- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Ik studeer nu OOK thuis
Ik bedoelde eigenlijk dat ik helemaal niks doe op dit moment wat met leren en school te maken heeft. Ik studeer door te gaan luieren en vakantie vieren. 
Maare is het wel goed verlopen?
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Hehe, ik had het wel door hoor 
Maar gelukkig is het vrij goed verlopen, een voldoende zal er wel in zitten (en dat was dit keer het doel). Dus...eindelijk vakantie 
(wel maandag theorie-examen en eerste rijles, en ik ben nog niet begonnen)
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Als het bromwielexamen er nog een beetje inzit heb je dat met wat overkijken wel onder de knie. 
Yasmin0
-
- 87 berichten
- 2711 stemmen
Ik ga na de vakantie naar 4 gymnasium. (Cultuur en maatschappij)
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
Ingeloot 
Wat betekent dat ik mag beginnen met mijn studie Biomedische Wetenschappen in Leiden !
Nu nog een kamer vinden 
-jack_sparrow-
-
- 823 berichten
- 1158 stemmen
---volgend jaar :
Vrije Beeldende Kunsten
in het heilig graf instituut (Turnhout).
---vorig jaar: Beeldende en architecturale kunsten.
in het heilig graf instituut (Turnhout).
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Wat betekent dat ik mag beginnen met mijn studie Biomedische Wetenschappen in Leiden !
Veel succes
.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
Bedankt soom 
Voor zover ik alles goed heb begrepen ga je het menselijke lichaam bestuderen. Ziektes worden veroorzaakt door afwijkingen, je onderzoekt dan wat er anders is van een normaal functionerend orgaan en hoe je dat ongedaan kan maken.
Het kan altijd zijn dat de studie afwijkt van wat ik ervan verwacht (of hoe ik het beschrijf), maar ik weet gewoon dat dit de studie voor mij is.
Misschien dat ik hierna BioFarmaceutische Wetenschappen ga doen, die studie richt zich meer op de ontwikkeling van de medicijnen.
somatic
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Vorige jaren:
Film & fotografie in de Academie van Brugge (secundair)
Nu:
Film in de Academie van Gent (hogeschool)
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Na de zomervakantie ga ik alweer naar mijn derde jaar HBO Journalistiek in Utrecht. Het eerste half jaar ga ik de minor Cultuur & Postmoderne Media doen, waar ik heel veel zin in heb.
Mat_
-
- 737 berichten
- 1334 stemmen
Ik start dit jaar in mijn 1ste Bachelor TEW aan de Universiteit Gent
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
En TEW is?
EDIT: (ik gok Toegepaste Economische Wetenschappen ...)
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Theater-, film en televisiewetenschappen te Utrecht, 1e jaar.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
HAN Nijmegen, Commerciele Economie, 1e jaars.
Mat_
-
- 737 berichten
- 1334 stemmen
klopt volledig 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Inmiddels 2e jaars Audiovisuele Media op de HKU. (in hilversum...)
Couch Potato
-
- 411 berichten
- 0 stemmen
ik heb een zwembrevet, telt dat ook als studies ???
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Wel in combinatie met veterstrikdiploma. 
Couch Potato
-
- 411 berichten
- 0 stemmen
Wel in combinatie met veterstrikdiploma. 
Veterstrikken is me net gelukt... das knopen helaas nooit, word ik nu verbannen ????
BlueVelvet
-
- 1316 berichten
- 785 stemmen
Nee, je mag nu alleen niet meer in dit topic posten 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
In De Site > Gebruikers > Even voorstellen..:
Er mogen geen politieke discussies op de site, aan de ene kant begrijp ik het wel want dan zou het een zooitje worden, maar aan de andere kant vind ik dat de jongeren onder ons toch wel hun frustratie mogen uiten over die rare regeltjes voor schooltijden, want het slaat namelijk nergens op (maarja dat is mijn mening en niet alleen de mijne neem ik aan).
Moet je nagaan hoe het niveau van andere belangrijke vakken als wiskunde en Engels dan wel niet zal zijn... Volkomen terecht dat je daar op z'n minst een 6 voor moet halen.
