menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste actrices

zoeken in:
Eigenlijk is het heel simpel. De filmwereld is een mannenwereld en zolang mannen dus de dienst uitmaken zullen er relatief weinig goede vrouwenrollen geschreven worden. Doodzonde natuurlijk want er is genoeg vrouwelijk talent, maar zolang ze alleen maar gecast worden op voornamenlijk hun uiterlijk is hun houdbaarheidsdatum beperkt. Na hun veertigste zijn de meeste vrouwen inderdaad uitgerangeerd. Is volkomen belachelijk natuurlijk, maar wijzelf als publiek zijn er ook mede aan schuldig. Als er eens een keer een vrouw in een hoofdrol verschijnt laat het mannnelijk publiek het meestal massaal afweten. Met daar weer als gevolg van dat er nog minder films met vrouwen in hoofdrollen zullen verschijnen.
Zou inderdaad een leuk topic over geopend kunnen worden.

De meest intressante rollen zijn ook mannen (maffiabasen, historische figuren, politieke leiders, actiehelden, muzikanten etc....) zijn toch ook vaak mannen, is toch niet meer dan logisch? Denk niet dat daar een vooropgezet plan bij bestaat. Wel denk ik dat vrouwen in Hollywood knap MOETEN zijn, terwijl dit voor mannen niet, of in ieder geval veel minder, het geval is. Vandaar dat veel intressante actrices ook uit Engeland of uit de toneelwereld komen waar dit minder het geval moet zijn dan in Hollywood

pfan schreef:
Als er eens een keer een vrouw in een hoofdrol verschijnt laat het mannnelijk publiek het meestal massaal afweten.
Juno is een uitzondering en deed goede zaken. Het kan wel. Maar mannen zullen waarschijnlijk inderdaad door bovengenoemde redenen beter vertegenwoordigd zijn in het medium film, de vraag is of dit zo erg is. Zolang een rol interessant is maakt het mij niet zoveel uit of het nu een man of een vrouw is. De overkill aan mannenrollen heeft mij in ieder geval niet sterk naar vrouwenrollen laten verlangen ofzo.

speranza
Ik hou uitsluitend van drama met heel veel diepgang. In dit soort films waarin het thema moeizame relaties tussen een man en een vrouw worden uitgediept vind ik het normaal dat vrouwen volop vertegenwoordigd zijn.

Legendarisch:

(afbeelding)

Bette Davis

*

(afbeelding)

Ingrid Bergman

*

En recentelijk 'ontdekt':

(afbeelding)

Anna Magnani

Chloe Moretz
Hallo! Ik ben ook erg veel fan van een actrice. Het meisje waar mijn naam naar vernoemd is namelijk. "Chloe Grace Moretz"
Het meisje dat Chelsea lutz speelt in de remake van The Amityville Horror, de rol van Carry in Big Momma's House 2 en de rol van Emma Tunny in Wicket Little Things die laatst ook nog in de remake van The Eye speelt. Chloe Moretz!

Bla
Cate Blanchett.

(afbeelding)

Adrenal
Giulietta Masina.

Voor mij was het sinds Mullholland Drive Naomi Watts, maar begin nu toch behoorlijk hard te vallen voor Marylin Monroe

Lad
Natalie Portman.

Kevin13
Keira Knightley

Cate Blanchett

Rachel McAdams
Marilyn Monroe
Jennifer Aniston
Helena Bonham Carter

Carice van Houten.
Halina Reijn.

In elk geval wel het beste wat Nederland te bieden heeft.. .

Verder zeker Romy Schneider, en ook absoluut Marisa Tomei.

Kate Winslett zie ik wel graag acteren.

JGB
Angelina Jolie mag ook vermeld worden...

Natalie Portman toch wel met kop en schouders. Sinds ik haar heb gezien in V for vendetta kan de rest eigenlijk oprotten

Kan merendeel van vrouwelijke actrices wel waarderen.
van Angelina Jolie tot Zooey Deschanel

speranza
Monica Bellucci!

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zeker Helena Bonham Carter. Die vrouw acteert ge-wel-dig! Angelina Jolie is ook wel erg goed en Cate Blanchett is ook een heel goede actrice. O ja, Eva Green is ook wel goed.

- Scarlett Johansson
- Brittany Murphy
- Juliette Lewis
- Angelina Jolie
- Rosario Dawson
- Nicole Kidman

De toppertjes wat mij betreft

Naomi Watts
Kate Blanchett
Scarlett Johansson

3 zeer sterke actrices!

B_B
DeCol schreef:
Naomi Watts
Kate Blanchett
Scarlett Johansson

Zeker te weten Naomi Watts.

speranza
Monica Vitti! Deze briljante actrice speelt in de meesterwerken L'Avventura (1960), La Notte (1961), L'Eclisse (1962) en Il Deserto Rosso (1964) van grootmeester Michelangelo Antonioni.

(afbeelding)

Mmmmm.....

Meryll Streep is heel erg goed. Kate Winslet zie ik ook graag in een film. Nathalie Portman staat ook in dit lijstje, al vind ik haar (nog) niet zo goed als die andere twee.

Cate blanchett
meryll Streep
Kate Winslett
Carice van Houten
Jodie Foster

Ziyi Zhang

Julianne Moore,
Nicole Kidman,
Cate Blanchett,
Jodie Foster
en Kate Winslet zijn bij mij toch wel de namen die als eerste opkomen. Staat hun naam bij een film dan zal ik die vrijwel zeker gaan zien.

Sigourney Weaver en Kathy Bates vind ik toch ook vaak garant staan voor goed acteerwerk.

Maar er zijn ook meerdere actrices die misschien niet meteen als eerste in me opkomen, maar die me de laatste tijd steeds meer zeer positief beginnen op te vallen. Zoals bijvoorbeeld een Catherine Keener of Laura Linney.

Walkure
Jeanne Moreau

(afbeelding)

Jane Fonda

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.