- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Hoeveel zijn jouw sterren waard?
mafiabaas
-
- 200 berichten
- 2144 stemmen
idd ik zag hem toen ik in een kuthumeur was en nog was hij goed na hem no 2keer gezien te hebben was hij helemaal geweldig
Precies, zelfs al ben je in een kuthumeur is The Godfather gewoon heel erg goed
klaar :d dus geen 0.5*
T®inity
-
- 571 berichten
- 0 stemmen
Een film goed vinden blijf heel subjectief. Waarom zou The Godfather geen 0,5 kunnen krijgen. Bij respons goede argumentatie verwacht
Lenn
-
- 114 berichten
- 48 stemmen
Ik heb de film zelf nog niet gezien, toch lijkt het me niet dat iemand die film zomaar 0,5* waardig vind? 0,5* is best vaak geplaatst! :S
mogelijke stoornissen=
1.schreeuw om aandacht
2.trachting om reactie's uit te lokken
3.geen kennis van films
4.101 dalmatiërs de beste film ooit vinden
nee serieus=
1.de inhoud, plot is practig(objectief gezien)
2.het acteerwerk is zeer degelijk (objectief)
3.en de film laat je niet los
indien je dit niet aanvoelt geen probleem... maak een mooie tekening
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
That's the thing, 'objectief' is op geen enkele van die zaken toepasbaar. Wat niet wegneemt dat ik niet akoord ga met uw subjectieve postieve mening. 
T®inity
-
- 571 berichten
- 0 stemmen
Je kan spreken van een intersubjectiviteit maar objectiviteit is niet mogelijk.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Je kan spreken van een intersubjectiviteit maar objectiviteit is niet mogelijk.
Fabrice
-
- 104 berichten
- 2569 stemmen
0,5 -> Pure ergernis !
1,0 -> Waardeloos !
1,5 -> Slecht
2,0 -> Zeer matig
2,5 -> Matig
3,0 -> Goed
3,5 -> Erg goed
4,0 -> Zeer goede film !
4,5 -> Geweldig !
5,0 -> Meesterwerk !
mafiabaas
-
- 200 berichten
- 2144 stemmen
Een film goed vinden blijf heel subjectief. Waarom zou The Godfather geen 0,5 kunnen krijgen. Bij respons goede argumentatie verwacht
Hij is gewoon op alle vlakken erg goed en daarom geef je hem geen 0.5* en geef me 1 goede reden waarom je The Godfather 0.5* zou gaan geven.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Hij is gewoon op alle vlakken erg goed en daarom geef je hem geen 0.5* en geef me 1 goede reden waarom je The Godfather 0.5* zou gaan geven.
Waarom zou iemand dat niet mogen? Filmbeoordelingen zijn een mening. Sowieso subjectief. Als het jouw oprechte mening is dat dit de slechtste film ooit is of je hebt je drie uur vreselijk verveeld of enorm geërgerd, mag je van mij best een 0.5* geven? Of ik zo iemand dan nog serieus neem hangt van de rest van zijn beoordelingen of zijn uitleg van dat cijfer af.
Vrijwel iedereen die hier in dit topic klaagt heeft wel een film heel laag staan waarvan ik het niet begrijp. En ik zal ongetwijfeld ook wel een film laag hebben staan waar anderen weer niks van begrijpen.
T®inity
-
- 571 berichten
- 0 stemmen

Had het ergens gelezen maar anders bedankt voor het verrijken van mijn vocabulaire 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3233 stemmen
Ik heb de film zelf nog niet gezien, toch lijkt het me niet dat iemand die film zomaar 0,5* waardig vind? 0,5* is best vaak geplaatst! :S
Je kunt hem natuurlijk best *** vinden, heeft gewoon met smaak te maken.Ik weet zeker dat ik bv. mijn zus die film niet hoef te laten zien(niet dat ik het zo geweldig vond).
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Ik moet de film maar eens kijken dan 
mafiabaas
-
- 200 berichten
- 2144 stemmen
1,0 --> Gewoonweg erg slecht
1,5 --> Valt heel erg tegen
2,0 --> Slecht, maar het kan nog slechter
2,5 --> Redelijk, niets geweldigs aan
3,0 --> Gewoon goed, maar nu niet echt bijzonder
3,5 --> Uitstekend, erg vermakelijk
4,0 --> Kijk, dít begint er op te lijken!
