- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmbeleving
Filmbeleving

Onderhond
-
- 87426 berichten
- 12456 stemmen
Aangezien het bij The Straight Story weer off-topic aan het lopen is zal ik de mods het werk besparen. Maar ik wil wel even m'n gal spuwen.
Waar ik mij ondertussen enorm aan stoor is de kritiek op de kijker die de kritiek uit. Je kan hier geen film meer slecht of goed vinden, of je bent een meeloper, of je wil je afzetten, of je bent bevooroordeeld. 't Is altijd wel wat, maar gemeend een film goed of slecht vinden kan blijkbaar niet meer.
Constant wordt er op de geloofwaardigheid van gebruikers gespeeld, wat ik een beetje kwalijk begin te vinden. Er wordt amper op inhoudelijke kritiek gereageerd, gebruikers worden gewoon een beetje zwart gemaakt en hun mening wordt afgedaan als belachelijk.
Vervelend.

Nicolage Rico
-
- 20181 berichten
- 2298 stemmen
Ik zou zeggen: trek het je niet aan. Er zijn zat users die er wel serieus op ingaan. Degenen die je zwart proberen te maken zijn kleine gastjes van 14 die niks inhoudelijks te vertellen hebben.
Geef gewoon je mening. Je wordt niet doodgeschoten.

us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, het respect is soms/vaak ver te zoeken, zoals Menni vaak terecht opmerkt.
Soms is het er wel om vragen om aandacht, maar soms wordt iemand ook helemaal verkeerd begrepen.
Een gegronde argumentering voor een waardering kan wonderen doen.

Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Daar heb je wel gelijk in, maar vaak zijn het ook wat oudere users. Die zich nogal kinderachtig opstellen en het zich ontzettend aantrekken als iemand een film die zij goed vinden laag beoordelen. Ik vind dat je gewoon iedereen in zijn waarde moet laten en iedereen moet hier zijn stem uit kunnen brengen zonder uitgescholden en zwartgemaakt te worden...En ik baal daar ook ontzettend van..Kap gewoon met je kinderachtige gedoe allemaal! Want als ik ergens niet tegen kan zijn het Respectloze mensen en voortrekkerij bij bepaalde mensen en meningen (wat hier dus beide gebeurd). En die twee dingen zijn voor mij het ergste wat er bestaat

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Er zitten altijd wel wat rotte appels tussen hé?!
Niks van aantrekken, zou ik zeggen.
Mensen kunnen elkaar verkeerd begrijpen en sommige mensen trekken verkeerde conclussies, zelf ook al meegemaakt helaas.
Maar zolang je jezelf recht kan aankijken en zelf met respect discussies aangaat kan het geen kwaad.
En mensen die zo stom gaan lopen doen, hebben zelf gewoon problemen, daar denk ik dan maar aan

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Aangezien het bij The Straight Story weer off-topic aan het lopen is zal ik de mods het werk besparen. Maar ik wil wel even m'n gal spuwen.
Mods hebben voor mij al veel werk gedaan. Zelfs een post van mij gedelete gister !! (sic!)
Maar ik vraag me af tegen wie je het hebt, gezien vroegere waarderingen en meningen. Ik zie ineens een pleidooi bij een knappe Lynch-film, maar ik zal maar niks terug lezen bij Smulltronstället. Ik bedoel gelijk komt van vele kanten...

Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
En mensen die zo stom gaan lopen doen, hebben zelf gewoon problemen, daar denk ik dan maar aan
Kinderen van 3 jaar kunnen nog met meer respect met elkaar omgaan als een hele hoop mensen hier...Ik bedoel maar veel users hier kunnen er beter een voorbeeld aan nemen. BAH!

Onderhond
-
- 87426 berichten
- 12456 stemmen
Mag ik dan even voorstellen om misschien toch even terug te lezen bij Smulltronstället. Ik bekritiseer enkel de film. Nergens bekritiseer ik de mensen die de film wel leuk vinden, laat staan dat ik hun filmbeleving in twijfel trek.
Niet dat ik me er nooit schuldig aan gemaakt heb (Finding Nemo oa), maar die gevallen zijn erg beperkt en staan in geen geval in verhouding met het gezeik waartoe sommige andere mensen in staat zijn.
Mislukte beschuldiging dus en alweer naast de point. Treffend is het wel.

Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Waar ben jij mee bezig ?
Ik zeg wat ik vind

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Dit lijkt me een erg overbodig topic, omdat al het nodige hieromtrent in de wiki staat omschreven.
Slotje?

Onderhond
-
- 87426 berichten
- 12456 stemmen
Blijkbaar worden de regels dan niet efficiënt genoeg toegepast en mag daar best een woordje over gezegd worden.

kos
-
- 46459 berichten
- 8662 stemmen
Slotje?
Het is niet zo vreemd dat Onderhond geregeld wat tegenwind krijgt, maar telkens op hem als persoon te gaan zitten emmeren omdat hij al die klassieke films klote vindt heeft a) geen zin en b) loopt altijd uit op persoonlijk gemekker, wat meteen afgekapt wordt als er een mod online is.
En het lijkt me al helemaal niet nodig om dat gedoe dan maar in een forumtopic voort te zetten, dus kan dit topic morgen wel dicht. Nu laat ik het wel effe open.

djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Je kan hier geen film meer slecht of goed vinden, of je bent een meeloper, of je wil je afzetten, of je bent bevooroordeeld. 't Is altijd wel wat, maar gemeend een film goed of slecht vinden kan blijkbaar niet meer.
[*Het is geen geheim dat ik een beetje van een maatschappijpessimist ben, en mijn vertrouwen in de mensheid in het algemeen ligt gewoon laag, op alle gebied (vertrouw nauwelijks mijn eigen moeder). Ook de authenticiet van de hoge waarderingen van sommige films hier betrouw ik deels simpelweg niet, zoals de meesten inmiddels allang weten. Ik hou me bewust zoveel mogelijk in, en (heel) af en toe komt er wel eens een zijdelings opmerkingetje aan te pas (bij bepaalde vervelende snobs waarbij ik vind dat het overduidelijk is hoe die in elkaar zit) maar daar blijft het dan ook bij.]
Een dergelijke opmerking mag gerust gemaakt worden vind ik, ik sta voor een vrije uiting van gedachten (indien men iets denkt over mij dan is dat trouwens ook niet zo erg: dan weet ik dat zelfs graag, -want indien het niet klopt kan ik het dan tenminste proberen weerleggen, eventueel). Alleen moet dat beperkt blijven. Het is inderdaad een beetje zinloos om altijd maar opnieuw op de man te willen spelen. Bij de subject blijven is het leukst voor iedereen en bereik je het meest mee.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Mag ik dan even voorstellen om misschien toch even terug te lezen bij Smulltronstället. Ik bekritiseer enkel de film. Nergens bekritiseer ik de mensen die de film wel leuk vinden, laat staan dat ik hun filmbeleving in twijfel trek.
Niet dat ik me er nooit schuldig aan gemaakt heb (Finding Nemo oa), maar die gevallen zijn erg beperkt en staan in geen geval in verhouding met het gezeik waartoe sommige andere mensen in staat zijn.
Mislukte beschuldiging dus en alweer naast de point. Treffend is het wel.
"de uitwerking vind ik zo banaal en simpel, dat het niet veel verder komt dan het gewouwel van een gemiddeld soap opera personage.
en verder wat gekeken naar het gezaag van een oude man. 0.5*"
Vind ik dus erg denigrerend.

Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Dat gaat toch volledig over de film, en zegt niets over de liefhebbers ervan?

kos
-
- 46459 berichten
- 8662 stemmen
Wat communicatie betreft is Onderhond niet altijd de meeste gelukkige, dat geef ik toe. Talloze malen door blijven hameren dat een bepaalde film of acteur toch echt wel vreselijk is met kotssmilies etc. bij andere films, die er helemaal los van staan, of bij elke knock-out die er is, is gewoon vervelend, of het nu gewoon een mening is of niet.
Maar dat is nog geen reden dan maar telkens tegen hem te gaan zeiken als hij een mening over een film geeft. Laten we niet allemaal de denigrerende toer op gaan svp.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Sta er boven of zo.
Lekker, als je er altijd tussen staat....

kos
-
- 46459 berichten
- 8662 stemmen
Ik heb het niet over de chat.
Maar goed, hier gaat (voorlopig) een slotje op. Ik heb geen zin in nachtelijke tirades als er geen mods online zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.