menu

Mijn Updates +
De Site / Gebruikers / Wat verzamelen jullie?

zoeken in:
In Overigen > Algemeen > Transformers (stoere plastic robots van vroeger):

Die spaar ik dus zo'n beetje, mocht er nou iemand zijn die bijvoorbeeld een hele doos vol op zolder heeft staan dan ben ik uiteraard nix te beroerd om die voor een vrindelijk prijsje over te nemen.

Dus mocht je er nog wat hebben, stuur me dan maar even een persoonlijk berichtje.

Ik persoonlijk verzamel Marvel Comics rond de stripfiguur Thanos, maar de collectie die ik voor ogen had is nu helemaal compleet. Ik leg me tegenwoordig dus enkel toe op films.

Niet echt bijzonder maar ik probeer mijn collecties te vergroten van: DVD's, CD's, Strips (en dan ook Manga, Comics, Graphic Novels en Cartoons).

Ik heb alleen geen baantje en moet het met mijn magere zakgeld inkomen doen, dus koop ik nu met weinig regelmaat iets en mijn lijsten van must-buys worden alsmaar groter...

kijkert
Ik verzamel albums van 'Donald Duck als...'. (De verhalen van Carl Barks dus)

Heb er nu iets meer dan honderd.

Verder heb ik nog een slapende verzameling "postzegels met schaakmotief". Daar doe ik echter al jaren niets meer aan.

kijkert schreef:
Verder heb ik nog een slapende verzameling "postzegels met schaakmotief".

Ken ik niet, wat moet ik me daar bij voorstellen?

kijkert
Halcyon schreef:
(quote)

Ken ik niet, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Postzegels met bijv. bekende schakers erop, of met schaakstukken, of partijstellingen enz.

Uhm films vooral. Dingeskes van Audrey Hepburn ook wel een beetje. En meer laat mijn budget niet echt toe

neo (crew)
Ik heb mijn hele leven altijd al een bepaalde verzamelingsgekte gehad, van Disney poppetjes tot aan Matrixspullen. Echter er zijn er twee die ik sinds mijn 10e al heb weten te behouden; films en filmmuziek.

BlueSword
ik verzamel:

- dvd's (wie niet hier )
- samurai zwaarden
- fantasie messen
- beeldjes van films/series etc.

V
Tsja, dvd's, en dan vooral films met Robert De Niro. Zit nu op het mooie aantal van 45 en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat daar nog wel een paar bij zullen komen.

Ik ben ook zo iemand die alles wel spaart of heeft gespaart De volgende dingen spaar ik niet meer of bijna niet meer of heb ik compleet:
- Postpapier
- Postzegels van dieren en planten
- poppetjes (mac donalds)
- spaarpotten
- Leeuw en tijger spullen
- Alle pinkeltje boeken geel
- Alle boeken van de Kluitman Thrillerserie
- Een serie van het wereld natuurfond dagkaarten en postzegels van bedreigde dieren.
- schatten van de aarde
- Take That spullen

op dit moment spaar ik nog:
- Films/DVD's
- Disney animatie films
- Pokemon TCG en spullen
- Harry potter boeken/spulletjes
- Fantasy beeldjes
- spullen uit/ over het oude egypte (vooral oude boeken)
- De schijfwereld van Terry Pratchet
- Boeken van de griezelclub
- Spullen van Robbie williams
- Gratis promotie postkaarten (film kaarten)

Vroeger heb ik veel gespaard. Van postzegels tot knikkers tot kroonkurken.

Door de jaren heen is kwantiteit zich echter gaan vervangen door kwaliteit. Zelfs DVDs spaar ik eigenlijk niet. Ik heb wel een aardige collectie films op DVD, maar een redelijk strikte selectie films die ik ook echt wil hebben en goed vindt. Geen "ah, maar 5 euro, zal hem maar meepakken, goed voor m'n verzameling" meer.

Ik koop vooral minder, maar duurder merk ik.

Ik spaarde vroeger dinosaurusmodellen. Heb er nog een stuk of 300 liggen .

vroeger olifanten. heb er nog 4 in mijn tuin. De rest is overleden..

en een stuk of 200 'model' olifanten.

tegenwoordig ben ik meer de man van de "ah, 3 voor 15, laat ik die maar meepakken" dvd's

Naast dvd's ben ik sinds een kleine maand ook grote filmposters aan het sparen. Die krengen zijn nog duurder dan dvd's, dus ik heb er pas 4 (Godfather, Scarface, Goodfellas, Thin Red Line), maar dan is je kamer al goed gevuld hoor. Vroeger spaarde ik bierdoppen; ik had er honderden!

