menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / PayPal

zoeken in:
Nee, je moet wel eerst door hun gecheckt en goed gekeurd zijn.
Ze vragen dan bij je bank na en je kunt ook gebeld worden, zodat ze zeker weten dat je rekening nr klopt en je credietwaardig bent.

thunderball schreef:
Nee, je moet wel eerst door hun gecheckt en goed gekeurd zijn.
Ze vragen dan bij je bank na en je kunt ook gebeld worden, zodat ze zeker weten dat je rekening nr klopt en je credietwaardig bent.

Heb ik deze middag gedaan. Hoelang zou dat linken ongeveer duren, denk je...?

Alvast bedankt thunderball!

Kan een dag tot een week duren.

thunderball schreef:
Kan een dag tot een week duren.

Dank je, we zullen zien...

Ik heb zopas een eerste transactie achter de rug via Ebay, maar bepaalde dvd's ontbraken in de door mij bestelde dvd-box. Ik heb gemaild met de verkoper, die me meteen ge-"refund" heeft.
Op mijn PayPal-account staat dat zijn betaling voltooid is, maar mijn rekening-saldo staat nog steeds op € 0,00. Via mijn kredietkaart kan het geld niet terechtkomen op mijn gewone bankrekening, dus vandaar de vraag: is er iets fout gelopen, of is het slechts een kwestie van tijd vooraleer ik het geld krijg?

Alvast bedankt.

Je Paypal saldo moet nu positief staan met het refund bedrag...
Paypal stuurt altijd bevestigings email; blijkbaar heb je toezegging, maar staat 't refundbedrag nog niet op je Paypalrekening.

Dogie_Hogan schreef:
Je Paypal saldo moet nu positief staan met het refund bedrag...

Dat is dus niet het geval, vandaar mijn vraag. Ik heb de betaling wel gedaan via Mastercard (via Paypal-beveiliging weliswaar), misschien heeft het daar iets mee te maken...? Kan de betaling eventueel terugkeren via mijn Mastercard? (Ik veronderstel dat Mastercard niet voorzien is op het uitvoeren van stortingen...?)

Paypal stuurt altijd bevestigings email; blijkbaar heb je toezegging, maar staat 't refundbedrag nog niet op je Paypalrekening.

Ik heb inderdaad zo'n e-mail die de refund bevestigt, maar daarop staat niet waar die refund zal terechtkomen. Onder mijn geschiedenis staat de refund onder "voltooid", maar mijn rekening is leeg. Ik heb ook geen rekening-status op Paypal waarmee ik betalingen kan ontvangen, vandaar mijn ongerustheid.

Bedankt voor je antwoord trouwens.

Ik zou de verkoper melden, dat je van een (partial) refund nog niets gemerkt hebt.

Dogie_Hogan schreef:
Ik zou de verkoper melden, dat je van een (partial) refund nog niets gemerkt hebt.

Maar Paypal zelf bevestigt de refund?

Mail/bel anders paypall om het zeker te weten. Geen idee of ze nu rond Kerst bereikbaar zijn.
Soms kan het wel even een dag duren voordat het er ook daadwerkelijk op staat.

Ok, ik wacht nog even af in dat geval.

Paypal werkt 24 per dag. Een (partial) refund zou binnen 1 minuut verwerkt moeten zijn.

Dat kan en is meestal ook zo, maar heb ook al een keer meegemaakt dat het toch een tijdje duurde voordat het er daadwerkelijk op stond.

Maar JJ_D kan beter even bellen of minstens mailen.

Ok, doe ik.

Bedankt allebei!

Pfft, ik kreeg een acceptgiro thuis dat ik flink in het rood stond ofzo, terwijl ik mijn paypal account nog nooit gebruikt heb (misschien is dat het?) Gedoe ook met die site.. Maandag maar eens bellen want hulp via mail schiet ook niet op.

Opgelet met nepberichten die zogenaamd van Paypal afkomstig zijn!
Die krijg ik regelmatig binnen, maar kan ik meteen herkennen.
Zijn ook altijd in het Engels, in afwijking van de echte Paypal mededelingen.
Vaak ook met spelfouten in de tekst.

