films zijn SergioMalick. Ik heb al een invulstrookje gemaakt met daarop wat vragen welke filmgenres ze leuk (en niet leuk) vinden, of ze een lievelingsfilm hebben, enz... Ik wil ze zoveel mogelijk betrekken bij de keuze en iedereen de kans geven om een film te kijken die ze echt leuk vinden want er zijn redelijk wat inschrijvingen.
Deze ideetjes had ik ook nog voor sfeerinrichting:
- Aankoop popcorn maker: kost niet zoveel en ziet er leuk uit.
- Gadgets: filmklapper bv.
- Hollywood slingers of andere hangdecoratie
- Foto's van filmsterren afprinten, uitknippen in een stervorm bv. dat doet denken aan the walk of fame. Zou ook een leuke crea-activiteit zijn
- Deurposter
- ...
Ik zou echt heel graag aan zo'n levensgroot kartonnen bord geraken, Yoda van Star Wars bijvoorbeeld of iemand/iets anders!! Maar bioscopen zijn niet zo happig om dit weg te geven. Kan iemand mij daarbij helpen? Zou de max zijn.

Taken
-
- 69 berichten
- 176 stemmen
Ik heb wel een leuke tip het is geen film tip maar wel erg leuk om te doen als je films kijkt met meerdere personen en er nooit uitkomt wie zijn keuze de beste film is om te kijken.
Ik kijk in altijd met mijn oudste zoon films in het weekend dat hij bij mij is en voorheen koost ik een aantal films waar hij er dan één dan uit mocht kiezen.
Tegenwoordig hebben we een leuk systeem we hebben beiden vier films dus acht films in het totaal die het met kop of munt tegen elkaar op nemen in vier rondes, de winnen de films gaan door naar de volgende ronden totdat er uiteindelijk één film de finale wint en die film gaan we dan die avond kijken zo was dat gister de keuze van mijn zoon Mr& Ms Smith.
De films die het niet zijn geworden die gaan weer mee naar de volgende filmavond en de winnaar mag een nieuwe film toevoegen.
Ik heb nog wel een paar regels zoals wanneer er een film niet meer beschikbaar is op één van de streamingdiensten mag de ander een plek in de roulatie overnemen, er mag één film in zitten die on demand is, films per individu moeten wel verschillend zijn en één van de films moet minimaal ouder zijn dan de helft van de leeftijd mijn zoon is 15 dus dan moet dat één film zijn die acht jaar of ouder is en in mijn geval 20.