- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmdip
Filmdip
jipt
-
- 3461 berichten
- 3469 stemmen
Af en toe niet zo'n zin in een film kijken dan liever een documentaire (staan overigens vaak ook op MM) of een docu-serie (Stephen Hawking's Univers, Earth, Life). Serie gaat er ook wel in, laatst Soprano's afgekeken. Maar begin niet zo snel aan een serie omdat het zo veel is, en het na mate je meer hebt gezien de lol er wel van af is. Stop ook vaak halverwege een serie en moet het dan later weer oppakken.
Kijk het liefst 's avonds lekker een filmpje.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Als je Stephen Hawking interessant vindt, is dit wellicht ook wel wat voor je.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik kijk geen series. Kost veel te veel tijd en is na aflevering 6 meestal gewoon meer van hetzelfde.. Zie liever dan een breed scala aan films. Wacht overigens al tijden op een filmdip, maar de honger lijkt onverzadigbaar.
Dit heb ik dus ook. Ik kijk liever films dan series. Heb je elke keer weer een nieuw avontuur. En daarnaast vind ik heel veel series ook niet waard om te volgen. Op dit moment volg ik helemaal geen series, wil alleen 's avonds/'s nachts nog weleens Comedy Central kijken.
jipt
-
- 3461 berichten
- 3469 stemmen
Als je Stephen Hawking interessant vindt, is dit wellicht ook wel wat voor je.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Overigens heb ik wel vaak last van een gamedip. Heb gewoon nog heel veel spellen liggen die ik nog geeneens heb aangeraakt. Ik kan zomaar een aantal weken mijn Xbox helemaal niet aanraken, om vervolgens tot diep in de nacht nog FIFA te spelen (nog één potje, ja nu echt).
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Bordspelletjes speel je niet elke avond, die speel je af en toe.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Hier kan je de DVD bestellen. Overigens is ook torrent je vriend mocht je geen gewetensbezwaren hebben. Vroeger was het gewoon legaal te downloaden vanaf deze site waar ik naar link, maar blijkbaar willen ze er tegenwoordig gewoon geld voor.
jipt
-
- 3461 berichten
- 3469 stemmen
Had die site ook al gevonden. Ben niet zo met de torrent maar heb hem toch maar aan gezet 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In de grondwet.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Het staat bij mij nu even op een laag pitje omdat ik sinds ongeveer een week het spel Urban Terror aan het spelen ben.
Fortune
-
- 4310 berichten
- 2769 stemmen
Ahh Urban Terror is vet.
Vroegah veel gespeeld, nu doe ik het soms nog weleens.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Aha tof, wat is je gebruikersnaam?
Fortune
-
- 4310 berichten
- 2769 stemmen
Allupinmybussines
Speel meestal WC Swim 24/7 vind ik wel het leukste level maar zit heel vaak vol.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Oke, je zou eens een bezoek moeten brengen aan de Nederlandse KUT.CTF server. Ik ben daar altijd te vinden onder de naam [KUT]$nowbalL.-
Fortune
-
- 4310 berichten
- 2769 stemmen
Die ken ik wel. Kga vanavond even spelen.
IceTigerGhost
-
- 673 berichten
- 2743 stemmen
Dat klopt niet.
querido
-
- 63 berichten
- 0 stemmen
Af en toe niet zo'n zin in een film kijken dan liever een documentaire (staan overigens vaak ook op MM) of een docu-serie (Stephen Hawking's Univers, Earth, Life). Serie gaat er ook wel in, laatst Soprano's afgekeken. Maar begin niet zo snel aan een serie omdat het zo veel is, en het na mate je meer hebt gezien de lol er wel van af is. Stop ook vaak halverwege een serie en moet het dan later weer oppakken.
Kijk het liefst 's avonds lekker een filmpje.
Hehe, helemaal groot gelijk, jipt. Dan kijk ik ze graag ook 
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
De laatste tijd ben ik meer voor series dan films. Door schoolwerk en de zaterdagavond helpen in het resto van de mama en papa kan ik slechts één film per week kijken. Ik kijk meestal films die langdradig zijn of veel te lang duren. Zoals Close Encounters of the Third Kind. Ik heb niet echt zo veel zin om een langdradige film te zien, dus ik kijk er ook minder uit schrik dat ik mij ga vervelen. Waarschijnlijk als ik een tijdje geen films kijk, dat ik er dan wel naar 'hunker'.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Misschien een idee om geen films meer te kijken die langdradig zijn of veel te lang duren. 
