menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / PayPal

zoeken in:
Weet er iemand of je ook via overschrijving of bankgiro op ebay via PayPal kunt betalen bij een dvd bestelling?
Of kan dit alleen met een creditcard?

Volgens mij moet er dan een icoontje voor paypal bij staan. Maar ik weet het niet zeker.

Dat ligt aan de verkoper en je kunt het meestal wel lezen in de omschrijving van het artikel.

Ebay zelf verkoopt niets.

Volgens mij vraagt Fikret8 of je om PayPal te kunnen gebruiken persé een creditcard nodig hebt, of dat je ook via je bank- of girorekening kunt betalen.

Als ik deze pagina lees, dan lijkt het alsof je dat inderdaad zou moeten kunnen. Dat wil zeggen als zgn. 'Verified Member' dan.
Maar hoe dat in z'n werk gaat is me nog een raadsel.

Misschien dat het ook alleen (nog) maar in Amerika mogelijk is?

Je kunt via je bank of girorekening wel je Paypal saldo aanvullen.
Omgekeerd moet je in NL op een Payplal-rekening te openen ook een cred.card rek. hebben.

Sinds dit jaar is PayPal ook Ned. talig.
Ik ben al bijna 4 jaar een zeer tevereden Paypal-gebruiker.

Laatst heeft Paypal nog een betaling teruggestort, omdat de klant niet geleverd had (Ebay-veiling).

Dus ik kan via bankgiro / overschrijving van m'n Robobank rekening een PayPal-rekening saldo aanvullen om als "koper" een product via ebay (als hoogste bieder) te kunnen bestellen?
(er vanuitgaande dat PayPal door de verkoper een geaccepteerde betalingsmethoden is)

Fikret8 schreef:
Dus ik kan via bankgiro / overschrijving van m'n Robobank rekening een PayPal-rekening saldo aanvullen om als "koper" een product via ebay (als hoogste bieder) te kunnen bestellen?
(er vanuitgaande dat PayPal door de verkoper een geaccepteerde betalingsmethoden is)
Ja, dat laatste geeft verkoper aan door Paypal-logo:

(afbeelding)

Wanneer veiling afgelopen is, en je bent de hoogste bieder, dan ga je betalen via Mijn Ebay.
De (afgesproken) porto staat er dan ook (of je vult zelf in) en je klikt op betalen. Ebay linkt je dan door naar Paypal.nl.

Vervolgens je emailadres (=account) invullen met je password; de rest volgt vanzelf.
Ik zou bij Paypal-opmerkingsveld altijd nog ff volledigheidshalve je afleveradres noemen.

Mocht je Paypal-saldo negatief zijn, en je hebt een cred. card aan je Paypalrekening gekoppeld, dan haalt Paypal dat bedrag meteen van je cred. card rekening af.

1x per maand krijg je rek. overzicht van je cred.card, en zie je, met kenmerk, wat Paypal van je cred. cardrek. gehaald heeft en waar- om. Uiteraard zie je dat laatste ook meteen op je Paypalrek.

E.ea. lijkt ingewikkeld, maar is eigenlijk supereenvoudig en razend- snel. Koper en verkoper krijgen meteen bericht van Paypal op het moment van betalen.

Succes.

PS
aanmelden/inloggen Paypal: http://www.paypal.nl/nl

Dogie_Hogan schreef:
Je kunt via je bank of girorekening wel je Paypal saldo aanvullen.
Omgekeerd moet je in NL op een Payplal-rekening te openen ook een cred.card rek. hebben.

Dit begrijp ik niet helemaal. Ik maak al zo'n 2 jaar gebruik van Paypal en heb nog geen enkele keer een credit card nodig gehad.

Je kunt via internetbankieren een bedrag storten op je Paypal-account, gewoon net zo makkelijk als elke andere overboeking. Je moet dan wel een speciale overschrijvings-id bij de omschrijving zetten: deze kun je terugvinden in je Paypal-account (Geld toevoegen > Geld toevoegen via een overschrijving). Bij mij duurt het dan meestal 2 werkdagen voordat het is verwerkt.

Hartelijk dank Dogie_Hogan en Anatolia.
Dan kan ik voortaan dus "zonder creditcard" aankopen doen via de PayPal methode.

Hm, ik heb Dogie_Hogan verkeerd begrepen volgens mij.

Dogie_Hogan schreef:
Laatst heeft Paypal nog een betaling teruggestort, omdat de klant niet geleverd had (Ebay-veiling).

Hoe maak je zoiets hard dan?

