- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Jaaa ... bij het kijken van een film komt heel wat kijken, niet iedereen kan een film goed beoordelen en niet iedereen zou dus ook zomaar een stem mogen uitbrengen.. (
)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Film X
Acteerwerk: 3 *
Decors: 3,5 *
Verhaal: 3 *
Belichting: 2 *
Camerawerk: 2,5 *
Editing: 3 *
Kostuums: 4,5*
Muziek: 3,5*
Make-up: 5*
Regie: 3 *
Catering: 0,5 *
-------------------
Eindscore 33,5*/11 = afgerond 3*
Laat me niet lachen zeg.. 
Ehm, dat is wat jij ervan maakt hoor. Ik weeg enkele faktoren mee op mijn gevoel, en dat vormt de stem. Begrijp je het nu wat beter?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe jij een stem vormt?
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Ik begrijp je wel hoor, en ik stel het ook wat overdreven om duidelijk te maken dat ik het vreemd vind om allerlei factoren mee te laten wegen in je eindoordeel.
Voor mij telt alleen het totaalplaatje, dat wat je voorgeschoteld krijgt van de regisseur; het gevoel wat ik bij een film krijg.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
het gevoel wat ik bij een film krijg.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Ik heb serieus problemen met mensen die serieus problemen met met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven... 
Wat ik hiermee bedoelde is dat het voor mij niet uitmaakt hoeveel films je 5 sterren geeft. Wie nu eenmaal veel films heeft gezien, kan toch onmogelijk er een handvol uitkiezen die de beste zouden zijn? Er zijn nu eenmaal verschillende genres en elk genre heeft zo wel zijn topper (of meerdere) die je moeilijk kan vergelijken met andere genres.
Volgens mij moet het enorm frustrerend zijn om als filmliefhebber enorm veel films te zien, waarvan er maar een tiental voor een maximale voldoening zorgen. Je moet wel gebruik maken van alle stemmen (van 0.5 sterren tot 5 sterren) maar zo slecht is het niet om meerdere films de volle 5 te geven. Ik kan onmogelijk een Exorcist vergelijken met Pulp Fiction. Of een Godfather met West Side Story. En Jaws is ook een andere film dan Raiders of the lost Arc...
Mijn sterren gaan naar de film in z'n geheel. Voor mij is film bedoeld als amusement, dus geef ik vooral punten als de film mij kon boeien, of amuseren, doen lachen, ... Als de elementen minder zijn (acteerwerk, muziek, verhaal, regie, ...) heeft dat automatisch effect op het geheel. Maar ik ga die dingen niet apart beoordelen. Anders moet je apart punten laten geven op de acteurs, op de componist, op de regisseur, ...
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Mijn sterren gaan naar de film in z'n geheel. Voor mij is film bedoeld als amusement, dus geef ik vooral punten als de film mij kon boeien, of amuseren, doen lachen, ... Als de elementen minder zijn (acteerwerk, muziek, verhaal, regie, ...) heeft dat automatisch effect op het geheel. Maar ik ga die dingen niet apart beoordelen. Anders moet je apart punten laten geven op de acteurs, op de componist, op de regisseur, ...

Volkomen mee eens.
Amusement is hetgene waar het allemaal om draait.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Voor mij is film bedoeld als amusement,
Voor mij hetzelfde. Film is voor mij ontspanning, geen inspanning!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Voor mij telt alleen het totaalplaatje, dat wat je voorgeschoteld krijgt van de regisseur; het gevoel wat ik bij een film krijg.
Voor mij ook.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Het gevoel is inderdaad het belangrijkste. Bij sommige mensen kan een film nooit bijvoorbeeld 5* krijgen omdat bijvoorbeeld de kostuums ofzo ( ik noem maar wat ) niet goed waren. Maar als ik de film gewoon geweldig vind en me een goed gevoel geeft dan geef ik zo de maximale score ookal waren er wat mankementjes.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Voor mij hetzelfde. Film is voor mij ontspanning, geen inspanning!
Zonde!
Ik heb niets tegen een ontspannend filmpje, maar een film die me uitdaagt (op welk vlak dan ook), me vraagt een inspanning te leveren en me er dan iets voor terug kan geven is mij veel meer waard. 
Brammaretto
-
- 64 berichten
- 2413 stemmen
Het is maar net met wat voor doel je een film wil beoordelen. Beoordeel je hem alleen hoeveel plezier er aan hebt beleeft of hoe goed je hem vind ? Dat zouden bij mij twee verschillende beoordelingen op leveren. Ik stem hier volgens de eerste methode. Als ik iets voor een site zou moeten beoordelen dan zou ik meer kleding en wat ook mee wegen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vroeger stemde ik puur voor het vermaak, nu wil er toch vaak iets meer uit halen. Bijv iets origineels, brilliants of heftigs.
Brammaretto
-
- 64 berichten
- 2413 stemmen
Als het iets van die dingen bevat, vind ik het vanzelf al vermakelijker vaak.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Zonde!
