- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat verzamelen jullie?
Wat verzamelen jullie?
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3296 stemmen
http://www.nusport.nl/20090127/thijs-zonneveld/een-spijker-door-luis-suarez
mooie column.
.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7244 stemmen
Nee niet specifiek van seizoen 8, maar gewoon alle comics van vroeger. Als je op ebay kijkt staan er aardig wat te koop. Maar ik ga wel proberen die van seizoen 8 te krijgen, want ik zou best eens willen lezen wat er verder gebeurd. En het zal het niveau ook wel niet halen dat is logisch, maar ik vind het wel leuk om te hebben 

The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Ik heb al 5 keer Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek..
.
En nog bijna geen NEC'ers.
.
Lui (crew films)
-
- 3491 berichten
- 11895 stemmen
Ik spaar de Disneyfiguurtjes die je nu bij de Supercoop supermarkten krijgt. Ben ik de enige? 
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3092 stemmen
Heb je Suarez al boven je deur? 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Wat ik echt verzamel zijn stripboeken/comics....zo'n 40 000 stuks in omvang. Daarnaast houd ik veel van film, muziek, games en boeken......wat in omvang ook nogal wat is en dan ook wel verzameling genoemd kan worden.....zo'n 1000 cd's, richting de 1000 dvd's, zo'n 500 games, stuk of 300 boeken...............het loopt wel op zo door de jaren heen.
ChristinedeBie
-
- 30 berichten
- 26 stemmen
Ik heb al zoveel verschillende dingen verzameld. Als kind zijnde heb ik een hele tijd zeepjes gespaard. De verpakking eraf, en gezamelijk in een doos gedaan. Begon op den duur best wel apart te ruiken. Verder had, en heb, ik een knuffeltik. Op de zolder staan zakken vol met van die pluche beesten. Ook poster van Orlando Bloom, flippo's, meerdere sticker series en vele pennen zijn mijn kamer binnen gekomen. Ik ben ook iemand die veel van die 'kleine schattige prulletjes' koopt, en vervolgens niks kan weggooien (gelukkig hebben wij een grote zolder). Ik hoop in de tijd van mijn leven een hoop zooi bijeen verzameld. Alleen het verzamelen van geld wil niet zo lukken...
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14446 stemmen
Even een foto gemaakt van mijn collectie LP's! Heb er nu meer dan 2.000!

Lui (crew films)
-
- 3491 berichten
- 11895 stemmen
Mooi collectie Stephan! Mijn opa heeft er ook heel erg veel, maar die heeft ze lang niet zo mooi in een kast staan, die liggen gewoon over de hele zolder verspreid.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7244 stemmen
Ik ben ook aardig op weg (al zeg ik het zelf) maar 2000 zijn het er nog lang niet. 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14446 stemmen
Bedankt allemaal. Ik ben er ruim 10 jaar mee bezig geweest, maar de laatste jaren gaat het weer enorm hard!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7244 stemmen
Bij mij is vooral geld het probleem. Vaak zijn de aanbieders van lp's enorme afzetters.
Edit: plus een gebrek aan ruimte deelt daar ook in mee natuurlijk.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Bij mij is vooral geld het probleem. Vaak zijn de aanbieders van lp's enorme afzetters.
Ik had er vroeger een deel op zolder liggen, Will Tura classics 
Maar heb ze inmiddels al verkocht.
Lui (crew films)
-
- 3491 berichten
- 11895 stemmen
Ik heb er ook veel gehad, ik deed er niks meer mee en heb ze toen maar aan m'n opa gegeven!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14446 stemmen
Het is voor mij een sport om bepaalde LPs goedkoop te kunnen vinden. Lukt niet altijd, maar nadat je bakken vol Andre van Duin platen hebt doorgespit kom je weleens (goedkoop) een prachtige plaat tegen.
En ja, soms moet je wel eens een behoorlijk bedrag betalen voor een LP (75 gulden voor een Duitse soundtrack uit 1966 van de TV-serie Raumpatroille is mijn duurste plaat!). Gelukkig zijn LPs een betere manier om geld te beleggen dan het via banken te regelen. Zo'n dure plaat blijft maar in prijs stijgen!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7244 stemmen
Dat klopt inderdaad. Ik weet ook wel waar ik moet wezen voor redelijk goedkope kwaliteit platen, wat dat betreft zit je in Rotterdam goed. Ben vooral het laatste jaar echter nogal weg van new wave en post punk spul en mochten dat nou net genre's zijn waar nooit veel van te vinden valt in zo'n winkeltje en wanneer er wel wat staat die vaak heel prijzig zijn. Meestal ben je voor dat soort platen dus genoodzaakt op het net te zoeken en daar zitten vaak handelaren tussen die er al helemaal belachelijke prijzen vragen. Daarnaast is ook een hoop (onbekend) sixties/avant garde spul niet om te betalen en herpersingen van je favoriete cd's (op vinyl) vaak al helemaal niet.
Edit: Zie ik daar (op die foto) overgens From the Lion's Mouth van The Sound staan in je kast (derde rij)? Die heb ik ook. 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14446 stemmen
Dat klopt inderdaad. Ik weet ook wel waar ik moet wezen voor redelijk goedkope kwaliteit platen, wat dat betreft zit je in Rotterdam goed. Ben vooral het laatste jaar echter nogal weg van new wave en post punk spul en mochten dat nou net genre's zijn waar nooit veel van te vinden valt in zo'n winkeltje en wanneer er wel wat staat die vaak heel prijzig zijn. Meestal ben je voor dat soort platen dus genoodzaakt op het net te zoeken en daar zitten vaak handelaren tussen die er al helemaal belachelijke prijzen vragen. Daarnaast is ook een hoop (onbekend) sixties/avant garde spul niet om te betalen en herpersingen van je favoriete cd's (op vinyl) vaak al helemaal niet.
Edit: Zie ik daar (op die foto) overgens From the Lion's Mouth van The Sound staan in je kast (derde rij)? Die heb ik ook. 
Toevallig zit ik ook al een tijdje te zoeken in die hele jaren '80 post-punk hoek (pas nog een tamelijk dure EP gevonden van Crispy Ambulance), maar ook daar heb ik mijn adresjes voor. En dan ga ik ook elk jaar (eigenlijk 2 keer per jaar) naar de Jaarbeurs om daar de Mega Platen en CD beurs te bezoeken!
En ja, dat is inderdaad het tweede album van The Sound dat je ziet! 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Oude foto gevonden...

