- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
NERD
-
- 1719 berichten
- 1429 stemmen
hehe, leuk
geen enkele overeenkomende film in onze top 10's. Dat zie ik niet zo vaak.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
hehe, leuk
geen enkele overeenkomende film in onze top 10's. Dat zie ik niet zo vaak.
Hey NERD!
Fight club, black hawk down, Green mile en the Matrix komen inderdaad wel dicht in de buurt bij mijn top 10. Maar Vannila Sky in een top 10 snap ik niet helemaal -> zie mijn commentaar bij de film (en bij Abre Los Ojos)
Goezzzz
-
- 43 berichten
- 31 stemmen
Hallo allemaal.
Mijn echte naam is René. Ben 34 jaar geleden geboren in Den Haag. Kijk graag films maar ik ben (denk ik) geen echte “film-o-fiel” met mijn gemiddelde van 3 films in de week. Ben per toeval enkele weken geleden terecht gekomen bij MovieMeter. Was direct gecharmeerd van deze mooie site. Duidelijk, informatief en met leuke leden. Vind het moeilijk een top tien samen te stellen, maar ik ga het binnenkort proberen.
Tot horens
Goezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (slapen is één van mijn hobby’s, vandaar)
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Kijk graag films maar ik ben (denk ik) geen echte “film-o-fiel” met mijn gemiddelde van 3 films in de week.
Was direct gecharmeerd van deze mooie site. Duidelijk, informatief en met leuke leden.
Dan ben ik ook geen film-o-fiel, al heb ik de afgelopen 2 dagen al 4 films gezien, en vanavond komt er nog 1 bij
Over het 2e deel van je berichtje kan ik alleen maar zeggen: " jij hebt het helemaal goed gezien"
Welkom 
Vyvre
-
- 422 berichten
- 185 stemmen
[..]
Goezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (slapen is één van mijn hobby’s, vandaar)
Heb me zeer vermaakt tijdens het lezen van je berichtjes (op een positieve manier
), hoop er nog vele meer te zien. Welkom Goezzz
.
Skreener
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
Dag luitjes.
Ik ben Skreener. Ben net een paar daagjes bezig met deze site en het bevalt me prima.
Ik ben 19 jaar en een groot fan van alles van nieuw, mooi en geniaal is. Ik hoop dat we heel wat intressante discussies gaan voeren op deze site. Wat me trouwens meteen opviel was dat er (voor mij part te) veel oudere films in de lijsten staan. Kan mij voorstellen dat ik over 50 jaar Pulp Fiction nog steeds mooi vind dus kan ik het wel begrijpen. Vind het alleen beetje jammer. Maar daar hebben we het nog wel over. Tot gauw.
Groeten..Skreener
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Hoi Skreener en welkom!
Viel mij ook op dat Pulp Fiction wel erg hoog in de lijst staat op het moment.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Wat me trouwens meteen opviel was dat er (voor mij part te) veel oudere films in de lijsten staan
"Skreen" die oudere films toch maar 'ns, ze staan daar niet zonder reden.
En welkom hier, veel plezier en discussie-genot!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Je doet nu alsof wij allemaal gepensioneerden en vutters zijn. De gemiddelde leeftijd is denk ik zo'n 25 jaar. De echte filmliefhebber stoort zich natuurlijk er niet aan of een film wat ouder is, als de kwaliteit maar goed is.
Die oudere films uit de top 100 moet je toch maar eens zien inderdaad. Ze staan er niet voor niets.
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 berichten
- 76920 stemmen
Ik vind dat juist de oudere films veel en veel te laag staan, er staan hier op de site al aardig wat gouden oldies die pas twee of drie mensen gezien hebben , dus mensen ga eerst wat oudere films kijken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik denk dat de tand des tijds veel oude films heeft aangetast. Vooral komedies die vroeger leuk gevonden werden zullen nu veel lager worden gewaardeerd.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
is waar, maar films als pakweg "Paths of Glory " of "All the Kings men" zijn nog altijd heel krachtig en zullen enkel nog beter worden met de tijd ...
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik ben 19 jaar en een groot fan van alles van nieuw, mooi en geniaal is. (...) Wat me trouwens meteen opviel was dat er (voor mij part te) veel oudere films in de lijsten staan.
Wat een kortzichtige uitspraak om zo alle oude films van de hand te wijzen: het is juist een knappe prestatie van dat soort films dat ze na al die tijd nog steeds geliefd zijn door veel mensen. Waarom zou men vroeger geen goede films gemaakt hebben? Heb je ueberhaupt wel een (representatief) aantal oude films gezien?