Volgens mij moet je bij ontvangs aftekenen. Bij het ontbreken van een handtekening kun je het hard maken dat er niets is ontvangen.
Bij een bank kun je altijd binnen 30 dagen je geld storneren, ik neem aan dat PayPal ook een soortgelijke werkwijze hanteerd maar dan digitaal?

Fikret8 schreef:
Volgens mij moet je bij ontvangs aftekenen.

Nee, ik teken niets af. Ik stuur het geld gewoon op en vertrouw blind op de verkoper (nou ja, afgaande op zijn feedback natuurlijk). Mijn Paypal-saldo wordt dan direct lager.

Bij het ontbreken van een handtekening kun je het hard maken dat er niets is ontvangen.
Bij een bank kun je altijd binnen 30 dagen je geld storneren, ik neem aan dat PayPal ook dezelfde werkwijze hanteerd maar dan digitaal?

Ik heb zoiets nog niet meegemaakt, dus durf ik je het niet te zeggen...

Anatolia schreef:
(quote)

Nee, ik teken niets af. Ik stuur het geld gewoon op en vertrouw blind op de verkoper (nou ja, afgaande op zijn feedback natuurlijk). Mijn Paypal-saldo wordt dan direct lager.

Aftekenen bij ontvangst met betrekking tot het ontvangen van het desbetreffende product wat bij jouw aan de deur wordt afgeleverd, heb het niet over het overgemaakte geld.

Fikret8 schreef:
(quote)
Aftekenen bij ontvangst met betrekking tot het ontvangen van het desbetreffende product wat bij jouw aan de deur wordt afgeleverd, heb het niet over het overgemaakte geld.
Aftekenen hoort bij de verzendwijze, die je met de verkoper afspreekt. Daar staat Paypal geheel buiten.

Je gebruikt Paypal voor betalen van een EBAY-transactie, dus je hebt je ook te houden aan de Ebay-regels. Dat betekend ook bin- nen redelijke termijn LEVEREN van het verkochte item.
En andersom, (eerst) betalen van 't gewonnen item.
Volgorde bij Ebay is wel: eerst betalen, dan leveren.
In elk geval was het zo'n 2 jaar geleden zo, dat je als Postbankre- keninghouder alleen via een cred.card rek. een Paypal-account aanvragen kan; met een bankrek. kan dat wel rechtstreeks volgens mij.

Ik heb meer dan 200 Ebay/Paypal transacties gehad en die zijn op 1 na allemaal goedgegaan.
1 verkoper heeft niet geleverd na betaling. Ik heb alle correspon- dentie met die verkoper bewaard en bij Paypal een claim ingediend.
Summier: Paypal brengt hiervan de VERKOPER op de hoogte. Reageert de verkoper dan nog niet, dat zoekt Paypal e.e.a. verder uit. Het resultaat kan zijn, dat Paypal mijn betaling terugstort. En dat is in dit geval ook gebeurd.

By te way, op de Ebay-forums staat oook zeer veel Paypal-info.

Dogie_Hogan schreef:
Je gebruikt Paypal voor betalen van een EBAY-transactie, [...]

Je kunt PayPal ook gebruiken voor niet-eBay aankopen.

Anatolia schreef:
Je kunt via internetbankieren een bedrag storten op je Paypal-account, gewoon net zo makkelijk als elke andere overboeking. Je moet dan wel een speciale overschrijvings-id bij de omschrijving zetten: deze kun je terugvinden in je Paypal-account (Geld toevoegen > Geld toevoegen via een overschrijving). Bij mij duurt het dan meestal 2 werkdagen voordat het is verwerkt.

Ik wist dat het op één of andere manier kon, maar wist niet dat het zo makkelijk werkte. Handig zeg!

tsjidde schreef:
(quote)

Je kunt PayPal ook gebruiken voor niet-eBay aankopen.
Klopt, werkt prima en snel

Is PayPal ook een betalingsmethode op sites als www.freerecordshop.nl en www.freerecordshop.be?

Fikret8 schreef:
Is PayPal ook een betalingsmethode op sites als www.freerecordshop.nl en www.freerecordshop.be?
Dan moet er ook 't Paypal logo staan, en/of 't wordt ook aangegeven.

http://www.paypal.nl

Je kunt zeker geen gebruik maken van PayPal zonder een creditcard en zonder internetbankieren?

lordsnoopy schreef:
Je kunt zeker geen gebruik maken van PayPal zonder een creditcard en zonder internetbankieren?
Zie o.a.

1. http://tinyurl.com/mmvlb

2. http://tinyurl.com/axgec

Je kunt met internetbankieren geld overmaken naar je Paypalrekening (= je emailadres).

Dogie_Hogan schreef:
(quote)
Zie o.a.

