• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.370.024 stemmen

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Onder welke omstandigheden kijk jij je films.?

Heb je een luie bank en kijk je vandaar uit je films op een dikke plasma-tv met dolby surround?.

Of heb je het niet zo breed en zit je elke avond op een kruk en kijk je van daaruit de films op een 39cm tv''tje?.

Of zit je in een zachte stoel en kijk je je films onder het genot van een zak chips op een 55cm tv''tje van Jvc?.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik woon nog niet op mijn eigen dus heb ik mijn bioscoop maar op mijn kamer moeten bouwen.

Ik kijk mijn films vanuit mijn bed op een 66cm tv ( ongeveer ) van philips.

Verder heb ik bordeaux-rode gordijnen die zorgt voor totale verduistering op mijn kamer.

Tevens Dolby-surround systeem aangesloten en de kleine mini-boxjes verspreid over de hele kamer.

Geef me dan nog maar een zak chips en een cola en mijn thuisbioscoopje is compleet .

Ben benieuwd naar jullie omstandigheden

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Beneden staat een mooie breedbeeld van mijn ouders, maar ik kijk toch altijd op mijn kamer, omdat ik een dvd-speler met dolby surround heb van 6 boxen. Dat mijn tv(-tje) redelijk klein is neem ik maar voor lief, het werkt zo ook heel goed. Ik doe meestal de zonwering op mijn kamer ook naar beneden en plaats een poefje onder mijn voeten en kijk dan gewoon vanuit mijn bureaustoel.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Of heb je het niet zo breed en zit je elke avond op een kruk en kijk je van daaruit de films op een 39cm tv''tje?

Zo heb ik het. Mijn kamer is gewoon zo ongeloofelijk kut ingericht dat er maar plaats is voor 1 persoon om fijn een film te kunnen kijken. 37 centimeter scherm (vind ik opzich niet zo erg) met zacht monogeluid (wel jammer bij sommige films) en een computerstoel van voor 1980. Als ik ooit een andere kamer krijg, hoop ik het veel beter in te kunnen richten.

Films kijk ik alleen in het donker. Met zo'n lamp kan ik me moeilijker concentreren op een film. Bij sommige films (Top10 o.a.) wil ik gewoon altijd cola hebben. Geen cola = geen Das Boot.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Ik doe meestal de zonwering op mijn kamer ook naar beneden en plaats een poefje onder mijn voeten en kijk dan gewoon vanuit mijn bureaustoel.

O nee, .

Ik kan echt niet een film kijken op een bureaustoel/ kruk.

Een goede relaxte stoel gaat nog maar minder ook niet

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Ik liever ook, maar ik heb nou eenmaal niet beter op mijn kamer. Ik heb trouwens nog wel een redelijk relaxte bureaustoel hoor, niet zo'n houten geval als jij volgens mij denkt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

.

Nee, ik denk dat jij zon doorbuig geval hebt.

Waarin je naar achter kunt leunen.

Die kunnen er nog wel een beetje mee door.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Klopt. Het is niet echt top, maar zoals je al zegt, gaat het er nog wel mee door.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

DVD speler+50 cm tv'tje (gratis gekregen, dus mag niet klagen). Kijk de films meestal vanuit m'n bed.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bij ons staat er beneden een 80 cm Philips TV met daaronder een DVD-speler en een videorecorder, ik kijk dus van in mijn eenpersoonszetel.

Op de slaapkamer van mij en mijn vrouw staat er een 72 cm Blue Sky breedbeeld TV, een DVD-speler en een videorecorder + een reserve DVD-speler, ik kijk dus van in mijn bed.

Op de dochter haar kamer staat een 56 cm Medion TV, een DVD-speler, een videorecorder en een Playstation 2.

Begin mei wordt het ganse achterste gedeelte van ons huis afgebroken en heropgebouwd. Nieuwe keuken, badkamer, WC en grote berging. En in de keuken is er al een plaatsje voorzien voor... inderdaad, een TV-toestel met ingebouwde DVD-speler.

Indien ik mocht van mijn vrouw zette ik zelfs een tv op mijn WC...

