- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmmarathon
Filmmarathon
intezar
-
- 262 berichten
- 0 stemmen
Sowieso Halloween (1978) dit jaar weer.
Hopelijk val je niet in slaap. Ik vind Halloween te saai en niet eng.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Op 31 oktober zoiezo Halloween (1978) en een rondje Texas Chain Saw Massacre (1974) kan ook geen kwaad. Verder nog kijken wat er op tv komt.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Mensen die nog een marathon met Halloween gaan houden?
Doordat het jaarlijkse Halloween feest dit jaar even niet gaat gebeuren, wil ik het gehele Halloween weekend gebruiken om een echte Halloween Marathon te houden. Dit gevuld met films die ik nog niet gezien heb, maar ook een paar die ik al eens heb bekeken:
De volgorde is willekeurig
Changeling, The (1980) 115 minuten
Beetle Juice (1988) 92 minuten (Herziening na een vijftal jaar)
Halloween III: Season of the Witch (1982) 96 minuten
Addams Family, The (1991) 102 minuten (herziening na 10 jaar)
Haunting, The (1963) 112 minuten
Howling, The (1981) 91 minuten
Young Frankenstein (1974) 108 minuten
Psycho II (1983) 110 minuten
Omen, The (2006) 110 minuten
Crazies, The (2010) 101 minuten
Fog, The (1980) 89 minuten
= in totaal rond de 19 uur verdeeld over 2 dagen. En op zondag is er een 'Ajax' pauze.
En eventueel volgt de maandag nog met wat klassiekers als Halloween, TCM, NoEs, scream e.d. Maar dat betwijfel ik nog.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Het is echter wel een prachtig lijstje! 
Amélie (niet gezien)
The Blair Witch Project (niet gezien)
Braveheart (4,0*)
Die Hard (3,5*, neigt naar 4,0*)
Donnie Darko (4,5*)
Dumb & Dumber (3,5*)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (4,0*, neigt naar 4,5*)
Fight Club (4,5*)
Inglourious Basterds (4,5*)
Léon (4,0*)
Paranormal Activity (niet gezien)
Pi (3,5*)
Se7en (4,5*)
The Shining (4,0*)
Wanneer wil je je marathon eigenlijk houden (qua moment op de dag)?
Als je 's middags begint en 's nachts eindigt zou ik voor deze indeling gaan:
Lekkere opener: Geen ingewikkelde films, gewoon heerlijk vermaak.
Dumb & Dumber of Léon
Braveheart of Die Hard en/of Inglourious Basterds
Eternal Sunshine of the Spotless Mind of Fight Club (Fight Club is wat zwaarder)
Die Hard (als je even een lekkere snelle film tussendoor nodig hebt), anders Inglourious Basterds. Heb je die al beide gekeken, zou ik voor Amélie gaan.
Voor 's avonds: Donnie Darko of Fight Club
Het wordt wat donkerder, dus we gaan naar de grimmige(re) films:
Se7en of Pi
Om te eindigen met The Shining en/of Blair Witch Project
Blair Witch als laatste zetten. Die's echt angstaanjagend. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Doordat het jaarlijkse Halloween feest dit jaar even niet gaat gebeuren, wil ik het gehele Halloween weekend gebruiken om een echte Halloween Marathon te houden. Dit gevuld met films die ik nog niet gezien heb, maar ook een paar die ik al eens heb bekeken:
De volgorde is willekeurig
Changeling, The (1980) 115 minuten
Beetle Juice (1988) 92 minuten (Herziening na een vijftal jaar)
Halloween III: Season of the Witch (1982) 96 minuten
Addams Family, The (1991) 102 minuten (herziening na 10 jaar)
Haunting, The (1963) 112 minuten
Howling, The (1981) 91 minuten
Young Frankenstein (1974) 108 minuten
Psycho II (1983) 110 minuten
Omen, The (2006) 110 minuten
Crazies, The (2010) 101 minuten
Fog, The (1980) 89 minuten
= in totaal rond de 19 uur verdeeld over 2 dagen. En op zondag is er een 'Ajax' pauze.
