• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.925 stemmen

Filmvoornemens 2022

zoeken in:

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Niet te vroeg voor voornemens voor het jaar 2022. Hoop ik.

Niet dat ik die zelf heb, maar ik zag dat er nog geen topic voor gemaakt is. Dus ja.

Graaf Machine

• 9789 berichten
  • 1412 stemmen

Mijn absolute voornemen is om in 2022, zodra de VUE Enschede geopend wordt, een VUE Movie Pass aan te schaffen, en mijn Movie Unlimited abonnement op te zeggen.

Ik wacht daar al jaren op, maar het gaat komend jaar gebeuren.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik wil in 2022 meer documentaires te zien. Dat is er in 2021 veelal bij ingeschoten.

Ook wil ik de resterende films van de top 250 die ik nog moet zien gaan zien.

Wat VOD betreft: ik hoop dat Prime Video een kwaliteit- en kwantiteitsinhaalslag maakt, al zal het natuurlijk nooit zo omvangrijk worden als Netflix. Ik wil in 2022 meer MUBI titels gaan zien.

Verder hoop ik dat Cinemember eindelijk met een AppleTV app komt. Ze zijn er wel mee bezig heb ik vernomen. Dan kan ik die dienst ook eens erbij nemen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

In verhouding met 2020 heb ik afgelopen jaar behoorlijk veel gezien. We hebben nog een kleine 3 weken te gaan, maar mijn Letterboxd diary telt ruim 2600 registraties het afgelopen jaar. Klinkt onmogelijk, en dat is het ook; tenzij je vier short film festivals meepakt en een inhaalslag gaat maken qua korte films die online staan. Van die enorme stapel zijn er namelijk 'slechts' 477 langspelers.

Mijn voornemens voor volgend jaar:

-Een mooie slag maken in de resterende kortfilms van Omeleto, Alter en Short of the Week. En ja, dat zijn er nog genoeg.

-Mezelf iets verdiepen in Indigenous Cinema

-Verder ontdekken van Canada, Spanje, Portugal, Hongarije en Zweden

-Noirvember doen.

-Hopelijk een Nederlandse themamaand/challenge van starbright boy meedoen. Ik heb nog een mooie lijst klaarliggen.

-Niet reageren als iemand onder een artikel op de voorpagina schrijnende tekstjes neerkwakt. Of wanneer het artikel zelf een schrijnend tekstje is.

En alsjeblieft John Milton, maak eens meer tijd voor andere dingen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

John Milton Bij deze spreken we af dat we samen een Nederlandse challenge gaan houden. Welke maand bepalen we nog en hoe we het doen ook. Maar we doen het sowieso.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik heb sinds september een bioscoopabonnement voor een jaar, dus veel meer dan andere jaren zal ik de recente films sneller kunnen zien. Gewoonlijk was het een mix van bioscoopbezoeken (grote en kleine), streamingdiensten en dvd's. En met het abonnement zie ik ook sneller films in de bioscoop die ik voordien eerder thuis zou bekijken.

Ik wil ook wat films herbekijken die ik veel te lang geleden heb gezien. Tijd voor een beter oordeel en een mening op moviemeter als dat nog zou ontbreken. En ineens het moment om terug de 80s en 90s in te duiken, de laatste tijd zweef ik tussen de hele ouwe films en de 21e eeuw.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Een keer minder kijken dan het jaar ervoor. En waarschijnlijk eens iets meer series.

Seam

• 988 berichten
  • 2307 stemmen

Mijn te zien lijstje van circa 270 films afmaken voordat ik nieuwe films weer ga zien.

Wordt eens tijd om aan een hoop films toe te komen. Ik blijf sommige maar uitstellen, wordt tijd om dat te veranderen en eindelijk een schone lijst weer te hebben. Gelukkig zit er genoeg mooi spul tussen, maar ook een hoop films waarvan ik verwacht dat ik er niet koud of warm van wordt. Maar ik wil ze toch eens gezien hebben.

Dan spaar ik de top 250 compleet kijken voor het jaar daarop, dat lijkt me nog pittiger namelijk.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

tbouwh schreef:

Een keer minder kijken dan het jaar ervoor.

