• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.030 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.995 gebruikers
  • 9.371.326 stemmen

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Doe eens een gokje, Nederlander of Belg?

Ik gokte het al bij de term ''als je in het middelbaar''

Kijk, dan hebben we het hier gewoon over 2 landen met afwijkende regels.

UmbraVitae

• 4315 berichten
  • 4022 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Doe eens een gokje, Nederlander of Belg?

Vlaming ja en bij ons is 5/10 50% een voldoende, toch in het middelbaar en bij andere zaken.

Schoolcijfer - Wikipedia - nl.wikipedia.org zoals je daar kan zien is 5/10 in Nederland als twijfelachtig/zwak omschreven en 4/10 als onvoldoende, in België 5/10 net voldoende (in de meeste gevallen) en 4 een onvoldoende, dus zo dom was mijn opmerking blijkbaar niet e

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2563 stemmen

Twijfelachtig/zwak=onvoldoende.

En hebben bepaalde belgen iets te snel hun diploma gekregen

Misschien zijn al die belgen moppen toch niet allemaal uit de lucht gegrepen

(grapje he)

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

In Film > Algemeen > Aantal sterren:

Ik heb dus mijn eigen puntenstelsel gemaakt in een oersimpel excelbestandje.

Voor mij:

0 sterren: waardeloos

1 ster: slecht

2 sterren: matig

3 sterren: redelijk

4 sterren: goed

5 sterren: meesterwerk

6 sterren: favoriet

Spreekt voor zich zou ik zeggen, misschien is een kleine uitleg gewenst.

Nou, films die ik zes sterren geef, gaan me dus nooit vervelen.

Films met 5 sterren vind ik een meesterwerk, terwijl dat hier niet eens hoeft te zijn.

Daarom zou ik graag willen weten waar de hoeveelheid sterren die hier gegeven worden voor een film eigenlijk voor staan.

Pazmaster

• 2776 berichten
  • 5873 stemmen

0,5 - waardeloos

1.0 - troep

1.5 - slecht

2.0 - niet best

2.5 - nét niet

3.0 - leuk

3.5 - goed

4.0 - geweldig

4.5 - geniaal en favoriet

5.0 - DE perfecte film op alle fronten. (Die bestaat in mijn ogen niet.)

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik heb het eigenlijk mooi ingedeeld naar mijn mening.

0.5 , 1.0 , 1.5 , 2.0 = Waardeloos / Slecht

2.5 , 3.0 , 3.5 = Goed / Leuk

4.0 , 4.5 , 5.0 = Fantastisch

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Sorry, maar dat lijkt me niet erg handig.

Je kijkt een film, de film is echt fantastisch, maar wat geef je dan? 4.0 4.5 of 5.0?

2.0 lijkt me ook veel te veel voor een film die waardeloos of slecht is.

Dit moet overnieuw, Wesley.

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2563 stemmen

Kondoro schreef:

Ik heb het eigenlijk mooi ingedeeld naar mijn mening.

0.5 , 1.0 , 1.5 , 2.0 = Waardeloos / Slecht

2.5 , 3.0 , 3.5 = Goed / Leuk

4.0 , 4.5 , 5.0 = Fantastisch

Ja Niels dit is niet helemaal duidelijk

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

tattoobob schreef:

(quote)

Ja Niels dit is niet helemaal duidelijk

Jij bent niet duidelijk henkerd...

Hier Jimmiie:

0,5 = kut

1,0 = erg slecht

1,5 = slecht

2.0 = iets minder slecht

2,5 = net niet.

3.0 = goed

3.5 = beter

4.0 = super goed

4.5 = fantastisch

5.0 = De film is de beste, in alles goed etc.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik hanteer in grote lijnen het letterlijke schoolvoorbeeld, waarbij ik de nadruk leg op de beleving en amusementswaarde van de film (Luhrmanns 'The Great Gatsby' is in mijn ogen de beste film aller tijden vanwege het gevoel dat ik erbij krijg, de totaalervaring, maar ik kan me goed voorstellen dat hij in andermans ogen op verschillende fronten tekortschiet).

0,5 = Absoluut amateurisme, filmsets die van ellende uit elkaar vallen, ik heb er geloof ik pas twee gegeven

1,0 = béreslecht, kan met pijn en moeite het kleinste lichtpuntje aanwijzen

1,5 = slecht, het niveau 'dit haalt de bios niet eens'

2,0 = ruim onvoldoende, zoals ze 1-2 keer per jaar door het netje van de bios glippen

2,5 = onvoldoende, los van persoonlijke voorkeur zijn er belangrijke punten aan te wijzen waarop men onder de maat presteert

3,0 = nipte voldoende, in mijn geval combinatie van matig uitgewerkt en films die me persoonlijk niets doen maar niet zozeer slecht zijn

3,5 = ruime voldoende, deze geef ik tegenwoordig aan films die ik voorheen een 4,0 gaf, best goed maar het is het nét niet