4,5 --> Oei, prachtige film!
5,0 --> Meesterwerk, niets meer en niets minder!
Lauwe waardering man :d ik gebruik hem ook :d
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3233 stemmen
Dat "lauwe"in positieve zin snap ik nog steeds niet 
T®inity
-
- 571 berichten
- 0 stemmen
Dat "lauwe"in positieve zin snap ik nog steeds niet 
'Lauw' is toch gewoon gek. En is toch surinaams 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3233 stemmen
Met lauw bedoelde je normaal dat het slecht/middelmatig is(negatief), maar Mafiabaas gebruikt het als goed/geweldig(positief).
En volgens mij is het gewoon een nederlands woord hoor 
Lenn
-
- 114 berichten
- 48 stemmen
wil nog even iets kwijt.
een vraag= is het niet mogelijk een film toch objectief te gaan beoordelen
BV wanneer het acteerwerk van een film goed is = denk hier bv. aan de godfather dan is het toch goed dan kan je toch niet zomaar zeggen dat het slecht is. iedereen moet toch iet of wat respect tonen voor het geleverde werk.
en ok je kan dan dat goede acteerwerk niet leuk of wel leuk vinden maar is het werk op zich toch niet objectief te beoordelen.
wil hiermee niemand aanvallen , ik vroeg het me gewoon af!
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Er bestaat niet zoiets als "objectief goed acteerwerk". Vandaar ook dat vele mensen een ander idool hebben als acteur. Wie gaat bepalen of het "objectief" goed is, of afhangt van de smaak van een aantal personen ? Daarnaast zijn er ook mensen die zich maar weinig aantrekken van acteerprestaties, en op andere dingen binnen de film focussen, en van hen hoef je dus ook niet al te veel "respect" te verwachten voor geleverd acteerwerk.
dje-em
-
- 498 berichten
- 7015 stemmen
hmm, nu ik de uitleg van Jordy eerder las, is het geen idee om woorden toe te kennen als beoordeling? Hiermee voorkom je dat een 3 voor mij redelijk betekent (zoals ik het ook interpreteerde) en voor Jordy goed.
Dus iets ala
Prutswerk / brandhout
Tijdsverspilling
Voldoende om aan te zien
Redelijk (genoeg vermaak)
Goed
Zeer goed
Meesterwerk
Wellicht ook een idee om een genre score te geven, dus bijvoorbeeld: leukere comedy dan andere komedies. Dit voorkomt mijn probleem dat ik een komedie moeilijk een 4 of hoger kan geven omdat een film me op meerdere vlakken moet raken (american history x, american beauty zeg maar).
Als we dan toch beter zijn: beste van deze regisseur, beste van deze acteur zijn dan ook eventueel leuke subcategorieen. Zodoende kun je een film veel eerlijker beoordelen.
Mijn manier van beoordelen is erg triviaal.
onder 2,5 dan is het echt bagger
2,5 mwah
3 / 3,5 leuke film
4 goede film
4,5 zeer goede film
5 meesterwerk
maar pin me er niet op vast want tussen 3 en 4 en tussen 4 en 5 wil ik nog wel eens de waan van de dag laten leven
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
0,5 --> Gigantische troep van de bovenste plank
1,0 --> Gewoonweg erg slecht
1,5 --> Valt heel erg tegen
2,0 --> Slecht, maar het kan nog slechter
2,5 --> Redelijk, niets geweldigs aan
3,0 --> Gewoon goed, maar nu niet echt bijzonder
3,5 --> Uitstekend, erg vermakelijk
4,0 --> Kijk, dít begint er op te lijken!
4,5 --> Oei, prachtige film!
5,0 --> Meesterwerk, niets meer en niets minder!
Ik doe dit ook alleen doe ik 2.5 niet redelijk maar minder dan redelijk en 3 gewoon standaard film, redelijk dus!
EMG
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Zijn er al film liefhebbers die ook films hebben gehuurd bij www.grogz.nl ? Ik heb hier nog geen ervaring mee Wie wel ?