De laatste keer dat ik me dat voornam, mislukte het voornemen potsierlijk. Wees sterker dan JM, jonge vrind.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Dit jaar is het ook mislukt.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Als de roverheid besluit om nog een jaar alle evenementen er uit te trekken, ga ik het niet halen om nog minder te kijken denk ik.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2198 stemmen

Belangrijk doel is om de IMDb top-250 volgend jaar definitief af te tikken, daar sta ik nu op 223/250. Verder niet echt concrete voornemens, het hele jaar 2021 is al met ups en downs qua hoeveelheden en waar ik zin in heb. Vrij wisselvallig dus. Ik denk wel dat er weer wat klassiekers herzien worden en dat een aantal klassieke (maar voor mij nieuwe) regisseurs aangeboord worden.

Ohja, en als het door de maatregelen eindelijk mogelijk wordt om Sátántangó te draaien in de bioscoop zal ik dat niet laten..

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Toplijsten aftikken doe ik niet meer aan, nooit veel gedaan ook geloof ik. Wel zijn er wat oude filmklassiekers, of ik ze al es zag of niet, die ik wil proberen. Onlangs nog 'The Wizard of Oz' - prima bevallen!

Ik ga vooral lekker kijken waar ik zin heb* en (dus ook) titels die eigenlijk al tijden liggen te lonken. Zo heb ik recentelijk twee van Tarkovsky bekeken (met nog 3 in de wacht, al heb ik 'Solyaris' al eens gezien), en 'Shock Corridor'. Alles van Fuller wil ik graag eens gezien hebben, maar zo zijn er (veel) meer; Aldrich, Murnau, Altman, Pialat, Tourneur, Malle. Teveel om op te noemen en vaak oudere films, bijna alles pre-'90s. Geen bios, liefst blu-ray, maar onlangs heb ik nog 'Málmhaus' (toch nog een enigszins recente titel!) digitaal binnen geharkt, want anders kwam ik er niet aan.

* Voor 'Three Billboards...' heb ik mezelf weer laten overhalen (eigen schuld, ik geef het meteen toe), maar zulke miskopen ga ik proberen te vermijden.

Duke Nukem

• 1777 berichten
  • 1980 stemmen

FILMS

- Antlers

- Morbius

- Wrath of Man

- Old

- The King's Man

- Texas Chainsaw Massacre

- Uncharted

- Gold

- Nightmare Alley

- The Matrix Resurrections

- Resident Evil: Welcome to Racoon City

SERIES

- Babylon Berlin

- Battlestar Galactica

- Games of Thrones

- Them

- Solos

- Lisey's Story

Sergio Leone

• 4403 berichten
  • 3088 stemmen

Stand van zaken :

Aantal stemmen: 2195

Gemiddelde: 2,78

Standaardafwijking: 0,76

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 1956

Het doel is om er ongeveer 250 stemmen bij te krijgen en op ongeveer 2450 stemmen te eindigen op 31/12/2022.

Naar goede gewoonte loop ik vaak een jaar achter dus ik hoop nog wat toppers uit 2021 te ontdekken, maar verder blijft het gewoon bescheiden proberen genieten van elke film, ongeacht jaar, regisseur, genre,...

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Niet dat de kwantiteit belangrijker is dan de kwaliteit, maar ik denk eind 2022 toch aan de 5.000 films te zitten. De teller staat nu op 4.735. In september heb ik een bioscoop abonnement gekocht, dus dat gaat ook al sneller vooruit.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik begin dit jaar met 2972 stemmen en reviews. Mijn enige doelstelling is de 3000 voorbij gaan, maar dat zal vast gebeuren in de eerste 3 maanden.

Verder ga ik een WOII uitdaging beginnen met een kleine 25 klassieke WO II films opnieuw bekijken of voor het eerst zien, periode 1950-1990.

Ook wil ik nog een aantal reeksen eens opnieuw weer zien, zoals Lethal Weapon en Indiana Jones.

Het X-Men universum wil ik ook opnieuw gaan kijken. Vorig jaar al met de Marvel films gedaan, maar gelukkig is het aantal X-Men films een stuk kleiner.

In 2021 maar weinig de bioscoop kunnen bezoeken omdat de bios ruim de helft van het jaar dicht is geweest. Hopelijk is het dit jaar anders en kan ik er weer 12 maanden heen. In dat geval hoop ik toch wel de 50 films te passeren.

Ik ben voorgaande jaren wel voor meer kwaliteit en minder kwantiteit gegaan. Ik probeer films die me echt niet boeiend of goed lijken vaker te skippen. Voorheen toch nog wel opgezet dan om te zien of het zo slecht was, maar ik gebruik mijn schermtijd liever voor dingen die me echt leuk lijken. Idem bij series en games. Tijd is kostbaar, als ik merk dat een serie niks voor mij is ga ik niet meer 2 of 3 seizoenen bekijken in de hoop dat het leuker word.

