- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete horror classic
Favoriete horror classic
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Wat is jouw favoriete Horror Classic uit deze lijst?
A Nightmare On Elmstreet
Friday The 13th
Hellraiser
Halloween
The Shining
Alien
The Thing
The Exorcist
Poltergeist
Psycho
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
1. 2,5* The Exorcist
2. 2,5* The Shining
3. 2,5* Alien
4. 2,0* The Thing
5. 2,0* Psycho
6. 1,5* Halloween
7. 1,0* A Nightmare On Elmstreet
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
01. – 2.5* Alien
02. – 2.5* Shining
03. – 1.5* Halloween
04. – 1.5* Nightmare on Elmstreet
05. – 1.5* Friday the 13th (volgens mij ga ik de remake iets beter vinden)
06. – 1.5* Thing
07. – 1.5* Psycho
08. – 1.5* Exorcist
Waarom precies deze selectie horrorfilms?
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Hellraiser. Jammer dat de keuzelijst zo klein is, ik had er nog zo veel.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
01 - 5,0* Halloween
02 - 4,0* The Shining
03 - 4,0* The Thing
04 - 3,5* Psycho
05 - 3,0* A Nightmare on Elmstreet
06 - 3,0* Alien
07 - 3,0* Friday the 13th
08 - 3,0* The Exorcist
Gelukkig staat die waardeloze slasher uit 1974 er niet bij. Maar waarom staat Suspiria er in `s hemelsnaam niet bij?! Nogal doelloos zo en het staat creativiteit in de weg.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Ik mis inderdaad veel films TCM, Suspiria en nog heel wat Italiaanse classics. Cannibal Holocaust, Zombi 2, The Beyond etc. etc.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Verveelde me dus heb effe een lijstje in elkaar gedraaid met daarin zowel- grensverleggende en belangrijke horrorklassiekers als pretentieloos cult spul. Er staan ook een aantal trillers, komedies en science fiction films in waar horror elementen in voorkomen en heb voor het gemak maar een hoop gehypte remakes weggelaten.
20: Das Cabinet des Dr. Caligari
22: Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
22: Häxan
23: The Hunchback of the Notre Dame
25: Phantom of the Opera
26: Faust
27:The Unknown
31: Dracula
31: Frankenstein
32: Freaks
32: The Mummy
33: The Invisible Man
33: King Kong
35: Bride of Frankenstein
41: The Wolf Man
45: Dead of Night
53: House of Wax
54: Them!
54: Creature From the Black Lagoon
55: The Night of the Hunter
55: Les Diaboliques
56: Invasions of the Body Snatchers
58: The Blob
60: Les Yeux Sans Visage (Eyes Without a Face)
60: Psycho
60: Peeping Tom
62: Mondo Cane
62: Carnival of Souls
63: The Haunting
63: The Birds
63: Blood Feast
64: The Masque of the Red Dead
65: Repulsion
68: Rosemary's Baby
68: Night of the Living Dead
68: Targets
71: Duel
71: Straw Dogs
72: Deliverance
72: The Last House on the Left
73: The Exorcist
73: The Wicker Man
73: Don't Look Now
73: Sisters
74: Texas Chainsaw Massacre
74: Black Christmas
75: Jaws
76: The Omen
76: Carrie
76: Le Locataire (The Tenant)
77: Suspiria
77: Eraserhead
78: Halloween
78: Dawn of the Dead
78: The Hills Have Eyes
78: Invasions of the Body Snatchers
79: Alien
79: Nosferatu: Phantom der Nacht
80: The Shining
80: Dressed to Kill
80: Friday the 13th
80: Cannibal Holocaust
80: The Howling
81: An American Werewolf in London
81: The Evil Dead
82: Poltergeist
82: The Thing
83: Videodrome
83: Christine
84: A Nightmare on Elm Street
84: Gremlins
84: Body Double
85: The Toxic Avenger
85: Re-Animator
86: Henry: Portrait of a Serial Killer
86: Blue Velvet
86: The Fly
86: Aliens
86: The Hitcher
87: Hellraiser
87: Predator
87: Bad Taste
88: Child's Play
90: It.
