- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ik merk hier vaak dat mensen toch liever 2 straatjes omlopen als ze een groepje turken zien staan, bang dat ze elk moment aangevallen kunnen worden ofzo. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ken die mensen ook, en dat is echt wel om een reden. Maar goed beetje off-topic.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik merk hier vaak dat mensen toch liever 2 straatjes omlopen als ze een groepje turken zien staan, bang dat ze elk moment aangevallen kunnen worden ofzo.
Ik weet niet hoe het in Maastricht is, maar hier (Amsterdam) valt dat wel mee hoor. Wij hebben genoeg cafeetjes en verenigingen, dus hangen in groepjes is niet echt ''in''
Het grote verschil tussen Turken hier en daar heeft trouwens ook een makkelijke verklaring. Daar groei je op tussen alleen Turken en kun je je eigen ding doen, hier moet je je aanpassen.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
En hier hebben ze vaak een attitude van; Ik pas me niet aan.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
En hier hebben ze vaak een attitude van; Ik pas me niet aan.
Aanpassen is dan ook het verkeerde woord denk ik, het is meer rekening houden. Een Nederlander die je pas/niet zo goed kent zal je raar aankijken als je hem/haar uitnodigt voor een kopje thee of als je trakteert.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Omdat veel Nederlanders nog steeds 'denken' dat elke allochtoon slecht is.
Maar je ziet ook ontzettend veel allochtoonse mensen die er om vragen: ''Ik profiteer van jullie geld, ik hoef niet te werken, ik krijg uitkering, als ik genoeg van jullie geld heb gekregen ga ik terug naar eigen land. '' Dat soort houdingen zijn ook niet zo charmant natuurlijk.
In Turkije zelf hebben die jongens vaak niet al teveel geld, die werken zich de pleuris (echt, respect!).
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ach, het is toch ook allemaal veel goedkoper daar?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Dat sowieso ja. Vrienden van mijn ouders hebben een huisje daar, vlak aan het strand. Half jaar Turkije, half jaar Nederland. Lijkt me echt super.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ow, chill zeg.
Dat zou ik ook wel willen, maar dan in Ierland ofzo. Ergens waar de zon zelden schijnt in elk geval. 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
In Turkije zelf hebben die jongens vaak niet al teveel geld, die werken zich de pleuris (echt, respect!).
Als je es wist hoe ze daarbij nog worden behandeld...
En over die allochtonen die erom vragen; dat gebeurt ook niet meer zo makkelijk door strengere controle. En dat kan je trouwens ook omdraaien; die belasting dat we moeten betalen, zelfs 52 procent voor grootverdieners 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
True. Veel van die jongens worden als ''slaaf'' gezien en worden door de toeristen ook nog eens als grof vuil behandeld.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Tis ook wel zo dat de vakanties naar Turkije zo goedkoop zijn omdat ze belachelijk weinig betaald krijgen. Nou snap ik best dat goedkope vakanties aantrekkelijk zijn, maar mensen moeten dan ook het fatsoen hebben om de mensen daar eens een fooi te geven (wat voor hun dus erg veel geld is). Denk gelukkig dat dat ook best veel gebeurd, en dat die hoteljongens dus niet door iedereen als slaaf worden gezien en behandeld.
T heeft voor hun ook wel weer voordelen natuurlijk, want ze krijgen elke twee weken een lading nieuwe chickies in hun hotel die ze kunnen proberen te versieren. Bedden zijn dichtbij 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Naar mijn ervaring eigenlijk niet nodig, aangezien het overgrote merendeel van mij kameraden en kenissen van allochtone afkomst zijn ( niet enkel Turken, eigenlijk wel zo'n beetje van alles...wat natuurlijk niet uitmaakt. Vrienden zijn vrienden. ). En je kan wel zeggen dat het in Nederland misschien anders is, maar de streken bij ons in Belgisch Limburg ( Genk, Maasmechelen, Lommel,...) hebben op dat gebied toch ook geen al te goede naam voor de mensen die daar niet wonen. Nooit iets aan de hand gehad.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Ow, chill zeg.
Dat zou ik ook wel willen, maar dan in Ierland ofzo. Ergens waar de zon zelden schijnt in elk geval.
Het kan ook daar wel eens 'tegenvallen' Don.
Die keer dat ik er was begon er net een hittegolf 
Daar had ik dus helemaal geen rekening mee gehouden, en vooral dikkere kleding in mijn koffers, haha.
Maar wel een pracht van een land om op vakantie te gaan, absoluut.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
En ik zit in kroatië. Het was een rit van twee dagen, veels te lang voor mij. Maar nu kan ik lekker genieten van dit mooie gebied 
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Lekker warm, gisteren was rond de 35 graden. Maar zo te horen is het in de BENELUX ook nog heet.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Waarom vlieg je niet naar Kroatië? Ben vorige maand nog een paar dagen geweest voor enkele tientjes. Gaat prima vanaf Charleroi!
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vlieg volgende week naar Zuid Spanje. Lekker 8 dagen met de auto door Andalusie karren in een huurauto. Eten, drinken en mooie dingetjes kijken
Helaas maar een weekje, moet genoeg vrije dagen overhouden aangezien ik in december een maand naar Australie wil.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Goede reis en prettige vakantie gewenst Jordy.
(ik beloof alvast dat ik mij tijdens je afwezigheid netjes zal gedragen op MM
)
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2409 stemmen
Mag ik de admin verantwoording van je overnemen Jordy?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Zeker effe op stap in La Macarena in Sevilla Jordy!
Hopelijk is het niet TE heet daar, wil in de zomer nog wel eens flink over de 40 graden gaan daar.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik vlieg volgende week naar Zuid Spanje.
Nice! Daar zit ik volgende maand ook.
Veel plezier!!
sinterklaas
-
- 11819 berichten
- 3319 stemmen
Moet ik denken aan Gegen die Wand.