• 15.736 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.835 stemmen

Filmdip

zoeken in:

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

Ik zag het woord filmdipje ergens voorbij komen op de site en ik dacht: hmm ja dat slaat op mij. Ik zit momenteel namelijk nogal in een filmdip. Ik heb de laatste twee jaar redelijk wat films verslonden (van filmhuis en pulpfilms tot de wat oudere klassiekers) maar merk dat ik de laatste paar maanden maar bar weinig films zie. Ik stem alleen nog maar op wat random films die ik ooit een keer gezien heb, volg hier en daar een interessant topicje en ben veel bezig met films die nog uit moeten komen, maar films kijken: ho maar. Nu is dit enigszins begrijpelijk omdat ik een filmopleiding doe, vaak films moet analyseren en dit semester ook met praktijk bezig ben, zodat mijn aandacht in mijn vrije tijd logischerwijs niet teveel naar films uitgaat. Hoe dan ook, het voelt nogal vreemd: veel ouwehoeren en lezen over films en er maar weinig van zien. Ik vroeg me af of meer mensen hier zich in mijn filmdipje herkennen. Zijn jullie die films nooit eens zat?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk dat ik dat was. Ik zit momenteel in een filmdip en dat is nog wel eens een terugkerend verschijnsel. Betekent vaak dat ik dan weer even massaal series zit te kijken, ik vind series kijken altijd erg lastig te combineren met films. Ik focus mij liever op één ding, en als je een serie kijkt dan schiet films er al snel bij in.

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

Dat ken ik, heb pas sinds kort het plezier van het volgen van series ontdekt en films zijn sindsdien ook op een lager pitje komen te staan. Probleem is ook vaak dat ik zoveel films tegelijk wil zien, dat ik maar naar een serie grijp.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Betekent vaak dat ik dan weer even massaal series zit te kijken

Dat heb ik ook. Gaan samenwonen en op je nieuwe pc RPG's spelen waarmee je jezelf honderden uren kan vermaken helpt ook niet echt mee.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Bij mij staat het deze week ook op 'n laag pitje. Er is laatst ingebroken en onze tv was meegenomen, blijkbaar wilden de dieven ook een filmpje kijken.

Ook doe ik een filmmaker opleiding waarvoor ik dingen moet maken enzo. Waar zit jij op school Cupido?

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

Ik volg de opleiding Theater, Film en Televisiewetenschappen in Utrecht. Het is overwegend gericht op theorie, maar ik wordt dit jaar ook beoordeeld voor practium. En jij?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Oke, dat klinkt interessant. Ik doe een filmmaker opleiding in Den Bosch. We hebben al diverse filmpjes moeten maken. Ik wil ze openbaar plaatsen maar als dat bezig is wordt het na heel lang laden gestopt.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik denk dat ik dat was. Ik zit momenteel in een filmdip en dat is nog wel eens een terugkerend verschijnsel. Betekent vaak dat ik dan weer even massaal series zit te kijken, ik vind series kijken altijd erg lastig te combineren met films. Ik focus mij liever op één ding, en als je een serie kijkt dan schiet films er al snel bij in.

Dit heb ik nu. Kijk steeds minder films en daarvoor in de plaats zijn een flink aantal nieuwe series gekomen. Het bijhouden en ontdekken van nieuwe series kost veel tijd, waardoor films naar de achtergrond zijn verdwenen. Soms mis ik het wel, maar dan kies ik toch liever voor een aflevering van een serie die 20 (of 40) minuten duurt dan voor een film van minimaal 1,5 uur.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik heb 't nu ook Series + Fifa12 = niet veel tijd voor films.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb het ook nog steeds . Zoveel geweld in serieland, films schieten er bij in. Bios lukt me overigens nog wel maar eenmaal thuis zijn het toch vooral series die mijn tv vullen. Net als Eline mis ik het wel, maar na een dag werken vind ik een serie veel lekkerder kijken. Weet niet wat het is.

Veel lopende series, veel series die ik nog moet zien, games die mijn tijd op slokken. Nee veel films kijken is er niet meer bij.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Waar ik vroeger niet kon wachten op een cam, merk ik nu dat ik best kan wachten tot een dvdrip, dus ik ben ook niet meer zo op jacht naar films als vroeger. Series bijhouden kost me al tijd genoeg. Gamen gaat op het moment ook even niet, aangezien m'n armen nog steeds niet al te best aanvoelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Oo kenige indicatie wanneer je je armen wel weer actief kan gaan gebruiken? Gelukkig ben ik te lui om even het postkantoor in te stappen .