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

Haha leuk maar wel onnodig vindt ik zelf

Ik zelf moet het doen met hetzelfde tv als van Speedy's dochtertje ook van Medion (is denk ik dezelfde ) ook een dvd speler en een xbox erbij dus mag niet klagen

Naast me tv, dvd, xbox heb ik ook nog een computer op me kamer (helaas geen internet ) maar we hebben net een nieuwe computer en mocht ik de oude hebben en kan ik voor divx cd's ook in mn kamer terecht

Als ik met m'n ouders een film ga kijken (DVD) in de woonkamer dan staat er een breedbeeld tv met dvd, digital surround en een video recorder.. Daarnaast hebben we ook een kabeltje lopen van de computer naar de tv zodat als we met z'n alle een divx-je willen kijken dat dat dan ook gewoon op de televisie kan

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

DVD'tje, gewoon TV'tje, luie zetel, zak chips, glas cola. niks meer, niks minder.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar vinden de chips/pinda-eters onder jullie het niet vervelend dat je afstandsbediening er megavet van wordt?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar vinden de chips/pinda-eters onder jullie het niet vervelend dat je afstandsbediening er megavet van wordt?

Vochtig doekje erbij nemen en telkens je vingers afvegen . Maar in principe raak ik de afstandsbediening niet aan tijdens de film...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

U-96 schreef:

Rechts de afstandsbedieningen en met links vreten. Nadien de handen reinigen aan een doekje.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

U-96 schreef:

Ja, maar dat is natuurlijk geen argument om dan maar geen chips/pinda's te eten tijdens het film kijken .

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

U-96 schreef:

Ook de dvd's en hoesjes

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Beneden staat een redelijk grote tv, maar daar kijk ik zelden mijn films op. Meestal kijk ik ze op mijn eigen tv: een klein ding zonder enige vorm van surround-aansluiting. Hij doet het overigens wel en ik heb een lekkere stoel om in te zitten, dus ik mag niet klagen.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Lig achterover op de bank met een voet op de rand van de salontafel. Ik heb standaard een pot thee met m'n kopje op een bijzettafeltje naast de armleuning.

77 cm TV, oldschool 4:3. Liever zwarte balken boven en onder dan links en rechts.

Alle lichten uit en achter de TV brand ik tegenwoordig theelichtjes omdat de mooie blauwe IKEA-lamp/vaas het niet meer doet. Een lekkere gloed om de TV heen.

Een beetje als Ambilight eigenlijk...

Speakers in de hoeken van de woonkamer: front, woofer, en rears van de originele speakerset van de DVD-speler.

Links en rechts vervangen door oldschool 'stereo' speakers. Muziek blijft stereo, he.

Tenslotte de versterker die de halve TV-meubel in beslag neemt. 'Gelukkig' maken mijn buren zelf voldoende kabaal om er aanstoot van te nemen

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

kos schreef:

Ja, maar dat is natuurlijk geen argument om dan maar geen chips/pinda's te eten tijdens het film kijken .

Het liefst eet ik ook een paar bakken pinda's leeg tijdens een film, maar ik kan gewoon niet tegen vieze handen. Ze moeten gewoon altijd schoon zijn. Als ik pinda's eet, dan doe ik het ook altijd met een lepeltje.

Je hebt van die petjes waarbij je aan elke kant van het oor een blikje kunt zetten (kan momenteel geen plaatje vinden) en dan zonder je handen te gebruiken eruit kunt drinken d.m.v. een rietje. Als ze die dingen ook voor pinda's hadden...

SuperSideSwipe

• 4464 berichten
  • 2890 stemmen

Aan het eind van mijn bed, (zo dichtbij mogelijk dus) een 95 cm 4:3 tv.

Alles onder de 85cm is eigenlijk veels te min, om ook maar de woorden thuisbioscoop te durven gebruiken imo.

Verder gaan alle lichten uit, en mooi vanuit bed kijken. (wel is er het "in slaap val" risico natuurlijk als je van bed kijkt)

Geen speakers of wat verder aangezien geluid me totaal niet interesseert. Als ik kan horen wat ze zeggen is voor mij meer dan genoeg.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Alles onder de 85cm is eigenlijk veels te min, om ook maar de woorden thuisbioscoop te durven gebruiken imo.

Alle 4:3 TV's natuurlijk ook. En zonder surround set is er van een thuisbioscoop helemaal geen sprake.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Bij mij is het allemaal ook nogal miniem. Tot vorig jaar woonde ik nog in een studio. We zijn nog maar net verhuisd en onze tv is nog niet voorzien op een ruimer appartement. Het is een 40cm-toestel met mono-geluid. Het is wel één van de aankopen die gepland zijn voor dit jaar: het aanschaffen van een 80cm-toestel met home cinema system. Dat zal zalig zijn...