4,0 = goed, solide, van genoten

4,5 = geweldig, hiermee was ik tot voor kort te scheutig, stel veel van die films bij naar een 4,0, dit is buitencategorie maar komt nog wel vrij regelmatig voor

5,0 = voltreffer, niet zozeer als in 'absoluut niets op aan te merken' als wel in 'raakt me recht in het hart', zijn ook persoonlijke favorieten als het eerder genoemde 'The Great Gatsby', 'Lost In Translation' en 'Begin Again': films die je na de aftiteling niet meer loslaten

Wel leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen maatstaven erop nahoudt, geeft me wat meer begrip voor bepaalde beoordelingen. Ik kon me erg storen als mensen een film beoordeelden met 'goed' en dan een mager zesje geven. Wel kun je je afvragen of al die verschillende benaderingen handig zijn voor een site waar gemiddeldes uitrollen.

Aan de andere kant: dat effect wordt er grotendeels uitbemiddeld en het is domweg niet te voorkomen.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

De mijne, zo ongeveer:

0,5* = Film die mij in geen enkel opzicht wist te boeien, of gewoon door en door slecht is.

1,0* = Absoluut slecht, met misschien nog één of twee piepkleine lichtpuntjes.

1,5* = Over het algemeen slecht, al is er zo hier en daar nog enigszins sprake van potentieel.

2,0* = Matige film, maar zeker nog geen prullenbakmateriaal. Soms enkele aardige insteken.

2,5* = Niet slecht, nipte voldoende, al laten bepaalde zaken nog wel wat te wensen over. In ieder geval niet onaangenaam om eens gezien te hebben.

3,0* = Zeer aardige film. Niet om écht wild van te worden, maar op zich een best verdienstelijk resultaat.

3,5* = Zonder meer een goede film, die mij de hele speelduur makkelijk heeft kunnen boeien. Wellicht hier en daar wat kleine minpuntjes, waardoor ik niet écht van een topper kan spreken, maar die worden makkelijk overschaduwd door al het positieve.

4,0* = Geweldige film, eentje die ik in de toekomst waarschijnlijk wel aan een herziening zal onderwerpen. Nagenoeg geen negatieve elementen.

4,5* = Meesterwerk, behoort zeker tot mijn all-time favorieten.

5,0* = Slechts voor een handjevol films weggelegd. Absolute favoriet, die ik keer op keer opnieuw kan kijken, en me keer op keer weer evenveel raakt. Geen enkel minpuntje te bekennen, perfect dus.

n1d0

• 35 berichten
  • 646 stemmen

Wat een topic, mijn stemmen hebben geen waarde, ook niet voor mij. Het is enkel een schaal van gradaties, zo ik kan zien welke films; Mijn aandacht het beste vasthielden en na afloop het langst nazinderden; Een weinig cliché-momenten bevatten; goede acteer -en camerawerk bevatten.

Dit zijn op het eerste gedacht de belangrijkste graadmeters voor een quotering.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

0,5 = Rampzalig

1,0 = Zeer slecht

1,5 = Slecht

2,0 = Onvoldoende, bepaalde aspecten waren redelijk

2,5 = Voldoende, min- en pluspunten

3,0 = Redelijk goed,

3,5 = Gewoon goed

4,0 = Vrij goed

4,5 = Zeer goed

5,0 = Uitstekend

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

0.5* - WTF is this??!

1.0* - WTF is this??

1.5* - WTF is this?

2.0* - Extreem meh

2.5* - Meh

3.0* - Redelijk

3.5* - Fijn

4.0* - Nice!

4.5* - Wow!

5.0* - F*cking geniaal!

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

danuz schreef:

WTF is this??!

Had ik de eerste keer ook wel bij Wool 100%. Nummer 4 in mijn top 10

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Dat is dan meer "WTF is this "

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

0.5* = niets positiefs over te melden.

1.0* = heel erg slecht.

1.5* = nog steeds te slecht om ervan te kunnen genieten.

2.0* = het begint ergens op te lijken.

2.5* = matig, maar toch een 6.

3.0* = is voor mij een 7, dus goed/leuk

3.5* = een 7,5 en net niet speciaal genoeg voor 4,0*

4.0* = een 8 is zeer goed

4.5* = een 9 is fantastisch en speciaal

5.0* = een 10 is subliem (maar de perfecte film bestaat voor mij niet)

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Bij Gods of Egypt:

Leuk hoe de sterren andere waardes hebben bij gebruikers. Voor mij staat 3,0* gelijk aan een 7/10, maar hierboven (op 5 april) dus een 6.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ik zag het al ergens staan dat 2,5* toch een voldoende is bij jou, voelt voor mij zo wonderlijk

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

Sterren zijn voor mij niet veel meer of minder dan een indicatie. Uiteindelijk gaat het om de tekst die erbij staat. Overwogen om helemaal niet meer te stemmen, maar geen directe invloed uitoefenen is dan weer zo saai. Bij mij is trouwens alles vanaf 2.5* voldoende.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Jij ook al

Voelt zo vreemd als je gewend bent aan de 1-10 schaal van 1 punt per 0,5*

Maar eens met je opmerking over begeleidende tekst!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

