- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Schandalig genoeg heb ik me nog nooit voorgesteld....bij deze dan...aangenaam.
Mijn enige excuus daarvoor is dat ik nooit op het forum keek. (beter laat dan nooit)
Over mijzelf...
Ik ben een filmliefhebber van alle genres.
De producenten/regisseurs van een film (verdiep ik me nooit in) doen me niet veel.
Het gaat me er bij een film vooral om wat voor indruk het op me maakt en met wat voor gevoel ik na de film blijf zitten, op dat gegeven baseer ik dan zo eerlijk/goed mogelijk mijn beoordeling.
Het blijft natuurlijk (zoals voor iedereen) een persoonlijke mening en gevoelskwestie.
Afijn...
Ik wens alle nieuwkomers een hartelijk welkom en alle filmliefhebbers veel kijkplezier.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Tof dat je je alsnog hebt voorgesteld. Het is eigenlijk wel een beetje schandalig ja (geintjuh)
Anyways, veel plezier op het forum!! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Welkom allemaal.
Ik hou ook wel van film met fantasie. Over wat frogateer zei en dick zijn reactie erop... Heeft niet elke film een portie fantasie? Er zijn toch immers meer films met fictieve verhalen dan waargebeurde, zelfs waargebeurde verhalen hebben vaak fictieve elementen.
Fantasie is niet gelijk aan fantasy. Fantasie kan heel ruim worden gezien denk ik.
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2721 stemmen
Hallo,
Ik ben Rick, 41 jaar jong en woon in Zeeland. Heb me net aangemeld hier om ook 'ns wat film-meningen te geven.
Heb enorm veel films gezien door de jaren heen en de afgelopen jaren veel via MovieMeter, dit is toch een ideale graadmeter om een nieuw filmpje te vinden. Alvast mijn dank hier voor!
Vriendelijke groeten en tot ziens!
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Heeft niet elke film een portie fantasie? Er zijn toch immers meer films met fictieve verhalen dan waargebeurde, zelfs waargebeurde verhalen hebben vaak fictieve elementen.
Fantasie is niet gelijk aan fantasy. Fantasie kan heel ruim worden gezien denk ik.
Het zal wel per persoon verschillen. Lees je veel boeken, zul je ook veel fantasie nodig hebben. Je moet je je immers een voorstelling maken van het verhaal.
Nadeel van een aantal tegenwoordige films is dat alles heel gedetailleerd en realistisch wordt getoond, dan blijft er weinig over.
Dat hoeft voor mij niet. Films zijn maar films.
Ik denk toch dat het genre bedoeld wordt. Dus Science fiction, Fantasy....
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het zal wel per persoon verschillen. Lees je veel boeken, zul je ook veel fantasie nodig hebben. Je moet je je immers een voorstelling maken van het verhaal.
Nadeel van een aantal tegenwoordige films is dat alles heel gedetailleerd en realistisch wordt getoond, dan blijft er weinig over.
Dat hoeft voor mij niet. Films zijn maar films.
Ik denk toch dat het genre bedoeld wordt. Dus Science fiction, Fantasy....
Ik maak vaak een omgekeerde beweging nu. Als ik een film (gebaseerd op een boek) heb gezien die ik echt goed vond, wil ik heel graag het boek lezen. Dit heb ik gedaan met "The Bad Seed", "A Little Princess" en "The Secret Garden". Momenteel ben ik "Carrie" aan het lezen. Die had ik vroeger wel eens gelezen, maar het was tijd voor een opfrissing. Films laten inderdaad nog maar weinig aan de verbeelding over dat is waar en bij een boek kan je dat ergens meer zelf invullen al heb je soms ook boeken die elk klein detail beschrijven. Als lezer vergeet je die details wel sneller, bij een film blijven die dan meer hangen denk ik omdat het gewoonweg compleet visueel is. Als je misschien meer van suggestie houdt, dan zou ik zeker wat oudere films kijken. The Bad Seed uit 1956 is een goed voorbeeld waarin moorden gebeuren maar je krijgt er geen enkele te zien. Verhaal is compleet fictief maar hier zeker geen fantasy of sci-fi. En hoewel een roman en film duidelijk verschillen hebben ze meestal wel hetzelfde doel: entertainment en escapisme, het genre is hierbij niet belangrijk. Ik hou zowel van realistische als fantasy zolang het thema me maar aanspreekt. Teveel realisme vind ik niet zo leuk, dan is het voor mij geen vlucht meer, maar ieder heeft natuurlijk zijn/haar voorkeuren.
Griffon
-
- 13 berichten
- 0 stemmen
Hoi ik ben Griffon, oude meekijker op de site en groot liefhebber van Europese cinema. Mid 20 en levende buiten de randstad
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Oei, een provinciaal dus
Welkom Griffon
Lethean
-
- 13 berichten
- 862 stemmen
Goedendag, mijn naam is Daniël en ik kom eigenlijk al jaren op de site, maar heb nooit de moeite genomen om me te registreren. Bij deze dus!
Mijn favoriete filmgenre is by far horror, hoewel ik zo nu en dan ook wel andere genres kan waarderen
Mocht je nog vragen hebben (over wat dan ook
), stel ze gerust!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Welkom Griffon en Daniël.
Lethean Heb je favorieten binnen het horrorgenre? Zelf hou ik net iets meer van thriller dan pure horror. De lijn tussen de 2 is niet altijd even duidelijk. BIj zitten die films dan ook in dezelfde map 
Ruben/
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Dag iedereen,
fijn dat ik me eindelijk eens op deze mooie site heb geregistreerd. Ik ben dus Ruben, en al een jaar of tien enorm verslaafd aan films. Ik probeer open te staan voor vrij veel genres, en heb bijgevolg een brede smaak. Eerlijk gezegd voel ik er weinig voor om nu op een paar duizend films te gaan stemmen, dus voorlopig ga ik me beperken tot de films die ik recentelijk gezien heb/of nog ga zien.