En eventueel volgt de maandag nog met wat klassiekers als Halloween, TCM, NoEs, scream e.d. Maar dat betwijfel ik nog.
Dat is een flinke marathon, zitten wel toffe films tussen! Veel plezier alvast 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zitten ook een hoop matige films tussen. Halloween III bijvoorbeeld. En ipv The Omen uit 2006 kan je beter het origineel kijken.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Omdat die western wel eens voor problemen zou kunnen zorgen heb ik hem speciaal helemaal van voor gezet. Wat betreft die extra animatiefilm: ik wil er ook niet teveel Disney-achtige toestanden in hebben staan dus ik hou het voorlopig zo.
Aan je top 10 te zien viel dat goed mee 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Onlangs dit gedaan met wat vrienden:
Bronson (Eerste keer: 3,5*)
Braveheart (Herziening)
Vacancy (Herziening : blijft 4,0*)
Day of the Dead (Eerste keer: 1,0*)
Eden Lake (Herziening: blijft 4,0*)
Hostel (Eerste keer: 2,5*)
The Hills Have Eyes (Herziening: van 4,5* naar 4,0*)
300 (Herziening: 4,0* blijft 4,0*)
Van ongeveer 18h00 tot 06h30
Films staan in volgorde.
Conclusie: goede marathon, met als hoogtepunt Bronson en als dieptepunt Day of the Dead.
Wat zegt je moeder daar eigenlijk van? Toen ik 15 was zou dat genen waar geweest zijn 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Zitten ook een hoop matige films tussen. Halloween III bijvoorbeeld.
De enige uit de reeks die ik nog niet gezien heb. Daarnaast lijkt deze film een goede Halloween sfeer te hebben, dus reden genoeg om hem een kans te geven.
Die heb ik al een aantal keren gezien en was benieuwd naar de remake. Deze scoort trouwens redelijk op mm.
Amity
-
- 1786 berichten
- 147 stemmen
Wij hebben ook weer horrorfilmavond zaterdag ter ere van Halloween. We hebben voorlopig de volgende films:
Friday the 13th (nieuwe versie)
30 days of night (deel 2)
Piranha 3D (niet in 3d
)
Tokyo Gore Police
Ik wil eigenlijk nog 1 of 2 opties erbij, want ze zijn niet allemaal echt sterk. Nog tips iemand?
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
De enige uit de reeks die ik nog niet gezien heb. Daarnaast lijkt deze film een goede Halloween sfeer te hebben, dus reden genoeg om hem een kans te geven.
Verwacht alleen geen typische Halloween film, want dat gaat deze vies tegenvallen. Je moet hem los zien van de reeks, dan kan je het nog leuk vinden want het is verder een prima filmpje 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Halloween 3 verpest je hele halloween-avond. Verschrikkelijk slechte film.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Wij hebben ook weer horrorfilmavond zaterdag ter ere van Halloween. We hebben voorlopig de volgende films:
Friday the 13th (nieuwe versie)
30 days of night (deel 2)
Piranha 3D (niet in 3d
)
Tokyo Gore Police
Ik wil eigenlijk nog 1 of 2 opties erbij, want ze zijn niet allemaal echt sterk. Nog tips iemand?
Trick 'r Treat 
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1899 stemmen
Aan je top 10 te zien viel dat goed mee
Mijn filmsmaak is het laatste anderhalf jaar inderdaad wel aanzienlijk veranderd. 
Misschien morgen eens moeite doen om mijn nogal grote kijkachterstand weer wat bij te werken aangezien ik niet moet gaan werken en ook geen les heb, maar echt een halloweenmarathon zal er wel niet inzitten.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Verwacht alleen geen typische Halloween film, want dat gaat deze vies tegenvallen. Je moet hem los zien van de reeks, dan kan je het nog leuk vinden want het is verder een prima filmpje
Ik weet het, en zie hem ook los van de serie. 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Tokyo Gore Police
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Op de Belgische zenders wordt er dus niets uitgezonden bij Halloween buiten wat kinderfilms met Halloween als thema. Doodzonde!