Ook nog eens proberen de top 250 meer bij te werken.

Maar voorop staat gewoon plezier beleven aan mijn hobby en niet teveel me laten sturen door verplichtingen.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Het nieuwe jaar is begonnen dus, nieuwe filmvoornemens. Ik merkte dat ik vorige jaar vrij mild was met mijn voornemens en dat ga ik dit jaar ook weer doen. De stand nu is voor stemmen en meningen beiden 2032 stuks.

- 2200 stemmen en meningen behalen.

- James Bond serie eindelijk eens afmaken.

- Meer informatieve dingen kijken na eigen interesse. O.a. WOII maar ook paganisme.

- Meer filmreeksen voltooien (trilogies of langere filmseries).

- Ouderwets mijn kijklijst weer afmaken..

Het moet allemaal te doen zijn, ik zelf sta er ook op één manier in; het moet vooral vermakelijk zijn en ik moet er plezier aan beleven, niet kijken omdat het moet maar, omdat ik het leuk vind. Hiermee ook mee doen aan bepaalde challenges op het forum om zo met specifieke genres of jaartallen mijn kennis in film te verbreden. Ik laat het voor de rest wel op mij afkomen.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

- Ik zou wel graag iets meer films zien dit jaar dan afgelopen jaar. 250 vind ik een mooi streven. Meer is ook niet zo realistisch, als ik ook nog +/- 80 boeken wil lezen en honderden nieuwe albums wil luisteren.

- Film is nog niet zo lang een 'echte' hobby van me en ik merk dat ik nog steeds een beetje zoekende ben in hoe ik de films kies die ik wil zien, simpelweg omdat er veel te veel is dat me interesseert. Daarom voor 2022 een nieuw plan: ik kijk iedere maand binnen een bepaald thema. Niet dat er dan helemaal niet van dat thema afgeweken kan worden, maar lijkt me wel fijn om zo'n leidraad te hebben. Deze maand bijvoorbeeld begin ik met grindhouse, trash, februari zal in het teken staan van de Aziatische film en verder zie ik het wel per maand.

Verder vooral heel veel plezier houden in het film kijken en dan zien we wel waar het schip strandt...

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Dat helpt mij ook altijd, een beetje thematisch kijken.

Als je het leuk vindt kun je ook af en toe dat hier posten madmadder als je zoiets doet, in de vorm een een challenge ofzo. De horrorchallenge doet het altijd heel goed, de Trash Movie challenge heb ik ook erg van genoten toen, en ik heb zelf daarna een keer de Vrouwelijke Regisseurs Challenge gedaan. Misschien dat ik dat wel weer eens ga doen.

Maar het hoeft helemaal niet serieus of met veel regels, natuurlijk. Dat kan ook volledig spontaan zoals de Noirvember van SB laatst; die stak gewoon van wal zonder dat er mensen getagd werden en poste gewoon zijn reviews, en dat was leuk om te volgen.

Voor inspiratie is een blik op de komende ICheckmovies Challenges misschien leuk.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

John Milton schreef:

Dat helpt mij ook altijd, een beetje thematisch kijken.

Als je het leuk vindt kun je ook af en toe dat hier posten madmadder als je zoiets doet, in de vorm een een challenge ofzo. De horrorchallenge doet het altijd heel goed, de Trash Movie challenge heb ik ook erg van genoten toen, en ik heb zelf daarna een keer de Vrouwelijke Regisseurs Challenge gedaan. Misschien dat ik dat wel weer eens ga doen.

Maar het hoeft helemaal niet serieus of met veel regels, natuurlijk. Dat kan ook volledig spontaan zoals de Noirvember van SB laatst; die stak gewoon van wal zonder dat er mensen getagd werden en poste gewoon zijn reviews, en dat was leuk om te volgen.

Voor inspiratie is een blik op de komende ICheckmovies Challenges misschien leuk.

Die ICM link is wel tof, daar staan leuke ideeën bij, dank! En als ik het hier al deel, dan zal het denk ik op de manier van SB zijn. Wel een leuk idee ook om bij een zelfgekozen challenge ook stukjes te schrijven en er echt iets 'officieels' van te maken. Dat ga ik onthouden.