Meestal is het iets in de trend van 'er is iets mis met uw account, dus werd die tijdelijk geblokkeerd.'
Ze (de nep-Paypallers) vragen dan om in te loggen, om je wachtwoord te pakken te krijgen.

Dergelijke berichten altijd doorsturen naar de echte Paypal!

Voorlopig nog geen antwoord van Paypal, wel een update van de status in de lijst met "mijn transactiegegevens".

Bijschrijving op creditcard

Oorspronkelijke transactie

1-dec-2009 Betaling Aan **** (Voltooid)

Verwante transacties

1-dec-2009 Van creditcard afschrijven
24-dec-2009 Terugbetaling (Voltooid)
24-dec-2009 Bijschrijving op creditcard (Voltooid)

--------------------------------------------

Datum:
24-dec-2009
Tijdstip:
03:18:39 CET
Status:
Voltooid

--------------------------------

Onderwerp:
Creditcard
Betaalwijze:
Creditcard
Overschrijven naar:
MasterCard Kaart ******
Deze transactie verschijnt op uw factuur als "*****".

Het bedrag moet ik dus via Mastercard terugkrijgen... Wist niet dat zoiets kon.

boomkat
Damn ik vind het echt vervelend voor je JJ_D. Bij de 1e beste aankoop meteen een rommeltje. Dan ben je er al gauw klaar mee - beetje afhankelijk van de persoon natuurlijk. Mijn papa is bevoorbeeld heel wantrouwig wat creditcard gebruik, internet transacties (etc.) betreft.

Want ik kan zelf alleen maar positief zijn over de ebay-paypal combi. Vond het ooit maar een ongebruiksvriendelijk boeltje - althans, dat dacht ik. eBay oogde ook altijd wat rommelig. Het logo alleen al Maar zo'n 16 items verder (shirtje, jas en vooral veel vinyl) weet ik echter beter. Heb dan geen ervaring met een mastercard (weet niet eens of dat gewoon een creditcard is ) maar afschrijvingen via paypal direct van mijn bankrekening zijn tot nu toe prima verlopen.

Over eBay kan ik ook alleen maar positief zijn. Zeer overzichtelijk allemaal, voorwaarden zijn zeer duidelijk. Ook met de gebruikers goede ervaringen. Snelle response op berichten - tot binnen een kwartiertje toe. Ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik het niet vertrouwde. Heel misschien in het begin een klein beetje, maar is logisch - je bent immers in een onbekende wereld. Was ook de eerste van de mensen om mij heen

Anyway,

ik hoop dat het goed komt en je gewoon gebruik blijft maken van ebay. Wat is er nou heerlijker om die ene obscure 1e druk vinyl te importeren vanuit een onbekende plaats ver hier vandaan.

Ebay blijf ik gebruiken, alleen zal ik niet meteen meer producten uit Azië kopen.

Die methode van rechtstreeks van je bankrekening afschrijven vind ik trouwens nog steeds een vreemd mechanisme. Moet ik bij de eerst-volgende aankoop zeker eens proberen.

Meneer Bungel
Heb net een mail van Paypal gekregen met beleidsaanpassingen. Het lijkt er nu op dat je per transactie (behalve de binnenlandse) een percentage van de kosten aan Paypal moet gaan betalen...? Of was dit al zo en wordt het percentage hoger? Iemand die weet hoe de vork in de steel zit?

Was voorheen ook al zo(PayPal werkt natuurlijk ook niet gratis)
Wat er precies gaat veranderen aan de percentages moet ik nog eens bekijken.
Voor de ontvangers van geld zijn er ook kosten.
Daarom werken sommige bedrijven (verkopers) er liever niet mee.
Maar ik blijf het tot nog toe een groot gemak vinden.
De snelheid waarmee het systeem werkt wanneer je bankrekening rechtstreeks doorgekoppeld is naar PayPal is geweldig.
Ik krijg altijd weer aangenaam verraste reacties van de mensen waarbij ik dingen koop, over mijn snelle betalingen.