1. http://tinyurl.com/mmvlb

2. http://tinyurl.com/axgec

Je kunt met internetbankieren geld overmaken naar je Paypalrekening (= je emailadres).

Maar ik heb geen van beide, mijn ouders vinden me te jong om te beginnen met internetbankieren

lordsnoopy schreef:

Maar ik heb geen van beide, mijn ouders vinden me te jong om te beginnen met internetbankieren
Nou, dan kunnen ze jou toch die dienst verlenen.

Heb laatst weer iets via eBay besteld, maar nou schijn ik bij deze verkoper volgens PayPal alleen met een CreditCard te kunnen betalen.
Zie: http://img528.imageshack.us/img528/7657/paypalvt0.jpg

De verkoper geeft zelf per e-mail weer alle betalingen via PayPal te accepteren, dus ook PayPal-betalingen zonder een CreditCard. Zijn PayPal account accepteerd mijn betalingen niet en de verkoper weet zelf ook niet waar het probleem ligt.

Iemand enige idee hoe ik het beste m'n eBay object dan kan betalen?
(ben niet in het bezit van een CreditCard)

Fikret8 schreef:
Heb laatst weer iets via eBay besteld, maar nou schijn ik bij deze verkoper volgens PayPal alleen met een CreditCard te kunnen betalen.
Zie: http://img528.imageshack.us/img528/7657/paypalvt0.jpg

De verkoper geeft zelf per e-mail weer alle betalingen via PayPal te accepteren, dus ook PayPal-betalingen zonder een CreditCard. Zijn PayPal account accepteerd mijn betalingen niet en de verkoper weet zelf ook niet waar het probleem ligt.

Iemand enige idee hoe ik het beste m'n eBay object dan kan betalen?
(ben niet in het bezit van een CreditCard)
FF via je bank of giro je Paypalsaldo aanvullen en dan opnieuw met Paypal betalen. Werkt gegarandeerd. Succes!

Het werkt. Kwam 0,15 cent tekort wegens valuta stijging van de AUD. Bedankt weer.

Ik denk er zelf ook over om een PayPal-rekening te openen, maar begrijp de concrete consequenties daarvan niet echt. Ik wil zaken doen met een Aziatische verkoper die zijn product in euro verkoopt. Daar komt voor mij dus geen extra kost (omwille van wisselkoers) bij kijken?

Ook het verschil tussen de rekeningen vind ik nogal vaag. Waarom zou je opteren voor Privé, of Premier? Wat zijn de voor- en nadelen van beide types? (Wat hebben jullie, wat zijn jullie ervaringen?)

Sedert kort heb ik ook een kredietkaart. Nu zie ik echter dat PayPal kosten aanrekent als ik geld van mijn Mastercard naar mijn rekening zou overschrijven, terwijl dat niet het geval is via bank-overschrijving? Klopt dat - wat is het nut daarvan?

En als de verkoper ook gewoon Mastercard aanvaardt, is het dan verstandig / veilig om gewoon mijn kredietkaart-gegevens door te geven?

Een hele boterham, ik weet het. Alvast bedankt aan al wie mij wil helpen!

Even voor de duidelijkheid:

Je hoeft en GEEN creditcard te hebben
en GEEN telebankieren te hebben om paypal aan te vragen.

Ik heb geen van beiden en mijn vriendin ook niet.

Het gaat gewoon via de bank.
Paypal haalt het gewoon via je eigen bank van je rekening.
Te vergelijken met een eenmalige afschrijving van bv een kabelabonnement, om maar wat te noemen.
Je kunt ook op je paypal-account geld zetten, dan wordt het bedrag voor het betreffende item rechtstreeks daar mee betaald, maar dat hoeft niet, hebben wij ook nooit gedaan.

Het verschil tussen de verschillende opties qua paypal rekening zit 'm geloof ik hier in dat je bij de ene alleen kunt kopen/betalen en bij de andere ook als verkoper de rekening kunt gebruiken.

thunderball schreef:
Paypal haalt het gewoon via je eigen bank van je rekening.
Te vergelijken met een eenmalige afschrijving van bv een kabelabonnement, om maar wat te noemen.
Je kunt ook op je paypal-account geld zetten, dan wordt het bedrag voor het betreffende item rechtstreeks daar mee betaald, maar dat hoeft niet, hebben wij ook nooit gedaan.

Dank je. Als ik het goed begrijp kan ik dus morgen zomaar betalen via PayPal zonder dat ik een speciale PayPal-rekening heb waar ik op voorhand geld heb opgezet...?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:12 uur

geplaatst: vandaag om 13:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.