Aangenaam om kennis te maken!
Lethean
-
- 13 berichten
- 862 stemmen
Welkom Griffon en Daniël.
Lethean Heb je favorieten binnen het horrorgenre? Zelf hou ik net iets meer van thriller dan pure horror. De lijn tussen de 2 is niet altijd even duidelijk. BIj zitten die films dan ook in dezelfde map
Als ik favorieten moet noemen, zijn dat wel Martyrs en El Orfanato. Allebei eigenlijk niet helemaal horror of thriller: vooral El Orfanato draagt een stukje drama en met zich mee
Bij goede horror/thrillers denk ik een beetje aan Eden Lake, Haute Tension, Identity...ook erg sterke films naar mening
Oh, en Prisoners niet te vergeren.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Als ik favorieten moet noemen, zijn dat wel Martyrs en El Orfanato. Allebei eigenlijk niet helemaal horror of thriller: vooral El Orfanato draagt een stukje drama en met zich mee
Bij goede horror/thrillers denk ik een beetje aan Eden Lake, Haute Tension, Identity...ook erg sterke films naar mening
Oh, en Prisoners niet te vergeren.
Heb enkel El Orfanato en Identity gezien. De eerste vond ik echt slaapverwekkend en ik herinner me nu zoveel jaar later nog maar weinig van. Ik was teveel afgegaan op Spaanse horror en nadat ik het in mijn ogen schitterende Pan's Labyrinth had gezien dacht ik ook hier iets genietsbaars te krijgen. Dat was dus een tegenvaller voor mij.
Identity daarentegen heb ik meerdere malen gezien, vind ik heel knap in elkaar gezet. Beetje in die stijl zou ik 11:14 zetten, die vind ik ook heel goed.
En trouwens ook welkom aan Ruben, veel plezier gewenst op de site.
Lethean
-
- 13 berichten
- 862 stemmen
Heb enkel El Orfanato en Identity gezien. De eerste vond ik echt slaapverwekkend en ik herinner me nu zoveel jaar later nog maar weinig van. Ik was teveel afgegaan op Spaanse horror en nadat ik het in mijn ogen schitterende Pan's Labyrinth had gezien dacht ik ook hier iets genietsbaars te krijgen. Dat was dus een tegenvaller voor mij.
Identity daarentegen heb ik meerdere malen gezien, vind ik heel knap in elkaar gezet. Beetje in die stijl zou ik 11:14 zetten, die vind ik ook heel goed.
En trouwens ook welkom aan Ruben, veel plezier gewenst op de site.
Ja, als je bij El Orfanato puur op de horror afgaat, kom je wellicht wat bedrogen uit, op een paar schrikmomenten na
Pan's Labyrinth is inderdaad ook prachtig ja. 11:14 ken ik niet, maar als die een beetje in de stijl van Identity is, zet ik hem op mijn lijstje!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja, als je bij El Orfanato puur op de horror afgaat, kom je wellicht wat bedrogen uit, op een paar schrikmomenten na
Pan's Labyrinth is inderdaad ook prachtig ja. 11:14 ken ik niet, maar als die een beetje in de stijl van Identity is, zet ik hem op mijn lijstje!
11:14 is nogal verschillend van Identity maar de overeenkomst is vooral de verrassing op het einde en hoe uiteindelijk de puzzelstukjes in elkaar vallen. Weetje wel de eerste keer dat je een film zag en dan zo van ok die had ik niet zien aankomen op het einde. 11:14 is ook zo een film waarbij je van de ene verbazing in de andere valt en waar toevallige dingen misschien toch niet zo toevallig lijken en waar zowat alles dat men doet onomkeerbare gevolgen heeft voor zichzelf en anderen Hopelijk kan je daar een beetje mee verder 
Lethean
-
- 13 berichten
- 862 stemmen
11:14 is nogal verschillend van Identity maar de overeenkomst is vooral de verrassing op het einde en hoe uiteindelijk de puzzelstukjes in elkaar vallen. Weetje wel de eerste keer dat je een film zag en dan zo van ok die had ik niet zien aankomen op het einde. 11:14 is ook zo een film waarbij je van de ene verbazing in de andere valt en waar toevallige dingen misschien toch niet zo toevallig lijken en waar zowat alles dat men doet onomkeerbare gevolgen heeft voor zichzelf en anderen Hopelijk kan je daar een beetje mee verder
Ja, mijn interesse is zeker gewekt nu 
John den H
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo allemaal, mijn naam is John den Hollander, producent van o.a. Set in Stone welke vorig jaar op Cannes te zien is geweest. Daarnaast momenteel erg druk met het doen van onderzoek naar een nieuwe mogelijkheid om een concept in de bioscoop te introduceren. Als dit mogelijk is om dit hier te vragen (voor de input) zou ik dit graag vragen hier. Mijn vraag is waar en hoe ik dit het beste kan doen zonder dat het er meteen weer af gegooid word.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Als het een enquête betreft dan kan dat hier:
Overigen >> Algemeen >> Ik zoek... hulp bij enquête / huiswerk en andere oproepen
Doisrie
-
- 3 berichten
- 42 stemmen
Hallo iedereen, ik ben Sean en volg deze site al een hele tijd. Mijn favoriete genres zijn; mystery ( by far) , drama, thriller, actie en misdaad. Sciencefiction is niet echt mijn ding, maar de films Inception en Donnie Darko vond ik geweldig.