Meneer Bungel
Okay, bedankt!

Ik gebruik het niet heel vaak, maar heb er leuke aankopen mee gedaan en het is inderdaad snel en makkelijk.

eBay verkopers berekenen doorgaans de Paypal-fee en Ebay-fee door met de portokosten.

Ook nu weer: porto op de padded-envelope was $ 1,72, maar ik moest $ 6,95 aan verzendkosten betalen.

Kan je Paypal ook gebruiken zonder dat je je eigen rekening of creditcard aan je paypal account hoeft te koppelen ?? Dus dat je bijvoorbeeld gewoon een bepaald bedrag naar paypal rekening overmaakt ?? Ik durf het niet aan om men rekening te koppelen, zo veilig schijnt paypal niet te zijn.... (gegevens beschermd door enkel gebruikersnaam en wachtwoord).

@ Timmy757: Ja

Tot nog toe overigens niets dan lof voor Paypal.
Even afkloppen, maar nog niets slechts meegemaakt, en overmaken gaat razendsnel met koppeling bankrekening.
De buitenlandse verkopers (op Ebay bijvoorbeeld)zijn altijd weer enorm verrast door mijn snelle betalingen.
Dat levert dan weer een hoop positieve commentaren op bij de feedback beoordelingen.

IcU
Werk sinds kort ook met PayPal omdat ik geen creditcard heb. Vind het nog best lastig. Heb net mijn eerste bestelling gedaan, en het duurt 7 tot 9 dagen voordat het geld überhaupt wordt overgeschreven. Daarna wordt ook pas de bestelling verzonden. Vind dit nogal lang.

Daar heb je geen last meer van na koppeling met bankrekeningnummer.
Binnen enkele seconden staat het geld dan op de rekening van de verkoper.
De "langzame"methode die jij gebruikt vind ik eerlijk gezegd ook niks.

Raffael77
Weet iemand hoe je het kan koppelen aan je rekening en kan het eigenlijk gekoppeld worden aan je rekening door middel van andere valuta's denkende aan buitenlandse winkels. Ook via mail is mij nog niet duidelijk hoe dat werkt.

Ik zelf doe het met overschrijving en dan zelf storten via mijn eigen rekening zodat het toch een stuk sneller is opgewaardeerd. Dus niet standaard maar de snelle variant en dat is te vinden op paypal.

@Raffael:

Google even op ' Paypalrekening koppelen aan bankrekening', en je krijgt een pagina met uitleg te zien.
(Ik wilde de link hier voor je plaatsen, maar dat lukt helaas niet.)

De mogelijkheden om met verschillende valuta te betalen kun je zelf kiezen op de Paypal site wanneer je geld gaat overmaken.

Vinden jullie het ook zo fijn dat als je iets koopt dat in een andere valuta is, je pas de totaal prijs te zien krijgt als je het in feite al hebt gekocht (vooral op Ebay)? Je hebt namelijk dan al bevestigd / akkoord gegaan dat je het product wilt kopen en die hoor je dan ook te betalen. Voor de bevestiging van het product zie je altijd wel wat het ongeveer kost: product prijs + verzendkosten. Daarna - na de bevestiging - rekent Paypal commissie + winst uit wisselkoers zo lijkt het. In ieder geval zijn het in feite verborgen kosten. Je weet namelijk nooit hoeveel ze precies berekenen. In Nederland mag dit volgens de wet niet.

De commissie + winst uit wisselkoers lijkt rond de 5% totaal te zijn steeds.

Krijg je bij ebay dan niet de optie om te betalen in de valuta van het land van de aanbieder? Bij Amazon weet ik dat ik de optie krijg om te betalen in euros of ponden, waarbij ik voor het laatste kies in geval van aankopen uit de UK. Bij ebay koop ik wel vaker vintage figuren maar heb ik er nooit zo op gelet eigenlijk.

Nee, helaas kan dat niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:08 uur

geplaatst: vandaag om 13:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.