Alvast bedankt voor de moeite. Groeten Eric
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Geen ervaring mee? Het bedrijf waar je werkt heeft de site nog wel gemaakt!
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
Waarom zou iemand dat niet mogen? Filmbeoordelingen zijn een mening. Sowieso subjectief. Als het jouw oprechte mening is dat dit de slechtste film ooit is of je hebt je drie uur vreselijk verveeld of enorm geërgerd, mag je van mij best een 0.5* geven? Of ik zo iemand dan nog serieus neem hangt van de rest van zijn beoordelingen of zijn uitleg van dat cijfer af.
Vrijwel iedereen die hier in dit topic klaagt heeft wel een film heel laag staan waarvan ik het niet begrijp. En ik zal ongetwijfeld ook wel een film laag hebben staan waar anderen weer niks van begrijpen.
Ik neem jou niet serieus meer. Maar dat deed ik ook al niet. Jij dacht toch ook dat Mister Blonde uit RD een homo was?
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
'Lauw' is toch gewoon gek. En is toch surinaams 
Lauw is cool en vet, maar dan een generatie later.
clairest
-
- 218 berichten
- 472 stemmen
Een 3 is voor mij een voldoende en niet zozeer 'goed'. 'Goed' is eigenlijk een 4. Dus mijn beoordelingen lopen wel synchroon aan het rapportcijfersysteem met de 10 cijfers. Ik snap er de logica niet van dat '3 sterren' al meer dan een voldoende moet zijn. Waarom zou je minder cijfer-ruimte gebruiken voor goede films dan voor slechte? Als je een halve ster lager gaat zitten dan Jordy met zijn oorspronkelijke schaalverdeling, en dus 3 sterren inderdaad leest als 'maar net de moeite waard', dan heb je meer ruimte voor nuances in je beoordelingen voor de betere films.
Minimaal een 3 krijgt een film, als ik er tevreden over ben dat ik mijn tijd met het kijken van die film heb doorgebracht. Dus bij een film met 2,5 sterren vindt ik eigenlijk al dat ik mijn tijd wel beter had kunnen gebruiken. Niet dat ik een film dan slecht vind, maar ik vond hem dan saai, of er zaten bepaalde afknappers voor mij in.
Een twee-sterrenfilm wil ik nog wel uitkijken, maar onder de 2 sterren doe ik dat liever niet. Dan wordt het echt 'volhouden'.
Aanraden wil ik films die ik een score gaf van minimaal 3,5.
Vanaf beoordelingen van 3 sterren kan het zijn dat ik een film wil hebben, maar het is toch echt niet zo dat ik al mijn 5-sterrenfilms wil hebben. Ik kijk meestal wel zo uitgebreid naar een film als ik die in huis heb, dat ik hem daarna jaren niet meer hoef te zien. Een vijf-sterrenfilm voegt wel altijd een stukje aan mijn leven toe, dat draag ik dan van binnen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Een 3 is voor mij een voldoende en niet zozeer 'goed'. 'Goed' is eigenlijk een 4. Dus mijn beoordelingen lopen wel synchroon aan het rapportcijfersysteem met de 10 cijfers. Ik snap er de logica niet van dat '3 sterren' al meer dan een voldoende moet zijn. Waarom zou je minder cijfer-ruimte gebruiken voor goede films dan voor slechte? Als je een halve ster lager gaat zitten dan Jordy met zijn oorspronkelijke schaalverdeling, en dus 3 sterren inderdaad leest als 'maar net de moeite waard', dan heb je meer ruimte voor nuances in je beoordelingen voor de betere films.
Als 3*al een goede film is heb je toch juist meer ruimte voor nuances bij goede films dan als 3* wel aardig is? Je gebruikt dan juist meer cijferruimte voor goede films.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
0.5 tot 2.0 zijn de echt slechte films.
2.5 tot 3.0 zijn de mindere films
3.5 tot 4.0 zijn de betere films
4.5 zijn de zeer goede films
5.0 is de top!
Zo doe ik het ook. Ik vind het altijd moeilijk om te beslissen of ik er nu 1, 1,5 of 2 sterren aan wil geven. Het blijft slecht.