- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM-users met een aparte/opvallende smaak
MM-users met een aparte/opvallende smaak
DrJ
-
- 74 berichten
- 127 stemmen
Ik heb juist wat moeite met oudere films. Dat is denk ik wel apart voor een MM-user
Er zijn wel wat uitzonderingen (One flew over the cuckoos nest, A clockwork orange, Das Boot), maar veel films die hier hoog beoordeeld worden, vind ik niet zo boeiend.
Dan praat ik over: Alien, The Shining, Blade Runner, The Raiders of the lost ark.
Ik vind ze niet HEEL slecht, maar ook zeker niet erg boeiend.
De Lift heeft een gemiddelde van 3,08 hier. Wat een slechte film vind ik dat zeg.
Ik vind dat jammer, want ze zullen waarschijnlijk erg goed zijn.
Graaf Machine
-
- 8674 berichten
- 1136 stemmen
Ik heb juist wat moeite met oudere films. Dat is denk ik wel apart voor een MM-user
Er zijn wel wat uitzonderingen (One flew over the cuckoos nest, A clockwork orange, Das Boot), maar veel films die hier hoog beoordeeld worden, vind ik niet zo boeiend.
Ik heb moeite met dat je OFOTCN en ACO en DB als 'oudere' films wegzet. Drie films die gewoon modern zijn. Ik ga de tijd nog meemaken dat de LOTR-film als oudere films worden behandeld...
ZAP!
-
- 5155 berichten
- 3561 stemmen
Een man gaat op sollicitatiegesprek voor een baan als meubelverkoper. Hij krijgt de vraag voorgeschoteld of hij enige affiniteit met meubelen heeft. De man antwoord: "Nou, ik zal u wat vertellen, en dit is echt super freaky, maar mijn hele huis staat er vol mee!"
The Oceanic Six
-
- 59765 berichten
- 3986 stemmen
Ik heb moeite met dat je OFOTCN en ACO en DB als 'oudere' films wegzet. Drie films die gewoon modern zijn. Ik ga de tijd nog meemaken dat de LOTR-film als oudere films worden behandeld...
One Flew is gewoon een oude film, ACO idem. Bijna en ruim 50 jaar oud. DB gaat die kant op. Wat geen veroordeling of een waardeoordeel is, het zijn geweldige films. Maar zeker wel oud en echt niet modern.
En ja, zelfs de LOTR films zijn gewoon oud. 20 jaar is veel in de entertainmentwereld. De beginjaren van de CGI, dat zie je ook terug. Gelukkig is er veel bij die films op locatie gefilmd en met praktische effecten gewerkt, daardoor zullen de films wel mooi oud worden.
Donkerwoud
-
- 8125 berichten
- 3660 stemmen
One Flew is gewoon een oude film, ACO idem. Bijna en ruim 50 jaar oud. DB gaat die kant op. Wat geen veroordeling of een waardeoordeel is, het zijn geweldige films. Maar zeker wel oud en echt niet modern.
En ja, zelfs de LOTR films zijn gewoon oud. 20 jaar is veel in de entertainmentwereld. De beginjaren van de CGI, dat zie je ook terug. Gelukkig is er veel bij die films op locatie gefilmd en met praktische effecten gewerkt, daardoor zullen de films wel mooi oud worden.
Ja joh, dat zie je goed bij de films van Pixar, zelfs hun grootste klassiekers ogen al 'verouderd' na een jaartje of drie.
The Oceanic Six
-
- 59765 berichten
- 3986 stemmen
Ja joh, dat zie je goed bij de films van Pixar, zelfs hun grootste klassiekers ogen al 'verouderd' na een jaartje of drie.
Helaas wel. Toy Story 1 of deel 4 is echt een wereld van verschil. Maar een handgetekende tekenfilm heeft dat probleem weer niet. Qua CGI maak je gewoon grote stappen. Daarom zou ik films nooit aanraden om dat als grootste USP te hebben. Denk dat veel superheldenfilms de tand des tijds niet gaan overleven om eens wat te noemen.
Graaf Machine
-
- 8674 berichten
- 1136 stemmen
Er is een verschil tussen oud, en verouderd, en oude films zijn niet per se verouderd. Maar laat ik het hierbij houden, want ik weet niet of ik oud aan het worden ben, of aan het verouderen ben.
stephan-0115
-
- 1352 berichten
- 1943 stemmen
Mee eens dat er een verschil zit tussen oud en verouderd. Maar het is enorm interpretabel dus er is niet echt een eenduidig antwoord.
Puur theoretisch zijn films als Das Boot, A Clockwork Orange en One Flew Over The Cuckoo's Nest oud, maar niet verouderd. Zeker de laatste 2 zijn 50 jaar na dato nog steeds actueel en vanwege hun klassiekerstatus zullen ze dat over 30 jaar nog blijven ook.
Wat betreft de Toy Story films, 20 jaar noem ik niet oud. Maar Toy Story 1 is t.o.v. van Toy Story 4 natuurlijk wel verouderd omdat de techniek niet stilstaat, zeker niet bij animatie.
Laatste voorbeeld: een film als Citizen Kane was destijds zo vernieuwend dat ik er moeite mee heb als mensen het verouderd vinden.
Zoals ik al zei, het is mega interpretabel...