Links de dvd's (zijn er inmiddels veel meer) en rechts games (zijn er ook al flink meer). Dit is mijn oude zelfgemaakte meubel, maar nu ben ik verhuisd en bezig met een nieuw bureau.
Als ik ooit de foto's van mijn oude stripkamer tegenkom zal ik ze wel eens plaatsen.
Lui (crew films)
-
- 3491 berichten
- 11895 stemmen
Prachtig bureau! Zo een kan ik hier ook wel gebruiken!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5982 stemmen
Die tafelpoten zitten wel wat in de weg. 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Die tafelpoten zitten wel wat in de weg. 
Nou, nee dus. Ik ben 2 meter en had totaal geen last van die dingen...er zat zelfs nog een subwoofer voor mijn benen. Neemt niet weg dat ik het nu iets handiger doe bij mijn nieuwe bureau. Daarbij laat ik de bladen leunen op de 3e plank in de kasten zodat ik achteraan geen poten meer nodig heb.
amaz0ne
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Dag bobby ik heb er veel zenne.
Je kan ze allemaal krijgen voor een transformer prijs
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik heb er ook nog, maar ik doe ze mooi niet weg 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Het klinkt misschien vreemd, maar ik verzamel handpoppen. Heb onlangs voor mijn verjaardag een set handpoppen gekregen van 'Kikker en zijn vriendjes', naar de boeken van Max Velthuijs. Aangezien ik in het onderwijs werkzaam ben en nog een deeltijdopleiding doe dat ook alles met onderwijs te maken heeft, zijn dit belangrijke dingen die me helpen leuke lessen te verzinnen.
Daarbij komt ook nog eens dat ik het ontzettend leuk vind om dramalessen te doen met de kinderen, waarbij de poppen ook goed tot zijn recht kunnen komen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Kikker is echt grappig. Ben jáááren geleden eens naar een tentoonstelling geweest van Max Velthuijs. Leuk om te zien, vooral omdat ik voor hetzelfde (illustratieve vormgeving) heb gestudeerd.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Heb onlangs de dvd van Kikker gedownload, altijd fijn als je een 'rustmoment' in de klas wilt.. enige jammere is dat Jamai de stem van Kikker inspreekt, wat het dus schijtirritant maakt.
De verhalen an sich zijn geweldig, en de illustraties zijn prachtig. Volgende week een les geven over het boek ; Kikker is verliefd. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ook een mooi verhaal is wanneer Kikker een dood vogeltje vindt in het bos. De gezichtsuitdrukking van Kikker is erg goed gedaan wanneer hij zich beseft dat het vogeltje niet slaapt.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Die heb ik een hele tijd geleden met een paar kindjes gelezen, ze waren zo geschrokken van dat boek dat ze dr helemaal stil van waren, één kindje begon zelfs te huilen!
Echt een prachtig boek, het raakt die kleintjes echt, dat is de kracht denk ik van die boeken, ze doen iets met je.
Dus jij zou ook zo'n illustraties kunnen tekenen?