• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.982 gebruikers
  • 9.370.640 stemmen

Hoe kom je aan je nickname?

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Phoenix schreef:

Ik heb werkelijk geen flauw idee waar mijn naam vandaan komt...

De Phoenix is een mythologische vogel, en het teken van wederopstanding. Toen hij, volgens de legende, de dood voelde naderen, stak hij zijn nest in brand en werd hij door de vlammen verzwolgen. Uit de as herrees een nieuwe Phoenix.

Overigens vind ik de inmiddels al helemaal ingeburgerde naam Redlop een erg leuke vondst. Had ik zelf niet ontdekt.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Oh, en om even te zieken: 'Gnikrehcsif' levert omgekeerd 'Fischerking' op. Je Duitse afgezant?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Toch onbewust Duits bloed dan, helemaal niet gezien Kan het ook niet meer veranderen.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Yak schreef:

Overigens vind ik de inmiddels al helemaal ingeburgerde naam Redlop een erg leuke vondst. Had ik zelf niet ontdekt.

Daar komt ie dan... _o_ _o_

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Moet ik m'n nick echt nog uitleggen

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Jij niet, wat mij betreft hoor

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

had net reservoir dogs gezien; vandaar mijn nick.

kijk eens bij users; heb drie vrienden overgehaald zich aan te melden; nice guy eddie, mister orange en bubba blue. helaas niet de meest actieve users.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik wou eers mijzelf aanmelden als 'Rogier', maar die naam was al bezet, daarom koos ik de U-Boot uit Das Boot als mijn naam, waar ik geen enkele spijt van heb.

zombie

• 987 berichten
  • 6099 stemmen

Powder2003

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Van de film Powder.

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Mijn nick komt van het alleraardigste videospel Radiant Silvergun op de SEGA Saturn.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Dionysos is natuurlijk de Griekse god van de wijn en roes; een intrigerend figuur, waar zeer boeiende verhalen over geschreven zijn, erg bloederig ook.

Maar ik heb de naam vooral afgeleid uit een boek van Friedrich Nietzsche: De geboorte van de tragedie, waarin Apollo en Dionysos tegenover elkaar staan als symbool voor het onbeslechte gevecht tussen kunst- en levensdrift.

Dionysos als chaos, onbegrensd verlangen, onderdrukt door de rationele leugen in de vorm van Apollo.

Erg tof dus.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

mijn nickname komt van een sort of verhaspeling van mijn eigen naam. (gerard) Ik moest voor een rpg een naam verzinnen, en sindsdien is dit mijn nick voor elke site die ik bezoek.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Ik had toevaliig vlak voor ik mij aanmelde The Bourne Identity gekeken.Matt Damon speelt hier in een jongen genaamd Jason.Voor de gein heb ik toen er gewoon een extra s en een extra n bijgedaan.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

aegron schreef:

mijn nickname komt van een sort of verhaspeling van mijn eigen naam. (gerard) Ik moest voor een rpg een naam verzinnen, en sindsdien is dit mijn nick voor elke site die ik bezoek.

Of je vader werkt bij Aegon en je roepnaam is Ron.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

lol

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

Diesel (motor)

Ben dol op snelle wagens.

Live fast, die young.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Diesel schreef:

Ben dol op snelle wagens.

Live fast, die young.

(afbeelding)

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

LOL.

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3294 stemmen

Mijn naam is Tomas -> werd Tommie -> werd Tommeh

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

He speedy er zitten wel mooi 6 min tussen jouw en zijn bericht. En jij noemt je zelf speedy

Kyra

• 285 berichten
  • 93 stemmen

Tommeh schreef:

Tomas kom je niet snel tegen. Toevallig heet mijn broertje ook zo. (zonder Haaa)

Ik heet Kyra - > dat werd Kyra - > vervormd naar Kyra - > en zo kwam ik bij Kyra

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8824 stemmen

Tommeh schreef:

Tommeh kwam zeker van Timmeh! van South Park... jij kunt zeker ook niet meer zeggen dan alleen je naam?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

neo schreef:

He speedy er zitten wel mooi 6 min tussen jouw en zijn bericht. En jij noemt je zelf speedy

Toemetoch...

Angie

• 320 berichten
  • 33 stemmen

angie, is mijn bijnaam voor alle mensen die Angelique niet kunnen uitspreken (vooral buitenlanders hebben daar moeite mee)

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik heet Freud omdat dat fantastisch klinkt, maar ook omdat dat altijd leuke reacties oplevert. Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit iets van hem heb gelezen, maar ik raadpleeg 'Inleiding tot de psycho-analyse' regelmatig om citaten uit te halen en zo, kwestie van het ineens goed te doen.

Zo geeft trouwens de dromensymboliek van Freud verrassend nieuwe betekenissen aan sommige films, bijvoorbeeld als je weet dat een opstijgende ballon staat voor een erectie, en spelen op een piano gelijk staat aan zelfbevrediging. Maar ik dwaal af

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Sigmund Freud interesseert mij ook enorm. Ok niet alles waar hij mee aan kwam was correct, maar zeer zeker wel interessant.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Angie schreef:

angie, is mijn bijnaam voor alle mensen die Angelique niet kunnen uitspreken (vooral buitenlanders hebben daar moeite mee)

Als ik de naam Angelique hoor denk ik altijd aan de mooie Michèle Mercier in de vijf gelijknamige Angelique-films...

Angie

• 320 berichten
  • 33 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Als ik de naam Angelique hoor denk ik altijd aan de mooie Michèle Mercier in de vijf gelijknamige Angelique-films...

dan ben jij niet de enige, dat hoor ik heeeeeeeeeel vaak. vooral omdat ik ook lang blond haar heb, is dat altijd het eerste wat mensen zeggen: Angelique, zoals die van de films??

Ghola

• 427 berichten
  • 934 stemmen

Een ghola is een wezen uit Duin, de boekenreeks van Frank Herbert (iemand gelezen?).

Ghola's zijn in principe gekloonde wezens. Aan het einde van Duin Messias (het tweede boek in de serie), verwerft zo'n ghola (Hayt) de herinneringen van de persoon naar wie hij is gekloond (Duncan Idaho). Het vermogen om het geheugen van je genetische voorouders te herinneren, speelt een belangrijke rol in Duin (vooral in de vorm van de Bene Gesserit). Ik vond het een enorm intrigerend personage.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.