Duke Nukem

• 1777 berichten
  • 1980 stemmen

FILMS

- Antlers

- Morbius

- Wrath of Man

- The King's Man

- Texas Chainsaw Massacre

- Nightmare Alley

- Tenet

- Snowden

- Enemy

- Shimmer Lake

- Arrival

- The Adam Project

- The Lost City

- The Bubble

- The Batman

SERIES

- Babylon Berlin

- Battlestar Galactica

- Westworld

- Vikings

- Barbarians

- Them

- Solos

- Lisey's Story

- Curb Your enthusiasm

- Seinfeld

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik begin dit jaar met 2972 stemmen en reviews. Mijn enige doelstelling is de 3000 voorbij gaan, maar dat zal vast gebeuren in de eerste 3 maanden.

Verder ga ik een WOII uitdaging beginnen met een kleine 25 klassieke WO II films opnieuw bekijken of voor het eerst zien, periode 1950-1990.

Ook wil ik nog een aantal reeksen eens opnieuw weer zien, zoals Lethal Weapon en Indiana Jones.

Het X-Men universum wil ik ook opnieuw gaan kijken. Vorig jaar al met de Marvel films gedaan, maar gelukkig is het aantal X-Men films een stuk kleiner.

In 2021 maar weinig de bioscoop kunnen bezoeken omdat de bios ruim de helft van het jaar dicht is geweest. Hopelijk is het dit jaar anders en kan ik er weer 12 maanden heen. In dat geval hoop ik toch wel de 50 films te passeren.

Ik ben voorgaande jaren wel voor meer kwaliteit en minder kwantiteit gegaan. Ik probeer films die me echt niet boeiend of goed lijken vaker te skippen. Voorheen toch nog wel opgezet dan om te zien of het zo slecht was, maar ik gebruik mijn schermtijd liever voor dingen die me echt leuk lijken. Idem bij series en games. Tijd is kostbaar, als ik merk dat een serie niks voor mij is ga ik niet meer 2 of 3 seizoenen bekijken in de hoop dat het leuker word.

Ook nog eens proberen de top 250 meer bij te werken.

Maar voorop staat gewoon plezier beleven aan mijn hobby en niet teveel me laten sturen door verplichtingen.

Ik eindig met 3089 stemmen en reviews. Slechts 117 nieuwe films gezien. Kan wel kloppen, veel tijd ging ook in gamen, series, sport en andere hobby's/privé zitten. Heb ook diverse grote series opnieuw gekeken waar veel tijd in is gaan zitten. En in november/december vrij weinig in een maandje gezien door het WK voetbal.

Mijn WO II uitdaging: mee begonnen, een stuk of 5 oude titels gezien. Moet dit weer oppakken.

Lethal Weapon/Indiana Jones opnieuw bekeken. X-Men niet, komend jaar.

Bioscoopbezoeken, 41 keer. De 50 dus niet gehaald. Januari had nog een coronasluiting, maar daarna dus ook te weinig al vind ik 41 keer voor mezelf prima. Meestal ga ik zo'n 2 tot 3x per maand gemiddeld.

Ik ben wel meer voor kwaliteit gegaan met wat ik ben gaan kijken. Minder van die b-horrors of b-actiefilms. Heel af en toe wel om me lekker te ergeren, maar liever meer kwaliteit.

Sergio Leone

• 4403 berichten
  • 3088 stemmen

Sergio Leone schreef:

Stand van zaken :

Aantal stemmen: 2195

Gemiddelde: 2,78

Standaardafwijking: 0,76

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 1956

Het doel is om er ongeveer 250 stemmen bij te krijgen en op ongeveer 2450 stemmen te eindigen op 31/12/2022.

Naar goede gewoonte loop ik vaak een jaar achter dus ik hoop nog wat toppers uit 2021 te ontdekken, maar verder blijft het gewoon bescheiden proberen genieten van elke film, ongeacht jaar, regisseur, genre,...

Geëindigd op 2421 stemmen. Sinds oktober redelijk stilgevallen, ook wel door bijna een maand trekken in Nepal, wat mij meer waard is dan eender welk filmisch meesterwerk.

Mijn scores zijn wel vaak laag uitgevallen. Stemmen van 4 of hoger zijn hoe langer hoe zeldzamer aan het worden.

Graaf Machine

• 9789 berichten
  • 1412 stemmen

Graaf Machine schreef:

Mijn absolute voornemen is om in 2022, zodra de VUE Enschede geopend wordt, een VUE Movie Pass aan te schaffen, en mijn Movie Unlimited abonnement op te zeggen.