En dan kun je denken dat mensen die niet meer op school zitten zich daar niet mee moeten bemoeien maar door jouw generatie hebben we straks al helemaal een enorme achterstand op de markt doordat het gros niet eens normaal kan schrijven terwijl ze in Japan en Amerika jongeren helemaal klaarstomen om te excelleren in plaats van de asociale lambal uit te hangen zoals hier.
Dat men op de universiteit tegenwoordig niet eens meer mensen aantreft die normaal de krant lezen of iets van de wereld af weten zegt al voldoende. Jensen-generatie.
.
/ergernis
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat mij betreft mag het allemaal nog veel strenger, het huidige niveau van jongeren is daadwerkelijk om te huilen. Als je ziet dat het gros niet eens normaal kan spellen, en (dat is het allerergste) ze dat niet eens kan schelen mogen ze van mij allemaal de hele zomervakantie terug de schoolbanken in.
Inderdaad. Ik wenste dat ik kon herbeginnen, in plaats van op mijn 14de mijn kl*ten gaan af te draaien, 45 uur per week voor omgerekend € 20 netto per week. Elke weekdag naar Brussel, om 5 uur opstaan en om half zes 's avonds thuis.
De jonge generatie weet dikwijls niet hoe goed ze het nu hebben. Ze klagen van weelde.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Moet je nagaan hoe het niveau van andere belangrijke vakken als wiskunde en Engels dan wel niet zal zijn... Volkomen terecht dat je daar op z'n minst een 6 voor moet halen.
En dan kun je denken dat mensen die niet meer op school zitten zich daar niet mee moeten bemoeien maar door jouw generatie hebben we straks al helemaal een enorme achterstand op de markt doordat het gros niet eens normaal kan schrijven terwijl ze in Japan en Amerika jongeren helemaal klaarstomen om te excelleren in plaats van de asociale lambal uit te hangen zoals hier.
Dat men op de universiteit tegenwoordig niet eens meer mensen aantreft die normaal de krant lezen of iets van de wereld af weten zegt al voldoende. Jensen-generatie.
.
/ergernis
Ben dit volkomen met je eens, het is inderdaad zo als je buiten om je heen kijkt dat een heleboel mensen te lui zijn, dit geld echter niet voor iedereen, ik weet achter in mijn hoofd ook best wel als ik nu niet goed mijn best doe en vervroegt van school zou gaan, ik ook niets zal bereiken, het is bij mij gewoon zo dat ik school zo ontzettend saai vind en me af en toe echt dood verveel.
Dan denk ik ook wel bij mezelf zo lang duurt het niet meer, nog even doorzetten maar dit lukt bij mij niet altijd even goed.
Daar komt ook nog eens bij dat ik nog onzeker ben over wat ik later wil doen, en ook niet zeker weet of ik de opleiding die ik nu doe (ict) later wel in beroep wil uitoefenen.
Maar nogmaals ik wil het wel en ben niet zo iemand die de hele dag lui wil zitten wezen en niets wil doen, laat dat duidelijk zijn.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Ach, beweren dat school nutteloos en kut is, is niet veel meer dan een kreet van een scholier die nog wat achterloopt in zijn ontwikkeling en daardoor denkt dat het cool is om zulke dingen te roepen. Echt menen doet niemand het.
Was dit tegen mij gericht ??
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
De jonge generatie weet dikwijls niet hoe goed ze het nu hebben. Ze klagen van weelde.
Ook dit klopt weer, maar ook dit keer weer, dit geld niet voor iedereen, ik weet in ieder geval wel hoe goed ik het heb vergeleken met andere landen enzo, misschien vergeet ik het af en toe om dat je er een beetje aan gewend raakt, maar diep in je hart weet ik het wel.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
.
En na die 8 uur lange verveling krijg je nog kilo's huiswerk en nog erger: moet je leren voor proefwerken. 
Ik werk ook liever in een supermarkt of anderziens. Als ik een papiertje moet halen kan ik net zo goed een stukje pleepapier afscheuren.
Edit: kunnen deze berichten verplaatst worden naar "de school en studie" topic ?
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
ff lachen..