• 12.299 nieuwsartikelen
  • 166.090 films
  • 10.729 series
  • 30.926 seizoenen
  • 623.877 acteurs
  • 195.081 gebruikers
  • 9.108.320 stemmen

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

zoeken in:

de grunt

• 4312 berichten
  • 1568 stemmen

Ik kijk op een 55 inch LG Oled tv (model) en ben geabonneerd op Netflix en Amazon Prime.

Het beeld is ongelofelijk mooi, oude films komen weer tot leven. Een aanrader dus!

Ajax&Filmfreak

• 3193 berichten
  • 3578 stemmen

Boji

Ik kijk films bijna altijd op de setup hierboven (verhuist maar nog bijna het zelfde).

Soms kijk ik als ik in het OV zit wel eens een film op mijn telefoon. Vaak is dat dan een docu of korte film.

Ik kom maar 3x per jaar in de bios denk ik.

Ik neem ook graag films op van tv. Daarvoor gebruik ik de link van het tv overzicht van Moviemeter.

Als streaming service heb ik alleen Netflix, Youtube, 2DOC en eventueel via Ziggo ondemand (die laatste gebruik ik nooit).

Verder pindakaas ik nog maar veel minder dan vroeger.

Ik ga ook kringloopwinkels en rommelmarkten af en koop af en toe wat bij Bol ofzo.

Ik koop ook op Marktplaats.

Hoe belangrijk ik de beeld en geluidskwaliteit vind hangt af van het genre film dat ik kijk.

Een science fiction/fantasy etc. denk aan Marvel/transformers en LOTR etc. films kijk ik alleen op groot scherm met goede beeld en geluidskwaliteit. Voor mij is dat Blu-ray kwaliteit. Ik heb nog geen 4K.

Een drama/filmhuisfilm mag van mij mindere kwaliteit zijn. Het gaat dan toch om het verhaal en de acteerprestatie's.

Ik geef niet veel om het gemak van streamen. Ik heb liever een disc in een mooie hoes.

Tja de prijs... Zo goedkoop mogelijk allemaal

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

Bioscoop dicht? Zo zorg je voor een thuisbioscoop! | RTL Nieuws

LOL, wat een heerlijk open deuren artikel voor mensen die jarenlang onder een steen hebben geleefd.

Flavio

• 4612 berichten
  • 4893 stemmen

Staan toch wel goede tips in hoor. Ik zit altijd heel ongemakkelijk op een kapotte houten kruk te turen op een 24 inch-schermpje, al honger- en dorstlijdend in een felverlicht klein washok. Had geen idee dat dat anders kon.

John Milton

• 22065 berichten
  • 11954 stemmen

Leland Palmer

• 23761 berichten
  • 4775 stemmen

Jezus ja, wat een nutteloos kut artikel.

The Oceanic Six

• 59825 berichten
  • 3992 stemmen

Echt tenenkrommend slecht ja, maar Henk en Ingrid moeten het natuurlijk ook snappen.

Gewoon een grote 4K OLED tv, geluidsset, console voor de blurays of een streamingabonnementje en een frituurpan met kip + sixpackje speciaalbier en je bent er. Even de gordijnen dicht doen en de lichten dimmen en je kan die Lord of the Rings marathon prima beginnen.

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

Televisie of schilderij? Zo verwerk je een tv in je interieur | Tech | AD.nl

AD schreef:

Sommige mensen pronken graag met hun televisie, anderen houden het liever subtiel. Onze techredacteur zocht enkele modellen die zo veel mogelijk opgaan in je interieur.

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

Volgens managersonline.nl is een zgn. cinewall nu helemaal je van het:

Managersonline.nl schreef:

Je woonkamer inrichten met een cinewall wordt steeds populairder. In veel interieurs zagen we het afgelopen jaar al een tv boven gashaard aan de wand verschijnen. De combinatie van sfeer en functionaliteit maakt dat deze trend zich doorzet. Een cinewall of televisiewand is een uitbouw van de muur waarin een tv-wordt opgehangen in combinatie met een haard. Hierbij is het mogelijk om de wand naar smaak uit te breiden tot een meubel met planken, nissen en decoraties. Een bijkomend voordeel is dat snoeren en kabels van de televisie en haard onzichtbaar worden weggewerkt.

