menu

De Site / Gebruikers / MM-users met een aparte/opvallende smaak

zoeken in:
IK heb eerlijk gezegd ook geen al te normale smaak. Heb wel een Quentin Tarantino film in min top 10(Kill Bill vol.1)
Maar ook bijvoorbeeld gattaca en the royal tenenbaums.

D-ark schreef:
IK heb eerlijk gezegd ook geen al te normale smaak. Heb wel een Quentin Tarantino film in min top 10(Kill Bill vol.1)
Maar ook bijvoorbeeld gattaca en the royal tenenbaums.

Aparte top inderdaad , staan toch wat onvoldoendes tussen (imo) wel erg mooi dat Lost in Translation en Bleu Velvet er tussenstaan

kappeuter schreef:
Bescheidenheid is het verlangen tweemaal geprezen te worden.

Kende hem niet maar mooie uitspraak

Sander2
Ik denk dat ik ook een best opvallende smaak heb gezien mijn leeftijd (15). Een aantal van mijn favoriete regisseurs:

- Andrei Tarkovsky
- Stanley Kubrick
- Ingmar Bergman
- Akira Kurosawa
- Luchino Visconti
- Federico Fellini
- Jean-Pierre Melville

Ik denk dat mijn klasgenoten me voor gek zouden verklaren als ze bijvoorbeeld een stuk van Stalker zouden zien en ik zou zeggen dat dat een van mijn favoriete films is.

kiriyama
Sander2 schreef:
Ik denk dat ik ook een best opvallende smaak heb gezien mijn leeftijd (15). Een aantal van mijn favoriete regisseurs:

- Andrei Tarkovsky
- Stanley Kubrick
- Ingmar Bergman
- Akira Kurosawa
- Luchino Visconti
- Federico Fellini
- Jean-Pierre Melville

Ik denk dat mijn klasgenoten me voor gek zouden verklaren als ze bijvoorbeeld een stuk van Stalker zouden zien en ik zou zeggen dat dat een van mijn favoriete films is.

Heb hetzelfde probleem, mijn vrienden hebben ook geen smaak. Vinden ze stalker en det sjunde inseglet te saai en dan tetsuo of ghost in the shell 2 weer nergens op slaan.

Volgens mij hebben alle vaste gebruikers, die hier op Moviemeter zitten allemaal wel een aparte smaak. De een houd van Aziatische films, de ander houd van jaren 60 films. Je zit hier toch met een aantal mensen die niet voor niets naar Moviemeter komen. Omdat hier nou eenmaal de mensen zitten met een beetje alternatievere smaak. Maar dat is mijn mening..

kiriyama schreef:
Heb hetzelfde probleem, mijn vrienden hebben ook geen smaak. Vinden ze stalker en det sjunde inseglet te saai en dan tetsuo of ghost in the shell 2 weer nergens op slaan.
Moet je toch echt eens andere vrienden zoeken , die van mij trekken bijna alles wat mij ook boeit (oa. Stalker).

lowhusky
ja iedereen vind mijn films altijd saai (ik houd van die oude films) ze vinden alleen alle nieuwe films leuk . ze zeggen: "weet je hoe saai dat is, man, scary movie is pas vet!"

basketballerke
Ik zal hier ook niet heel opvallend zijn. Bij mijn meeste leeftijdsgenoten buiten deze site waarschijnlijk weer wel. Die kennen natuurlijk niks van voor 1990, Scarface meestal als uitzondering. Heb ook een grote voorkeur naar westerns, maar dat hebben meer mensen wel.

lowhusky schreef:
ja iedereen vind mijn films altijd saai (ik houd van die oude films) ze vinden alleen alle nieuwe films leuk . ze zeggen: "weet je hoe saai dat is, man, scary movie is pas vet!"

Don't worry, be happy: Ik vind jouw films niet saai .
Ik zit trouwens in precies zo'n situatie; dan komt scary movie op tv, en zodra ik laat merken dat ik echt niet heb kunnen lachen wordt mij verweten dat ik geen humor heb.
Dan zeggen ze: "Zelfs mijn vader vond het leuk, man!"

lowhusky
ben binnenkort jarig dus krijg ik ongeveer 15 dvd's erbij. (van die oude films die ik wil zien; die in de top 250 staan) maar zal wel steeds meer worden, ben pas 14, ik ga nog lang niet van deze site weg

serpico schreef:
dan komt scary movie op tv, en zodra ik laat merken dat ik echt niet heb kunnen lachen wordt mij verweten dat ik geen humor heb.

Same here

Ik vind mezelf een opvallende smaak hebben. Ik leg uit : ik zie het liefst films van Bergman, Kurosawa, Tarr etc. etc. maar ik de tussentijd kan ik het niet laten om de nieuwste films van Seagal, Uwe Boll, Van Damme en Bruckheimer te kijken.