Cams heb ik nooit kunnen verdragen maar zelfs dvdrips haal ik liever niet meer binnen. Als ik het woord 720p laat vallen begint Rianneke al te rollen met haar ogen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als ik het woord 720p laat vallen begint Rianneke al te rollen met haar ogen

Is dat een geheim codewoord voor jullie?

Ik heb ook wel eens een film dipje, dan ga ik weer lekker series kijken. Momenteel combineer ik het. Paar keer per week een filmpje, maar ook net zo lief een leuke serie. Ik kijk graag sitcoms (in een paar maanden 8 seizoenen the Office US gekeken haha), maar die duren gelukkig niet zo lang. Maar toen ik bv 24 voor het eerst keek, keek ik erg weinig films in die periode. Het scheelt dat ik buiten sport en actualiteiten praktisch geen tv programma's kijk.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Maar series zijn toch een broertje van films, dat vind ik eigenlijk niet echt een filmdip. Als je liever een avond bordspelletjes speelt, uitgaat o.i.d., dan vind ik dat pas een echte filmdip.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5824 stemmen

Vind series wel een beetje de fastfood variant van goede restaurants.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Knisper schreef:

Maar series zijn toch een broertje van films, dat vind ik eigenlijk niet echt een filmdip. Als je liever een avond bordspelletjes speelt, uitgaat o.i.d., dan vind ik dat pas een echte filmdip.

Dat ben ik met je eens. Eigenlijk moet je die twee ook niet echt los van elkaar zien. Het is gewoon de pest dat serieland het gat met de filmwereld steeds kleiner maakt. Luxeprobleem.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Heeft ook veel met de huidige maatschappij te maken denk ik. Wie heeft er nog echt de tijd en rust om 2 uur achterover te gaan zitten? Een serie, met afleveringen van meestal maximaal drie kwartier, is dan veel makkelijker uit te kijken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik kijk geen series. Kost veel te veel tijd en is na aflevering 6 meestal gewoon meer van hetzelfde.. Zie liever dan een breed scala aan films. Wacht overigens al tijden op een filmdip, maar de honger lijkt onverzadigbaar.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Heb zo'n beetje hetzelfde als Reinbo.

Een aflevering van een serie mag dan wel korter zijn, je zit er veel langer aan vast, je moet je door hopen filler worstelen en het gros van de series zijn zo braaf dat ik ze ook absoluut niet de moeite vind. Ben er nooit in geslaagd om meer dan 3 afleveringen van eenzelfde serie te zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

Heeft ook veel met de huidige maatschappij te maken denk ik. Wie heeft er nog echt de tijd en rust om 2 uur achterover te gaan zitten? Een serie, met afleveringen van meestal maximaal drie kwartier, zijn dan veel makkelijker uit te kijken.

Vreemde is dat ik drie episodes Six Feet Under (van c.a. 50 min per stuk) heel gemakkelijk kijk terwijl ik eem film van 150 minuten heel makkelijk laat liggen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8142 stemmen

Reinbo schreef:

Ik kijk geen series. Kost veel te veel tijd en is na aflevering 6 meestal gewoon meer van hetzelfde.. Zie liever dan een breed scala aan films. Wacht overigens al tijden op een filmdip, maar de honger lijkt onverzadigbaar.

Fijn om te lezen dat we toch een overeenkomst hebben.

Mijn filmhonger is ook onverzadigbaar. Ik kijk ook nauwelijks tv of series. Verder ook eens met de opmerking van Onderhond, dat als je eenmaal aan een serie begint je er veel langer aan vastzit.

Nee geef mij maar een film.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

De enige series die ik kijk zijn anime-series, en dan bij voorkeur series die niet meer dan 12 afleveringen duren. Moet wel zeggen dat ook ik veel minder series ben gaan kijken. De eerste keer dat ik series als Fullmetal Alchemist en Death Note zag, vond ik het wel erg gaaf, maar als je vervolgens meer gaat kijken, blijkt alles een kloon van elkaar te zijn. En de meer artistieke anime die me doorgaans het meeste trekt tref je toch vooral in films aan.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mooie aan series is, is dat je er zo veel van hebt. Als het goed is, dan blijf het goede komen en snak je elke week naar meer. Na een geweldige film, komt er niet vaak (alhoewel de afgelopen jaren wel) een vervolg, en als het komt, moet je daar jaren op wachten. Nu kun je vaak een week later alweer genieten.

Niet alle afleveringen zijn even geslaagd, maar in een film zijn niet alle scenes perfect.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Die "snak naar meer" bij series is meer een gewenningssnak, niet iets waar ik erg gevoelig voor ben. Integendeel, ik vind het steeds leuk om weer aan iets nieuws te beginnen.

