- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM-users met een aparte/opvallende smaak
MM-users met een aparte/opvallende smaak
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Over goede regisseurs gesproken, in de loop der jaren ben ik aardig fan geworden van:
-James Ivory
-Franco Zeffrelli
-Joseé Dayan
-Gerard Corbiau
-Stephen Frears
-Richard Loncraine
-Richard Eyre
Daarnaast ben ik ondertussen een grote fan van de volgende actrice's:
-Maggie Smith
-Judi Dench
-Joan Plowright
-Isabella Rossellini
-Fionnula Flanagan
-Meryl Streep
-Glenn Close
-Imelda Staunton
-Vanessa Redgrave
En de nieuwste aanwinst: Fanny Ardant!! Ik ben werkelijk gefacineerd door de manier waarop zij Maria Callas tot leven wekt, in Callas Forever. Ik heb zelden een sterkere prestatie van een actrice gezien. Petje af!! 
Mojo Pin
-
- 291 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen films van Quentin Tarantino in mijn top 10 staan.
Apart, hè? 
Want als ik het met iemand over films heb, begint diegene vrijwel altijd over Pulp Fiction, Kill Bill, Reservoir Dogs etc.
Ik word daar wel eens moe van...alsof alles wat goed is door Tarantino is gemaakt.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
ik zie dat je hier nieuw bent en dus nog veel geluk gewenst hier op Moviemeter !
maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat je de vereering van die man nog heel veel hier op MM zal tegenkomen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen films van Quentin Tarantino in mijn top 10 staan.
Apart, hè? 
Want als ik het met iemand over films heb, begint diegene vrijwel altijd over Pulp Fiction, Kill Bill, Reservoir Dogs etc.
Ik word daar wel eens moe van...alsof alles wat goed is door Tarantino is gemaakt.
Quintin is de laatste 16 jaar gewoon een belangrijk onderdeel geweest van de filmgeschiedenis. Veel films van de laatste 10 jaar zijn erg geïnspireerd op zijn manier van scenario schrijven en het misdaadthema is natuurlijk weer helemaal terug van weggeweest, en misdaad is een 'coole' gadget geworden 
Buiten dat is er uiteraard nog genoeg ander briljant spul gemaakt, dus stuur zo'n gesprek dan gewoon in de richting van de films die je zelf zijn opgevallen 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Welkom in de club
.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Phoe kan me goed voorstellen, hoger dan een 3,5 voor Reservoir Dogs ben ik niet gekomen...
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Welkom in de club
.
Waar kan ik me aanmelden?
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Phoe kan me goed voorstellen, hoger dan een 3,5 voor Reservoir Dogs ben ik niet gekomen...
Heb ooit samen met een klasgenoot Jackie Brown gekeken. Ik wilde de film niet eens afzien, en hij vond er geen niets aan. Nee, ik ben absoluut niet benieuwd naar de zogenaamde 'meesterwerken' van Tarantino.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Ik ben volgens mij een van de weinige die The Godfather niet geweldig vind, of gangsterfilms in het algemeen. Heb (behalve Grave Danger) geen waardering voor Tarantino en hou wel van horror, maar kan de klassiekers niet uitstaan.
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik ben volgens mij een van de weinige die The Godfather niet geweldig vind, of gangsterfilms in het algemeen. Heb (behalve Grave Danger) geen waardering voor Tarantino en hou wel van horror, maar kan de klassiekers niet uitstaan.
Je vergeet animatie-films die je ook wel weet te waarderen. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Dat is toch niet apart/opvallend? Er zijn duizenden mensen die animatie boven alles verkiezen, of Disney in het specifiek.
Ben ook een van de weinige die Snow White and the Seven Dwarfs in zijn toplijst heeft staan.
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
the godfather is gewoon saai en komt visueel enorm tekort
..zal nooit begrijpen waarom die overal zo hoog wordt gewaardeerd..
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
the godfather is gewoon saai en komt visueel enorm tekort
..zal nooit begrijpen waarom die overal zo hoog wordt gewaardeerd..
