- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste westerns
Beste westerns
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Volledig oneens! Als je alleen maar titels hier neer gaat zetten, dan kun je het forum net zo goed opdoeken.
lijstjes zonder eindeloze tekst en uitleg vinden veel mensen nu eenmaal leuk. (met hetzelfde argument kan je de top 250 ook wel opdoeken).
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Giù la Testa van Sergio Leone raad ik je ook aan. 
Ik las ook dat er een once upon a time trilogie was. Welke films zitten daarin? En wat is de gemene deler van de drie films?
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Ik las ook dat er een once upon a time trilogie was. Welke films zitten daarin?
2: Giù la Testa (aka Once Upon a Time... the Revolution)
3: Once Upon a Time in America
En wat is de gemene deler van de drie films?
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Nou, bij For a fistful... For a few.... en The Good... is het het The man with no name(blonide, Clint Eastwood) en elk verhaal gaat om meer geld (toch?).
Wat is in de Once upon a time trilogie de link tussen de drie films?
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
"once upon a time"... (dit is dus de gemene deler...)
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Wat moet ik me daar bij voorstellen Menghini? want zover was ik zelf ook al.
Zijn het allemaal van die mooie afgeronde verhaaltjes, die misschien wel een beetje sprookjesachtig aandoen?
Of spelen ze allemaal in hetzelfde dorpje af, of komt er een bepaald personage weer terug?
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Het zal wel ongeveer je afgeronde-verhaaltjes-theorie zijn. Ik heb de andere nog nooit gezien, maar ik weet dat once upon a time in America over gangsters/maffia gaat... Das dus heel wat anders! Vandaar dat ik aan een lang afgerond verhaal denk...
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
1. Il Buono, il Brutto, il Cattivo
2. C'era una Volta il West
3. High Plains Drifter
4. The Long Riders
5. Per Qualche Dollaro in Più
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ken Giu La Testa niet, maar ik weet wel dat de andere twee ook met elkaar verbonden zijn door hun historische settings. Once Upon a Time in the West speelt zich af tegen het einde van de westernperiode, de aanleg van de treinverbinding is het symbool van de industrialisatie die het einde van een tijdperk zal inluiden. Once Upon a Time in America gaat over een andere transitieperiode in de Amerikaanse geschiedenis, de jaren 20 met de bendeoorlogen. Toen Leone 'In the West' maakte wilde hij eigenlijk al 'In America' maken, maar zijn financiers wilden slechts westerns zien. Als ode aan het genre heeft hij toen de western 'zijn laatste sacramenten toe gediend'. Vervolgens wilde hij het geweld in Amerika de 20ste eeuw in volgen. Dit moest een trilogie worden, maar of, en zo ja hoe die derde er ooit is gekomen weet ik ook niet. Een en ander staat in het boekje bij de special edition van Once Upon a Time in the West.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Misschien kunnen ze op één hoop worden gegooid?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zit wel verschil tussen de topics. 
Fabrice
-
- 104 berichten
- 2565 stemmen
Giù la Testa en The man who shot liberty valance zijn beide films met te weinig stemmen terwijl ze geweldig zijn ..
Mijn top 10 verraad dat ik een liefhebber ben 
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Ik wil toch eens het recente Open Range (2003) naar voren brengen. Een zeer goed geacteerde western met Duvall en daar naast natuurlijk de beste climax in een western ooit.
(Dank u meneer Dolby!)
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
2) The Wild Bunch
3) McCabe and Mrs. Miller
4) Per Qualche Dollaro in Più
5) Johnny Guitar
6) Stagecoach
7) Rio Bravo
8) Il Buono, il Brutto, il Cattivo
9) The Outlaw Josey Wales
10) C'era una Volta il West
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
1: Dances With Wolves (4.5*)
2: Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (4*)
3: Legends of the Fall (4*)
4: C'era una Volta il West (4*)
5: Unforgiven (3.5*)
6: Hang 'em High (3.5*)
7: The Quick and the Dead (3.5*)
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Alle Leone westerns, de westerns die Eastwood regisseerde, Django, The Great Silence, A Bullet for the General, The Wild Bunch, Pat Garret & Billy the Kid, Keoma, Ace High, de twee Trinity-films, High Noon, Dances with Wolves, Will Penny, Rio Bravo, Bad Company, The Mercenary, etc.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
1. C'era una Volta il West (Leone, 1968)
2. Yojimbo (Kurosawa, 1961)
3. Il Buono, il Brutto, il Cattivo (Leone, 1966)
4. My Darling Clementine (Ford, 1946)
5. Rio Bravo (Hawks, 1959)
6. The Man Who Shot Liberty Valance (Ford, 1962)
7. High Noon (Zinnemann, 1952)
Eigenlijk nog te weinig favorieten in dit genre. Maar dit beschouw ik iig als de creme de la creme (tot nu toe).
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
D'as geen western, maar een eastern.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Technisch gezien klopt dat, maar Yojimbo heeft verder vele genre-kenmerken van de Western, dus ik heb 'm maar in de lijst opgenomen. Ik heb trouwens gemerkt dat de Western eigenlijk best 'mijn ding' is, terwijl ik er voorheen nooit warm voor liep.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Technisch gezien klopt dat, maar Yojimbo heeft verder vele genre-kenmerken van de Western.
Maar dan weet ik er nog wel meer.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik ook, maar deze springt er uit en kreeg ook nog een Leone remake.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het bij nader inzien zelfs volkomen logisch dat ik Yojimbo noem. Kurosawa werd geinspireerd door de westerns van John Ford (Kurosawa's grote voorbeeld), en Kurosawa's film inspireerde op zijn beurt weer Leone.