menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste gebruik van songs in een film

zoeken in:
tovenaar schreef:

2. Ruins uit Full Metal Jacket. Voor degene die niet weten welk stuk dat is, dat is de compositie van metalen geluiden die te horen is als men op zoek is naar de sniper in het gebouw. Echt een magnifique compositie van industriële, metalen klanken die samen een bijzonder dreigend geheel vormen, geweldig!

Inderdaad een indrukwekkend stuk muziek. Was dit ook gecomponeerd door Kubricks vaste composer Wendy Carlos? (ik kan het namelijk nergens vinden op kazaa).

tovenaar
Ik denk dat we ons daarvoor tot Neo moeten richten, aangezien hij de originele soundtrack heeft.

tovenaar
Op imdb staat dit:

Original Music by
Lee Hazlewood (song "These Boots Are Made For Walking")
Vivian Kubrick (as Abigail Mead)

Zou de vrouw van Kubrick dan Ruins gemaakt hebben? Dat zou ik wel zeer frappant vinden. Zou zij die blikken olifanten gemaakt hebben?

Abigail Mead, daaronder kan ik het vinden , ja. Misschien is het z'n dochter?

tovenaar
Vivian is(was) zijn vrouw toch? Dat stond mij altijd bij in ieder geval.

Ah okay, z'n vrouw. Ik geloof je meteen, ik weet namelijk niets van z'n privéleven.

neo (crew)
vivian kubrick is een van de weinige componisten die weleens een andere naam gebruikt. in haar geval idd abigail mead
en dochter van...

tovenaar
Even opgezocht, inderdaad dochter van.

En ehm.. neo, heeft zij Ruins gemaakt?

neo (crew)
ja

tovenaar
dan to the Kubrick's. Wat een meesterlijke familie moet dat geweest zijn.
Heb je nog meer composities van haar Neo?

neo (crew)
eigenlijk niet tov, omdat ze naast full metal jacket alleen de score deed van een of andere kleinschalige dramafilm en that's it.
maar kijk nog eens goed naar de naam van deze topic

"Sgt. MacKenzie" Joseph Rizza Kilna

In We Were Soldiers. Vooral in de bios trilde de bas in het nummer tot op mijn botten.

Yak
Ik vind regelmatig dat songs ook heel slecht gebruikt worden in films, zoals bijvoorbeeld 'My beloved monster' van de Eels in Shrek. Dat nummer gaat namelijk over Mark Oliver Everett's zus die later zelfmoord zou plegen.

Da's wel knap stom dan. Blijkbaar staat in het contract van eels dat Dreamworks gewoon hun liedjes mag gebruiken voor films?

Eels zit trouwens ook in American Beauty. Dat vind ik dan wel weer leu.

Yak
herman78 schreef:

Da's wel knap stom dan. Blijkbaar staat in het contract van eels dat Dreamworks gewoon hun liedjes mag gebruiken voor films?

Ik denk het, zeker omdat 'Beautiful freak' ook is uitgekomen op Dreamworks. Die zullen daar wel niet zo moeilijk over doen.

Eels, fout gebruikt in films of niet. Het blijft bloedmooie muziek.
(Ik hoef nog maar 1 album en dan is m'n verzameling compleet. Laat juist die cd niet te verkijgen zijn.)

Welke is dat dan?

Ik was vroeger wel fan van eels. Heb de eerste 3 albums en ook alle singles die daarvan uitgebracht zijn. En de albums van E.

Volgens Yak zou dit 'My Beloves Monster' in Shrek moeten zijn. Maar ik denk als je in zo'n luchtige film over zulke dingen na gaat denken dat je nog wel even bezig bent.
En herman78, je was vroeger fan van Eels. Nu niet meer dus? (hint,hint, hint )

Nee, maar ik koester mijn verzameling nog wel hoor. Het is meer dat ik het nieuwe materiaal niet zo interessant meer vind. Ik doe dus geen dingen weg ofzo.

Dat is jammer. Maar ik zou als ik jou was wel even naar de winkel gaan en de nieuwste van Eels gaan luisteren. Een beetje andere als de vorige cd's, maar toch nog erg goed.

Ah. Wie weet. Ik zal 'm wel 's downloaden, denk ik. De titel is alvast erg goed. Souljacker koop ik denk ook nog wel een keer, zeker nu hij nog maar 9 euro kost. Ik vond Beautiful Freak een prachtige plaat. Toen ESB kwam, duurde het een tijdje voordat ik daar in kwam. Maar uiteindelijk vond ik het ook een meesterwerk. Daisies viel me nogal tegen en Souljacker vond ik op een enkele nummer na ook niet interessant, dus toen ben ik helemaal afgehaakt...

Daisies of the Galaxy vindt ik juist ge-wel-dig!

M. Rodriguez Fan
In 8 Mile, Eminem is geniaal. Echt een genie. Zo geniaal dat het irritant is.

in Oh brother where art thou?
Leuke soundtrack maar het mooiste nummer uit de film ontbreekt helaas:
Midden in hun wonderlijke reis door het authentieke america worden we getrakteerd op de volledige versie van I'll fly away van the Kossoy Sisters, een bluegrassnummer van hun debuutplaat Bowling green uit 1956. De dames waren net 20 toen en hebben afgelopen november hun opvolger Hop on pretty girls uitgebreid (na 46 jaar dus!)
Briljante keuze van de Coens!

hoe heet het nummer dat tijdens de aftiteling van Magnolia te horen is?

Ramon K
Save me-------Aimee Mann

mr.Frielink schreef:

hoe heet het nummer dat tijdens de aftiteling van Magnolia te horen is?
'Save Me' van Aimee Mann
*edit* enkele seconden te laat

bedankt heren

Chrizzlle
Ik vind dat James Horner (ik dacht dat hij het was) met zijn theme van Braveheart, een perfecte geluid had gecreërd bij dat mooie landschap en het past mooi bij de dramatische stukjes van de film...

neo (crew)
Ik ben het helemaal met je eens over Horner, maar deze topic gaat over songs

Gast
geplaatst: vandaag om 13:29 uur

geplaatst: vandaag om 13:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.