In mijn ogen staan er juist veel te veel moderne films in de lijsten. Al die jaren '80 en '90 films (om over de nog recentere films nog maar te zwijgen) maken samen een ongezond groot aantal van de twee top-100-lijsten uit. Het is nog maar de vraag of al die films over pakweg vijftig jaar nog steeds zo geliefd zullen zijn...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Het is nog maar de vraag of al die films over pakweg vijftig jaar nog steeds zo geliefd zullen zijn...
Dat zien we dan wel weer, een feit is dat ze nu geliefd zijn.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Had al gedacht dat Queto wel op Skreener zou reageren. 
Armin
-
- 584 berichten
- 7122 stemmen
Hoi Skreener en welkom!
Viel mij ook op dat Pulp Fiction wel erg hoog in de lijst staat op het moment.
So what! Alsof 'ie daar niet thuis hoort ? 
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Daar moet een andere film staan! En wel.....(tovenaar?)
Skreener
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
Ik houd zelf niet van te oude films.
Ik vind het acteerwerk en de hele gedachtens achter de films van deze tijd veel beter uitgevoerd en dieper.
Oude films vind ik vaak te emotioneel gespeeld en niet boeiend gemonteerd/gefilmd.
De categorie 'oude films' spreekt mij niet aan. Heb misschien niet alle oude films gezien die in de top 100 staan en denk ook niet dat ik ze meeneem als ik voor ze sta in de videotheek. Jammer maar helaas..dat maakt mij niet kortzichtig en jullie ook geen gepensioneerde ouwe lullen. zoiets heet voorkeur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De oude film is geen apart genre en bovendien zijn de oudere films die nu nog stand houden in de top 100, vaak tijdloze films.
Skreener
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
Klopt..mee eens.
De uitzondering bevestigd de regel.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Quoto, rustig he
Ik verwacht een hele lange tekst zo 
Jos2
-
- 1730 berichten
- 0 stemmen
Ik zou hem er in ieder geval niet inzetten.
Skreener
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
Jij niet..iemand anders ook niet..die weer wel..en ik ook....
It's all in the name..
'Persoonlijke' top 10
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ja in mijn top 100 waarschijnlijk ook niet, maar ik vind het niet erg dat hij er in staat.
Armin
-
- 584 berichten
- 7122 stemmen
....oude films vind ik vaak te emotioneel gespeeld en niet boeiend gemonteerd/gefilmd.
Kun je wat voorbeelden noemen ?
..De categorie 'oude films' spreekt mij niet aan.
Vanaf welk jaartal is een film in jouw ogen "oud"?
Skreener
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
Heb natuurlijk geen bepaalde tijdslijn daarvoor maar meestal vind ik voor 1970 niet intressant meer...en die voorbeelden heb je nog tegoed vanme..daar ga ik eens effe voor zitten..
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Skreener, hoewel ik het helemaal niet eens ben met je mening over "oude films", begrijp ik je ergens wel...
Als je consequent je filmliefde blijft cultiveren, kom je vanzelf wel bij die "oude films" terecht en ga je ze wel appreciëren als je wat ouder wordt...
(ik ben echt een ouwe lul ah worden
)
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik ben Skreener. Ben net een paar daagjes bezig met deze site en het bevalt me prima.
Welkom! 
Je wordt hier op je wenken bediend volgens mij! 
Oude films vind ik vaak te emotioneel gespeeld en niet boeiend gemonteerd/gefilmd.
Wat een Bullshit! Mag ik jouw bril dan lenen wanneer ik een nieuwe film bekijk? De meeste nieuwe films zijn standaard, ongeinspireerd en oppervlakkig. Veel nieuwe films zijn remakes van oudere films die meestal beter zijn. Daarbij zijn bijna alle nieuwe films gebaseerd op verhaal, thema en vertelconstructie van oudere en betere films. Houd aub je filmblik een beetje ruim en ben niet zo kortzichtig! Bekijk jij eigenlijk ook Europese en Aziatische films?.....Ben ik echt benieuwd naar....
Heb je 2001 A Space Odyssee of Rashomon al gezien......die zijn voor mij een toonbeeld van perfectie qua filmstijl. Ook het acteerwerk in oude films is op zijn zachtst gezegd dik in orde! En natuurlijk worden er tegenwoordig ook nog mooie films gemaakt! Ik ben blij dat Rashomon en 2001 bij mij in hetzelfde 5-sterren-rijtje staan... naast Donnie Darko EN Pulp Fiction! Enlargin' your World Screener! 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat het eerder met jouw vooroordelen jegens oude films te maken heeft, dan met jouw voorkeur Screener!