Vind series op zich wel iets beter geschikt voor humor, verder heb ik net als Black Math ook wel wat animeseries gezien vroeger (had ik meer tijd), daar is het doorgaans wel veel makkelijker om wat aparte en/of artistiekere zaken te vinden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het klopt dat series niet zomaar hun hele concept om kunnen gooien, al zijn er sterke series die elke seizoen een volledig andere verhaallijn opzetten. The Wire had dat bijvoorbeeld. Maar een de kracht van een serie zoals Arrested Development is dat ze drie seizoenen (en binnenkort een vierde, yay!) lang alle plots aan elkaar wisten te maken met geweldige running gags, et cetera. Dan wil je er gewoon meer van zien.

Series kunnen veel meer diepte geven aan de wereld waarin ze zich afspelen. Star Wars bijvoorbeeld. De films staan op zich, maar de Clone Wars serie kan zich op allerlei andere verhalen richten, op personages die niet eens in de films voorkwamen, en dat is een van de voordelen aan series. Een film blijft bij mij minder lang hangen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vooral qua development kan je veel meer kanten op, en als het ware creëert een serie veel meer connectie met haar kijker. Ook zie je dat de serie business steeds groter wordt, triple A cast die naar het serie hoekje trekt en nu beginnen zelfs de grootste cinematografen naar de seriehoek te trekken. het gat met de filmwereld zal nooit helemaal te dichten zijn maar de verschillen worden steeds minimaler.

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

Komt hier ook regelmatig voor, pas nog een periode van bijna een half jaar gehad waar ik er totaal niet meer van leek te genieten, maar dat lag meer aan wat persoonlijke omstandigheden denk ik. Heb er inmiddels ook wel een paar nieuwe hobby's bijgekregen, waarvan vooral muziek en het ontdekken daarvan redelijk veel tijd in beslag neemt, ook lees ik de laatste tijd enorm veel en ben ik weer aan een paar nieuwe series begonnen. En waar vroeger mijn prioriteit hoofdzakelijk bij film lag, ben er jarenlang, sinds kinds af aan met een bijna autistische devotie mee bezig geweest, merk ik nu dat ik mijn aandacht een beetje moet zien te verdelen en dat gaat meestal niet zonder slag en stoot. Ik ben helaas iemand die absoluut niet in staat is zich met meerdere dingen tegelijk bezig te houden en daar baal ik enorm van want ik zou me dolgraag overal met evenveel enthousiasme op willen storten. Er is overal nog zoveel van te ontdekken en soms wou ik dat ik er de hele dag mee bezig kon zijn, dan lijkt slapen al snel een overbodige luxe, hehe! Moet er wel even bij zeggen dat zo'n (kleine) pauze inlassen best z'n voordelen kan hebben: meestal, zoals nu, besef ik me na zo'n tijd weer helemaal opnieuw wat een geweldig fenomeen film eigenlijk is en wat het allemaal met me doet, hoe blij en gelukkig het me maakt om er zo passievol mee bezig te zijn. Phoe soms wou ik dat ik m'n werk ervan kon maken!

Fortune

• 4310 berichten
  • 2769 stemmen

Iedereen heeft op z'n tijd wel een filmdip maar altijd zijn er wel weer films waar je op zit te wachten of een film die je erg verrast waardoor je er weer helemaal zin in hebt. Ik ben de laatste tijd ook veel meer aan het lezen en dat bevalt me misschien wel beter. Een auteur heeft gewoon final cut en dat vind ik heel belangrijk en hebben boeken ook niet kampen met censuur waardoor boeken veel en veel verder gaan. Als ik boek uitlees heb ik daar ook een voldaan gevoel bij en als ik film afzie dan heb ik vaak zoiets van ok dat heb ik ook gezien en kan ik afstrepen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

Bordspelletjes speel je niet elke avond, die speel je af en toe.

En films en series verschillen toch best wel van elkaar. Een film kijken of een paar afleveringen Two and a half men is best wel verschillend.

Een goede serie kan je ook helemaal opslokken. Een goede film ook, maar dat is na max een uur of 3 weer voorbij.

Eazy

• 569 berichten
  • 298 stemmen

Merk ook de laatste tijd dat ik op het einde van de dag liever even een serie opzet dan een filmpje.

Toch vind ik het nog altijd wel goed te combineren.

Hoewel... Heb alweer een stapel films liggen en merk dat ik dan toch liever nog een aflevering Sopranos opzet dan dat ik een film kijk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.