• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.989 gebruikers
  • 9.370.978 stemmen

Het school en studie topic

zoeken in:

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Succes met het zoeken van een verantwoordelijke baan.

LimeLou

• 2048 berichten
  • 777 stemmen

Iedereen alvast veel succes

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Het is studieweek! Whoooo. Oftewel...een week vakantie

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Vakantie? Tsss. Wij ergens in oktober pas. En dat zijn dan maar 2 lesavonden die uitvallen, dus nog niet om over naar huis te schrijven.

De opleiding is, voor zover ik nu gemerkt heb (heb 5 lesavonden gemist door Amerika, dus loop toch wel enigszins achter op de rest) vrij pittig. Stukken lastiger dan de PABO, veel meer over psychologie en ontwikkeling, dus ben benieuwd. Heb wel het idee dat het zwaar gaat worden, maar dat is ook weer een uitdaging.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Lekker bericht; onze klas bestaat uit 15 man en is daarmee de kleinste groep. Nu worden we de 2e periode opgesplitst en verdeeld over de andere klassen Met groepjes van 5 worden we verspreid. Nu maar zorgen dat m'n -yeah buddies- meegaan.. dan kan het me weinig schelen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Yeaaaaahhh....... buddies! Ik hoop het ook voor je.

Ik heb straks al 'voortgangsgesprek' terwijl ik in totaal pas 4 keer daar ben geweest Zullen snel klaar zijn.

Nu begint wel het groepswerk, met allemaal vreemden, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Loopt tot dusver voor geen meter.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Groepswerk is klote. Al mijn projecten duurden ook maanden en het is flink plannen, overeenstemmen en elkaar achter de kont aanlopen om alles in orde te krijgen. Soms was het ook veel te gezellig en werd er weinig gedaan. Wat dat betreft maak ik liever zelf mijn dingen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Probleem heb ik ook. Ik ben -is natuurlijk niet de schuld van mijn klasgenoten- 2,5 week weggeweest en had vanuit Amerika regelmatig een 'pc-momentje' ingelast zodat ik de mails kon lezen en kon vragen hoe het stond met de opdrachten, want op het moment dat ik vertrok hadden we geen uitleg gekregen. Kreeg ik terug, toen ik vroeg om meer uitleg: 'Dan moet je even de handleiding doorlezen Eline'. Alsof ik die mee neem naar Amerika..... Dat soort dingen allemaal. r zijn blijkbaar opdrachten verdeeld, niemand die mij even wou vertellen wat mijn deel is, dus ik moet er vanavond aan gaan werken en weet nog 0,0. Nouja, ik blijf ze niet achterna lopen. Vanavond maar even de lerares lief aankijken.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Hm.. op de uni snakte ik naar groepswerk

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Soms is het ook wel handig, vooral bij lastige zaken.

Je moet alleen wel een goede groep hebben. Liefst 1 persoon die aan de kar trekt, aangezien planning e.d. erg belangrijk is. Je moet ook weer geen achterblijvers hebben die niks doen, want dat kost je sfeer in de groep en erger, je komt achter te lopen. Maar je moet ook weer geen 3 voortrekkers hebben en dat zelf niet zijn, dan wordt je weer gezien als een minder groepslid

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

kos schreef:

Heheh die klacht hoor ik vaker. Op de HBO wordt je doodgegooid met groepswerk, zelfstandigheid ho maar..

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tonypulp schreef:

Op de HBO wordt je doodgegooid met groepswerk, zelfstandigheid ho maar..

Klopt. De trend is steeds minder les geven en steeds meer laten uitvoeren op projectbasis, wat bijna altijd met groepen is.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Vind dat persoonlijk echt Koning. Had ik dat maar!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Groepsopdrachten zijn wel leuk. Vooral als je een groep hebt die tijdens elk les opletten, dan vorm je een uitstekend team en zijn de resultaten strak.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ach... Wat ik zelf doe, doe ik beter. Ik heb mijn eigen manier van werken en ik merk dat ik nu een 'voorsprong' heb omdat ik weet hoe HBO werkt, en zij óf al 20 jaar van school zijn óf net van het MBO komen, dus wat verslagen schrijven betreft gaat het soms nog wel eens stroef. Ze staan ook niet echt open voor ideeën, dus hou ik me maar op de achtergrond.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Tonypulp schreef:

Hoop 't ook voor je! Kans is wel groot lijkt me hehe.

Zelf ga ik volgend schooljaar Engels studeren, hopelijk blijft de motivatie nu langer. Die PABO zuigt de goede bedoelingen uit je lijf

Moet eerlijk bekennen, na 6 weken pedagogiek mis ik de PABO ontzettend. Achteraf gezien was het zo slecht nog niet. Begin me af te vragen of ik niet de foute keuze heb gemaakt om halverwege te stoppen.

*Vrouwen*

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Erg zonde, om te stoppen terwijl je studeert. Dat gebeurt zo veel, want dat merk ik tijdens school. Van de 25 leerlingen zitten er jaarlijks zeker 5 gem. die stoppen. Studie-keuze, het blijft één van de moeilijkste keuzes die je op een jong leeftijd moet maken.