Ik wacht daar al jaren op, maar het gaat komend jaar gebeuren.

De Movie Unlimited heb ik al per 1 juni afgelopen jaar opgezegd, maar de VUE in Enschede, die in december eindelijk geopend is, heeft mij nog niet gezien. Een pas heb ik ook nog niet. Ik ben er niet meer zo zeker van of het er nog wel van komt. Met cineville zie ik al zo'n 15 films in de maand, dan blijft er niet echt heel veel tijd meer over voor meer.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Kondoro schreef:

Het nieuwe jaar is begonnen dus, nieuwe filmvoornemens. Ik merkte dat ik vorige jaar vrij mild was met mijn voornemens en dat ga ik dit jaar ook weer doen. De stand nu is voor stemmen en meningen beiden 2032 stuks.

- Meer informatieve dingen kijken na eigen interesse. O.a. WOII maar ook paganisme.

Het moet allemaal te doen zijn, ik zelf sta er ook op één manier in; het moet vooral vermakelijk zijn en ik moet er plezier aan beleven, niet kijken omdat het moet maar, omdat ik het leuk vind. Hiermee ook mee doen aan bepaalde challenges op het forum om zo met specifieke genres of jaartallen mijn kennis in film te verbreden. Ik laat het voor de rest wel op mij afkomen.

Een jaar verder dat ik mij zelf quote, en er is een heleboel gebeurt. Vooral in privésfeer waardoor ik toch minder films heb weten te kijken dan het jaar ervoor, terwijl ik wel meer thuis zat (zo vanaf mei). Dit komt denk ik ook omdat ik twee keer daags naar de gym ga tegenwoordig, en de festivals en feestjes weer volop bezig zijn na twee jaar afwezigheid; thank god.

Zijn behaald, ik heb nu een totaal van 2202 stemmen en meningen.

Niet gelukt.

Ook niet erg gelukt, wel meer docu gaan kijken maar nog niet zoals ik eigenlijk wil.

Gelukt, dit jaar o.a. de 'Lethal Weapon' reeks en de 'Batman' reeks afgekeken.

Zoals gewoonlijk, mee bezig geweest al komt daar altijd weer nieuw spul bij.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

starbright boy schreef:

John Milton Bij deze spreken we af dat we samen een Nederlandse challenge gaan houden. Welke maand bepalen we nog en hoe we het doen ook. Maar we doen het sowieso.

John Milton schreef:

In verhouding met 2020 heb ik afgelopen jaar behoorlijk veel gezien. We hebben nog een kleine 3 weken te gaan, maar mijn Letterboxd diary telt ruim 2600 registraties het afgelopen jaar. Klinkt onmogelijk, en dat is het ook; tenzij je vier short film festivals meepakt en een inhaalslag gaat maken qua korte films die online staan. Van die enorme stapel zijn er namelijk 'slechts' 477 langspelers.

Mijn voornemens voor volgend jaar:

-Een mooie slag maken in de resterende kortfilms van Omeleto, Alter en Short of the Week. En ja, dat zijn er nog genoeg.

-Noirvember doen.

-Hopelijk een Nederlandse themamaand/challenge van starbright boy meedoen. Ik heb nog een mooie lijst klaarliggen.

-Niet reageren als iemand onder een artikel op de voorpagina schrijnende tekstjes neerkwakt. Of wanneer het artikel zelf een schrijnend tekstje is.

De Nederlandse challenge met SB is er niet van gekomen, helaas. Wel zag ik in 2022 precies 50 Nederlandse film, waaronder veel Gouden Kalveren.

*Niet van gekomen, ik had er toen al veel gezien en was er opeens klaar mee*

*Compleet links laten liggen, tot mijn schaamte. Te druk met andere doelen en thema's.*

*Allemaal gelukt! Respectievelijk 46, 16, 24 en 42 nieuwe films uit deze landen gezien*

-Noirvember doen.

*niet gedaan, ik verwacht er de komende maanden wel een flinke stapel te zien, IVM film voornemens 2023 ICM.*

*hmmm Ja dat is best aardig gelukt. Ik heb de anti-woke achtige discussies behoorlijk weten te mijden afgelopen jaar *

*Dat is ook gelukt. Ik heb een huis gekocht en een zoon gekregen. Good heavens, wat gaat daar een tijd in zitten! *

Op naar 2023!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.