90: Misery
90: Jakob's Ladder
91: The Silence of the Lambs
92: Braindead
92: C'est Arrivé près de chez Vous (Man Bites Dog)
92: Bram Stoker's Dracula
92: Candyman
94: Interview With the Vampire
95: Se7en
96: Scream
97: From Dusk Till Dawn
97: Cube
97: Lost Highway
98: The Sixth Sense
98: Ringu (The Ring)
99: Sleepy Hollow
99: Blair With Project
99: Ôdishon (Audition)
00: Ju-on (The Grudge)
00: Final Destination
00: Resident Evil
00: American Psycho
00: 28 Days Later
01: The Others
01: The Hole
01: Koroshiya 1 (ichi the Killer)
02: Irreversible
02: The Ring
03: Haute Tension (High Tension)
04: Calvaire
04: Saw
05: Hostel
05: The Decent
07: [Rec]
Laat maar even weten wat ik vergeten ben dan zet ik het er nog even bij.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Iemand nog titels om toe te voegen?
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
01 - 5,0* Halloween
02 - 4,0* The Shining
03 - 4,0* The Thing
04 - 3,5* Psycho
05 - 3,0* A Nightmare on Elmstreet
06 - 3,0* Alien
07 - 3,0* Friday the 13th
08 - 3,0* The Exorcist
Gelukkig staat die waardeloze slasher uit 1974 er niet bij. Maar waarom staat Suspiria er in `s hemelsnaam niet bij?! Nogal doelloos zo en het staat creativiteit in de weg.
Omdat het mij om de algemeen bekende franchises ging, die eigenlijk het boegbeeld van het horror-genre vormen.. En daarvan dus alleen de oorsprong. (eerste delen)
Alleen Evil Dead en Texas Chainsaw Massacre hadden er eigenlijk bij gemoeten, maar Suspiria... hell no. En misschien Candyman.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig staat die waardeloze slasher uit 1974 er niet bij. Maar waarom staat Suspiria er in `s hemelsnaam niet bij?! Nogal doelloos zo en het staat creativiteit in de weg.
Waardeloze Slasher uit 1974 ik neem aan dat je The Texas
Chainsaw Massacre bedoelt hoe kan je dat nou geen goede horrorfilm vinden.
1. Hellraiser 5,0*
2. The Thing 5,0*
3. The Exorcist 5,0*
4. Alien 4,5*
5. A Nightmare On Elmstreet 4,0*
6. The Shining 4,0*
7. Halloween 4,0*
8. Poltergeist 4,,0*
9. Psycho 4,0*
10. Friday The 13th 3,5*
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Mooi in volgorde:
1.Friday The 13th
2.Halloween
3.A Nightmare On Elmstreet
4.The Shining
5.The Thing
6.Hellraiser
7.The Exorcist
8..Psycho
9.Poltergeist
10.Alien
Andere leuke bekende klassiekers:
the texas chainsaw massacre
sleepaway camp
carrie
the fly
pet sematary
Fikret8
-
- 6124 berichten
- 4154 stemmen
Er zijn er maar twee die ik echt geniaal vind:
Psycho (1960)
Saw II
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Wat is er geniaal aan Saw II?
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Je kunt je beter afvragen sinds wanneer het een classic is.
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
SAW II best wel een leuk vervolg, maar te hedendaags om al een classic te zijn. En volgens mij is het moeilijk om als sequel de status van classic te bekomen.
Mad Man Mundt
-
- 294 berichten
- 3720 stemmen
Meeste titels had niethie al genoemd, wil alleen deze nog eraan toevoegen:
Army of Darkness - 5,0*
Brain Damage - 5,0*
Chasing Sleep - 5,0*
Ravenous - 5,0*
Riget - 5,0*
Society - 5,0*
Altered States - 4,5*
Basket Case - 4,5*
Cronos - 4,5*
Darkman - 4,5*
Nightbreed - 4,5*
Angel Heart - 4,0*
Demon Seed - 4,0*
The Dentist - 4,0*
Event Horizon - 4,0*
House - 4,0*
Janghwa, Hongryeon - 4,0*
Lik Wong - 4,0*
Scanners - 4,0*
The Serpent and the Rainbow - 4,0*
The Entity - 3,5*
Sommige iets te nieuw, anderen staan hier niet als horror, maar horen imo toch allemaal tot de horror classics.
Fikret8
-
- 6124 berichten
- 4154 stemmen
Horror films geef ik eerder een cult status dan een classic status, daar komen ze voor tekort.
Van de films die ik in dit topic voorbij zie komen:
The Thing, The Fly, A Nightmare On Elmstreet, Alien
Allemaal vermakelijke clut films, maar komen te kort voor een status als classic.
Susperia vind ik gewoon een goede wegkijk film met artistieke elementen, maar meer dan dat heeft het niet te bieden.
Hellraiser, The texas chainsaw massacre, Poltergeist
Zwaar overschat.
Cloverfield en [Rec]
Zwaar overschat. Wel vernieuwend, maar ze slaan de plank bij mij totaal mis.
Er blijft natuurlijk nog genoeg goeds over, o.a.