Maar zolang je niet beter gewoon bent, is het film kijken op een dergelijke manier toch nog steeds aangenaam (een omgekeerde aanpassing zou wellicht stukken moeilijker zijn).

Extra eten bij een film heb ik eigenlijk niet nodig. Een goed glas wijn of een lekker biertje is al meer dan genoeg voor mij!

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

19" scherm wordt een armlengte verschoven en ikzelf gooi mij languit in de zetel. Drinken hoeft niet, meestal heb ik wel iets om te eten.

Een wat groter scherm zou aangenaam zijn, maar de kwaliteit van TVs vind ik nog altijd redelijk kut, en anders betaal je er, naar wat ik er voor over heb, teveel geld voor. Ik wacht nog wel even tot de projectoren iets goedkoper worden. Heb je ten minste echt groot beeld.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Naar een pc-monitor kijken vind ik wel zo'n beetje het meest onaangename filmkijken.

Je ziet pixels, dat vind ik nog wel het meest vervelend. Ik kan me ook slecht concentreren en heb snel de neiging om iets tussendoor te doen of de film af te breken.

Bij mijn breedbeeld tv heb ik daar geen last van. Alleen een enkele keer zie je pixels/beetje ruis als de dvd van mindere kwaliteit is. Komt gelukkig tegenwoordig nog zelden voor, bijna niet. In de begindagen van de dvd vaker.

Mijn Gispen stoel is de perfecte stoel voor filmkijken.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Een vriend van mij heeft letterlijk een bioscoop in zijn kamer, een doek van 2 bij 2 (zo schtat ik) met een beamer, dolby surround met versterker. Wordt tevens ook gebruikt voor de ps2 of de xbox.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Mijn beeldscherm draai ik richting mijn bed, daar neem ik dan in plaats. Kussen worden rechtop gezet, ik ga onderuit liggen, tik nog snel even op de spatie balk (play) en geniet. Ik heb meestal een halve liter limonade naast me, om af en toe een slok te nemen. Alle lichten heb ik altijd uit, het liefst een koptelefoon op om niet gestoord te worden door hinderlijke geluiden van buitenaf (thuis: ouders, op kamers:huisgenoten). Gordijnen zijn gesloten om het zo donker mogelijk te maken.

Als ik een film op dvd kijk, kijk ik gewoon op mijn tv, die naast mijn PC scherm staat. Ik kijk eigenlijk altijd films in bed, gewoon omdat je er dan echt voor gaat liggen Als ik in een stoel kijk, heb ik toch vaak het idee dat er dingen om me heen gebeuren of de neiging om nog snel even drinken te pakken.

Het enige nadeel is het hierboven reeds genoemde "In slaap val" risico, waar ik nogal eens last van heb

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ik hang wat op de bank, doe het licht uit, zet wat waxinelichtjes brandend op een plaats waar ik de vlammen niet zie, maar het licht wel.

Verwarming aan indien koud, potje thee of bier erbij. Gordijnen dicht (anders staar ik over half Hengelo uit, en dat leidt af).

Watten in de deurbel, zo dat ik niet gestoord wordt. (meestal gewoon wc papier of een oude sok)

Ik kijk gewoon naar een smalbeeld televisie. Eerst keek ik ook wel op de pc, maar wat kappeuter daarover zegt sluit ik me bij aan: neiging om andere dingen te gaan doen. Bovendien zit ik dan in een stoel die niet relaxt is.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

1) Het liefst moederziel alleen. Bijgeluiden en commentaren tijdens de film vind ik ontzettend irritant. Indien er vrienden zijn, worden meestal toch de wat luchtigere films uitgezocht.

2) Op de bank, voeten op tafel.

3) Versnaperingen + drank. Ligt per film / tijdstip. De wat serieuze films gaan vaak gepaard met een pot thee en geen geknabbel. De popcorn-films (naam zegt het al), met een speciaal biertje / rode wijn (of toch ook de pot thee), en chips (of die Japanse rijstgevalletjes).

Films worden ook gekeken tijdens het avondeten.

4) Grote tv (80 cm), maar nog geen thuis-bioscoop [*spaart nog voor kwaliteit*]

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13391 stemmen

Ik kijk het liefst films alleen op mn kamer op mijn kleine tv aan het voeteneind van mn bed.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

2,35 m breed projectiescherm 140 watt 5.1 Surround systeem en een heerlijke bank.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.