- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM Memorabele Quotes
MM Memorabele Quotes
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Of wat te denken van users die moeten melden dat ze NU de film aan het kijken zijn (in de reclamepauze ofzo). Maar goed, dat is meer iets voor het frustraties-topic.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Verder deel ik de irritatie omtrent gebruikers die melden dat ze een film nu of zo dadelijk gaan kijken etcetera.
Volgens mij deel jij werkelijk elke irritatie omtrent alles en nog wat. 
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
(waarschijnlijk omdat hij toevallig in z'n updates stond en hij zich die dag extra verveelde).
Haha, ja, hij verveelde zich die dag zelfs zo erg dat hij maar een moviemeter account aanmaakte.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik zie dat liever dan mensen die iedere film waarvan de verwachtingen hoog zijn, op voorhand, de grond in boren en alvast even de regisseur afbranden, aan de hand van een teasertje van een minuut. Maar dat is weer een andere discussie.
Want een mening over een feitelijk stukje film of een regisseur waar iemand al meerdere films van gezien heeft is natuurlijk meer off-topic dan een random opmerking over een film waar een bepaald iemand nog nooit van gehoord heeft.
Het is even on-topic als je het mij vraagt. Maar ik heb het idee dat er een soort houding bestaat waarbij het "stoer" is om van af het begin gelijk zo negatief te doen over dit soort populaire films. En dat vind ik als liefhebber gewoon jammer.
De film in kwestie is zelfs voor liefhebbers van Japanse cinema een obscuur gevalletje,
Mij zul je niet zien bij obscure Japanse films, maar ik ga er ook niet negatief over lopen doen. Ieder zijn meug.
Verder denk ik dat je zo'n gebruiker beter links kan laten liggen, dan er op reageren, voordat je het weet wordt je gequote in het "Memorable quotes topic" door een fan. 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Maar ik heb het idee
Hebben we in ieder geval al even het probleem gelokaliseerd.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het ook niet memorabel of grappig.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Maar ik heb het idee dat er een soort houding bestaat waarbij het "stoer" is om van af het begin gelijk zo negatief te doen over dit soort populaire films.
Maar ik heb het idee
Hebben we in ieder geval al even het probleem gelokaliseerd.
Dat is geen antwoord natuurlijk. Ik druk me gewoon netjes uit zonder iemand direct te beschuldigen en dan wordt het afgedaan met deze dooddoener.
Vind jij deze bovenstaande stelling dan helemaal uit de lucht gegrepen?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Zoals vaak wanneer bepaalde mensen er negatieve ideeën over anderen op na houden ja. Ik zie niet in waarom negatieve meningen rond populaire films of regisseurs meteen als stoerdoenerij moeten getypeerd worden. Da's hetzelfde als alle positieve commentaren meteen afdoen als meeloperij.
De indirecte implicaties zijn verder ook niet te missen en daar ben ik niet zo van gediend.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ok, sorry het lag er wel dik bovenop dat het jou persoon betrof.
Laten we zeggen dat jou negatieve commentaren altijd 100% oprecht zijn en geen stoerdoenerij. Dan ontgaat mij nog steeds waarom het jou zo behaagd je zo negatief uit te laten over die film. Zeker als het pas om een trailertje gaat. Dat is in mijn ogen net zo nutteloos als bij een obscure Japanse film zeggen dat je " dit soort films niet zo snel aan zal zetten". En dan reageer jij met een sarcastische opmerking. En vind men het "memorabel". En als ik "whatever" zeg nadat je net de Coenbrothers met de grond gelijk gemaakt heb, dan ben je beledigd.
Positieve commentaren dragen bij aan een gevoel van saamhorigheid, en ik lees bij sommige films graag dat iemand niet kan wachten om hem te zien. "We zijn een discussieforum, geen fansite": wordt er weleens gezegd. Maar we delen hier wel allemaal een bepaalde liefde voor film. En daarom vind ik positieve geluiden veel minder storend, vooral ook omdat de gewone positieve gebruiker vrij onopvallend blijft. Dan maar liever een meeloper.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Positieve commentaren dragen bij aan een gevoel van saamhorigheid, en ik lees bij sommige films graag dat iemand niet kan wachten om hem te zien. "We zijn een discussieforum, geen fansite": wordt er weleens gezegd. Maar we delen hier wel allemaal een bepaalde liefde voor film. En daarom vind ik positieve geluiden veel minder storend, vooral ook omdat de gewone positieve gebruiker vrij onopvallend blijft.
Ieder zijn meug maar dit soort melige Barbierealiteit vind ik maar vreselijk en gelukkig is het hier op Moviemeter ook gewoon toegestaan om gefundeerde (kijk daar het verschil) negatieve kritiek te geven.
Gevarieerde kritieken dragen bij aan het gevoel van identiteit en zorgen voor een balans. Veel interessanter dan louter positieve kritieken waarna een film de zoveelste sof blijft te zijn.
Als je de reactie van Donkerwoud na mij leest dan zal je zien dat er een reactie verwijderd is. Ik reageer daar dus niet eens zozeer op jou.
Daarnaast heb ik de Coens ook absoluut niet met de grond gelijk gemaakt. Zou ook maar vreemd zijn aangezien de meeste van hun films wel een voldoende krijgen van mij. Dat soort nuances zijn toch best belangrijk om zelf op te pikken vind ik, anders krijg je inderdaad al snel van die generaliseerde meningen over anderen.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Positieve commentaren dragen bij aan een gevoel van saamhorigheid, en ik lees bij sommige films graag dat iemand niet kan wachten om hem te zien.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ieder zijn meug maar dit soort melige Barbierealiteit vind ik maar vreselijk en gelukkig is het hier op Moviemeter ook gewoon toegestaan om gefundeerde (kijk daar het verschil) negatieve kritiek te geven.
