- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)
Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)
Filmslet
-
- 22 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk altijd lekker een film op mijn bed.
Een lekker knabbeltje erbij, pindarotsjes of een lekker borrelhapje en kijken maar 
Soms neem ik ook een bananenprakje erbij, dat is ook echt enorm lekker (wel een aanrader)!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een vriend van mij heeft letterlijk een bioscoop in zijn kamer,
Ook al een oude maar zeer dure droom van mij.
Qua oppervlakte hebben wij een groot huis en de zolder beslaat die hele oppervlakte. Ik droom daar nu al jaren van om die ganse ruimte te herbouwen en om te vormen tot 'huisbioscoop'. De kosten zijn geraamd op ongeveer 10.000 à 12.000 euro klaar voor gebruik, maar onze prioriteiten liggen nu wel ergens anders. Jammer eigenlijk.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
Ook al een oude maar zeer dure droom van mij.
Qua oppervlakte hebben wij een groot huis en de zolder beslaat die hele oppervlakte. Ik droom daar nu al jaren van om die ganse ruimte te herbouwen en om te vormen tot 'huisbioscoop'. De kosten zijn geraamd op ongeveer 10.000 à 12.000 euro klaar voor gebruik, maar onze prioriteiten liggen nu wel ergens anders. Jammer eigenlijk.
Zet er 30 stoelen neer, en entree heffen maar.. 
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7936 stemmen
Het liefst ga ik liggend een film kijken, alleen duikt dan altijd weer hetzelfde probleem de kop op, 9 van de 10 keer val ik in slaap. Komt doordat ik zo'n ultrazachte bank heb met veel kussens. Dus als ik de film echt goed wil volgen, zit er niks anders op dan gewoon kaarsrecht te blijven zitten. Sigaretje erbij is altijd lekker 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik kijk meestal men films achter mijn bureau op de pc en een koptelefoon. Ik heb een goeie bureaustoel en met een glas cola of een biertje en wat nootjes maak ik er een leuke avond van. Meestal in het laat, omdat ik 's avonds veel weg ben of bij m'n vriendin. Voor ik ga slapen nog gezellig een filmpje bekijken.
Moest ik het budget hebben kocht ik uiteraard een groot scherm en surround en liefst als het kan nog een apart geïsoleerde kamer met een gemakkelijke zetel. Maar voorlopig moet ik het met de pc doen, wat eigenlijk nog heel goed meevalt.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
In de living kijk ik films op een 107 cm plasma met dvd Home Theatre System en een dvd-hdd-recorder.
In de slaapkamer staat een 82 cm breedbeeld-tv, een videorecorder en een dvd-speler. Hier kijk ik eigenlijk uitsluitend films die ik nog liggen heb op cassette, vermits een videorecorder slecht beeld geeft op een plasma.
Alle lichten moeten zeker uit en de kamer moet volledig donker zijn. Van versnaperingen is er zelden sprake. Een glas water volstaat voor mij. Ik kijk ook zelden films samen met anderen.
Vroeger had ik ook de vreemde gewoonte alle lampjes en schermpjes van de toestellen af te dekken want dit leidde me op de één of andere manier steeds af (?). Nu heb ik daar gelukkig geen last meer van.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
In de living kijk ik films op een 107 cm plasma met dvd Home Theatre System en een dvd-hdd-recorder.
.

Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ja ik ben daar best tevreden over. 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik heb een klein scherm (37), monogeluid dat ik met films vaak keihard zet en een bankje waar ik niet echt tevreden over ben. Nouja, hij zit op zich wel lekker, maar ik heb het gevoel dat het nog lekkerder zou kunnen 
Verder heb ik altijd een klein lampje op het scherm gericht en in de kamer nog wat kleine lichten, hou sowieso niet van veel licht.
Verder drink ik graag bier en eet ik graag popcorn/chips/nootjes bij een film, maar dit doe ik natuurlijk niet elke keer 
Ik kijk meestal alleen, maar met gezelschap dat het meest van de tijd zijn mond en zich kan vinden in mijn hoeveelheid pauzes (regelmatig even stilzetten om dingen te halen, wc of even Moviemeteren
) is gezelliger natuurlijk. Wat soms dus ook wel gebeurt
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar vinden de chips/pinda-eters onder jullie het niet vervelend dat je afstandsbediening er megavet van wordt?
Ik vind het zelf erger dat het vuil onder de toetsen van mijn toetsenbord vrij onverwijderbaar is. De toetsen zelf zien er wel schoon uit, dus ik probeer zo min mogelijk tussen de richeltjes te kijken...
Dat vuil komt overigens door eten bij de computer, probeer ik ook te vermijden
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Ik kijk altijd mijn films in de huiskamer, omdat ik niet anders kan. Nogal vervelend voor mijn vader, vooral als ik de desbetreffende film leuk vind.
Mijn televisie is niet echt heel erg groot, maar geeft toch wel goed beeld.
