menu

De Site / Gebruikers / Hoe kom je aan je nickname?

zoeken in:
Manic. Cadeautje van een vriend. Hij zei dat ik maar een nieuwe band moest beginnen met de naam Manic M & the depressions. Gebruik 'm als nick sinds 1995, geloof ik.

BTW: FisherKing en Narva77 is er meer tussen jullie dan een gemeenschappelijke interesse voor films?

Lorelei komt van de Gilmore Girls. Zo heette die moeder ofzo. Of iemand anders. Kweeniemeer. Maar ik vond het zo leuk dat ik de nick overal bij gebruik.

Lorelei is een rots aan de Rijn in Duitsland. Hier vergingen vroeger veel schepen.

vic
lorelei is volgens mij de naam van de dochter in gilmore girls

geronimo
Ma én dochter heten Lorelei, alleen de dochter wordt Rory genoemd. Yep, ik keek ook altijd

Yak
'Lorelei' is ook een heel mooi house-nummer van Atlantic Ocean, uit 1995.

FisherKing
Lorelei is ook een film + TV :
Lorelei (1988)
Lorelei (1981) (TV)

FisherKing
Lorelei is een rots aan de Rijn in Duitsland. Hier vergingen vroeger veel schepen.

Omdat er op die rots een lieflijk vrouwtje (Lorelei genaamd ) aan het zingen was. Ze betoverde al die stuurmannen en daardoor sloegen ze te pletter !

Dat is allemaal afgeleid van een hoge rots aan de rijn waar veel schepen zijn vergaan. De legende vertelt over een Sirene (soort godin) die haar haren kamde op de rots en ondertussen zong. De schippers werden zo bevangen door haar stem dat ze vergaten te sturen.
In werkelijkheid is daar echter een andere stroming.

dat van die sirenes is toch uit de Odyssey van Homerus (en dus o.a. ook uit O Brother) ?

heb het net opgezocht. Sirene komt ook voor in legende van Lorelei.

Lid van het illustere gezelschap "de Vergruizers" welke allen genummerd zijn. Aangezien ik nr. 3 ben, mijn nick: Vergruizer 3.
sim-pel.

FisherKing
BTW: FisherKing en Narva77 is er meer tussen jullie dan een gemeenschappelijke interesse voor films?
Is dat zo Narva?

neo (crew)
mijn naam dank ik aan een van mijn favorieten films en omdat ik het een goeie naam vindt.

narva77 is je naam niet afgeleid van the Rcketeer? In het begin heeft dat vliegtuigje als code NRV77.

narva77 (crew)
Is dat zo? Haha The Rocketeer, nee joh, dat is volgens mij een klotefilm!
Mijn naam heeft absoluut niks met die film te maken.

En nee, ik heb ook niks met FisherKing te maken!

tovenaar
Mijn naam >> Te danken aan alle personen die magische truukjes uit kunnen halen met nix, Tovenaars dus!

gimli f
Narva klinkt wel als een stad in Scandinavie of zo, wellicht dat dat wat zegt..

narva77 (crew)
Bijna goed Narva ligt in Estland, zie pag. 1.

gimli f
Pagina 1, van wat...
(sorry, ik ben nieuw hier)

kappeuter (crew)
Je bent toch niet van gisteren ?

gimli f
Indeed, ik ben van lang geleden...

gimli f
...en het komt ook een beetje door Friends (heb ik compleet op dvd) waar ze weleens een potje "phoozeball" spelen.

Huh? Ze bedoelen toch gewoon....

"Fussball"? (en dan in het Duits, dus met Umlaut en die rare s

zoals ik al reply'de
fussball, de Engelse naam voor tafelvoetbal komt uit het Duits

gimli f
So be it!

Je hebt gelijk.

En zoals ik ook al reply'de:

Uiteraard, maar met een beetje fantasie kom je op phooze

gimli f
Ach, zo...

troy is uit startrek, next generation. maar nou hoorde ik pas weer dat je troi schrijft, ach maakt het uit.
oh en..... ja ik ben een meisje. ook handig om te weten.
en over een paar maandjes ben ik opeens troy 32

Rascal betekend kwajongen, boefje en dat zegt veel over wie ik ben maar ik ben wel heel erg lief. :evil Rascal

Ik zat te denken aan oorlogsschepen met van die mooie boordkanonnen. Toen leek t me wel grappig als ze die ns gingen vervangen voor gigantische appels. Vandaar BoordAppel. Dat zou dr toch ook veel mooier uitzien? Een oorlogsschip met appels?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:19 uur

geplaatst: vandaag om 09:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.