Halloween start bij mij al in oktober, daarmee wil ik zeggen dat ik zo goed als volledig door zit met mijn klassiekers en de laatste nieuwe in de videotheek die ik wou zien, zijn ook weer al bekeken.
Dus ook dit jaar weer Halloween Night in Kinepolis met 3 vrienden. Saw 3D, Buried en Devil. Ben benieuwd. Wou dit jaar niet naar kinepolis, maar dit lijkt de beste oplossing voor dit jaar.
Amity
-
- 1786 berichten
- 147 stemmen
Is toch horror? Nou ja meer gore, maar doet het wel goed als je met meerdere mensen aan het kijken bent. Trick 'r treat hebben we volgens mij al gezien, ik hoopte eigenlijk op iets recents.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2313 stemmen

Mijn moeder staat daar nog redelijk mild tegenover, mijn vader daarentegen niet. Mijn ouders zijn gescheiden, en dus doe ik zo'n marathon alleen bij mijn ma, al heeft ze daar zelf meestal geen weet van. Bovendien doe ik meer dan de helft van de marathon's buitenshuis.
PS: dit was trouwens niet mijn langste marathon, die duurde tot 12h30 (van 18h).
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Is toch horror?
Amity
-
- 1786 berichten
- 147 stemmen
Mag het op Halloween niet Japans zijn dan?
Thnx JDS, allemaal al gezien! Inclusief delen 2 
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2313 stemmen
Als het geen popcorn-avond wordt zou ik bijvoorbeeld ook Martyrs of Srpski Film aanraden, maar vrees dat dat nogal ongepast zou zijn...
Anders eventueel ook nog Joy Ride of Vacancy. Voor de wat 'kleinere' films eventueel P2, Creep of Black Cadillac en als je te vinden bent in het splatter genre of je wil het wel verkennen zijn Evil Dead, Braindead en Bad Taste wel geschikt.
Verder zijn er ook nog wel wat Franse horrors (Frontières, Haute Tension...) en je kan ook nog wel wat klassiekers (her)bekijken (Halloween, The Texas Chain Saw Massacre, Friday the 13th...).
Daarnaast bestaan er ook nog regisseurs als Fulci, Cronenberg en Argento, maar daar ken ik wat te weinig van om je daarover goed in te lichten.
Keuze genoeg lijkt me!
Amity
-
- 1786 berichten
- 147 stemmen
Wow! Met jou kan ik praten 
Martyrs hebben we vorig jarig al in de marathon gezien
Srpski heb ik even de synopsis van gelezen, ja dat gaat zelfs over mijn grenzen
Haute Tension ben ik al een keer op getipt en zou ik graag willen zien, kon alleen geen goeie rip vinden.
Fulci ga ik even opzoeken, Argento vind ik lastig en Cronenberg is hier wel bekend
Het is moeilijk als je al veel horror hebt gezien!
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hatchet en Evil Aliens, perfect voor zulke avonden
. Of titels zoals Død Snø, Brain Dead (niet Jackson) Feast (vooral deel 2) en Slither zijn heerlijk 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
30 days of night 2 is wel een moodkiller...
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
In De Site > Gebruikers > Naar welke film kijk jij op Halloween?:
Het is voor vele "gewone mensen" een jaarlijks ritueel om een horrorfilmpje op te leggen die avond, dus vroeg ik me af wat de MM-leden in gedachten hadden om die avond te bekijken.
Ikzelf dacht aan '28 Days Later', en daar komen nog wel een stuk of 2 films bij.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Deze liggen bij mij klaar, weet alleen nog niet welke volgorde.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat gaan klassiekers worden.
Nightmare on Elmstreet 3 en waarschijnlijk 4
Hellraiser 1
Friday the 13th deel 2
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Deze liggen bij mij klaar, weet alleen nog niet welke volgorde.
Ik zou doen: the tortured, day of the dead en dan last but not least haute tension