Ik heb helaas niet de luxe van een eigen televisie op mijn kamer. Hoewel dat wel onwijs cool zou zijn.
Ik zit meestal in een lekkere stoel, helemaal onderuitgezakt, waardoor ik een beetje slaperig word, maar dat vind ik meestal wel lekker. 
Ik eet weleens wat chips en drink er cola bij, en daarna maak ik grondig mijn handen schoon voor ik de afstandbediening weer vastpak.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Kijk, zo hoort het. 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik kijk altijd mijn films in de huiskamer, omdat ik niet anders kan. Nogal vervelend voor mijn vader, vooral als ik de desbetreffende film leuk vind.
Ik heb helaas niet de luxe van een eigen televisie op mijn kamer. Hoewel dat wel onwijs cool zou zijn.
Je vader moet met jouw films meekijken? Of kijkt ie nooit tv/film? Een tv heb je al voor 100 euro, maar kan niet in jouw portemonnee kijken. En dan moet je natuurlijk wel nog een kabel doortrekken en misschien een versterker aanschaffen voor het doorgestuurde signaal...
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Je vader moet met jouw films meekijken? Of kijkt ie nooit tv/film? Een tv heb je al voor 100 euro, maar kan niet in jouw portemonnee kijken.
Ik zal het in gedachten houden. Mijn vader kijkt het meeste sport, soms een film.
Door mij is hij echter genoodzaakt om 9999 keer dezelfde scene te zien, omdat ik sommige scenes zo vaak draai.. En er staat inderdaad maar één televisie in de huiskamer. Ik heb er geen problemen mee, maar uiteraard protesteert mijn vader weleens als ik wéér dezelfde scene draai..
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Voor mij moet het donker en stil zijn om me heen en ik moet zitten om een film helemaal af te kijken, anders val ik 100% in slaap (gisteren bij The Devils Advocate)..
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Altijd in mijn kamer op bed. 70 cm breedbeel en dolby surround set. Heb 's nachts weleens last van in slaap vallen maar dwing mezelf, soms met harde hand
, om wakker te blijven. Eten van knabbels deed ik vroeger veel vaker dan nu. Door veel films te kijken vliegen de kilo's erbij haha dus hou t tegenwoordig op een evergreen en een biertje :S
mental_jos
-
- 263 berichten
- 770 stemmen
boven op mn kamer op een redelijke tv die ik aangesloten heb op de computer. of ik kijk ze beneden op de home cinema set van me ouders, breedbeeld etc.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Lekker in m'n kamer met m'n 5.1 Dolby Around 
Mooie TV, leuk filmpje erbij en m'n avond is goed 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Liep pas geleden op straat en keek n huiskamertje binnen.
En wat zag ik?
Een gigantische tv.
Een werkelijk gigantisch monster
.
Kon de ondertiteling van buitaf duidelijk lezen.
Was volgens mij zo'n model als die uit ''The Italion Job'' ( voor wie deze film gezien heeft). 
Dat is pas film kijken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Lekker op men kamer in men bed!!
Ik heb wel een kleine tv maar ik kan voor een iets grotere tv bij men ouders op hun kamer kijken, en als dat nog niet groot genoeg is kan ik nog bij men broer kijken!! en als dat allemaal niet kan, dan kan ik nog beneden kijken.
Maar in bed is wel lekker 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Lekker op men kamer in men bed!!
men? 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik heb nu ook weer eens een paar films gekeken in het donker, en het komt de beleving toch wel ten goede 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
men? 
Stomme gewoonte 
Avitas Sibannac
-
- 521 berichten
- 621 stemmen
Gezellig in de zetel met een fles (rode) wijn of fris pintje en wat snacks. Of gewoon in m'n bed
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
's Avonds op mijn kamer onder het genot van een zak chips en wat bier.. Genieten!
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ik kijk mijn films altijd savonds of snachts want overdag heeft het geen sfeer vind ik. Ook kijk ik meestal alleen dan kan ik teminste goed opletten. Alleen als ik naar de bios ga ga ik met vrienden wat overgens vaak gebeurd al zo een 20 keer vanaf december omdat we allemaal een pas hebben.
Thuis kijk ik meestal lekker in bed of op me bank maar het probleem is soms dat ik wel in slaap val , maja volgende keer beter dan.
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Op de bank, s'morgens s'middags of s'avonds, of zelfs even na het stappen met een kop thee.
In bed naar tv kijken of dvd.
In de bioscoop met vrienden.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Ik zit op de bank met mijn voeten languit op de bank.
Het maakt me niet uit hoelaat het is.
Mijn zonnewering is niet al te best dus in de namiddag is het wat minder dan schijnt de zon in mijn tv van 52mm
Ik heb nog geen dolby dat vind ik wel jammer
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
... dan schijnt de zon in mijn tv van 52mm
Zo'n TV van 52 mm lijkt me toch heel eenvoudig te verplaatsen, niet? 
Hopelijk voor jou is het toch 52 cm. 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
- Op mijn kamer
- Bier
- Chips
- Nootjes