Hoe kan het nu gefundeerd zijn na een teaser van één minuut? Vind ik erg voorbarig. En hetzelfde bij Guardians of Ga'Hoole van Zack Snyder. Je zal mij nooit horen over een negatieve kritiek bij een film die je helemaal gezien hebt. Sterker nog, ik lees je reviews wel eens.
Gevarieerde kritieken dragen bij aan het gevoel van identiteit en zorgen voor een balans. Veel interessanter dan louter positieve kritieken waarna een film de zoveelste sof blijft te zijn.
Wat wil dat dan zeggen over jou identiteit? Ik heb je nog nooit horen zeggen" dit ziet er tof uit, hier heb ik zin in!". Alleen maar negatief. Of probeer je in je eentje MM in balans te krijgen?
Dat was me even ontgaan, maar maakt voor de rest niet uit.
Met de grond gelijk maken was een beetje overdreven gezegd, maar je hebt het wel over weer een dieptepunt e.d.
En ik heb helemaal geen generaliserende mening over jou. Jij doet je ding en daar heb ik totaal geen problemen mee, behalve als je na één minuut film al een oordeel hebt. Verder begon de hele discussie vanmorgen omdat ik zei dat ik de quote niet grappig of memorabel vond. Daar kon jij ook niet zo veel aan doen, jij hebt het er niet opgezet.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Echt? En heb je dat ook bij gebruikers zoals deze, die je niet kent en niet meer posten dan 'wil ik graag zien deze'?
Nee, dat hoeft van mij ook niet, maar ik zal er niet zo snel wat van zeggen.
Verder lees ik wel graag als iemand aangeeft dat hij of zij al jaren fan is van een regisseur of acteur en dat ze hopen dat die betreffende film net zo goed zal zijn als de vorige. Daar is niks mis mee.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Wat wil dat dan zeggen over jou identiteit? Ik heb je nog nooit horen zeggen" dit ziet er tof uit, hier heb ik zin in!". Alleen maar negatief.
Daar kan ik natuurlijk niet aan doen, maar zulke berichten plaats ik absoluut wel. Evenveel als de negatieve, alleen is de kans dat jij die positieve berichten zal tegenkomen veel kleiner, want het zijn niet de films die jou aanspreken of waar jij de berichtjes gaat lezen.
Behalve als je na één minuut film al een oordeel hebt.
Dat hebben de mensen met positieve commentaar toch evenzeer? Die baseren zich ook alleen maar op de naam van de regisseur, poster en een trailertje.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik weet niet meer zo goed hoe ik hier op moet reageren. 
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat je wel altijd positief mag zijn, maar als je negatief bent, je het wel heel zeker moet weten. Maar dat is onzin natuurlijk.
Ik zal niet meer boos worden als je na een teaser een film afkraakt. 
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Misschien een beetje een lege reactie, maar als Onderhond positief is dan in hij echt positief. Neem nou zijn recensie bij Mary and Max. Hij is zo'n beetje elk aspect van die film aan het ophemelen. Ik krijg gewoon helemaal zin om die film te kijken!
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Bij Last Days (2005)
Kurt draait zich om in zijn graf...en dat doe ik ook na het zien van dit flutstuk!
U bent vampier?

WeZet
-
- 217 berichten
- 950 stemmen
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Geeft niet. We hebben allemaal wel eens last van vooroordelen zonder genoeg kennis van iets of iemand. Gelukkig hebben we nog voldoende tijd voor verbetering.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Inderdaad, je bent nooit te oud om iets te leren. 
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
Bij S.S. Doomtrooper:
Is deze topper nog niet op Blu-ray te verkrijgen
Persoonlijk krijg ik meer Dia-ray van deze film.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
LOL, de titel alleen al vraagt er om 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Niet echt memorabel maar vond hem wel grappig 
Number23 bij Killer Inside Me, The (2010)
Sommige scenes blijven wel hangen en komen opeens weer terug in me hoofd bijv als ik naar de plee moet op t werk ofzo. En dit is niet negatief
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Jammer dat de memorabele quotes vaak geforceerde grappen zijn en vaak niet grappig. Ik ben hier 2x gequote en dat was 1x vanwege een freudiaanse verspreking en daardoor werd het toevallig onbedoeld grappig en die andere was een geforceerde Titanic grap en die was niet grappig. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2064 stemmen
Ik ben nog nooit gepost hier, joepie!
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
Ik vond deze in het 'MM Memorabele Quotes' topic:
Ik ben nog nooit gepost hier, joepie!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Slowchat verwijderd.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
laats herzien en het blijft voor mij de beste thriller het verhaal is echt steengoed uitgewerkt het is ook heel luguber ze hoeven niet eens bloed te laten zien en het is al heel gruwelijk maar david fincher is gewoon heel goed op het gebied van thrillers en het einde had ik nooit verwacht
Staan nogal veel punten in.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Dat kan zijn, maar hij heeft wel een punt. Je zou er bijna een punthoofd van krijgen.
Ik zet even een punt achter de grappen (vooruit
): dit is helaas niet uniek qua taalgebruik. Memorabel laat het lijken alsof het tof is, maar het is huilen met de pet op.
Punt uit.