- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zo was m'n avatar vroeger altijd. Maar toen werd ik steeds vaker gebanned van websites, dus toen maar weggelaten.
Bannen? Puur uit onwetendheid denk ik dan. Dat symbool heeft uiteraard heel wat andere (positieve) betekenissen dan hetgeen waar de meeste mensen het mee identificeren.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Een bepaalde bevolkingsgroep heeft vaak wel een gedragspatroon wat bij die groep opvallend vaak terug komt. Vind Hollanders ook maar asociaal volk. Uitzonderingen daargelaten maar dat is dan ook maar een kleine groep.
Hollanders asociaal? Ik vind ze net heel sociaal, soms net iets té. Ze hebben altijd zoveel lawaai mee, maar zijn vaak wel gezellige mensen.
Verder ben ik het eens met Rose. In hokjes plaatsen is gevaarlijk. Je hebt overal goeien en slechten.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Daar heb je gelijk in, rose. Maar laat ik het zo zeggen: Mijn ervaring is dat 80 procent van de mensen niet aardig zijn, 20 procent wel.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vind Nederlanders (dus ook die van buiten Noord- en Zuid-Holland) verschrikkelijk asociaal volk zodra ze in het buitenland komen. De toeristen waar ik me het meest aan erger, samen met de Engelsen en Amerikanen. Altijd herrie maken en klagen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat zeggen de meeste Nederlanders over andere Nederlanders.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Nederlanders in het buitenland is natuurlijk een regelrechte ramp.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
elk volk hebben hun fratsen.
maar de russen spannen de kroon.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Hollanders als in Nederlanders. Als we in België naar Hollanders verwijzen dan bedoelen we Nederlanders in het algemeen. Foutje zo blijkt, maar goed.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
O, dus N Watts had het over de "inwoners van de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland"? Wist ik niet...My bad. Is er zo'n groot verschil dan tussen de Hollanders (die van Zuid- en Noord-Holland) en de rest van Nederland?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Die grens ligt meer bij de grote rivieren... Dus tussen zuid Nederland (daar waar we carnaval vieren
) en het Noorden.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Dus de hele wereld heeft het altijd maar enkel over ons en mensen uit Zuid-Holland?
Cool. Wij zijn de echte Hollanders uit Holland.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
O, dus N Watts had het over de "inwoners van de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland"? Wist ik niet...My bad. Is er zo'n groot verschil dan tussen de Hollanders (die van Zuid- en Noord-Holland) en de rest van Nederland?
Bedoelde dus wel Nederlanders maar zag nu op Wikipedia dat dat dus niet klopte. Let me rephrase; ik vind Nederlanders een asociaal volk
. En ja, ik ben zelf Nederlander
.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik kan me vaagweg iets herinneren over een zekere Moerdijk...Alles wat eronder ligt wordt niet als het echte Nederland beschouwd...of zoiets? Of is het net andersom?
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
En naomi watts, kwam jij niet uit spanje?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Huh... De randstad als Wallonië? Interessant...
Het verschil is gewoon veel eerder historisch, de scheiding tussen het katholieke zuiden en het protestantse noorden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En naomi watts, kwam jij niet uit spanje?
Ik heb Spaanse roots maar ik ben hier gewoon geboren en ben evenveel Nederlands als dat ik Spaans ben hoor
.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Nederlanders in het buitenland is natuurlijk een regelrechte ramp.
Over generaliseren gesproken.....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is wel zo. Is geen toeval dat het toevallig altijd Nederlanders en Engelsen zijn die zich enorm misdragen in het buitenland.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Ben pas geleden nog 8 maanden in het buitenland geweest en o.a. veel leuke Nederlanders ontmoet en in Down Under genieten we ook een goede reputatie. Ik weet het, backpackersvolk is weer van een andere orde dan jongeren die zich alleen maar lam zuipen op 1 locatie, maar toch. Ik vind de opmerkingen hier veel te kort door de bocht gaan, sterotype bevestigend. Maar goed dat is gewoon lekker makkelijk, wat in het wilde weg roepen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ach, wat ik ook al zei; Nederlanders mogen dat graag over andere Nederlanders roepen, maar ondertussen vindt iedereen zichzélf een prima toerist en ligt het allemaal aan die ''andere Nederlanders''.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat een onzin. Ik heb nog nooit een Nederlander serieus horen zeggen dat we beter kunnen splitsen, terwijl een hoop Belgen dit wel willen. Binnen Nederland is er weinig haat en nijd, hooguit wat gefrustreerde Rotterdammers die op Amsterdam afgeven.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Het is wel zo. Is geen toeval dat het toevallig altijd Nederlanders en Engelsen zijn die zich enorm misdragen in het buitenland.
Waarschijnlijk ligt het probleem voornamelijk bij het overmatige alcoholgebruik van de toeristen. Hoe meer iemand zuipt, hoe vervelender hij wordt, zonder uitzondering.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Dat zijn de excessen waar vooral de Britten goed in zijn, maar ik erger me vaak ook aan de 'gewone', 'burgerlijke' Nederlanders in het buitenland, die zich altijd luidruchtig moeten beklagen over alles dat ook maar een klein beetje anders is dan in Nederland. Respect voor andere culturen is vaak ver te zoeken.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Waarschijnlijk ligt het probleem voornamelijk bij het overmatige alcoholgebruik van de toeristen. Hoe meer iemand zuipt, hoe vervelender hij wordt, zonder uitzondering.
Nee hoor, bedoel helemaal niet alleen maar zuipende jongeren. Ook doodgewone families zijn een bron van ergernis, werkelijk overal op kankeren, altijd overal doen alsof in Nederland alles beter is... blijf daar dan lekker.
-edit- zavo was me al voor zie ik.
En duh.. natuurlijk is dat generaliserend, het is niet alsof ik iedereen persoonlijk bedoel.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Zulke mensen heb je in alle landen...Andere lopen ook te mokken alleen versta je dat niet. 
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik ga naar Kroatie, daar zijn de meningen ook over verdeeld qua vriendelijkheid...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ik snap dat gezeik nooit zo van Nederlanders over Nederlanders in het buitenland. Volgens mij hebben ze er in het buitenland ook geen last van, ik ben in ieder geval nooit onvriendelijk behandeld omdat ik uit Nederland kwam.
Behalve in Hongarije dan, maar dat kwam omdat ze dachten dat ik uit Duitsland kwam en Duitsers haten ze daar blijkbaar. Toen ze erachter kwamen dat ik een Nederlander was werd iedereen ineens een stuk vriendelijker.