Psycho, The Shining, Irreversible, Jacob's Ladder, Cube, Sleepy Hollow
Maar mijn punt lijjkt me duidelijk.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Er blijft natuurlijk nog genoeg goeds over, o.a.
Psycho, The Shining, Irreversible, Jacob's Ladder, Cube, Sleepy Hollow
.
Sinds wanneer is Irreversible horror gewoon Drama/Thriller.
Fikret8
-
- 6124 berichten
- 4154 stemmen
Heb je de film wel gezien?
Verwijzing naar de moordscene @ homobar Rectum bijvoorbeeld.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Heb je de film wel gezien?
Verwijzing naar de moordscene @ homobar Rectum bijvoorbeeld.
Tuurlijk heb ik hem gezien ik vind het alleen niet echt horror dat stuk in die homobar en die brandblusser is mischien wel een horror element maar over het algemeen vind ik de film geen horror.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Duel (1971) .................................5
Exorcist, The (1973)
Frenzy (1972)
Halloween (1978)
Invasion of the Body Snatchers (1978)
Jaws (1975)
Psycho (1960)
American Psycho (2000) .........................4.5
American Werewolf in London, An (1981)
Believers, The (1987)
Black Christmas (1974)
Carrie (1976)
Dressed to Kill (1980)
E Tu Vivrai nel Terrore - L'Aldilà (1981)
Gremlins (1984)
Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)
Howling, The (1981)
Night of the Living Dead (1968)
Omen, The (1976)
Piranha (1978)
Poltergeist (1982)
Reazione a Catena (1971)
Sisters (1973)
Stepfather, The (1987)
Thing, The (1982)
Alien (1979) ....................................4
Alligator (1980)
Bubba Ho-Tep (2002)
Christine (1983)
Company of Wolves, The (1984)
Dawn of the Dead (1978)
Day of the Dead (1985)
Dead End (2003)
Dead Zone, The (1983)
Evil Dead II (1987)
Evil Dead, The (1981)
Friday the 13th Part 2 (1981)
Fright Night (1985)
From Hell (2001)
Fury, The (1978)
Gremlins 2: The New Batch (1990)
Hostel (2005)
Invasion of the Body Snatchers (1956)
Lift, De (1983)
Near Dark (1987)
New Nightmare (1994)
Nightmare on Elm Street, A (1984)
Non Si Sevizia un Paperino (1972) dont torture a
Psycho II (1983)
Re-Animator (1985)
Scanners (1981)
Shining, The (1980)
Shogun Assassin (1980)
Sleepy Hollow (1999)
Society (1989)
Someone's Watching Me! (1978)
Squartatore di New York, Lo (1982)
Tenebre (1982)
Tesis (1996)
Tremors (1990)
Tre Volti della Paura, I (1963)
Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)
Wicker Man, The (1973)
Zombi 2 (1979)
Vascago
-
- 4736 berichten
- 3247 stemmen
Waarom noemt nooit iemand The Prowler of Dead & Buried ?
ezra1971
-
- 185 berichten
- 93 stemmen
Prowler rules! de beste slasher ooit! Geen overbodige vervolgen, en technisch gesproken stukken beter dan de meeste anderen
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Waarom noemt nooit iemand Dead & Buried ?
ezra1971
-
- 185 berichten
- 93 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > wat vinden jullie de beste horrorfilm vn respect. de jaren 50 60 70 en 80:
mijn persoonlijke
50: Horror of Dracula
60: Black sunday
70: Exorcist
80: Evil Dead
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
50: Vreemd genoeg geen enkele horror gezien.
60: Psycho
70: The Omen
80: The Thing
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
20: Nosferatu
30: Frankenstein / The Mummy
40: The Mummy's Tomb
50: (Horror of) Dracula
60: Dracula: Prince of Darkness
70: Alien
80: The Thing
90: In the Mouth of Madness
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30447 berichten
- 5199 stemmen
Top 10 van horrorfilms van voor 1990:
01. 5.0* - Alien (1979) #1
02. 5.0* - The exorcist (1973)
03. 5.0* - Halloween (1978)
04. 5.0* -Jaws (1975)
05. 4.5* - The thing (1982)
06. 4.5* - Them! (1954)
07. 4.5* - Carrie (1976)
08. 4.0* - Frankenstein (1931)
09. 4.0* - Invasion of the body snatchers (1978)
10. 4.0* - Evil dead (1981)
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
01. 4,5* Suspiria (1979)
02. 4,5* Eraserhead (1977)
03. 4,5* Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)
04. 4,5* Phenomena (1985)
05. 4,0* Hellraiser (1987)