Chainsaw (moderator)
Was vroeger behoorlijk fanatiek in het verzamelen van MovieManiacs, die kleine horror actiefiguurtjes. Heb er inmiddels een stuk of 15 in de kast staan en ben er wegens gebrek (aan geld en ruimte) maar mee gestopt.

Wél verzamel ik nog steeds alles wat ook maar enigszins met de A Nightmare on Elm Street serie te maken heeft. Heb nu volgens mij een stuk of 50 á 60 verschillende artikelen die te maken hebben met meneer Krueger en zijn films.

En als laatste ben ik sinds een tijdje een erg bescheiden verzamelingetje begonnen met handtekeningen van acteurs/ regisseurs. Heb er slechts een stuk of 15 en de verzameling groeit niet erg hard, maar ze staan leuk aan de muur en het is leuk om ze op te halen.

Ook een paar 'bekende handtekeningen' Chainsaw?

Chainsaw (moderator)
Ligt eraan wat je onder 'bekend' verstaat, want het zijn toch voornamelijk horroracteurs. Heb onder andere handtekening van Ray Park, Robert Englund, Doug Bradley, Bruce Spence, Jed Brophy en George A. Romero.

Hier staan ze ook wel tussen!

Nu eigenlijk alleen nog Nederlandse/Vlaamse films en series (zit nu op 740 ) . Natuurlijk koop ik ook veel andere dvd's, maar verzamelen is een groot woord. Koop niet blindelings alles.

Chainsaw schreef:
Ligt eraan wat je onder 'bekend' verstaat, want het zijn toch voornamelijk horroracteurs. Heb onder andere handtekening van Ray Park, Robert Englund, Doug Bradley, Bruce Spence, Jed Brophy en George A. Romero.

Die eerste namen ken ik niet, maar George A. Romero is wel een grootheid. Gaaf lijkt me dat om met die mensen te ontmoeten, wanneer je fan van hun bent!

Films, met de grootste liefde en voorkeur van voor 1965.

Ik verzamelde vroeger kranten.

Films.

Chainsaw schreef:

Romero

Turkeyloverz schreef:
Ik verzamelde vroeger kranten.

Zo heb ik er ook nog een hele reeks liggen. Dat waren toen speciale uitgaven van 'de oorlogskranten'. Ik dacht een zeventigtal weken. En nu liggen ze hier te liggen. Zal zien om ze eens voor een zacht prijsje te verkopen.

De Suske & Wiske's en Donald Duck's maakten op een gegeven moment plaats voor de Spider-Man's en X-Mannen.

Later oversgestapt op Spawn en Basketballkaarten en The Sandman.

Nu is het voornamelijk rijkgevulde [definitieve] edities van mooie cinemawerken.
Of obscure guilty pleasures [Italiaanse trash].

Ik spaar alles dat met Das Boot te maken heeft. Heb nu ook een kastje vol.

Vroeger op de basisschool spaarde ik altijd vullingen van vulpennen. Ik had er echt honderden. Iedereen kwam ze altijd bij mij afleveren. Dat soort dingen sparen was altijd in bij ons in de klas.

Vroeger waren het strips zoals Suske En Wiske en Jommeke ( )

Daarna overgestapt tot de nog kleinere stripjes.Elke dag verscheen er in onze krant een "Hagar"stripje.Deze knipte ik elke dag uit en plakte hem dan naast de vorige.Het resultaat:Een rol van zo'n 5/6 m

Nu sparen mijn vader en ik,nadat ik ook werd aangestoken door de Beatlegekte,ook nog alles van de Beatles.Mijn vader spaarde al lang krantenknipsels/video's/documentaires/boeken over de Beatles.Maar nu gaat het van bustes tot kleine muziekdozen

DVD's spaar ik natuurlijk ook.

oja ben Beverly hills vergeten. ik kocht vroeger van mijn zakgeld het officiele beverly hills 90210 magazine en dan knipte ik plaatjes uit en plakte ze op in een plakboek. en ik heb ook WWF worstelen plaatjes gespaart.

zoals ik al eerder zei ben er gevoelig voor nu wel veel minder dan vroeger.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:31 uur

geplaatst: vandaag om 00:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.