• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.968 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.924 stemmen

Vakantie

zoeken in:

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik kom sowieso maar weinig Nederlanders tegen wanneer ik op vakantie ben. Dat ligt waarschijnlijk aan de bestemming waar ik heen ga. Als je bijvoorbeeld aan het strand gaat liggen in Spanje of Turkije, dan kun je er niet omheen, maar dan kies je er ook voor om vakantie te houden tussen de Nederlanders.

Verder kan ik me ook niet herinneren dat ik negatief bekeken werd, omdat ik een Nederlandse ben, behalve verschillende keren in België en het Hongarije verhaal van BoordAppel herken ik ook.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

De enige keer dat ik dacht: oh nee, Nederlanders! Was in Tsjechie toen we met wat mensen aan het klimmen en abseilen waren, toen er plotseling een gezinnetje voorbij kwam lopen, luid zingend Watskeburt van de Jeugd van tegenwoordig.

Verder kan ik mij ook goed in Boordappel `s bevindingen vinden, maar ging het wat mij betreft om Spanje. Daar zijn Duitsers blijkbaar ook niet zo geliefd.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

In Spanje aan de kust is het met iedereen droevig gesteld, uitzonderingen daargelaten.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik snap dat gezeik nooit zo van Nederlanders over Nederlanders in het buitenland. Volgens mij hebben ze er in het buitenland ook geen last van, ik ben in ieder geval nooit onvriendelijk behandeld omdat ik uit Nederland kwam.

Behalve in Hongarije dan, maar dat kwam omdat ze dachten dat ik uit Duitsland kwam en Duitsers haten ze daar blijkbaar. Toen ze erachter kwamen dat ik een Nederlander was werd iedereen ineens een stuk vriendelijker.

Ik snap het ook niet. Zoals ik al eerder zei, heb je vervelende mensen in allerlei landen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Eigenlijk heb je enkel met de Belgen geen last...Prachtig volkje!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nou, ik moe tzeggen dat jullie best prettig volk vinden. Erg beleefd en gastvrij zijn mijn bevindingen.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Yeah right, beleefd! De klanten bij mij in de winkel kunnen beter nog eens een cursus beleefdheid volgen..

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Klerenwinkel was het toch? Dan vraag je er natuurlijk ook wel om. Mensen worden immers niet graag geconfronteerd met hun overgewicht en andere gebreken.

O, en zavo:

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ik heb net een weekendje weg geboekt naar Antwerpen, dus als jullie me zoeken, ik ben daar!

Even weg uit de omgeving waar ik bijna 6 weken aan bed gekluisterd ben geweest door longontsteking, en nu proberen te genieten van een gezellig weekendje.

Zie jullie maandag!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Veel plezier Lientje!

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Elineloves schreef:

Ik heb net een weekendje weg geboekt naar Antwerpen, dus als jullie me zoeken, ik ben daar!

Even weg uit de omgeving waar ik bijna 6 weken aan bed gekluisterd ben geweest door longontsteking, en nu proberen te genieten van een gezellig weekendje.

Zie jullie maandag!

Je hebt geluk wat het weer berteft dit weekend. Zeker zaterdag wordt het mooi weer

't Is echter wel O.L.V. - Tenhemelopneming (wettelijk feestdag in België) morgen, dus ik weet niet of er veel winkels open zullen zijn in Antwerpen...

Toch veel plezier!

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik ben van af vanavond 2 weken naar España. Eerst naar Lloret en dan naar l'Estartit. Ik heb er zin in.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Vreselijk.

Maar jij ook veel plezier uiteraard!

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

Zie jullie maandag!

Mexicaanse griep?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Don Dijk schreef:

Vreselijk.

Haha, ja al die feesten en mooie meiden daar. Bah Ik er lekker van genieten en kom ook knetter bruin terug!

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

rose schreef:

(quote)
Mexicaanse griep?

Nou er wordt hard gewerkt aan het rampenplan hier.

Vooral ICU moet uitkijken in Lloret dat ie geen griepje oploopt...