Tot zover heb ik geen spijt van mijn keuzes. Alleen jammer dat ik mijn 1ste MBO-opleiding niet haalde. Dat had ik toch het liefst gewild.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ja, achteraf zonde. Al ben ik wel door blijven studeren, want ik doe nu HBO Pedagogiek. Toch spreekt deze opleiding me veel minder aan dan verwacht en ga ik nu met meer tegenzin naar school dan eerst. Ik neem niets in me op, ik 'blokkeer' en merk dat het me allemaal een worst kan wezen. Ik zet wel nog even door omdat ik het naar mijn gevoel nog niet hard genoeg geprobeerd heb, maar als ik me in januari nog steeds zo voel moet ik goed bedenken of ik hier wel mee door wil gaan, de komende 4 jaar.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Als je zelfs al de PABO gaat romantiseren, moet het wel ergens knellen met de opleiding . Ligt het misschien ook deels aan je vakantie? Of wordt het gewoon heel slecht aangeboden.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Aanbod is erg slecht. De leraar leest af vanaf het blaadje, de stof is kurkdroog en totaal niet uitdagend. Leraren lijken ook vooral tegen zichzelf te praten hier. (Studenten zitten te twitteren en te msnen tijdens het college.)

Ik weet het niet, de pabo liep veel vloeiender, de stage ging prima, en daar zat toch meer praktische (en ook theoretische) uitdaging in dan hierbij.

Kan ook komen omdat ik lessen gemist heb, maar wat ik tot nu toe heb meegekregen vraag ik me af of ik dit wel 4 jaar vol kan/wil houden. Een vriendin van me zit nu in het 4e leerjaar Pedagogiek en roept ook al vanaf het eerste leerjaar dat het niks is en dat ze het liefst zou stoppen. Ik kon veel meer mijn ei kwijt in de pabo opdrachten dan hier valt me op.

Even afwachten nog maar.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

(Studenten zitten te twitteren en te msnen tijdens het college.)
Dat is een algemeen iets Als ik m'n collegezaal rondkijk zie ik alleen maar series, games en social media voorbij komen. Maar zo klinkt de PABO inderdaad ineens wel oké, toch lijkt het me lastig om daar weer naar terug te gaan.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Hoorde via via dat de leraren die ik toen had, het blijkbaar nog steeds over me hadden, en dat ze het zonde vonden dat ik gestopt was. (Mijn lerares Muziek is de tante van mijn beste vriendin). Dus denk dat ze me nog wel terug willen. Begin dan idd wel weer in een nieuwe groep, tijdje uitgeweest, weer stage gaan lopen (hoef ik nu niet).. Dus even het een tegen het ander afwegen.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2570 stemmen

Elineloves schreef:

Aanbod is erg slecht. De leraar leest af vanaf het blaadje, de stof is kurkdroog en totaal niet uitdagend. Leraren lijken ook vooral tegen zichzelf te praten hier. (Studenten zitten te twitteren en te msnen tijdens het college.)

Dat gebeurt op de PABO ook hoor. Ik zie het iedere dag van anderen zelf doe ik dat natuurlijk niet!

De lessen op de PABO zijn trouwens ook niet van al te hoog niveau. Beetje poster maken en wat presenteren en daar is weer een les voorbij. Het is day de praktijk zo leuk is, maar voor de lessen hoef je het niet te doen.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Soms is het ook wel handig, vooral bij lastige zaken.

Je moet alleen wel een goede groep hebben. Liefst 1 persoon die aan de kar trekt, aangezien planning e.d. erg belangrijk is. Je moet ook weer geen achterblijvers hebben die niks doen, want dat kost je sfeer in de groep en erger, je komt achter te lopen. Maar je moet ook weer geen 3 voortrekkers hebben en dat zelf niet zijn, dan wordt je weer gezien als een minder groepslid

Mja, bij mij ging het zo.. Hoorcollege, docent pakt dik heel boek en zegt: hier gaat het tentamen dus over' ik zie jullie bij het tentamen en als je iets niet snapt kom dan naar dit wekelijkse college van 2 uur.' Tot zover het vak. .

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Tonypulp schreef:

Dat is een algemeen iets Als ik m'n collegezaal rondkijk zie ik alleen maar series, games en social media voorbij komen.

Hier niet hoor... (waarom zou je dan naar college gaan? als ik series/ games of social media wil doen, blijf ik wel weg bij het college...al was het uit respect voor de docent).

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

Bij ons zit iedereen ook met z'n telefoon te spelen of op z'n laptop te pokeren, YouTube filmpjes en dergelijke te checken. Leraar zelf geeft er ook niet veel om maar goed hij is ook maar een power point voor aan het lezen en veel te vaak te vernoemen dat hij het boek heeft geschreven dat we aan het doornemen zijn. Gelukkig zijn de hoorcolleges niet verplicht en kan je gewoon thuis blijven.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

BlueVelvet schreef:

(quote)
Hier niet hoor... (waarom zou je dan naar college gaan? als ik series/ games of social media wil doen, blijf ik wel weg bij het college...al was het uit respect voor de docent).

Had ik op de PABO ook niet echt. Wel dat sommige leerlingen in de agenda's aan t kriebelen waren of stiekem een smsje stuurden, maar daar werden sowieso geen laptop's meegenomen naar de les.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hier wordt het aangeraden een laptop te gebruiken. En terecht! M'n werk is overzichtelijker en sneller klaar, oftewel: 3 uur tijd over om Minecraft te spelen met de klas...gewoon, omdat je niet weg mag

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

BlueVelvet schreef:

(quote)
Hier niet hoor... (waarom zou je dan naar college gaan?)
Verplichte colleges waarschijnlijk.

Collegezaal en zitplaats zijn andere factoren. Als je vooraan zit in een kleine collegezaal ga je niet met koptelefoon op een serie kijken natuurlijk, achterin een grote collegezaal is de verleiding iets groter kan ik me voorstellen.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Apollinisch schreef:

Verplichte colleges waarschijnlijk.

O ja, dat vervelende concept. Heb ik gelukkig nooit mee te maken gehad. Met schoolse praktijken op de universiteit heb ik altijd een beetje moeite. Dan vraag je er ook een beetje om als docent.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.