• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.400 films
  • 11.360 series
  • 32.317 seizoenen
  • 633.715 acteurs
  • 197.067 gebruikers
  • 9.219.201 stemmen

Beste actrices

zoeken in:

Malick

• 9078 berichten
  • 360 stemmen

In principe volg ik je helemaal maar een aantal dames horen hier echt niet thuis. Catherine Keener?!? Halina Reijn?!?!? En met Johanna ter Steege kan ik over het algemeen ook heel weinig mee. Ben wel benieuwd wat je van Last Converstation dan vond?

beavis

• 6610 berichten
  • 14394 stemmen

of ze hier wel of niet thuis horen is geheel tussen de dames en mijzelf

Last Conversation heb ik nog niet gezien, maar als Kubrick en Garrel wat in ter Steege zien (en ikzelf uiteraard, al heb ik ook nog veel niet gezien) dat zit het toch echt wel goed hoor. Net zoals Halina Reijn de beste van haar generatie is. Wellicht heeft ze in films nog niet helemaal kunnen overtuigen (al vind ik het nergens tegenvallen) op toneel is ze sowieso verpletterend indrukwekkend.

Malick

• 9078 berichten
  • 360 stemmen

Als Johanna ter Steege zoveel indruk op je gemaakt heeft ben ik wel benieuwd wat je gezien hebt van haar. Tel zelf acht films. Waarin ze in Tirza en Last Converstation tenenkrommend slecht acteerwerk liet zien. In Lilet Never Happened heeft ze een kleine rol die te behapstukken is maar voor de rest kan ik haar niet herinneren in de films - Spoorloos, Verder dan de Maan, Guernsey, Een ander zijn Geluk en De Fuik - die ik verder van haar zag. Geen onuitwisbaar indruk zal ik maar zo zeggen.

Halina Reijn is niet meer dan het vervelende zusje van Carice van Houten. Hele beperkte dames qua acteerwerk. Veelal grote monden en geschreeuw. Spelen veelvuldig labiele dames. Heb die twee nog nooit 'klein' zien acteren. Van wat ik zag van Halina Reijn vind ik Grimm haar best vertolkte rol. Daartegenover waren Blind en Win/Win beter geweest zonder haar. Zag verder nog van haar: Îles flottantes, Zus & zo, Villa des Roses ( ? ), Ik omhels je met 1000 armen, Zwartboek, Nadine en Valkyrie. Eigenlijk zie ik haar liever gaan dan komen ...

Mochizuki Rokuro

• 18929 berichten
  • 15674 stemmen

Ter Steege: Tot Ziens en J'Entends Plus la Guitare, Édes Emma, Drága Böbe, etc

Reijn: als er iemand het vervelende zusje van de twee is, is dat Carice van Houten wel.

Ik zal mijn eigen lijstje ook weer eens updaten. Vast een disclaimer: Ik val op oudere vrouwen. En áls er een Nederlandse dame instaat is dat een Renée.

Malick

• 9078 berichten
  • 360 stemmen

Aha, hier heb ik wat aan. Wellicht dan toch de 'verkeerde' films gezien met Johanna ter Steege erin.

Spetie

• 38830 berichten
  • 7300 stemmen

Onderstaande lijst zijn zo'n beetje mijn favoriete actrices in alfabetische volgorde. De meesten acteren altijd heel sterk. Sommigen zijn door de combinatie van acteren en de fijne uitstraling, erg prettig om naar te kijken.

Amy Adams

Anna Karina

Cate Blanchett

Frances McDormand

Gena Rowlands

Jean Arthur

Jessica Chastain

Joan Crawford

Juliette Binoche

Julianne Moore

Kati Outinen

Laura Dern

Nicole Kidman

Rachel McAdams

Setsuko Hara

constructivist

• 135 berichten
  • 3353 stemmen

Na het zien van American Hustle, Her, The Master en The Fighter kan mijns inziens gesteld worden dat Amy Adams ook wel tot de goede actrices in Hollywood behoort.

schram101

• 16618 berichten
  • 2206 stemmen

Claire Danes verbaast mij al vier seizoenen in Homeland. Wat is zij goed zeg!

Mathias9956

• 3 berichten
  • 57 stemmen

Liana Liberato

- Vooral dankzij Trust, op zo'n jonge leeftijd al zo goed kunnen acteren .

- Ook vond ik haar goed acteren in Stuck in Love, ook al had ze daar niet echt de hoofdrol en een nogal onafgewerkt einde.

Dianna Agron

- Glee

- I am number 4

Linda Hamilton

- Terminator

- Terminator 2

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Top 25 (in alfabetische volgorde):

Isabelle Adjani

Ingrid Bergman

Claudette Colbert

Marion Cotillard

Bette Davis

Jane Fonda

Janet Gaynor

Jean Harlow

Audrey Hepburn

Vivien Leigh

Gong Li

Carole Lombard

Sophia Loren

Myrna Loy

Shirley MacLaine

Silvana Mangano

Ginger Rogers

Tatjana Samojlova

Norma Shearer

Simone Signoret

Ye-jin Son

Barbara Stanwyck

Meryl Streep

Elizabeth Taylor

Ziyi Zhang

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Shelley Duvall en Jennifer Jason Leigh

ghostman

• 5735 berichten
  • 5 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Op dit moment ben ik gecharmeerd van Vicky Krieps, Virginie Efira en Jessie Buckley. Ik vind het accent van Vicky Krieps in Old wel heel erg storend, maar dat terzijde.

Andere favoriete actrices:

Catherine Frot, Isabelle Huppert, Martina Gedeck, Alicia Vikander, Kristen Wiig, Toni Collette, Anya Taylor-Joy en Rie Rasmussen.

All-time favorieten:

Laura Linney, Kate Winslet, Elisabeth Shue (Leaving Las Vegas), Gretchen Mol (Boardwalk Empire), Audrey Hepburn, Claudia Cardinale, Rita Hayworth, Jean Arthur.

Favoriete Nederlandse actrices:

Hadewych Minis (Borgman), Lotte Verbeek (Nothing Personal), Melody Klaver (Diep), Johanna ter Steege (Spoorloos), Joan Nederlof (Hertenkamp), Maria Kraakman.

ghostman

• 5735 berichten
  • 5 stemmen

Mijn top 2 :

Angie Dickinson

Rita Hayworth

IH88

• 9438 berichten
  • 3155 stemmen

Door Film Pegasus heb ik inspiratie gekregen om misschien ook een bepaald topic weer wat leven in te blazen. Beste actrices. Ik weet niet of ik er een top 50 of 100 van wil maken, maar ik wil zeker een lijst maken met mijn favoriete actrices.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.