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Ja, maar ik raak nogal snel afgeleid.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Niet zozeer een filmdip, maar ik merk wel dat ik het afgelopen jaar bijna nooit opzoek ben gegaan naar 'films die je gezien moet hebben', klassiekers, arthouse of films van gerenommeerde cineasten. Ik beperk mij veel meer tot het mainstream en Hollywood aanbod.
Brooke-S
-
- 63 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk geen series. Kost veel te veel tijd en is na aflevering 6 meestal gewoon meer van hetzelfde.. Zie liever dan een breed scala aan films. Wacht overigens al tijden op een filmdip, maar de honger lijkt onverzadigbaar.
Gewoon nieuwsgierigheid waarop je niet in hoef te gaan natuurlijk maar: wanneer kijk je dan?
Brooke-S
-
- 63 berichten
- 0 stemmen
In vervolg op mn vorige bericht: dankzij mijn nieuwsgierigheid zal ik nooit een filmdip hebben.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Je kunt je berichten wijzigen door op het pennetje (naast het uitroepteken) rechtsbovenin je vorige bericht te klikken 
Brooke-S
-
- 63 berichten
- 0 stemmen
Ah bedankt voor de tip - dat wist ik idd niet.
Meteen uitproberen en ja hij doet het
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Ik ben nu volledig weer op dreef en ik kijk nu bijna elke dag een film. Ook omdat ik nu Prime heb ontdekt op onze digitale tv. Ik kan nu weer genieten van een goede film. En als de film nu tegenvalt, vind ik het niet zo erg, ik vermaak me toch.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Toen ik Prime had keek ik ook dagelijks een film, soms zelfs 3 (wat voor mij zeer zeer veel is). Nu heb ik Belgacom en moet ik betalen voor mijn films, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren door mijn gierigheid. Momenteel zit ik ook in een soort van een filmdip. Ik heb de zin niet meer om nieuwe films te ontdekken en ben vooral bezig met herbekijkingen. Al is dat ook slechts zo'n 3 films op de week waar ik er 2 niet van kan afkijken. Nee, series ligt meer in mijn straatje. Momenteel weer bezig met Romanzo Criminale te herbekijken, is een echte verslaving geworden. Ik denk dat ik me gewoon meer aangetrokken voel tot series dan tot films op dit moment.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zit voor het eerst in mijn leven in een filmdip. Heb sinds het IFFR geen film meer gezien. Een hele week, dat is me enkel op vakantie wel eens overkomen. Misschien morgenavond weer eens proberen of morgen naar een heerlijke lawaaige blockbuster.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Gelukkig heb ik geen last van een filmdip. Ik kan genoeg films lenen en aangezien mijn nog te zien lijst maar groeit, heb ik heel wat te kijken.
Herziening wordt voor mij moeilijk, want het zijn er gewoonweg veel. De films die ik een tijdje geleden heb gezien en waar ik geen mening heb geplaatst, zijn de films die ik kijk om het een stabiele mening en eventueel een nieuwe stem te geven. Maar de films met de wat 'uitgebreidere' recensies die ik heb staan komen voorlopig niet in aanraking met een herziening.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Bij mij is een filmdip eerder een genredip. Ik kan lange tijd genieten van prachtige drama's, arthouse, lange epische films, ... om af en toe een soort dip te hebben en gewoon een paar 'snelle happen' wil bekijken. Soms zijn films wel enorm sterk, maar tegelijkertijd te neerslachtig en weinig opbeurend om er op lange termijn van te kunnen genieten. Om te illustreren wat ik bedoel: na 10 arthousefilms wil ik wel eens genieten van een Transformers.
Gelukkige valt dat bij mij, met mijn toch wel vrij gevarieerde filmsmaak, goed mee en heb ik niet overdreven veel filmdips. Ik zag hier ook de mening over series passeren. Dat zijn voor mij inderdaad ook quasi snelle haps, al volg ik er wel enkele. Maar bij series heb ik dan weer wel de neiging om die afleveringen kort achter elkaar te zien tot ik alle reeksen heb bekeken en ik de serie achter me kan laten. Ik ben ook selectief met reeksen die ik kijk. Overdreven veel zijn het er niet, en ze zijn zeker niet de oorzaak van een filmdip. Er gaat niets boven een film, zeker geen serie of tv-programma. Als ik tv opzet is dat bewust om een bepaals programma te zien en niet om mijn avond te vullen.