Overigens volkomen belachelijk dat mijn reis naar Mexico is geannuleerd Er is de afgelopen maanden niemand met griep meer uit Mexico teruggekomen. Eerste keer in mijn leven dat ik, gedeeltelijk, bij een organisatie heb geboekt voor het gemak en het hele feest gaat gelijk niet door. Volgende keer koop ik gewoon weer een los ticket.

Nou ja, nu ga ik een dag of 10-12 naar Frankrijk (met een beetje mazzel in een cabrio) en een weekje of 10 dagen duiken in Egypte. Ook leuk maar net wat anders dan ik gepland had.

Nog 3 weekje wachten...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

IcU schreef:

(quote)

Haha, ja al die feesten en mooie meiden daar. Bah Ik er lekker van genieten en kom ook knetter bruin terug!

Hehe. Geniet ervan jongen.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2646 stemmen

Ik ben weer terug van 2 weken vakantie in Duitsland. Was heerlijk daar, maar ik ben ook wel weer blij dat ik terug ben.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3027 stemmen

Morgen naar Corfu

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Morgen vertrek ik richting Pyreneeen. Het is mijn bedoeling ongeveer 440 km te lopen in pakweg 14 dagen van de Spaanse St. Jacobsroute die helemaal gaat tot Santiago de Compostella. Dus tot over pakweg 2½ week.

soom

• 24922 berichten
  • 2754 stemmen

Veel succes wibro, klinkt mooi !

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Een bedevaart? Succes!

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Madecineman schreef:

(quote)

Nou er wordt hard gewerkt aan het rampenplan hier.

Vooral ICU moet uitkijken in Lloret dat ie geen griepje oploopt...

Overigens volkomen belachelijk dat mijn reis naar Mexico is geannuleerd

Mijn vader is vannacht vertrokken naar Mexico.

kArIzMa_Movie

• 1290 berichten
  • 334 stemmen

7 Weken Trabzon achter de rug. Als 't kon, zou ik nog een keer gaan.

Het was heerlijk.

"Je laatste bezoek was: 5 juli" Da's een tijd geleden!

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

kArIzMa_Movie schreef:

7 Weken Trabzon achter de rug. Als 't kon, zou ik nog een keer gaan.

Het was heerlijk.

"Je laatste bezoek was: 5 juli" Da's een tijd geleden!

Welkom terug en fijn dat je het leuk hebt gehad

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

In De Site > Gebruikers > Vakantie advies:

ik wil volgend jaar naar Amerika voor de eerste keer...

is mijn eerste reis buiten Europa.

Nu twijfel ik welke plaats in Amerika ik heen wil.

Florida, Texas, California.

Of weten jullie een betere plaats

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

New York en Boston

2 steden die ik al bezocht heb, twee totaal verschillende steden ook, maar beiden zijn ze op hun manier meer dan de moeite waard.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5754 stemmen

Californië en omgeving is over het algemeen de meest populaire vakantiebestemming, omdat er veel variatie is (qua natuur onder andere). Persoonlijk vond ik San Francisco zeer de moeite waard, omdat de sfeer daar erg relaxt is. Vliegreis is wat langer dan als je naar New York gaat, maar je hebt in dat gebied wel meer keuze.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

matthijs_013 schreef:

Californië en omgeving is over het algemeen de meest populaire vakantiebestemming, omdat er veel variatie is (qua natuur onder andere). Persoonlijk vond ik San Francisco zeer de moeite waard, omdat de sfeer daar erg relaxt is. Vliegreis is wat langer dan als je naar New York gaat, maar je hebt in dat gebied wel meer keuze.

Thx zal eens verder zoeken in die streek

En weet jij niet te duren hotels.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

Hier de site van de YHA Amerika, alhoewel er ongetwijfeld goedkopere hostels zijn, heeft deze organisatie een goede naam. Goedkoper dan hotels in ieder geval omdat het voor backpackers is, je kunt vaak vooruit boeken d.m.v. een creditcardbetaling, wat het tot een handig systeem maakt, zeker als je zoals nu in een ander land zit en gemakkelijk kunt reserveren:

Hostels & Youth Hostels in the United States, USA - hiusa.org

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.