Ik heb niets tegen een ontspannend filmpje, maar een film die me uitdaagt (op welk vlak dan ook), me vraagt een inspanning te leveren en me er dan iets voor terug kan geven is mij veel meer waard. 
In dat geval zal een film die je uitdaagt of inspanning vragen, blijkbaar meer aanspreken. In dat geval is het toch ook de film die telt? Of hou je ook van films die je niet leuk vind, maar wel een kwalitatief acteerwerk te bieden hebben? En ik bedoelde met 'geen inspanning' dat ik niet tegen mijn zin een film wil zien, alleen maar omdat hij een knappe dialoog of een prachtregie heeft... Ik ga wel voor inspanning, als ik wat oplettender moet kijken om van een film te genieten. Geen probleem als het resultaat de moeite is. Lange dialogen of een diep uitgewerkt script vragen dat nu eenmaal. Als dat leidt tot een goei en leuke film, heb ik dat er wel voor over. En het is op het totaal dat ik men sterren geef.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Het moet natuurlijk wel meer opleveren dan dat je erin stopt... 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Waarom zoveel moeilijk doen....Mijn gevoel ''vertelt'' me elke keer hoe goed een film was.
Een bekende acteur of goed acteerwerk hoort er bij, maar is niet noodzakelijk..
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Het moet natuurlijk wel meer opleveren dan dat je erin stopt... 
Bioskaartje van 9 euro en dan blijkt de film een flop, bedoel je dat?
dje-em
-
- 498 berichten
- 7015 stemmen
wellicht dat we naar "label" beoordelingen moeten:
- prul
- wel aardig
- goede film
- zeer goede film
- meesterwerk
PLUS
- in genre slecht....goed
Dan is het wat objectiever dan vergelijken met elkaar. Bijvoorbeeld mijn 3* zal anders zijn dan pietje's 3*. Maar of een film een meestwerk is zullen de meesten het wel enigszins eens zijn. Door ook een genre vergelijking te doen kom je wellicht nog iets meer info te weten.
Je zou zelfs verder kunnen gaan: beste van deze regisseur, beste van deze acteur/actrice of zo.
Kortom meer opties om de film te beoordelen? Weet niet of dit het beter maakt.
Persoonlijk denk ik dat ik wel eerlijk beoordeel. Als een film echt goed is (kan comedy zijn, romantisch, actie, waargebeurd, mystery) dan krijgt hij de volle lading. Meestal kom ik toch uit op 3-3,5.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik heb tot nu toe maar 2 films 5* gegeven.
Lotr en Band of brothers.
Nu moet ik nog redelijk veel klassiekers zien maar weet haast zeker dat die bij mij geen 5* gaan verdienen.
Pulp fiction, reservoir dogs, shawshank redemption krijgen van mij bijvoorbeeld een 4.5*.
Maar voor 5* te verdienen is er wat meer voor nodig.....
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Pulp fiction, reservoir dogs, shawshank redemption krijgen van mij bijvoorbeeld een 4.5*.
Je hebt 'Pulp Fiction' een 3,5* gegeven, niet een 4,5*

pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
lijkt dit niet rg op een discussie over hoeveel je sterren waard zijn?
Als ik een film heel erg goed vind dat is bij mij het totaal plaatje mijn gevoel over de film als ik hem heb gezien.
of als ik een film eindeloos vaak kan kijken zonder ook maar 1 seconde verveeld te raken krijgt hij van mij 5 sterren.
je moet niet vergeten dat het om een persoonlijke mening van mensen gaat. toen ik op MM kwam heb ik als eerste mijn top 10 ingevuld dat betekende dus voor mij 10 stemmen 10x een 5. Wat is daar mis mee. Ik heb ondertussen meer films een stem gegeven. Ik vind juist dat er te moeilijk gedaan wordt over het geven van een 5 of een 4,5
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Maar fuck, jij bent wel erg extreem; je hebt qua stemmen nog nooit een slechte film gezien 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
ik ben ook nog niet zo ver.
ik heb alleen nog maar films beoordeeld die ik zelf heb en een paar die ik heb gezien.
ik heb maar een paar films in de kast staan die ik niet goed vind en met een paar bedoel ik 2 of 3. ik koop een film pas al ik weet dat ik hem goed vind.
een 3 betekend bij mij een goede film. hij is niet echt bijzonder maar ook niet slecht.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Jawel, American Beauty notabene.... 
ik ben nog nooit tijdens een film in slaap gevallen zelfs niet midden in de nacht en bij deze wel (terwijl ik hem 's middags keek) dus heb ik hem later nog eens bekeken en ik kan er niets aan doen hij kan me niet boeien.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Jawel, American Beauty notabene.... 
Volkomen begrijpelijk 
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
niet voor mij 
Het stoort me niet zo wanneer mensen veel films 5 sterren geven... Het stoort me wel welke films hier vaak tussen zitten... 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als je gericht kijkt, dan is het normaal dat er heel wat films met een hoge score tussenzitten. Zo denk ik er toch over.
Ik heb nu niet veel films een 5 gegeven, maar degene die ik 5 heb gegeven zijn het dan ook echt waard vind ik.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Volkomen begrijpelijk 
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE