menu

Film / Toplijsten en favorieten / Meest foute persoonlijkheden / grootste moraalriddertjes in films

zoeken in:
Wat mij hierbij het eerste opkomt:

1) De pastoor uit As It Is In Heaven
Grootste, foutste en meest schijnheilige morraalridder ooit die ik in een film heb gezien. Viel vanaf de eerste scene waarin hij zich vertoond al bij mij in het verkeerde keelgat. Bah, wat een misbaksel.

2) Alex uit A Clockwork Orange
De meest hatelijke hoofdpersoon ooit met een foute/ arrogante / hatelijke / domme / lompe / idiote mentaliteit en attitude. Echt zo'n misbaksel die ik in het echt meteen zou neerknallen als die mij ook maar een beetje last zou bezorgen.

3) Mr. Antonioni uit Fellini's Boccaccio '70
Een wat meer stereotype morraalriddertje gebrainwashed door de kerkelijke macht. Hij heeft dan nog wel een vleugje sarcasme, maar de personage blijft het toppunt van zwakheid.

Nou wat ben ik blij dat het 'fictieve' personages zijn.

Die moordenaar uit Seven. Wat een zelfingenomen figuur is dat zeg. En dan klagen mensen over Jigsaw

Moet het personage je ook echt irriteren of mag het ook gewoon goed gebracht zijn? Anders zou ik namelijk de priester uit Fanny och Alexander nomineren. Geweldig gespeeld, met veel nuance en diepgang getoond maar een afschuwelijk hypocriete vent.

Steve-a
Tom Cruise in Top Gun vind ik wel een erg fout personage. Die jood in American History X vind ik de grootste morraalridder.

De Slager uit Seul Contre Tous. Zeiken, chagrijnen, azijnpissen, maar geen ballen hebben om de daad bij het woord te voegen "omdat het toch geen verschil zou maken".

Vers in het geheugen, dat gastje uit Into The Wild.

En wat was daar mis mee als ik vragen mag?

Steve-a
Morraalridder denk ik. Al vind ik dat hij het wel op de goede manier doet. Hij blijft bij zichzelf en probeert niet echt andere mensen te overtuigen.

D'r staat hier nu in 8 berichtjes al 5x morraalridder met dubbel r.

Phoenix schreef:
De Slager uit Seul Contre Tous. Zeiken, chagrijnen, azijnpissen, maar geen ballen hebben om de daad bij het woord te voegen "omdat het toch geen verschil zou maken".

Hier kan ik me dus niet in vinden. Zijn pessimisme is niet misplaatst. De slager had juist een oprechte visie en op een of ander manier krijgt hij bij mij ook erg veel sympathie (ondanks zijn handelingen).

niethie schreef:
En wat was daar mis mee als ik vragen mag?

Staat in het Into The Wild topic (doorheen een aantal berichten).

Fikret8 schreef:
(quote)

Hier kan ik me dus niet in vinden. Zijn pessimisme is niet misplaatst

Dat zeg ik toch ook niet?

de lerares van Donnie Darko en de rol van Patrick Swayze brrrrrrrrrr:

Kitty Farmer:"Fear and love are the deepest of human emotions."

(Donnie: Okay. But you're not listening to me. There are other things that need to be taken into account here. Like the whole spectrum of human emotion. You can't just lump everything into these two categories and then just deny everything else! )

Kitty Farmer: If you don't complete the assignment, you'll get a zero for the day.

(waarop donnie doodleuk zegt dat ze haar levenslijn i haar ***** mag steken )

De heilige vrouw in The Mist,Oh amai wat haat ik zo een mensen,weliswaar deed ze haar rol goed maar ik kan niet tegen zo een mensen, de film was deels verneukt door haar in feite.

En jup de lerares van Donnie Darko...feministische wijf die denkt dat je kunt genezen van een achterlijk oprah/Dr.Phil gedoe.

Kan niet zo goed tegen personages met allerlei goede boodschappen en van dit en dat moet je doen.

Mja, inderdaad. Die rol van extreme katholiek had van mij een stuk ingetogener geworden, al vanaf het begin veel te nadrukkelijk aanwezig.

Die heilige vrouw uit The Mist inderdaad, wat een afschuwelijk mens.

Die eikel uit Into the Wild.

De moeder van Johnny Depp in de film Blow.

de pastoor uit Children of the corn II

oh ja! de moeder van Carrie heb me zelden zo geergerd

John Litgow in 'At Play in the Fields of the Lord'

En inderdaad die dominee in 'Fanny och Alexander'

Johnny de Mol's personage in Zwartboek.

Reinbo
Fikret8 schreef:
Wat mij hierbij het eerste opkomt:

1) De pastoor uit As It Is In Heaven
Grootste, foutste en meest schijnheilige morraalridder ooit die ik in een film heb gezien. Viel vanaf de eerste scene waarin hij zich vertoond al bij mij in het verkeerde keelgat. Bah, wat een misbaksel.

2) Alex uit A Clockwork Orange
De meest hatelijke hoofdpersoon ooit met een foute/ arrogante / hatelijke / domme / lompe / idiote mentaliteit en attitude. Echt zo'n misbaksel die ik in het echt meteen zou neerknallen als die mij ook maar een beetje last zou bezorgen.

3) Mr. Antonioni uit Fellini's Boccaccio '70
Een wat meer stereotype morraalriddertje gebrainwashed door de kerkelijke macht. Hij heeft dan nog wel een vleugje sarcasme, maar de personage blijft het toppunt van zwakheid.

Nou wat ben ik blij dat het 'fictieve' personages zijn.

Alex is juist mijn held, zou onmiddellijk een glaasje melk met hem gaan drinken en de stad op stelten gaan zetten.

Bij mij staat die clown uit Vita e Bella op 1, zou 'm direct bij het dichtsbijzijnde kamp afleveren. Niet omdat hij fout is of moralistisch, maar gewoon stront irritant.

Ook Ace Ventura kan ik niet uitstaan en die kluns van een Frank Debiel uit de Naked Gun series. U zult het begrijpen: Ik heb het niet zo op domme humor.

Reinbo schreef:
maar gewoon stront irritant.

In die categorie wil ik Harpo Marx nomineren. Wat een irritante kwibus!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:58 uur

geplaatst: vandaag om 04:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.