Het is al veelzeggend dat ik meer films uit de flop150 heb gezien dan films uit de top150

Don Gertus
Mij maakt het echt geen fuck uit wat mijn vrienden en alle andere mensen van mijn filmsmaak vinden of welke films zij goed vinden.

Sander2
kiriyama schreef:
(quote)

In het geval van Tetsuo hebben ze gelijk. Maar ik moet toegeven dat Tetsuo een stuk interessanter is dan de meeste commerciële Hollywood troep.

Ik vind het wel schattig dat mensen zichzelf zo graag zien als iemand die een aparte filmsmaak heeft.

*ziet het al voor zich dat dergelijke users zichzelf op de borst slaan*

Een beetje een hoog "kijk mij eens een aparte filmsmaak hebben" gehalte proef ik hier.

Meneer Onderhond mag hier in dit topic zeker niet ontbreken.

kos
Ik heb niet zo'n opvallende smaak. Wel een erg goede .

Iedereen heeft hier een aparte smaak bijna. SelmaDuim heeft gelijk!
Niet iedereen heeft dezelfde smaak,dus moet het wel apart zijn. Beetje apart topic naar mijn smaak

De beste smaak is nog altijd die van een verse pizza! Wat dacht je daarvan?!

Linn schreef:
Niet iedereen heeft dezelfde smaak,dus moet het wel apart zijn. Beetje apart topic naar mijn smaak

Niet helemaal mee eens. Je hebt een aparte smaak wanneer je het niet eens bent met de meerderheid. Let wel op, hiermee zeg ik niet dat je geen smaak hebt als je het niet met de meerderheid eens bent.

Ee aparte/opvallende smaak bestaat dus wel degelijk.

Doom schreef:
Je hebt een aparte smaak wanneer je het niet eens bent met de meerderheid.

En iedereen heeft wel zulke films.

En zij die het altijd eens zijn met de meerderheid, zijn een enorm kleine minderheid. Dus ook best apart

Haha, ja oke. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik zie overigens wel genoeg lijsten die het volledig eens zijn met de meerderheid. (Ik kijk dan wel puur naar de 5 sterren lijst)

Zie alleen mijn lijst al. Totaal geen opvallende, laat staan aparte smaak.

Linn schreef:

Dat bedoelde ik niet.

kiriyama schreef:
(quote)

''geen'' smaak kan je niet zeggen.
Ik snap je punt , veel mensen die geen explicite voorkeur voor films hebben vinden veel nieuwe films meestal goed en oudere vaak bagger. Maar ieder zijn mening.

Nou kan ik over je voorbeelden niet zo goed oordelen maar wel heb ik bijv. Tetsuo gezien en daar vond ik ook niet zo heel veel aan ( wel een mooi expiriment ) heb ik dan ook geen smaak ?

SelmaDuim schreef:
Ik vind het wel schattig dat mensen zichzelf zo graag zien als iemand die een aparte filmsmaak heeft.

*ziet het al voor zich dat dergelijke users zichzelf op de borst slaan*

Een beetje een hoog "kijk mij eens een aparte filmsmaak hebben" gehalte proef ik hier.

Klopt , zelfs zo erg dat alsje niet van Aziatische/Russiche films houd je eigenlijk een aparte smaak hebt.
En de ''users'' die denken dat ze een aparte smaak hebben eigenlijk een heel normale smaak hebben alsje het vergelijkt met de andere users.

Reinbo
Ik zou eerder over een rijke of brede oof juist smaale en beperket smaak/interessen spreken.

Sommige houden vooral van Hollywood blockbusters en andere weer van trage Russische meeesterwerken. En sommige houden van beide maar hebben weer een hekel aan Japanse cyberpunk. Zelf heb ik een zeer brede interesse en heb ik in elk genre / stijl of taalgebied wel mijn favorieten of films waar ik niets aan vond. Heb daar wel lang over gedaan want voor mijn 16e kreeg je mij ook het filmhuis niet in en de cyberpunks ken ik ook nog maar kort.

Zelf ook wel een brede smaak.
Nu vormen voornamenlijk Amerikaanse( wel een erg breed genomen natuurlijk want bijv. een Lynch is toch wel even wat anders dan een blockbuster) films , wat Europese en een enkele Aziatische film mijn toplijsten aan. Maar ik heb zeker intresse op elk filmland en in elke filmstyle. Azie ben ik nu een beetje mee bezig en Russisch/Scandinavische films volgen binnenkort.
Wel denk ik dat mijn filmsmaak niet heel veel zou veranderen maar dat neemt niet weg dat ik alles wil proberen.

Zeggen dat je een opvallende smaak heb, klinkt nogal egoïstisch, eerlijk gezegd. Ik laat het wel aan andere mensen over (of ze mijn smaak apart vinden of niet)

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.