Managersonline.nl - Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door

Het lijkt mij iets waar je na een paar jaar al op uitgekeken bent.

John Milton

• 22065 berichten
  • 11954 stemmen

Net als het design van die website. Holy Shit.

Alhoewel, als je lang genoeg wacht, wordt het vanzelf weer hip, zou mijn vader zeggen.

blurp194

• 4659 berichten
  • 3677 stemmen

Mouhaha die website, die zijn echt in de vorige eeuw blijven hangen. Net als het vorige bericht 'traditioneel kerstpakket populairste beloning'. Ik zie hier toch wel de bevestiging in van wat we allemaal al heel lang dachten: managers zijn gewoon knetter

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

De thuisbioscoop laat weinig meer te wensen over: home sweet home cinema | Tech | AD.nl

AD schreef:

Of de bioscopen wel of niet dicht zijn, thuis hoeft de filmliefhebber zich in ieder geval niet te vervelen. Die kijkt zijn ogen uit met deze apparaten die zelfs een normale huiskamer of minuscule mancave een beetje Imax-grandeur geven.

John Milton

• 22065 berichten
  • 11954 stemmen

Deze maand 5 jaar geleden ging mijn ouwe plasma op Marktplaats en maakte die plaats voor een Oled, en gingen de Quadral luidsprekers er uit voor een Teufel 5.1 set.

De LG Oled draait nog steeds prima. Ik heb wel spijt dat ik niet voor 65 inch ben gegaan, maar toen vond ik 700 euro meerprijs veel geld voor tien extra inches. Aangezien we nu een huis gekocht hebben en het allemaal iets netter willen, zijn die dikke Marantz en de grote 5.1 set met zuilen nu ook vermarktplaatst, is de TV aan de muur bevestigd en is er een Sonos systeem gekomen, toen die laatst leuk in de aanbieding was:

https://cdn.webshopapp.com/shops/275627/files/395999333/sonos-arc-51-cinema-bundel-met-sub.jpg

Ik moet hem nog finetunen en de surrounds ophangen in hun beugels, maar na maanden naar de bordkartonnen luidsprekers van mijn TV luisteren, was het meteen al een verademing. Voor kritisch muziek luisteren is het een stapje terug van de Teufel Ultima's, maar dat deed ik eigenlijk niet in de woonkamer; daar is mijn kantoor/mancave voor. Voor film klinkt het strakker dan mijn oude set, voor mijn gevoel. Jammer dat ik niet direct heb kunnen vergelijken.

Happy camper dus! En de Wife Acceptance Factor van deze thuisbioscoop is beduidend beter!

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

Goede omstandigheden.

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

Een wonderdoosje voor een wolk van geluid | De Volkskrant

De Volkskrant schreef:

In de Gadgetdesk bericht de wetenschapsredactie wekelijks over nieuwe apps en technische speeltjes. De Epos GSX 1000 2nd Edition is een externe geluidskaart die het surroundgeluid uit de bioscoop magnifiek na-aapt.

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

Apples nieuwe speakers zijn ook perfect als homecinemaset | Tech | AD.nl

AD schreef:

In 2017 introduceerde Apple zijn eerste slimme speaker, die hier in Nederland nooit in de winkels verscheen. Wij hadden hier alleen de kleinere mini-variant. Nu heeft Apple weer een nieuwe grote, die verdacht veel lijkt op de eerste. Maar deze wordt wél in ons landje aangeboden.

kappeuter (crew films)

• 73730 berichten
  • 5866 stemmen

We made an Apple home theatre. It was bad - Mac Address

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.