[obligate "in België is een 5/10 voldoende" opmerking]

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

[quote]John Milton schreef:

Jij ook al /quote]

Ik neem mijn algemene gemiddelde meer als ijkpunt (momenteel 3.15) Sowieso deel ik zelden cijfers uit aan de meer extreme polen (0.5* en 5.0*)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Onderhond schreef:

[obligate "in België is een 5/10 voldoende" opmerking]

Is dat echt of is dat een Belgenmop

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Nopes ... met een rits 5/10'en ben je gewoon geslaagd. Mits je geen lagere cijfers hebt, want dan moet die vakken ook opnieuw.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

In Spanje is een 5 ook een voldoende, zal ook wel in veel andere landen zijn denk ik. Lijkt me dus wel zo dat het in zulke landen net zo moeilijk is op scholen om een 5 te halen als in Nederland om een 6 (of is 5,5 al een voldoende?) te halen.

Bij mij begint een soort van voldoende voor films bij de 2* (zeg maar zoals een 2*-hotel), dat is dan een film die nog maar nipt bekijkbaar is. Alles van 1,5* (3/10) of minder markeer ik bijvoorbeeld op ICM als "disliked" en alles van 4* of hoger als "liked" (aanraders zeg maar). Vind het wel handig zo, anders heb je zo weinig cijfers om een voldoende te geven en die films van elkaar te onderscheiden. Soms zou ik halfjes (een kwart-sterren) ook wel fijn vinden (om een 9,5 te geven op een schaal van 10 bijvoorbeeld), films in lijsten rangschikken is dan makkelijker.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Wel wat verwarrend, zeker als je op een Nederlandse site, die toch verder gaat dan alleen Nederland.

Grappig. Ik dacht ik zeg maar niks, ik wacht op jou

John Milton schreef:

Ik zag het al ergens staan dat 2,5* toch een voldoende is bij jou, voelt voor mij zo wonderlijk

Aan de andere kant, neem het niet te serieus.

Donkerwoud schreef:

Sterren zijn voor mij niet veel meer of minder dan een indicatie.

Inderdaad. Ik denk voor de meesten.

Ik vind het leuk om bij andere mensen te kijken wat die van die film vinden en andersom neem ik aan ook. Daarom doe ik het vooral. (En voor naslag, lijstjes, etc.)

freek_93

• 668 berichten
  • 1666 stemmen

Bij mij is een 2.5 net een 5.5/10. Dus net aan. Net een voldoende (ook al ben ik een Nederlander ).

3 Sterren is een 6je. Heeft net dat halfje extra omdat er iets bijzonders, iets anders in de film aanwezig is.

Een 3.5 is een prima film, maar doet echter niks anders of bijzonders. Voegt niks toe, maar kijkt wel echt lekker weg.

De films met 4 sterren of hoger zijn directe aanraders voor mijn vrienden die ook van films houden. Prima films die net dat ene heeft wat de 3.5* films missen.

4.5 Sterren zijn zeer goede films die net iets extra's hebben waardoor ze een 4.5 krijgen, of waar vrijwel alles perfect is, maar die niet tot mijn favoriete films kan behoren.

5 Sterren, al vrij lang niet gegeven, zijn mijn absolute favorieten films, raad ik aan iedereen aan en kan ik eigenlijk zo vaak kijken als ik wil zonder dat deze voor mij saai/minder worden.

0.5 Ster is niks. Dit was zo saai, zo slecht dat ik eigenlijk niet verder wil kijken. Het doet niks met mij. Ik ben het gelijk weer vergeten.

1 Ster is nog steeds heel slecht, maar had minder de drang om te stoppen met kijken.

1.5 Ster. Tja wat heb ik nou eigenlijk gekeken? Het was wel leuk, maar ik ben het ook direct weer vergeten. (soms vergeet ik dit soort films zelfs toe te voegen aan MM. Bedenk ik mij naar een week, "hé die ene film, hoe heet ie ook al weer? Ik heb die nog niet toegevoegd!")

2 Sterren. Films die net onvoldoende zijn. Net niet. Bijvoorbeeld een standaard actie film met prima actie, maar zonder enig verhaal. Een komedie film met prima humor maar zonder iets nieuws te doen, etc.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

JacoBaco schreef:

Leuk hoe de sterren andere waardes hebben bij gebruikers. Voor mij staat 3,0* gelijk aan een 7/10, maar hierboven (op 5 april) dus een 6.

Het lijkt mij logisch dat een 3/5 gelijk staat aan een 6/10. Aangezien een 5/5 en een 10/10 ook gelijk aan elkaar staan

stinissen (crew films & series)

• 23437 berichten
  • 76922 stemmen

baspls schreef:

(quote)

Het lijkt mij logisch dat een 3/5 gelijk staat aan een 6/10. Aangezien een 5/5 en een 10/10 ook gelijk aan elkaar staan

Totaal niet logisch 3.5 is 7 en 4 sterren is 8

0.5 ster is een 1 etc etc

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.