Voor de toekomstige vloed van tegenargumenten: Dit zijn NIET mijn woorden 
The Godfather vond ik niet saai, maar ook niet spannend. Vond hem wel speciaal, en goed, zeker, maar dat iedereen hem zo geniaal vind heb ik niet meegekregen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind The Godfather ook niet geniaal, maar er zijn maar weinig geniale films. The Godfather is gewoon een sterke film.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Ik heb mijn top 10 weer eens een beetje aangepast. Twee vrij bekende films hebben helaas het veld moeten ruimen: Finding Neverland en Out of Africa hebben plaats moeten maken voor Dancer in the Dark en Pauline en Paulette.
Wellicht voor de meeste MM-users onbegrijpelijk maar naar mijn mening volkomen terecht. 
guanowceend
-
- 21 berichten
- 22 stemmen
Ach, het is niet voor niets je eigen mening.
Ik heb zelf bijvoorbeeld alles van Kubrick op dvd.
Omdat ik zoveel films goed vond van 'm, vond ik dat ik net zo goed de rest er ook bij kon kopen.
Sommige mensen verklaren me voor gek als ik zeg dat ik 'Lolita' heb zitten kijken, een zwart-wit film uit 1962.
Maar ik heb ook genoeg vrienden die wél een aantal van z'n films kennen.
Maar ik vind niet alles wat 'cult' of 'filmhuis' is goed.
Donnie Darko is een goede film maar wordt overgewaardeerd, vind ik.
Ik vond Natural Born Killers geen bal aan, om nog maar eens wat te noemen.
Munich? Afgezet, zo slecht vond ik 'm.
Ik heb ook alles van Monty Python (is niet zoveel), en ik moet zeggen dat ik ook niet alles even fantastisch vind.
Ik moet zeggen dat het erg slecht is dat ik films als Scarface en The Godfather nooit gezien heb.
Staan overigens wel in de planning hoor.
En over commerciële dingen: ach, er zijn best een paar leuke commerciële films.
Ik moet alleen wel even heel hard nadenken.
*kijkt dvd-kast na*
Nouja, ze zijn er wel.
Oh, Jarhead was 'n goede film, weinig origineels, bijna volledige Full Metal Jacket rip, maar toch goed.
Oh, en voor alle Belgen: zo slecht hebben jullie het nog niet met Canvas hoor.
Ik kijk vaker Canvas, omdat daar de filmhuis-films opkomen.
Deze week toevallig nog Secretary gekeken.
Alleen jammer dat jullie geen verstand hebben van comedy's maken. 
Horrordude
-
- 500 berichten
- 228 stemmen
ik houd van horrorfilms die echt heel erg slecht zijn! geen iddee waarom, omdat ik dan niet zoveel hoef na te denken denk ik...
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
wat vinden jullie van mij?
Mix van zwak en goed.
Bijna wel allemaal bekende films op Tiger Bay na.
Zelf vind ik Alien overgens geweldig zit ook dicht tegen mijn top 10 na. Rocky vind ik dan weer zonde.
deStef
-
- 255 berichten
- 607 stemmen
mijn smaak is totaal niet bijzonder. Ik hou alleen totaal niet van films van Mallick, maar die heb gelukkig niet veel gemaakt. Verder gaat er veel in bij mij. En ook de commerciele zooi, want daar is mijn vriendin gek op. Van haar mag het ook weer niet te eng zijn waardoor ik toch weer te weinig zie van mijn favo genre; horror.
Ondertussen zie ik best vaak in top 10en van andere users boutfilms staan. Ik kan van sommige films (als thin red line, new world, lost in translation etc) niet snappen dat mensen dit waarderen.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Hoe denken jullie eigenlijk over mijn smaak?
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Ik weet van mezelf dat ik geen smaak heb 
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Ik zie in je top 10 in ieder geval 2 mooie films staan. Buono, il Brutto, il Cattivo, Il en Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Hoe noemen ze dat ook alweer? Vissen naar complimentjes ofzo? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bescheidenheid is het verlangen tweemaal geprezen te worden.